Manawydan Fórum

Úplná verze: Diskuze nad cenami úprav v BoC
Prohlížíte si holou variantu vašeho obsahu. Prohlédněte si úplnou verzi s příslušným formátováním.
Stran: 1 2 3
Kdo rika, ze stavba Cyprony ma trvat jen pres rok Smile. Navic, pokud bude fungovat neco, co navrhoval WD, tak by kazdy, kdo se prihlasil do BoC, mel ziskavat nejaky podil z lesu, dolu, poli a tak podobne, podle obsazenych uzemi. A pak to pujde snadneji.

Jinak celkem hezka stavba, nejsem proti. Akorat ta podlaha u schodu no Smile. I u tech na strechu by to neslo.
Nudné hodiny v dole? Zkoušeli jste kameny vykupovat, nebo požádat GM o alternativní získání? (event na výpravu do nějakého lomu/dolu pro 500ks výborného mramoru na oltář apod.)

Stavba je zajímavá, co hlavní část zastřešit klasickou střechou a tu boční nechat jako terasu?
Vykup ... nemá moc smysl Smile a nebo by to bylo nakonec tak drahé, že by se to prostě nedalo.
No Event ... to spadá hlavně na hlavu Stiga a také nestíhá vše. Brak má rozjetý jiný eventy. Marina dělá taky svou práci a jiné GM se do toho plést (nechtějí nebo nesmí) to už je jiná otázka.
Tak ja se taky do Cyprony nemam co cpat...leda, ze by si Stig rekl. Smile Mozna splacnout neco ve vice lidech, at se tomu muzem venovat casteji a ne jenom, kdyz ma jedna dotycna osoba cas.
Ono je taky náhodný, když logne víc lidí Smile ... a když jich tu je online kolem 12 a stejně se ni neděje. Tohle tedy beru tak, že hráči si vymyslí quest sejdou se a s pomocí GM to vykonají.
kameny vykupuju, a i kdyz sem nastavil o tretinu vyssi cenu nez meli ostatni tak mam ve vendorovi necely 3k kameni za cca 3 mesice.
WD, nechci se tě dotknout, ale lidé, kteří mají k ceníku co říct, jsou zjevně odtrženi od MW reality. Není žádné tajemství, že například já expoval svou postavu jen dvěma způsoby, RP a OnlineXP během těžby v dole. Každý si dokáže spočítat, kolik hodin to musí stát, dostat postavu na level 30 kopáním. A teď si uvědom, že během těch 30 levelů jsem nakopal něco kolem 4000 kamenů. 4000. A teď se podívej na screnshoty dole. Tohle je poslední budova, co v Cyproně opravujeme (mimochodem teprve třetí za celý BoC).

[Obrázky: 656656opravy1.jpg]

[Obrázky: 31263126opravy2.jpg]

Druhé patro je úplně v pořádku, proto není vyfoceno. Pokud se dobře pamatuji, tahali jsme na tu stavbu s Valerii asi 2500 kamenů. 2500 na pár políček zdi, něco podlahy a snad dvě díry na střeše. A teď mi řekni, nepříjde ti to postavené na hlavu? Srovnej si to s tím, co jsem vykopal za celé své působení tady. A co je na tom nejlepší? Tohle aní nejsou stavby, které jsou pro nás, jsou to RP stavby, o kterch si myslíme, že prostě musí stát, aby město existovalo. Než se vůbec dostaneme k tomu, abychom si postavili na svém vlastním pozemku alespoň stan, budeme dávno všichni chudí jako kostelní myši, a to i při BoC cenách, které mají být údajně nizší, než ty standardní.

Teď si asi řekneš, že na MW nehraju sám, že BoC nejsou jen mé kameny. To je jistě pravda, jenže MW není server s 50 hráči. Není to ani server s 20 hráči... a většinou to není ani server s deseti hráči. A teď se to zkrouhne o orky, trpaslíky a další skupiny, co schranují materiál na své věci, až jim RT řekne své šílené ceny za úpravy nové pevnosti, Goren-Zaru atd. Takže kdo mi ty kameny má prodat? Ten jeden nováček, co chvíli maká, aby prodal, než odejde, nebo se někam připojí a syslí si pro sebe?

A eventy... ale no tak. Já jsem se Stigem v kontaktu celkem často během celého BoCu a už tak si připadám, že ho protěžuji věcmi pro BoC až hamba. Každopádně, abych tedy nic neskrval, mám v plánu materiál-získávající event. Mám ho v plánu už od doby, co se začalo před měsící mluvit o ukončení BoCu, jelikož právě to ukončení pro něj potřebné.

Členy týmu, co ty ceny v BoC už od začátku tak vehementně obajují, bych poslal do dolu, ať si zkusí těch 2500 kamenů nakopat. Vlastně by stačilo i 500. Bys viděl, jak byste brečeli Smile

Mimochodem Sarjovy úspechy s výkupem jsou z dob, kdy tu hrálo víc hráčů.
Téma rozděleno.
Bohuzel, je to drahy, vim o tom. Angry Nejhorsi na tom je to, ze 2500 kamenu sice nemusi byt tak extremne vysoky v prepoctu na stribrnaky, ale to mnozstvi proste clovek shani neumerne dlouho. Jinak ja uz sem zmenu v tech cenach jednou podnitil, ceny se tehdy opravdu zmenily.
A eventy s materialem proc ne, ostatne uz se nejaky material timhle zpusobem i ziskal (slama na strechu), ale to neresi problem, to je jenom workaround. Jinak se neboj, ze bys me moc zatezoval, od toho jsem tady. Nemam problem udelat event s materialem, dokonce uz mam i nejakou svoji predstavu. Ale to asi neni tak uplne jadro problemu, protoze driv nebo pozdeji zase budete platit ze sveho. Za tuhle cenu se obavam si zadnou budovu na zelene louce nepostavite, zatim se delaly jen opravy a uz ted vam to muselo sezrat velkou cast zasob, ktere nekteri shranovali treba i dva (realne) roky.
Analogicky 3 nebo 4 policka zavesu - 12 roli bavlnene latky = udajne 7500 kusu bavlny. Ne, Kristiane, za tuhle cenu si stan nepostavite, protoze by to bylo minimalne 3x3 policek - 3krat vic. Smile
Ohledne tech stanu jsem ochotna diskutovat. Ostatni ceny bohuzel musim nechat tak jak jsou. Ja chapu, ze ted vas hraje minimum a tezko se setri material. Ale menit ceny s tim, jak roste nebo klesa pocet hracu je nesmysl. Mozna by bylo vhodne zavest uz nejake ty prijmy z mesta, jak jsem psala...doly, lesy, pole. Treba ted zavest jen nejakou konstantni davku denne/tydne, z ceho by se platila cast oprav a staveb. S prichodem radne promyslene ekonomiky mesta by se tento system zmenil na WDym navrhovany. Zalezi, jak se k tomu vyjadri WD. Ja si myslim, ze ty davky by to mohly dlouhodobe zachranit. Ne jako eventy. Davky by se pak mohly ovlivnovat poctem obyvatel Cyprony...tim myslim hlavne NPc obyvatelstvo...vystavba nove budovy nebo oprava => +obyvatele => +davky. Klidne bych byla i pro system natality a mortality, ktera by se menila podle aktualniho stavu Cyprony. Jde jen o to, aby se o to nekdo staral nebo pripadne nascriptoval funkcni system, ktery by vse zjednodusoval. To uz jsou ale jen moje vyplody fantazie Smile.
Možná by stálo za to zvýšit počet vytěžených kamenů ?
taky by bylo fajn zavest ty specialni doly na kamen, kravel atd. jak se o nich mluvilo.
(i kdyz je pravda ze to pak moc lidi kamen kopat nebude..)
Osobně bych pořád nezvyšoval výtěžnost všeho. Ekonomika je na tom v dnešní době hodně špatně a zdvojnásobení veškeré těžby to podle mě ještě zhorší.
Jo a když už jsme u toho, podle mě by nebylo od věci nejdřív dodělat soubojový systém, mága atp. a až pak se pouštět do věcí jako natalita a mortalita.
(28.11.2010 v 14:26)Hamish napsal(a): [ -> ]Jo a když už jsme u toho, podle mě by nebylo od věci nejdřív dodělat soubojový systém, mága atp. a až pak se pouštět do věcí jako natalita a mortalita.
Dovolim si tvrdit, ze jsou to naprosto nesouvisejici veci. Soubojovy system, mag atp. to tu v podstate muze resit jen Whitey a Geo, kdezto natalita a mortalita.. to muze delat kazdy questar a stoji ho to jen par slov a chvili premysleni.
Uz jsem o tom taky uvazoval a urcite by stalo za to udelat pro kazde mesto nejakou tabulku s aktualnim stavem, kde by byly veci jako pocet obyvatel, pocet strazi, atd., v podstate na to staci Excel a prubezne upravovat, alespon tak jedno mesicne (ingame jednou za rok).
PS: Tak me napada, mozna by u tech stanovych zdi stacilo to zmenit na len. K tomu by se mohl vyjadrit nejaky krejci z rad hracu, tusim ale, ze tam vychazi jedna role latky levneji.
Tusim, ze sem kdysi procital nejake stranky lidi, co se zabyvaji replikami dobovych stanu a stredovekych zalezitosti vubec a len tam snad i jako material na plachtovinu byl. Koneckoncu bavlna je tusim docela dost luxusni zalezitost na tuhle dobu, mela by se pouzivat spis na drazsi obleceni, ne na levnou stanovou plachtovinu. Aby pak jeden stan nestal vic nez vybava vsech vojaku, co jsou uvnitr. Smile
Beru oba druhy latky. Nejak sem si toho v ceniku nesvimla...takze upravim Smile.
Jo a jeste...Kristiane ty rikas, ze jen za par kousku podlahy a strechy date x tisic kamenu. Ale tech kousku je pres 60. To je jako cela podlaha v nejake stredni mistnosti (8x8 cca). Kdyz pak pocitas, kolik by staly zdi a strecha do jedne mistnosti, tak mas jednu budku o velikosti 8x8, celou nove postavenou, za par tisic kamenu a dreva. To mi prijde docela normalni...kdyby ten cenik byl levnejsi, tak postavit takovou budku si muze dovolit kazdy jedinec v Cyprone.
(28.11.2010 v 16:41)Marina napsal(a): [ -> ]tak postavit takovou budku si muze dovolit kazdy jedinec v Cyprone.
takze ucelem cyprony je mit holy mesto s tim ze se cech dohromady slozi na opravu 3 budov za pul roku na cemz ztrati vsechny zasoby?
Len je 10x levnejsi nez bavlna. A ano len je pouzivan v historii temer na vse, byl dostupnejsi. Bavlna byvala opravdu luxusnim zbozim.
Pokud jde o 12 roli(ano cca 7500bavlny) bavlny je to na dnesni pomery opravdu velke mnozstvi.
Ke kamenym domum: Cyprona tak dopadne pouze jako drevena stavba... Proc? Protoze sehnat drevo je nekolikanasobne jednodusi jako sehnat kameni. Pokud jde o cerpani zasob, tak Cyprona a veci kolem ni ze me vytahli uz na desitky tisic kusu dreva v ruzne podobe a to nepocitam ostatni blbosti. Lidi zase trochu z rozumem, prece z toho nechcem udelal shard o 5 az 10 makrujicich hracich. A uprime, staveni Cyprony na vice nez rok? Tak to jsi ji radeji nechte, na to uz fakt chut nemam... UO a to hlavne MW pro me byval vzdy o zabave a tohle se dost meni a clovek nema chut po celem dni se otravovat jeste zde...

(ano miluji trojtecku)
Můžete tu kouzlit s čísly a obhajovat současný ceník BoCu jak chcete, ale já právě strávil několik hodin v dole a při skillu šedesát jsem si vydělal možná tak na tři dlažební kostky, což je takové množství kamene, že by vyskládáno po dvou vedle sebe snadno pokrylo celou obrazovku. A jak podotýká Eržika, hráč nudící se v dole neprospívá ani sobě, ani serveru, ani ostatním hráčům.

My v UO - a pro RP shardy to platí především - se rádi chlubíme tím, že na všechno dřeme a co není vykoupeno "krví a potem", to je smajlíkov, zadarmo, vodění za ručičku a tak podobně. Vyrůstal jsem v tom, jako my všichni, ale nic se nemá hrotit. To, že tvrávíme hodiny v dole nebo v lese kvůli dvěma políčkám stěny, to není hardcore, to koliduje s pravidlem o pruzení Smile
Erziko, ja mam taky rada trojtecku...

Jak rikam, na tech stanovych polich jsem ochotna se domluvit. Ale pochopte, ze ja opravdu nemuzu menit ceny podle poctu hracu na serveru.

Co kdybychom to zkusili vyresit takovym kompromisem...postavite si kamenolom u nejake skaly, ja vam tam hodim MineStone na kamen a vy tam muzete tezit kamen. Kamen neni surovina pro craftovani, ale pro staveni (vetsinove)...pokud je ho tedy potreba vic, me lby se take dat lepe sehnat. Najit vhodny kamen je urcite jednodussi nez najit zeleznou rudu. V tomhle s vami souhlasim, pokud mate stejny nazor.

Takze WD, co ty na to? Udelame kamenolom na tezbu kamene? A co hraci? Bude to tak lepsi? (na drevo mate lesy, na kamen kamenolomy, me to celkem sedi)
Sem pro.
A kamení i nadále vykupujete za 10st? To není špatné dostat za 25zl tak prostorný barák s patrem, za který navíc můžete v budoucnu inkasovat nájem.

Zkoušel jsem dnes těžit společně s jedním kolegou orkem. Za něco přes 2 hodiny vykopal pouze 11 kamenů.

Myslím, že zrovna tohle je jedna z příležitostí, jak pomoct ekonomice a nízkým levelům zároveň. Ať existuje skupina materiálů, které budou platit za uznávaná platidla pro stavební úpravy. Kámen už je takovým zavedeným platidlem, stejně jako jasanové dřevo. Množství, které může jednotlivec vytěžit není nutné zvyšovat. Stačí, aby bylo přístupné newbíkovi tak, aby max. level charakter nespecializovaný na danou činnost(mezní skill u nespecializovaných řemeslníků - 60) byl jen o málo lepší a specializovaný řemeslník výrazně lepší, ale ne násobně lepší.

Je špatný stav, kdy max level je úplně ve všem výrazně lepší a newbík nemá možnost se smysluplně zapojit do ekonomiky. Stavební projekty jsou doménou pokročilých hráčů, co si ve hře vybudovali status, který jim dovoluje stavět. Mají vysoký level, vlastní specializaci a zpravidla víc peněz, než dokáží utratit. Je špatně, když musí člověk v postavení Kristiána pracovat v dole, aby si opatřil nejzákladnější suroviny, protože si takovou práci nemá od koho koupit.

Nezvyšujte výtěžnost kamení a spol. Zpřístupněte tyhle materiály naplno nízkým levelům a nabídněte jim za to poctivou cenu. Ať si je výtěžnost pro jednotlivce třeba i menší, než dnes. Ať ale má každý možnost se rozhodnout, jestli prodá svůj čas.

Na stavbu Galu`Gund jsme potřebovali spoustu klád. Bylo spousta lidí ochotných je těžit, ale na skillu, kterým disponují nízké levely nám nemohli nic dodat. Za jasanovou kládu jsem tehdy dával až 7x víc, než kolik nabízel druhý nejvýhodnější kupec. Peníze končili u lidí, který jich beztak mají hromadu a měli jen slabou motivaci hrabat touhle cestou další.

Uvažujte, jestli by nebylo možné zpřístupnit nízkým levelům i jiné základní suroviny, jako je železo. Ať dokáže proměnit materál ve výrobek jen zkušený kovář. Základní nezpracovanou surovinu ať může dodat každý. Newbík najde svojí úlohu v ekonomice, peníze se budou rozkládat rovnoměrněji a bude možné si začít hrát na nějaký fungující ekonomický systém.
Stran: 1 2 3