Burcování - Verze k tisku +- Manawydan Fórum (http://forum.manawydan.eu) +-- Fórum: Manawydan - Ultima Online Shard (http://forum.manawydan.eu/forumdisplay.php?fid=13) +--- Fórum: Diskuze (http://forum.manawydan.eu/forumdisplay.php?fid=16) +--- Téma: Burcování (/showthread.php?tid=3465) |
Burcování - Whitey - 05.03.2017 Ani tři měsíce po mém odchodu se tu nic nezměnilo. Snad mimo statutu, který od začátku roku 2017 klesl na 1-2 hráče za den. Pohled "obyčejného" člověka na naše stránky je děsivý. Být hráčem který o MW nikdy neslyšel tak ho minu bez povšimnutí, protože vypadá jako mrtvý. Většina zpráv na fóru je tři a více měsíců stará, nikde žádná novinka, nebo alespoň známka aktivity. Otázka pro současný RT: Stále ještě máte pocit že stačí nic nedělat a čekat až přijdou hráči? Stále máte pocit že MW počká než vyřešíte takzvané osobní problémy, než se dokoukáte na oblíbený seriál, než pročtete si fóra her které vás zajímají? Pokud chcete MW ještě zvednout z prachu, musíte ho začít brát tak jak jsem ho bral já dokud jsem tu byl: Jako prioritu číslo 1, jako věc které musíte obětovat svůj volný čas, jako věc kterou děláte pro zábavu, protože je pro vás přednější než vaše seriály, než hraní jiných her. Pokud tohle stále nechápete a nezačnete podle toho jednat - odejděte a žijte dál svůj život, protože MW zůstane mrtvý. Whitey RE: Burcování - Stig - 05.03.2017 Pokud jeden člověk bude MW brát jako prioritu číslo 1, evidentně to nestačí. Kdy to naposledy bylo dobré.. ty statistiky tomu odpovídají - leden 2016, leden 2017 - prakticky naprosto o tom samém. Tam není žádný podstatný rozdíl a hádám už si na to ti déle aktivní matadoři dávno zvykli. Dobrý status bez propadů na 1-2 hráče tu byl naposledy kdy - někdy v roce 2011? Na druhou stranu - dá se nějak pojmenovat, proč po těch výkyvech přišel vždy jakýs takýs vzestup, bylo to nějak cílené a úmyslně vyvolané, podnikli jsme pro to nějaké konkrétní kroky? Neřekl bych.. Jen prostě vždy se při tom vzestupu vrátilo X členů RT, kterým za to MW při nízké aktivitě hráčů nestálo, tím pádem se to zas rozjelo. V dobách bídy tu vždy zůstalo v RT tak 1-2 jakž takž (tedy aspoň na fóru) aktivních členů a zbytek čekal. Jeden člověk sám nic nezmůže. A i kdyby bylo aktivních pět questařů, tak bez technický podpory dřív nebo později narazí na mantinely, který nejsou schopní nijak překonat. Jako třeba když během eventu pro 3 lidi odehráváme jednu a tu samou scénku desetkrát, protože to pokaždý spadne. A ano, na MW se celou tu dobu čeká na zázrak. Ono totiž ani nestačí brát MW jako prioritu číslo 1. Dobrá vůle a dřít jak soumar samo o sobě je k ničemu. Ten projekt vyhnil a ve zlatých dobách, kdy si mohl a měl zaháčkovat hráče podobně jako třeba DP a další zavedené shardy, kde i v dnešních dobách je chvílema nějakých 100 nebo aspoň pár desítek hráčů (přesto - ten propad je globálně na UO scéně dramatický), jsme tuhle příležitost promarnili a místo toho se fackovali od ničeho k ničemu. DP1 jede převážně čistě setrvačností a není samo, ale MW takhle samospádem jet nemůže, protože ta hra je sama o sobě neudržitelná a hráče nezabaví bez zásahů RT. Prostě měli jsme taky kout železo, dokud bylo žhavé. Ale my už ho dávno nechali vychladnout, to není otázka posledních měsíců nebo posledního roku. To je upřímná kritika do vlastních řad, ne outsourcing viny. Paběrkovat teď hráče, kteří můžou hrát u konkurence a vydupat to z prachu je o to těžší. Každopádně je jisté, že bez práce více lidí není žádná šance. Musím fakt souhlasit s tím, na co se tu čeká - to ale neplatí jen pro RT, ale i pro hráče. Čekat, palečkovat, kritizovat, nebo brečet nestačí. Když napíšu do interního fóra, nikomu to nestojí ani za jednu větu, když se vyhlásí akce, horko těžko dorazí 2-3 lidi a z toho jeden ještě dost možná bude člen RT, co logl herní postavu čistě jen ze solidarity. A priority? Já hrál naposledy nějakou jinou hru někdy v listopadu. Nedokoukaný seriály mám asi 3 s vyhlídkou, že "snad někdy jindy". Když vidím, že v interním fóru mluvím do zdi, tak se radši v práci vytížím na dvojitej úvazek včetně víkendů, protože tam mám jistotu, že mi v pracovní dny aspoň přijdou lidi z oddělení na těch 8 hodin, je s čím pracovat a je z toho nějakej reálnej zisk, nejen pro mě, ale jasnej hmatatelnej užitek, kterej se dá kvantifikovat, můžeš se na něj podívat a můžeš si říct, že to byla dobrá práce i když kvůli tomu jen pendluješ mezi prací a postelí. Máš vděčný klienty, kteří si pochvalujou kvalitu a rychlost práce, buduješ služby, který denně využívají třeba stovky či ještě řádově více lidí. Ale bez těch dalších X lidí - pěšáků, který mají jasnou (minimálně finanční, ale často je za tím ještě víc) motivaci bych to i v tý práci mohl rovnou zabalit. Stejně tak pokud nebudou žádní klienti - co bychom tam asi tak dělali, koukali do zdi? MW je aktuálně projekt s prakticky nulovým personálním zajištěním a téměř nulovým počtem klientů. Na druhou stranu co se vyřeší tím, že všichni definitivně odejdou, nebo všechny natvrdo povyhazujeme? Místo 1-2 to bude čistá 0 a ten poslední může leda tak zhasnout. A to by byla imho škoda, i kdyby jen kvůli těm +-5 lidem, co aktuálně projevují sebemenší zájem nebo třeba proto, že spláchnout těch X let práce se ještě nechce. Takže uříznout pod sebou větev je sice dobrý, ale jenom jako konečný řešení. To asi ještě zvládneme.. RE: Burcování - Whitey - 05.03.2017 Stigu, ale i těch +-5 lidí pořád čeká že se něco bude dít. Když se léta nic neděje, tak je to 4, 3, 2, 1, 0.... Pokud hra nemá co nabídnout, čím lákat, tak to nikdy nebude 6,7,8+. Natož stabilních 5. Vypni si GM práva na fóru a zkus se na něj podívat jako kdyby jsi tu byl poprvé. "R" v RT je Realizační. Pokud všechno na co jste se za tři měsíce vzmohli je jedna akce zapsaná jako "Tajemství pralesa", tak nejste RT, jste tak maximálně malé "t". A malé "t" je na nic, to MW nijak nepomůže. Tituly na fóru jsou pěkná věc, ale pokud za nima není práce - jsou prázdné, jsou na nic. MW potřebuje aby jste se mu věnovali. Jinak stačí zrušit nutnost registrace, odebrat vám práva aby jste neprudili a nechat hráče dělat si co chtějí. Ve výsledném efektu tu pak možná bude víc hráčů, než teď. RE: Burcování - Thortogily - 05.03.2017 "Musím fakt souhlasit s tím, na co se tu čeká - to ale neplatí jen pro RT, ale i pro hráče" - Stig Jestli si myslíš, že tu hráči vyburcují aktivitu RT tak se pleteš. Hráči tu nehrají právě proto, že aktivita RT byla buď nulova, nebo donutila hráče odejít. To je jako kdybys čekal na lidi až tě začnou prosit ať si otevřeš krám s pečivem jen proto, že ho tam nikdo jinej nemá... S tim co napsal Whitey naprosto souhlasim. Narovinu se prásknu, že na forum koukam pořád, ale už je to rok a pul a tady chcipl pes a chtit ode mě aktivitu stylem jakože "dělej něco ať mame vubec duvod něco dělat my" to už mi přijde jako jasnej dukaz, že se snažit ani nemam Jen pro porovnani Status pro byvale dva největší shardy v čr je průměr dne kolem 26 lidí online. Tohle sem tu neviděl ani jedinou v životě, a to tady client nabízí mnohem lepší herní zážitek RE: Burcování - Stig - 05.03.2017 Těch akci bylo přecijen myslím si trochu víc. Dost možná i víc, než předchozí čtvrtletí. Jaké jsou výsledky předchozího čtvrtletí, předchozího roku, pokud to kvantifikujeme a odečteme to, že každý rok zmizí nějaký ten hráč? Ty výsledky tu prostě dlouhodobě nejsou a nebyly. Co jsem se snažil říct je to, že je to celkem jedno. Protože to že tu je půlhodiny pět hráčů lognutých na event ve finále nic nemění na celkovém stavu shardu. Jo, dobrý, dostal si na akci 5 lidí, pokud si měl hromadu štěstí a trefil ses jim do noty s časem. Gratuluju. Ale pořád je ten shard 99,99999% času prázdný. To je jak tlačit ten kámen do kopce a furt se po těch letech divit, že na konci dne si v tom lepším případě na stejnym místě (lépe řečeno o pár cm níž) a chybu hledat v tom, že málo tlačíš. Sebevětší kvantum pracovních sil můžeme zmařit nazdařbůh a nedostane nás to vůbec nikam. Stejně tak tituly na fóru - byly a jsou na nic už buhvíjak dlouho. Tím, že zrušíme "T" se nijak nepohneme k "R", na tom není nic konstruktivního.. tím se pohneme leda k zavření shardu. Teď máme aspoň nějaké teoretické "T", což je pořád lepší než nic. To "R" je evidentně to, co zmizelo už dávno, anebo je už několik let silně chaotické a nijak neřízené, jinak jsme teď mohli být v pozici shardů jako DP1. Výsledek je ten, že po letech stále přešlapujeme na tom samém místě a v tom lepším případě je celkem vzato stav stále stejný. Mám zato, že hráče tu aktuálně nikdo neprudí. Poslední co se tu dělalo jsou asi spíš změny na jejich žádost. Pokud nic neděláme, je asi celkem jedno, jestli máme práva nebo nemáme.. Minimálně může v pauze mezi dvěma dílama seriálu někdo řešit page a rozdat známky, než se mu udělá popcorn. RE: Burcování - Stig - 05.03.2017 (05.03.2017 v 21:35)Thortogily napsal(a): Jestli si myslíš, že tu hráči vyburcují aktivitu RT tak se pleteš. Musím tě zklamat, ale minimálně jeden o kterém vím se o to snaží. Dohadujeme sraz už na začátek příštího týdne, kde chceme probrat další možnosti a nějak to tu nakopnout. Ale ono asi vždycky bude lehčí jenom přihlížet a čekat (na Godota) no. A jak to bylo předchozí roky, hm? Co si vzpomínám, tak jediný aktivní tu v dobách krize byl obvykle Whitey + občas jeden člověk z RT, další GM se vždy vrátili až s tím, jak začli opět logovat hráči. Takže ono to s tou motivací logovat prostě funguje oboustranně. A nevím jak tebe, ale co se mě týče, tak mě třeba v RL prosili ať si "otevřu krámek s pečivem zrovna u nich, protože někoho takovýho potřebujou", několikrát. Průměrně mi s takovou prosbou někdo volá tak ob dva měsíce a to i přesto, že žádnou práci aktivně nehledám. Takže nějak absurdní mi to nepřijde, asi záleží jen na tom, jak moc dobrej chleba umíš upéct. Ale tak beru, že tohle srovnání je spíš dost individuální otázka no. Kdybych měl za sebe jmenovat, co všechno by mi tu za ty roky mělo být důkazem, že už nemá cenu se ani snažit, tak si to po sobě jenom přečtu a už tu dávno nejsem. Pro mě za mě, přehazujte si tu odpovědnost mezi sebou jak chcete. Já osobně se teda vždy snažil i za hráče a bylo to kdysi dobrým zvykem. Mám zato, že za ty roky jsem toho za hráče udělal celkem dost a byli tu i aktivnější. Takových lidí tu kdysi bylo víc. Vždyť teprve na tomhle základě kvalitního aktivního hráče, co dělá zábavu pro ostatní, se kdysi přijímali questaři - bez toho absolutně nebyl nárok. Jen teď najednou už to nějak nejde, nebo co.. nevím, neřeším. Však se na to klidně všichni vybodněte a dál hledejte, kdo koho obviní z čeho a jestli bylo dřív vejce nebo slepice. Jak v pomocné škole. Co se mě týče, za sebe jsem napsal, co a jak. Víc už nějak nemám potřebu tu mrhat čas na další nesmyslné diskuze, z kterých bude tak maximálně zas jen flame a vzájemné obviňování a debaty, jestli musí logovat hráči, nebo GM a kdo z nich by měl začít jako první. Tuhle diskuzi si tentokrát asi nechám klidně ujít. Logovat totiž musí začít hráči i GM a snaha a aktivita je vždy jen o konkrétních lidech a nikoliv o nějakých pitomých právech ve hře či na fóru. Kdo říká něco jiného, tak jen dává přednost vlastnímu pohodlí, nic víc v tom není. To je přesně ten proslulý manawydanský začarovaný kruh demence, kdy hráči čekají, až začnou logovat GM a GM čekají, až začnou logovat hráči. Už to tu úplně stejně komentuju několik let a zjevně někoho tahle logická past stále ještě baví. A stále ještě se najdou lidi ochotný ten horký brambor házet na druhou stranu, poslat toho černého Petra zase dál. Takový zdejší evergreen. Jen bych ale dodal, že aktuálně se ani moc nedivím, protože jak už jsem napsal, já než bych mluvil v interním fóru do zdi a dělal akce pro nikoho, tak se radši zaměstnám jinde a jinak, než přijde nějaký náznak zájmu, ať už z kterékoliv strany. Můžu prosit jednou, dvakrát, třikrát, ale počtvrtý už prostě jdu dělat něco smysluplnějšího a budu doufat, že se časem opět aspoň někdo vzpamatuje z letargie, s kým se bude dát něco dělat. Teď jen doufám, že tahle chvilka přišla spolu s tím hráčem (a jeho parťákem), co mě oslovil skrz SZ.. Ale jak už jsem psal - to furt řešíme, že někdo bude logovat a dělat eventy. Že někdo bude z těch eventů dělat zápisky na fórum. Opravdu po těch letech si někdo ještě myslí, že to je zrovna ta věc, co dělá stabilní status na shardu? Kolik eventů týdně je prosím pěkně na DP1? Protože co si já pamatuju, tak v dobách, kdy bylo na DP1 třeba přes 300 lidí ve špičce, to byl tak jeden event co čtvrt nebo půl roku.. To jsme my hráči byli úplně blbí, že nám to stačilo, nebo byl důvod logovat ještě někde jinde? Takže ano - můžeme se tu klidně dohadovat, jako předchozích pět let, jestli RT dost loguje, stejně jako předchozích pět let se to celé snažit hrát na "hrubou lidskou sílu online" a stejně jako předchozích pět let nalákat vždy do hry krátkodobě pět lidí na event. Jako start je to možná dobrý, pro mezičas, než se vyřeší to opravdové jádro problému (a ne jen jeho důsledky) ale pokud to někdo považuje za to hlavní řešení, pak mu asi něco uniká. Ve finále totiž, pokud budeme řešit jen příznaky, tak v běhu na dlouhou trať budeme tak maximálně na tom samém výsledku - a to ještě opominu, že každý rok od UO odchází další a další hráči. Je hezký dostat do hry pět lidí na event (dnes už tedy spíš tak tři), ale v aktuální situaci, pokud se vám to nepovede ob dvě hodiny, tak prostě po zbytek dne máte totálně prázdný shard, který sám o sobě nikoho nebaví a nezajímá. Stejně tak - na co je ti prosím ten klient s tolika možnostma, když ta hra co se na něm hraje prostě sama o sobě neudrží hráče ve hře? Že by jen na to, abys naprosto nevyužil jeho potenciál? Zkrátka: Status = příznak Event = krátkodobé léčení příznaků Lék/řešení = byl, je a bude naprosto evidentně někde úplně jinde (ponechme teď stranou nějakou analýzu aktuální dosažitelnosti a to, že je i tohle milionkrát opakované téma), než v míře, kolik se vám krátkodobě podaří nahnat lidí do hry na event Nic proti eventům, zápiskům a GM ve hře, ale vy tady zkrátka hledáte lék na horečku v tom, že pacientovi budete utírat pot.. neříkám ale, že v tuhle chvíli bych nebyl vděčný ani za tohle, protože cokoliv je lepší než nic. A já prostě i kdybych vymyslel paralen, tak aktuálně není vůbec nikdo, kdo by ho mohl a chtěl vyrábět. Já sám to neumím. Snažil jsem se někoho sehnat, dokonce i proběhl kontakt a zaslání testovacího úkolu, ale na tom to skončilo. A evidentně jsem ani za ty roky nedokázal, že je ten paralen potřeba, protože jsme stále duševně u toho, že nejlepší léčba je utírat pacientovi pot. Potenciálních utíračů potu tu možná s velkou dávkou snahy dáme pár dohromady, ale to je tak všechno. Přitom chtít se stále dokola vrhat hlavou proti zdi v tomhle nekonečnym utírání potu je v podstatě naprostý nesmysl, protože zatímco utíráme a neléčíme, tak nám s každym dalším pokusem umírá další a další pacient (lidi, co se už nikdy nevrátí). RE: Burcování - Pietro - 06.03.2017 Prostě MW já skoro nic nevím, ale musím říct, že tu Whitey chybí a kdo myslí, že ne... Je asi slepej, kdo upravil/opravil /změnil /vylepšil většinu věcí na shardu? Vážně věříte, že bez scriptera to bude fungovat? Pochybuju! Ano i já tiše čekám až se W vrátí a bude se zase něco dít... Ano třeba opravy /úpravy... Přidání něčeho nového apod. Kdo se staral o potřeby hráčů? Třeba kdo jiný udělá konečně rasové odlišnosti? :-) RE: Burcování - Stig - 06.03.2017 A kdo si tu myslí, že ne? Proč tu píšu třeba tohle: Citace:A já prostě i kdybych vymyslel paralen, tak aktuálně není vůbec nikdo, kdo by ho mohl a chtěl vyrábět. Já sám to neumím. Snažil jsem se někoho sehnat, dokonce i proběhl kontakt a zaslání testovacího úkolu, ale na tom to skončilo.+ tohle: http://forum.manawydan.eu/showthread.php?tid=1740&pid=99214#pid99214 ..a ty další 3 posty za tím od dalších lidí. To tu asi aktuálně polemizuješ leda sám se sebou, protože nikdy nikde nezazněl opak toho, co píšeš.. nebo nevím, proč by jinak těch X lidí reagovalo tak, jak reagovalo? Problém byl/je úplně jinde. RE: Burcování - Pietro - 06.03.2017 ach jo prostě jsem napsal svůj názor, jako bys W neznal ....chce to slyšet! RE: Burcování - Whitey - 06.03.2017 W už nechce nic slyšet. W chtěl po RT aby pracoval podle jeho představ. RT to odmítl, W zjistil že u RT nemá žádnou autoritu, že s ním nikdo nesdílí výše popsanou pracovní filozofii a radši skončil. W doufal že aspoň pak se RT nějak vzchopí, že je to on kdo svými zákazy a omezeními blokuje rozvoj servru. Po třech měsících mi to nedalo, prostě jsem to musel alespoň zkusit a napsal tenhle dotaz. Odpovědí na můj dotaz je očividně "nic se nezměnilo". Já si jdu zase po svém a RT přeji ať jim jejich přístup konečně přinese nějaké ovoce. RE: Burcování - Stig - 06.03.2017 Tady si každý píše jako obvykle to svoje. Já jsem se tím snažil jen říct, že práce, cos nejen (ale zejména) Ty za ty roky do toho vrhnul, je naprosto enormní. Troufnu si tvrdit, že té práce se za ty roky odvedlo víc, než třeba na takovém DP1. Přesto ten status tomu neodpovídá. Proto jsem psal, že si myslím, že vrhat do toho bezmyšlenkovitě další a další člověkodiny, dny, týdny, měsíce, roky... s naprosto totožnou strategií... by nemuselo přinést kýžený efekt, když se ten efekt nedostavil ani po tolika letech. Ale na odlišnou strategii to chce krom té hrubé a relativně nekvalifikované pracovní síly taky nějaký odbornější personál. Ten koneckonců potřebujeme i na běžný provoz, i na ty eventy, protože když to padne, questař to neopraví. A ten odborný technický personál prostě chybí. RE: Burcování - Pietro - 06.03.2017 Ale notak W, všechno bude dobrý.... Víš, že pro tebe mám vždy kupu návrhů co by bylo třeba udělat :-D No jako ono jak by se to tady bez tebe mohlo pohnout, když nikdo jiný do skriptování moc nevidí... Vím, že některé maličkosti jistí lidé zvládnou, ale to hlavní dělal jedině velký W! :-) RE: Burcování - Whitey - 06.03.2017 @Pietro: Skripter na MW je, alespoň papírově (Biosek). Skriptovat umí, dokázal pohnout s klientem (já ne). Novinek je taky dost, akorát já je bez znalostí herního světa nerozvedu ani neumístím. Nikdo jiný to neudělal. @Stig: V tom se právě lišíme. Já tvrdím že pokud budou všichni něco dělat, hráči přijdou. Vy tvrdíte že až hráči přijdou, že pak začnete něco dělat. MW potřebuje něco, co hráče zaujme, co jim dá důvod tu hrát. A to se neobjeví samo od sebe. Z mého pohledu MW velmi chybí lore. Příběhy o mocných hrdinech (a hrdinkách), o gildách, o jejich osudech. Příběhy které bude hráč chtít prožít, kterých se bude chtít účasnit. Hodně servrů staví na už hotových světech - MW má ale svět svůj, nový. Jeho příběhy je nutné nejprve napsat. Ve hře pak musí být odkazy na tyto příběhy - aby se hráč pohyboval v těch reáliích o kterých četl. Aby věděl proč se hlavní ulice jmenuje "U krvavé řeky" když není ani červená, ani u vody. Aby tušil proč je v hospodě stůl "s hlubokým zásekem". Aby ho zaujal kvest na podloudnou expedici, snažící se najít a vykrást hrob jednoho z hrdinů. A pak... co takhle každý víkend 1-2 nové kvesty ve hře? I kdyby mělo jít o recyklaci starého, nebo prosté copy+paste s upraveným textem, vytvoříš tak za 30-60 minut práce kousek příběhu, v kterém někdo bude chtít pokračovat. Ke kterému se bude alespoň v neděli na pár hodin vracet, protože bude chtít vědět co bude dál. Dobře je to vidět na různých zdarmahrách. Pořád se něco děje, přidává se nový obsah, v rámci roku cykluje několik eventů (momentálně ujíždím na Final Fantasy: Brave Exvius). Ve chvíli kdy začne hra stagnovat (Pokemon Go), přijde o hromadu hráčů. A zpátky je dostane těžko, strašně těžko. Na to není potřeba žádný tým odborníků. Stačí někdo kdo se zamyslí a dá tomu týdně hodinu - aby rozvinul příběh a napsal novou kvest/interakci, nebo dvě. Pokud hráči budou mít zájem, místo interakce udělá větší event. RE: Burcování - Stig - 07.03.2017 Ano, to je podobné jako v životě. Buď si můžeš vytvořit pasivní příjmy nebo aspoň najít dobře placenou práci (vybalancovaný systém typu DP1, kde se lidi roky a roky baví čistě jen dungováním a PvP.. protože to prostě jako systém funguje.. a nikdo si ani nevšimne, že GM do hry nelogovalo už dva týdny.. event je nadstandard, který potěší), nebo můžeš dřít jak soumar od úmoru do úmoru ve fabrice u pásu s tím, že jakmile si na chvíli oddychneš, tak si na mizině (shard je zas prázdný). Jinými slovy - práce nonstop, abys měl vůbec co do pusy (udržel těch pár lidí). Je asi každého volba, co mu víc vyhovuje, ale to první mi přijde chytřejší a strategické. To druhé je prostě.. masochismus. Systém, který potřebuje nonstop údržbu a nepřetržitě investovat další a další lidský zdroje projektově v reálu nikdy neprojde, protože ho někdo odpovědný rozcupuje hned na začátku, než se na to vyplýtvají zdroje. Takže mě to přijde jako znouzectnost. Oblíknout polámanou kostru do krásných šatů ještě neznamená, že bude mít funkční orgány a že bude naživu. Ve finále s questama je to tak, že si lidi odehrajou, odlognou a můžou čekat na další várku. A to píšu jako někdo, kdo napsal tisíce řádku opakovatelných interakcí pro Armádu (a krom toho ještě tunu dalších interakcí), což nebyla práce na jeden večer. Ale co z toho jako shard máme, že si to 30 lidí každý 30-krát odehrálo (to nejsou malá čísla, dost možná budou reálně i vyšší), jaký to má vliv na aktuální status? A co se změní, pokud takových questů udělám dalších 10? Vůbec nic, nezmění se vůbec nic - a nemá smysl si namlouvat opak. Jo, dejme tomu že vždy v počátečním nadšení si to pár lidí odehraje, ozkouší, ale za dva měsíce už o tom prakticky nikdo ani neví. Tohle jsou zkrátka všechno krátkodobé věci a pozlátko, které tu nikoho neudrží. Lore je pěkné, ale ve hře, která sama o sobě není zábavná a hratelná, to věru nic moc nespasí. Tohle přeci není adventura. Chceš vydávat datadisky a expanze k něčemu, co v podstatě nefunguje už v základu - stále mi to nějak přijde jako špatný nápad. Generovat další a další herní obsah do mírně řečeno nedotaženého a nestabilního systému. Přitom naprosté herní základy nejsou vůbec hotové v tom smyslu, že by hráči souhlasně pokyvovali, že to funguje a dokonce ani my sami jsme se nikdy neodvážili to někdy pustit jako produkční verzi a oficiálně ukončit betatest. Ale na druhou stranu tu máme tunu vyloženě nadstandardních pozlátkových věcí, které se klidně mohly v zájmu priorit oželet. Někteří z nás tu celkem dřeli několik předchozích let a Ty říkáš "dřete málo, dřete dál". Jako by to teď najednou mělo z nějakého záhadného důvodu přinést kýžené ovoce. Tak nevím, kdo tu čeká na zázrak, přijde mi, že se tu snažíme prorazit hlavou zeď a ono to nějak stále nejde. Proč asi. Zkoušejme to ještě dalších 10 let podobným stylem a můžeme se tu zas sejít ve stejné situaci a vést tu samou debatu a drbat se na hlavě, kde jsme udělali chybu. A ano ve finále by bylo samozřejmě nejlepší dělat oboje (content, lore, datadisky, expanze.. na funkčním, zábavném, udržitelném základě), protože pokud by byla ta hra dobrá sama o sobě, tak mají lidi na práci větší klid a můžou dělat i větší věci, co dokončí třeba až za dva měsíce.. a není to jen o tom, že musíš teď hned logovat a nahánět lidi jednoho po druhém abys na dvě hodiny zvedl status, protože shard je prázdný. Jo a o Bioskovi nevím asi tak 2 měsíce nebo čtvrt roku, tuším, že nastoupil do nové práce. RE: Burcování - Biosek - 07.03.2017 Nastoupil no. A nestiham ani svou vlastni rutinu.. Kazdopadne jak mi psal Rimoy tak pady jsem ochotny resit a opravovat. RE: Burcování - Whitey - 07.03.2017 Sám píšeš "někteří tu dřeli" - s tím souhlasím. A dodávám "teď se fakt můžete přetrhnout". Stigu, pokud to co tu píšeš píše člověk zvolený vedoucím RT, tak nemám co dodat. Právě vedoucí má být ten kdo to ženě dál, ne ten co obhajuje stagnaci. Manawydan je mrtev. Whitey. RE: Burcování - Stig - 07.03.2017 To je zbytečná manipulace, na kterou snad ani netřeba reagovat. Co tu píšu, co je tak špatně k pochopení? Já nikde stagnaci neobhajuju, podsouváš mi něco, co nikde nepíšu. Já se spíš podivuju nad tím, že celou dobu nevidíš (nebo spíš nechceš vidět) to naprosto nemocné jádro, na které chceš nabalovat další a další balast. Že nevidíš, že místo jádra se tady roky dělaly věci, co by klidně mohly počkat. Že s tímhle stylem můžeme jet betatest klidně i za 10 let a nebude to o nic dál, víc vybalancované a blíž dobře udělané hře zralé pro ostrý provoz. Protože dokud nebude zdravé to jádro, tak nic víc než nabalování balastu a pozlátka na shnilé jádro to není. Můžeš klidně hnát lidi od nesmyslu k nesmyslu, můžeš je klidně uštvat, nebo jim všem dát nůž na krk, že je vyházíš, pokud nebude po tvém. A ještě si u toho připadat jako spasitel. Ale pak tomu proboha neříkejme "vedení" a "tým", ale "šílenec" a "slepí následovníci" nebo třeba "rukojmí". Vedení týmu je naprosto o něčem jiném, než dřít sám za sebe jak mezek podle vlastního scénáře a neohlížet se okolo.. třeba o tom, že s těma lidma mluvíš, zajímáš se, hledáš si k nim cestu, bereš je jako individuality a ke každému přistupuješ jak je potřeba. Že když už všichni odešli, tak každému jednotlivě napíšeš třeba na ICQ, promluvíš s nima o jejich pohledu na věc, vyslechneš je a přesvědčíš je, aby se vrátili. To je o sociální inteligenci a komunikaci, ne o tom, kolik odpracuješ hodin za den nebo o výhružkách. Takže já bych se klidně radši další diskuzi o tom, co je opravdu vedení lidí, vyhnul. Zase ale nebuďme zbytečně teatrální. To, že Ty osobně si MW odepsal a že je pro Tebe mrtvý už jsem pochopil, nejsi sám. Spíš nechápu tu věčnou potřebu tančit na něčem, co považujete za hrob a za každou cenu okopávat kotníky těm pozůstalým aspoň na fóru, ale holt jsme lidi no. V téhle situaci nejsme poprvé, tahle situace netrvá 3 měsíce. Stagnace je posledních 6 let nebo ještě víc. Takže defakto - to Ty tu teď obhajuješ stagnaci, pokud považuješ za nejlepší opět jen tlačit ten kámen do kopce. A to přesto, že posledních víc než 5 let to mělo statisticky záporné výsledky. V podstatě může být v tuhle chvíli už jen líp. Jen už by to chtělo místo dělání stejných chyb se poučit a investovat ten čas pro změnu trochu inteligentně. POKUD se najde z těch pozůstalých někdo, kdo má ještě po vší té trýzni chuť a sílu. Možná sis nevšiml, ale aktuálně se tu z RT bavíme prakticky jen my dva, takže není to o tom, že bych té hromadě zájemců o práci říkal, ať nic nedělají. RE: Burcování - Pietro - 07.03.2017 akže lvlcap se zvedat nebude? Rasové odlišnosti taky ne? Tak to je MW vážně mrtvej Zase vidím Stiguv 100řádkový text... Ale vy jen proste nechápete co chcou hráči, ano jinde se hraje i bez zásahu GM, protože mají rasy -fungujíci, mají o dost vyšší lvlcapy, mají systémy na zdokonalování postav, tady se po nějaké době postava zasekne a je to nuda, nic za čím by se člověk hnal... To lidi potřebuji... A zrovna ty Stigu něco podobného sám tvrdíš, když to srovnavas se životem,prací... Ale,že bys taky něco vymyslel... Jo třeba upíří byli fajn, než to zacla být nuda, bez tebe se nedalo vlastně nic až na pár věcí ohledně RP, ale tím to skončilo. Třeba poklady stojí taky za prd, artefakty taky nějak vymizely... Jo jednou jsem měl tu louč, kterou jsem předal dále a už jsem o ní nikdy neslyšel... A další se nikdy neobjevil, to je tak těžké udělat více takových itemu ať si lidi uzijou? Vždyť to jde i přes. props přímo ve hře... Ano lidi prostě chcou výjimečné věci, každý může mít nějakou ne? Pak přijde i RP a samo, bude proč logovat. Jinak to vážně nemá smysl, klidně ať je nevyladeny systém, ale chce to nějaký říz!! Podle mě je třeba nejlepší dung ten Galranuv wipe (královská magická akademie) protože na konci je pěkný poklad a dung je docela těžký Ale ne neprojitelny. Jenže tohle je stejně výkřik do prázdná, ostatně jako vždy RE: Burcování - Stig - 07.03.2017 Sice ten post vidíš, ale nečteš. Ty nechápeš jednu věc, kterou já jsem v těch svých 100řádkových textech napsal několikrát. Kdybys tomu dal třeba ty dvě tři minuty, tak tu nemusíme furt dokola omílat to samé. Věci jako level systém a levelcap, systémy zdokonalování postav a buhvíčeho, balanc povolání a ras, souboják.. to je jádro. O tom přesně tu mmj. píšu, to mají na DP1 dobré. To většinou questař ze hry nemá šanci nijak ovlivnit. Samozřejmě např. třeba až na dungy, kde jde vyměňovat potvory a loot. Abych tě do toho ještě trochu uvedl a když to řeknu bez obalu - pokud bychom tu měli místo pěti questařů pět skripterů, tak podle mého názoru s dobrým plánem uděláme víc štěstí. Protože nakonec i skripter může questovat bez omezení (ale nemusí, samozřejmě), ale z questaře skriptera uděláš jen velmi těžko a je to tak jeden z deseti, pokud vůbec. My tu zkrátka prostě nikoho dalšího, kdo by se věnoval tomu aktivnímu vývoji a úpravám jádra toho herního systému nemáme. O lidi z IT je nouze i v komerční sféře a to poměrně velká. Nevím už jak to napsat jinak a srozumitelněji, protože tu o tom píšu celou dobu. A za upíra si minimálně v noci zahraješ stejně tak dobře, jako všichni ostatní hráči. Což bohužel ve finále znamená "žádná sláva". Já jsem musel dát přednost prioritnějším věcem, ostatně to, že si někdo "hrabe na vlastním písečku" se tu taky dost často vytýkalo a nechtěl jsem být popotahován, že si jedu jen sám na sebe. Ale to taky souvisí s tím výše popsaným. Takže sice se asi vesměs shodneme, ale ty o tom nevíš. V pohodě. RE: Burcování - Thortogily - 07.03.2017 Stigu jenže ja za tu dobu co sem tu hral tak mě jadro jako hráče vubec nezajimalo, zajimaly mě questy, eventy a jiny události ktery třeba tvořili hráči ale GM jim dělalo kulisu, protože by to jinak vyznělo do prázdna. Nebo udalosti ktery GM jako takovy řidilo. Když jsme si udělali jako hráči event tak ste nam furt psali "udělejte zapisek nebo bububbubu", zapisek se udělal a beztak to žadny vliv na svět nemělo. Tak co z toho potom? Navic pietro to trefil, ty napíšeš 100 řadkovej sloh o ničem, kterej ve vysledku na nas pusobi jako kdybys nam všem řikal že je to v závěru naše chyba lol, přesně tohle tu každej určitě potřebuje slyšet, pak se jen divej na status a nediv se. |