Manawydan Fórum

Úplná verze: GM postavy
Prohlížíte si holou variantu vašeho obsahu. Prohlédněte si úplnou verzi s příslušným formátováním.
Stran: 1 2 3
Davam si pauzu od Manawydanu, nevim zda se este vratim.
Duvod je prostej , fakt me nebavi hrat proti postavam co maji invul(GM) a 2 namaxovani nebo skoro namaxovani typci mu neberou ani 1 hp. S tema invulama sem mel problem driv, myslel sem si, ze uz se to tu nedeje, zase sem se mylil.

S pozdravem Edwin.
Prve prosím vyřeš starostování, ať to nedopadne na způsob, proti kterýmu jsi ty sám svého času protestoval Smile
co bych mel zarizovat, zaridil sem mestskou radu tak ty se o to postaraj ne
Ja klidne znovu zacnu hrat , ale pod jednou podminkou:

GMs si nebudou supportovat postavy, jakykoliv, at uz s invulem nebo 35 level.

Je to never vuci hracum,ktery nejakej ten mesic expi aby to meli a GM by si to jentak nasupportilo?to snad ne

Nezajima me , ze chteji RPit, ja taky kdyz chci hrat orka tak nenapisu nekomu at mi nasupportuje postavu 35 level a nazdar du rpit, taky si to musim vyexpit tak proc by GM melo mit nejakou vyhodu oproti hraci kdyz chce hrat jakoby Hrac versus Hrac?
mám to na svědomí já, ta postava byla Vendor proto nešla sejmout, já osobně taky nemám rád když na mě vyjede někdo kdo nejde sejmout a dá mě na dvě rany (jako hráč jsem to i párkrat zažil), zas ale normal NPC hned zemře a postava muže mit i lvl 1 a muže být OP, rozhodně jsem se s ním nechystal vás vysmažit plošňákama nebo podobně, za sebe mužu slíbit že se zkusím tomuhle příště vyhnout Smile
Vendoři mají systémovou ochranu (hádejte proč), nepoužívat na cokoliv.
Omlouvám se za menší flame ale už mě opravdu nebaví co měsíc si číst Edwinovi rozlučné dopisy kdy ho naštve ta největší blbost a do týdne (maximálně do dvou měsíců) se vrátí s novým nápadem který rozjede a nedokončí protože mu ve většině případů GM "hází klacky pod nohy".
Opravdu se omlouvám za narážky na tvou osobu ale když už má někdo tu funkci starosty a rozjeté nějaké věci tak by měl být trochu vytrvalý a překousnout když se mu zrovna nedaří.
(22.02.2014 v 10:23)Carwen napsal(a): [ -> ]Omlouvám se za menší flame ale už mě opravdu nebaví co měsíc si číst Edwinovi rozlučné dopisy kdy ho naštve ta největší blbost a do týdne (maximálně do dvou měsíců) se vrátí s novým nápadem který rozjede a nedokončí protože mu ve většině případů GM "hází klacky pod nohy".
Opravdu se omlouvám za narážky na tvou osobu ale když už má někdo tu funkci starosty a rozjeté nějaké věci tak by měl být trochu vytrvalý a překousnout když se mu zrovna nedaří.


Tak doprdele kdyz si tady behaj GMka s nasupportovanyma postavama s invulem , ktery nemuzes sejmout tak je to jako v pohode?!

Proste kdyz chtej GMka hrat Hrac versus Hrac, proc si nevyexpi svoji vlastni obycejnou postavu?Todle neni prvni pripad toho, ze sem potkal nekoho s invulem,kdyby byl tak to tak neresim.
(21.02.2014 v 23:33)Gorthaur the Cruel napsal(a): [ -> ]Ja klidne znovu zacnu hrat , ale pod jednou podminkou:

GMs si nebudou supportovat postavy, jakykoliv, at uz s invulem nebo 35 level.

Je to never vuci hracum,ktery nejakej ten mesic expi aby to meli a GM by si to jentak nasupportilo?to snad ne

Nezajima me , ze chteji RPit, ja taky kdyz chci hrat orka tak nenapisu nekomu at mi nasupportuje postavu 35 level a nazdar du rpit, taky si to musim vyexpit tak proc by GM melo mit nejakou vyhodu oproti hraci kdyz chce hrat jakoby Hrac versus Hrac?
Tak to je dobrý.. Biggrin Tak já se ozvu za rok, jestli už mám naexpený postavy, co potřebuju na aktuálně probíhající RP akce. Biggrin Do tý doby holt všechny aktivity a případné eventy můžeme pozastavit.

Vždyť je to totální nesmysl a hlavně nepochopení základní úlohy GM (neboli v DrD PJ) a základního konceptu RPG. GM musí zastávat 100 rolí a představa, že si každou postavu expuje je naprosto absurdní a k n-i-č-e-m-u. Můžete ve hře narazit na Krále lapků a jiná mocná monstra, ale jakmile si GM udělá naprosto reálnou postavu (častokrát mnohem slabší), tak je to špatně.. Navíc pokud jde o obyčejný Control, tak se nejedná o žádné supportění postav, ale pouze o dočasné ovládnutí již existujícího NPC. To je taky špatně?
Jiná věc je to, že vendor je naprosto nevhodný pro jakékoliv ovládání GM - vendor má sloužit k automatickému obchodu, takže neexistuje žádný důvod, proč by za něj mělo hrát GM. Ale to je dané spíš nezkušeností, která je dle mého názoru odpustitelná a pomíjivá.

Přijde mi, že tenhle požadavek je značně mimo mísu, je potřeba se napřed nad tím trochu zamyslet a pak už to snad uzná každý, kdo je aspoň trochu bystré mysli.
Pokud na tom přesto někdo trvá, navrhuji teda odebrání funkcí a práv všem questařům a bavte se tu zas sami. Protože funkce questař pak bude totálně k ničemu a kdo neumí nic víc, tak je naprosto nepotřebný.

(22.02.2014 v 10:54)Gorthaur the Cruel napsal(a): [ -> ]Proste kdyz chtej GMka hrat Hrac versus Hrac, proc si nevyexpi svoji vlastni obycejnou postavu?Todle neni prvni pripad toho, ze sem potkal nekoho s invulem,kdyby byl tak to tak neresim.
Invul - vendor - chyba. Nemělo by se opakovat. Není ale nutné se dokola odvolávat na jednu chybu, zvlášť když je uznaná a vyjasněná. Zdání invulu bylo způsobené tím, že byla chybně ovládána postava vendora (tedy nikdo si nic nesupportil, ta postava vůbec na žádném GM účtu neexistuje).
Osoba s invulem ti nemůže způsobit žádné zranění ani ty jí - nemůže se totiž účastnit boje.
Jinak ale to co sem napsal výše platí..
Biggrin Dobre, Kdyz si GM zalozi postavu na event, kterou muze hrac zabit tak je mi to jedno.. Chci videt proste sanci ze ji 2 skoro namaxovani hraci muzou zabit a delejte si postav kolik chcete.Proste me stve to, ze za dobu co tu hraju jsem mel xkrat problem s tim, ze na me nabehla postava s nesmyslnym resistem(promin ze tomu rikam invul),ktery sem nevzal ani jeden zivot a me davala na 3 rany.

Doufam ze ostatni kterejm to vadi se tady taky pochlapi a napisou neco, zatim to vypada,ze to vadi jenom me, coz neni pravda.

Jinak aby sme si ujasnili co beru jako invul = pridanej takovej resist, ze mu neberu nic a on me dava na 3 rany

Jinak todle neni hate jen na Thanise,ale chci aby si i ostatni rasovy gmka uvedomili, ze to neni fair play proti hracum, kdyz uz na nekoho nabihaj s cilem ho sundat Smile
Dobrá, to tu ale furt mluvíme o jedné uznané a explicitně zmíněné technické chybě.. nikoliv o úmyslu. Jinak teda nevím, kdo s čím na tebe naběhl v minulosti, ale vendor už to doufejme příště nebude. Smile

EDIT: Jinak obecně - "přesílené" postavy - důvody:
a) Postava má být přesílená - nemusí být vždy nutné, aby všechno šlo zabít a od hráčů ani nemusí být očekávané, aby všechno napadli a na místě pojeli během dvou minut.. a koneckonců přesílené postavy ve světě, kde po zemi mohou kráčet bohové a polobozi nepokládám za nic tak udivujícího.. když něco nemohu zabít, můžu to prostě zkoušet tisíckrát, dokud mě to nesundá a pak si jít stěžovat na fórum.. anebo prostě se tomu vyhnu (představte si, že i útěk je možnost) a vymyslím jiný způsob, jak to zničit či dokonce úplně jiné východisko, než přímý boj.. EXISTENCE POSTAV SILNĚJŠÍCH NEŽ HRÁČ JE NUTNOST, NIKOLIV MOŽNOST! RPG hry by bez této nutnosti snad ani nemohly existovat. A ostatně vy nemáte ani plný level cap, natož abyste měli status něčeho víc, než jen "obyčejný smrtelník".
b) Technická chyba - viz např. nevhodné použití vendora
c) Nezkušenost či chyba GM - každý učený z nebe nespadl - platí jak pro hráče, tak pro GM
d) Nevhodně zvolená taktika boje - ano, můžu samozřejmě do ohnivého elementála házet stále dokola ohnivý šíp a pak si stěžovat, ale možná by pomohlo prostě něco jiného (je mi jasné, že většina případů nebude takhle na první pohled zjevná)

Za body B a C je samozřejmě omluva na místě a omlouvám se za ně jménem questařů - ale snad jsme všichni jenom lidi, tak je to pochopitelné - věř mi, že každý "lamil" minimálně několik týdnů či měsíců, ale bohužel nelze jinak sehnat personál, než je nechat po limitovanou dobu lamit.
Body A a D je něco, co vyžaduje práci (respektive soudnost a rozum) na straně hráče.
U nekonkrétních případů z minulosti každopádně těžko soudit, o kterou možnost jde.
Je to hra, nevidím kvůli pojetí důvod přestat hrát, co mě nejvíc dostane když vidím jak tu lidi pořád dokolečka brečí jak je někdo pojel. No co RP stránkou se to dá taky řešit ale proč se tím zatěžovat když tu máme fórum, přece od toho tu je, abych si mohl každý svůj problém zapsat sem a ukázat že když se dostatečně urazím všichni se podle toho zařídí. Kdyžtak si to vyřídím soukromě s tím GMkem a nebudu házet všechny do jednoho pytle. Nemluvím jen o tomhle případu, je to tu vysvětleno že by se to opakovat nemělo.
Mno, předně si taky myslím, že i útěk je regulérní cesta a základní hráčská schopnost by mělo být poznat, kdy utéct. Opravdu není žádoucí, aby hráč kdykoliv zvládl pojet cokoliv - to už pak totiž není hráč, ale bůh. V RPG prakticky MUSÍ být VŽDY něco silnějšího než hráč (natož jenom jeden jediný hráč.. tahle hra má být pro víc lidí) - jinak už není důvod hrát dál. Prostor k útěku by měl být v takovém případě vždy poskytnut (pokud nejsou žádné zvláštní důvody pro opak) a kdo ho nevyužije, tak má prostě a jednoduše smůlu a pokud se chce za každou cenu najíst hlíny, tak do toho. Nakonec - v singleplayer hrách se o tom taky nediskutuje a prostě to tak je. Smile
Může nastat mnoho situací, které nelze s momentální silou řešit a je třeba zvolit ústup. To je ale snad základní bojová poučka a platí to tak nejen v mnoha hrách, ale i v životě.. hned další den se karta může obrátit, ale nemá asi smysl se za každou cenu nechat umlátit tím démonem o velikosti menší pevnosti nebo sesmahnout drakem co zabírá půlku hradu (tohle sem píšu částečně i jako varování do budoucna Wink). Takže seberte zbytky pudu sebezáchovy a začněte brát útěk jako řešení rovnocené k boji.
A teď si představme, že si udělám nějakou postavu či monstrum pro plánovaný boj proti deseti hráčům a náhodou potkám dva borce, kteří budou mít představu, že je nutné, aby mě mohli zabít a útěk nebudou pokládat za možnost.. už z tohohle prostého důvodu ta "hráčská" logika selhává - tvrdě narazíte a je to na místě - chytřejší se poučí.. a zbytek si doplňte sami. Kdo neví kdy utéct, neumí bojovat a nezná ani základy boje a bude prostě místo utíkání umírat, to je naprosto logický dopad.

Zbytek je na konkrétních situacích a konkrétním posouzení, chyby samozřejmě může udělat každý (a nikdo netvrdí, že se žádné chyby nikdy nestaly) a nelze vytvořit pravidla pro všechny možné situace.. Nicméně konkrétní situace lze vždy řešit a jak je vidno, u té včerejší to bylo na místě a již se to objasnilo, což nám do budoucna dává lepší vyhlídky.
Tady nejde o žádné bohy, super OP hydry nebo krakena, tady jde o "normální" postavy u kterých by měl mít každý šanci si vybrat zda se ji pokusi zabit nebo s ní jednat. (neměla by převyšovat onen nějaký herní lvl 35 a mít něco, co to dané povolání mít nemůže) Potom to strašně demotivuje a kazí požitek z RP kdy my valíme hobita sekerama po hlavě a on se jen směje Biggrin (jen příklad) .. a opovažte se někdo vymlouvat že to je questovni npc a kdesi cosi Biggrin .. pokud si už GM addne humanoidní npc a není to žádný bůh, tak ať je "normální". To samé by mělo platit o strážích, které pochodují někde mimo město. GMka by měly mít bokem hidnute "normální" stráže se kterýma by vykonávala spravedlnost mimo město (třeba hospoda se swallow).

ps. Tohle kdyby se pořešilo, tak by se ušetřilo hodně flame Biggrin
Tak jako když si udělám rytíře na základě prostého válečníka lvl 35, pojede mi ho pomalu i jeden schopnější mág na lvlu 15. Jakým způsobem by se daný rytíř mohl dožít stáří pak zůstává otazné - zřejmě mohu doufat jen ve vaši solidaritu a prosit vás o milost.. Smile Když si udělám mága lvl 35, pojede mě opět jeden hráč. Takže členové nejvyšší rady královské akademie mohou být vlastně sesazeni jedním jediným hráčem jen kvůli nějakému stupidnímu pseudo-spravedlivému omezení. No - nedává mi to smysl a ani to smysl dávat nemůže, protože GM není hráč a NPC není hráč. Naprostá nemožnost udělat postavu, která by dala zabrat třeba i jen dvěma lidem. Nemluvě o tom, že tu chceme mít postavy, které opravdu bude pojíždět třeba víc lidí, než dva.
Dle mého názoru tedy požadavek ve hře tohoto typu naprosto nedává smysl.. jinak dělá se to takhle všude. Vzpomínám, jak jsme třeba na DP1 naháněli X-krát takovéhle relativně obyčejné postavy s tuhým kořínkem a nikdo se nezlobil. A to tam bylo na questu třeba 20 lidí proti jednomu questovnímu NPC. Takhle se prostě nastavuje herní obtížnost.

Vyrovnané PvP si hrajte mezi sebou. GM musí mít prostředky, jak samo o sobě odolávat i skupině hráčů. Jak s nima naloží a jestli to nepřežene, to už je otázka konkrétních situací.
Já s tímhle nesouhlasím, nevím, jak ostatní. Je třeba si uvědomit, že při splnění daných požadavků se to rovná naprosté destrukci potenciálních eventů a smyslu světa a hry vůbec. Já v tom případě teda můžu veškeré svoje současné RP aktivity zabalit, protože všechny mohou být ukončeny jedním jediným hráčem, co se rozhodne nevyjednávat (a že vás tu je).
Jinak opravdu nevím, proč někomu přijde spravedlivé, že by měl sám umět pojet cokoliv. Je to blbost.
Btw. když za svého barda využiješ všechny možnosti, nebudeš čistě náhodou taky zcela imunní minimálně proti fyzickému zranění? Smile A vy se divíte, že do něčeho dáváte za tři, přitom zrovna pro tebe je to denní chleba, že tě nic zranit nemusí..
Takže ono je normální když si gm addne OP postavičku na koni, jezdi si po mapě a hraje si na drsňaka? .. btw u toho sesazeni nevim proč by to mělo byt stupidni, jestli dane npc je nějaky "velitel" tak má určitě stráže a to že rytíř je slaby.. není vina hráču Biggrin .. já jen tohle napsal z pohledu hráče, jak to působi na hráče a asi působit bude když ke mě přijede hobit a ja mu s prominutím neudělám nic Smile Rp aktivity, aspoň by je některé GM nedělaly bezhlavě, ale pořádně by si to promyslely ze všech stran, aby jim to nemohl překazit nějaký stupidní hráč co je pojede. Smile

btw bard je imuni jen proti fyz. zranění a ve hře máme ještě, jed, chlad, oheň, blesk a magické poškození (to že bard je imuní opět není chyba hráče) Smile .. ale o tohle nejde, GM si klidně může addnout barda lvl 35 a byt taky imuni na fyz. zranění proč ne.. viz výše "(neměla by převyšovat onen nějaký herní lvl 35 a mít něco, co to dané povolání mít nemůže)"

E: mě příjde, že se mi tu snažíš říct, že nemá smysl hrát jako normální hráč a expit se, ale tlačit se do RT a mít možnost si ty postavičky jednoduše dělat Smile
Takže už zbývá vyřešit poslední problém: Jak je možné že uprostřed davu lidí (plná hospoda na frekventovaném místě hned u města) si dva maníci z ničeho nic vytáhnou sekery a někoho zabijí? Přijde mi to úplně stejně mimo jako GM které si svou postavu ochrání nezranitelností.
Z ničeho nic ? nee ja tam s tou sekerou v ruce přišel Biggrin .. a to že nenaběhla straž je taky divné, i když ona by tam stejně naběhla straž s "invulem" takže to vyjde na stejno
(22.02.2014 v 16:43)Gheed napsal(a): [ -> ]Takže ono je normální když si gm addne OP postavičku na koni, jezdi si po mapě a hraje si na drsňaka?
Jo, je. Od toho tu mimojiné defakto jsme, pokud teda pominu ten zaujatý podtón. Smile GM není hráč, proč je problém to pochopit? Pokud budu potřebovat pro svoje aktivity OP postavičku a bude to mít reálné důvody, tak si jí zkrátka udělám.

(22.02.2014 v 16:43)Gheed napsal(a): [ -> ]E: mě příjde, že se mi tu snažíš říct, že nemá smysl hrát jako normální hráč a expit se, ale tlačit se do RT a mít možnost si ty postavičky jednoduše dělat Smile
Víš, on je tu jeden rozdíl.. To, že si udělám na časově omezenou dobu postavu, kterou potřebuju pro svoje eventy, má smysl jen a pouze pro zábavu jiných. A samozřejmě - pokud to udělám špatně, může se objevit flame, ale to se tu furt nebavíme o principech, ale o konkrétních situacích.
Pokud bys takovou postavu měl jako hráč, tak si prostě pojedeš sám na sebe a nikdo z toho nemá nic. Takže jak už jsem psal - porovnáváš neporovnatelné. NPC není hráč a GM není hráč, proto NEbudou limitováni stejnýma pravidlama pro tvorbu postav. Nedává to ani smysl.
Vůbec nechápu, proč by nemělo mít smysl hrát jako hráč a proč by se proboha měla na GM postavy vztahovat stejná pravidla. Však si to zkus sám a uvidíš, že tohle je jen velmi směšná představa, jak tu zlá zlobivá GM mají požitek z toho, že maj na účtu OP postavy.. Nemluvě o tom, že většina těch postav, jakmile jednou zemře, tak už se nikdy neoživí.

A co myslíš, že z toho mám, že mám na GM účtu lvl 40 postavu? Vždyť to je pro mě jen schránka, do které se prostě v případě potřeby převtělím, pobavím pár lidí a jdu zas dělat nějakou práci pro sekretářku.
Jestli tohle pokládáš za hnací motor, proč jít do RT, tak ti garantuju, že tě to brzy omrzí a nevydrží ti to ani 14 dní, když v pozici GM můžeš mimojiné zabít všechny online osoby jedním jediným příkazem (tudíž nějaká lvl 40 postava je proti tomu opravdu prd). Biggrin
A asi se tomu budeš divit, ale většina z nás (resp. doufám, že všichni) to nedělá jako určitý druh onanie nad postavou lvl 40, ale proto, aby přinesla zábavu ostatním. Požitek z postavy, kterou si nenaexpil je nulový, jenom ta pracně naexpená postava může přinést nějakou radost nebo dobrý pocit, žes něco dokázal. Addnutá postava není nic nad čím by se dalo dlouhé hodiny uznale pokyvovat hlavou.

A teď mi prosím jmenujte OP postavu, za kterou sem hrál a sdělte důvody, proč to bylo nemístné nebo proč vás to naštvalo a kdo kvůli tomu mazal hru nebo naštvaně odlogl. Pokud toto nedokážete, pak si nestěžujte na obecné principy, ale na konkrétní situace. Protože není žádný důvod měnit obecné principy, pokud mají zůčastnění trochu soudnosti a zkušeností.
aha takže jsem to pochopil dobře, že se mužu snažit hrát kolik chci, můžu u toho travit x hodin denně, můžu se z toho doslova ******, ale nikdy nebudu mít nejmenší šanci se vždy svobodně rozhodnout zda tu postavu chci zabít protože si GM řekne, tak dneska si lognu a udělám postavičku s resistama 99 a pujdu zabijet, jsem GM mam npc tak je to normalni. Pořád se tu budem dookola odvolavat na npc a hráče a že něco nemá smysl nebo že to je onanie.. come on, nějake rozumné pravidla pro všechny to chce. ---------- (zredukováno kvůli vulgaritě)
Stran: 1 2 3