Manawydan Fórum
Interakcie, AI. - Verze k tisku

+- Manawydan Fórum (http://forum.manawydan.eu)
+-- Fórum: Manawydan - Ultima Online Shard (http://forum.manawydan.eu/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Fórum: Koordinace (http://forum.manawydan.eu/forumdisplay.php?fid=63)
+--- Téma: Interakcie, AI. (/showthread.php?tid=1734)

Stránky: 1 2


Interakcie, AI. - Mir - 12.06.2010

Rad by som pomohol s programovanim interakcii pre NPC. Hlavne pre "generic" npc typu straze, townsfolk a tak podobne. Velkou inspiraciou je pre mna napriklad Oblivion kde NPC maju svoj denny harmonogram.

Hodili by sa mi co najpresnejsie popisy funkcii, nejaky priklad skriptu, ale zaroven potrebujem nejaky testovaci environment - tj poradte ako to rozchodim na RunUO u seba doma lokalne.


RE: Interakcie, AI. - RadstaR - 12.06.2010

U sebe doma na RunUO to nerozchodis a jina moznost jak si testovat vlastni "skripty" neexistuje.


RE: Interakcie, AI. - Geo - 15.06.2010

Existuje možnost rozběhnutí testovacího serveru. Aktuálně je ovšem dedikovaný testování úprav skriptů, které jsem udělal já...
... mimochodem, tohle mi připomnělo, že bych měl vyřešit problémy, které v těch skriptech jsou - a to co nejdříve.

Každopádně nevidím žádnou technickou překážku, jak něco takového do budoucna umožnit...

... ohledně popisů funkcí a příkladů skriptů, těch je spousta. Dokonce existují dokumenty, jak začít skriptovat questy, atd.
K tomu, jestli by Tvá pomoc byla přínosem, by se však měl vyjádřit někdo z questařské části týmu (tímto přenechávám iniciativu jiným)...


RE: Interakcie, AI. - Marina - 15.06.2010

Klidne se Mira ujmu, ale nevim jak bude ucinna jeho prace bez pristupu. Muzem to zkusit. Momentalne sem zacla pracovat na zkusebnim NPC Pobuda, ktery bude chodit v noci mestem Smile. Planuju jich jeste nekolik dalsich.
Tak sem ted zjistila ze trigger OnGameTime a OnRealTime nefunguji, takze harmonogram zadnemu NPC neudelame Biggrin. Geo!!! Biggrin


RE: Interakcie, AI. - Beddy - 15.06.2010

Pokud by se rozjela nějaká "škola interakčního systému" tak bych se rád přidal Smile . Někde tu na foru jsou základy, ale řek bych, že tam toho ještě dost chybí. A místa pro otravný NPC a questy tu určitě je, kor až se otevře Cyprona. (Pln entusiasmu asi z toho sluníčka, jsem zkusil nahodit RunUO, ale po chvíli vrtání se jejích skriptech jsem pochopil, že na to nemám Sad)


RE: Interakcie, AI. - Marina - 15.06.2010

Neni to tak slozity, jak vypada. Prirucku muzu klidne doplnit o ruzne prikazy a priklady. Fredy napsal zaklady, tak to rozsirim, stejne se nudim a do wikiny se mi moc nechce Biggrin.


RE: Interakcie, AI. - Poutnik - 15.06.2010

Pár interakcí do Cyprony bych také spíchl, koukal jsem na ten návod a vypadá to celkem snadně.


RE: Interakcie, AI. - Valerie - 15.06.2010

(15.06.2010 v 12:01)Poutnik napsal(a): Pár interakcí do Cyprony bych také spíchl, koukal jsem na ten návod a vypadá to celkem snadně.
Je to snadný.. Smile Akorát těch příkazů je víc, než je zveřejněno.
Jinak pokud by bylo nějaké testovací prostředí, tak bych se asi taky rád přidal, nějaké zkušenosti už mám..


RE: Interakcie, AI. - Mir - 15.06.2010

Ok. tak kontaktujte ma cez PMku. S Fredym som sa na to pred casom pozrel ale moje pokusy zlyhavali na tom ze som to chcel overovat nejakou formou ako to pracuje atp.


RE: Interakcie, AI. - RadstaR - 15.06.2010

Tak ono by na to slo vyuzit MW klienta. Jakejsi plugin ve forme editoru interkaci v nem je. Pravda nebylo by videt vysledek, ale minimalne by diky nemu bylo mozno kontrolovat syntaxi interakce, coz je to hlavni (akorat by se musel dodelat a zprovoznit, protoze netusim v jake fazi vyvoje ho Fredy nechal)


RE: Interakcie, AI. - Marina - 15.06.2010

Neco sem napsala do manualu ale asi to za moc nestoji. Chce to hlavne praxi, takze se nebojte ptat, rada vam se vsim pomuzu a na vse odpovim.


RE: Interakcie, AI. - Geo - 16.06.2010

V pátek vám připravím to testovací prostředí na serveru.

P.S. tak v pátek jsem testovací prostředí málem i připravil, ale zasekl jsem se na své vlastní únavě (usnul jsem u klávesnice). Uvidíme tento pátek (tedy 2.7.)


RE: Interakcie, AI. - Mir - 01.07.2010

Jezis to je dnes Biggrin


RE: Interakcie, AI. - Poutnik - 27.07.2010

Rád bych si zkusil svou první interakci v oné plánované cypronské pekárně, pokud se nám ji podaří postavit, popř. také u mlynáře, jestli se bude ta první líbit. Kdyby to Stigovi nebo Marině nevadilo, zkoušel bych si to přes ně, až to bude aktuální.


RE: Interakcie, AI. - Stig - 27.07.2010

Bezevšeho, kdyžtak napiš a nějak to pořešíme.


RE: Interakcie, AI. - Poutnik - 20.08.2010

(16.06.2010 v 10:41)Geo napsal(a): V pátek vám připravím to testovací prostředí na serveru.

P.S. tak v pátek jsem testovací prostředí málem i připravil, ale zasekl jsem se na své vlastní únavě (usnul jsem u klávesnice). Uvidíme tento pátek (tedy 2.7.)

Rád bych se zeptal, v jaké fázi se vývoj prostředí nachází. Hned u své druhé interakce (ať už jakkoli primitivní) jsem někde stvořil botu, na kterou dokonce ani Stig se svou svatou trpělivostí nepřišel, a bez podobné berličky se proto asi neobejdu.


RE: Interakcie, AI. - Poutnik - 20.08.2010

A už to neplatí, interakce zdárně dokončena, musím se s ní prostě pochlubit, i když ani není moc čím. Takže všichni povinně do Cyprony!

[Obrázky: d2bac1eb38.jpg]

Ještě jednou děkuju Stigovi za investovaný čas, snad se v budoucnu vyplatí.


RE: Interakcie, AI. - Stig - 21.08.2010

Dobrá práce, já děkuju za zpestření životního prostoru. Smile Takových jen víc!


RE: Interakcie, AI. - Poutnik - 22.11.2010

Mlynář Ernst si s vámi na 1612 1688 5 (mlýn mezi Cypronou a osadou) bude ochoten vyměnit pár krátkých vět.

Průzkumník Clive, co hlídá strážní posed u východní cypronské brány, ukončil své mlčenlivé období a opět plyně hovoří.

Edit: O hovorné Janičce Moučkové z cypronské pekárny už snad Stig hovořil jinde.


RE: Interakcie, AI. - Poutnik - 26.11.2010

Mám tu pro vás sneakpeek do interakce, která má být středobodem všech těch pidi-interakcí, co se snažím rozsévat po Cyproně. Zatímco Clive, Janička Moučková, Ernst a Tara se rozvykládají čistě jen o místech, kde sídlí - a samozřejmě o sobě - archivář Ezechiel bude chodící kronikou.

Ukázka začíná na místě, kdy hráč zvolil ze seznamu témat Cypronský konflikt.

[Obrázky: 14321432clipboard03.jpg]
[Obrázky: 1334313343clipboard03b.jpg]

Jak vidíte, bude se jednat o linéární příběh celé války, rozsekaný na velké části, obohacený přílohami, které se mi podaří schrastit. Pokud pojedete po základní linii, dozvíte se základy o průběhu války, pokud si necháte předčítat přílohy, dostanete se k dalším textům.

V přibaleném obrázku si tak můžete přečíst WDho úvody k BoC, doplněné o zprávu od Helmitů. Postupem času budu přibírat další relevantní RP zprávy z fóra, resp. citace z nich (autoři budou požádáni o svolení), aby to nebylo celé jen o mých záznamech. Zatím jsem natrefil na vhodné texty u Valerie, Inary, Fenka etc.

Já sám samozřejmě nebyl u všeho. Kde si nejsem jistý, neimprovizuji. Jsou události, o kterých nevím zcela nic, jako například

- Boje na území dolu, elementálové
- Stavba mostu, který umožnil přístup k jižní bráně a k tamním políčkám

Pokud jste u toho byli, ozvěte se. Stačí pár vět "svejma slovama", já už si to přelouskám.