Úrovně a síla postav i NPC
#1
Rád bych založil toto téma, s cílem zkusit trochu utřídit pohled na vnímání úrovně a vytvořit jakési konvence o přístupu k síle a tvorbě NPC. Takže abych nějak začal...

Hráčské postavy: Úroveň je mechanismus, využívaný při rozvoji postavy. Až an pár detailů přímo nemá vliv, ale vcelku slušně vyjadřuje úhrné skilly postavy, tedy i sílu v rámci daného buildu (když pominu rozdíly ve schopnostech hráče, které obzvláště u mágů mohou být ohromné).
Čeho bych tady chtěl docílit je utřídit trochu pohled na vnímání postav. Leckdy mi totiž přijde, že je postava střídavě chápána jako velký "hrdina" zachraňující svět, a střídavě malá, nedůležitá osůbka, která zcela oprávněně není schopna sama pomalu ani vyjít do lesa, aniž by ji něco sežralo...Takže no, rád bych vytyčil nějaké hranice a měřítka toho, čím postava zhruba je...

NPC (lidé a ostatní humanoidi): Při tvorbě nich bych se řídil v zásadě stejnými měřitky, jako u hráčských postav. Jediný rozdíl vidím v tom, že bych odlišil "hraná" NPC (tedy takové, které se objevují manuálně ovládaná u eventů) a "nehraná" (tedy v zásadě humanoidní část bestiáře). S tím že u těch druhých jsem pro to, aby bývala o něco silnější, než odpovídá jejich úloze (v porovnání s hráčem v podobné úloze), neboť vždy budou slabší v důsledkem omezenosti AI.

Bestiář: V případě humanoidů platí co jsem psal výše, v případě nehumanoidních NPC (zvěř, magické bytosti, atd) jsem ale jen pro to, se oprostit od běžných pravidel. V zásadě tím mám na mysli hlavně to, odlišit zkušenosti a fyzickou stránku, nemluvě o zvláštních talentech pro některé dovednosti. S tím že lvl, u NPC už zdaleka nemá úlohu při rozvoji NPC, neb NPC se nerozvíjí, ale spíše obtížnost NPC (aneb klíčová věc co lvl určuje je, kolik dostane hráč expů za jeho zabití). Do té bych pak vesele zahrnul vyjma schopností, i zvláštnosti ohledně výskutu organizace. Jinými slovy, pokud se třeba goblini vyskytují ze zásady v dost velkých houfech, což má za příčinu, že pro hráče nejsou srovnatelným soupeřem na lvl 5, ale na lvl 10. Proč jim opravdu nenastavit lvl 10, ano je to více než odpovídá jejich síle, ale odpovídá to "obtížnosti" toho zabíjet gobliny. Navíc příhodně je nastavení samotných expů oddělené a lvl ovlivnuje pouze jeho škálování. Takže za něj stejně bude pár expů, ale ěch pár expů bude dostávat hráč na lvl kdy je opravdu zvládá zabíjet, ne hráč o 5 lvl níž.
Co se týče oddělení dovedností a fyzických předpokladů mám na mysli zhruba toto:
Máme řekněme vlka a medvěda. Oba jsou lovci a co se týče bojových skillů, můžeme říci že jsou ekvivalentem horšího válečníka (řekněme lvl 10). Mimo to, ale mají smysly daleko překračující ty lidské. To je je, ale v podání ultimy vlastně také skill, tudíž řekněme ač by opět zkušenostmi odpovídali řekněme zkušenému lovci (lvl 20), dostanou bonus k smyslovým skillům (v jejich případě asi všímavost a zálesáctví) které klidně mohou odpovídat spíše lvl 30 (dokonce bych spíše podpořil vlka, mimo jiné proto že je narozdíl od medvěda opravdu čistě lovcem). Klíčový rozdíl, ale pak mezi těmito dvěma zvířaty bude ve fyzických předpokladech. Které jsou u vlka o něco nižší a u medvěda výrazně vyšší než lidské. Což ovlivní jednak nastavení statů a přirozených zbraní.
Vlk tudíž ve výsledku bude mít řekněme bojové skilly na úrovni wara lvl 10, lovecké na úrovni lovce lvl 30, k tomu fyzické staty zhruba o 30% nižší než "předlohový" war na 10 lvl, podprůměrnou zbraň pro tento lvl (přeci jen, zbraně jsou značně efektivnější než drápy) a mizernou zbroj (neb žádnou nemá). Ve výsledku pak bude mít lvl řekněme 8, což odpovídá jeho nebezpečnosti, jeho nebezpečnosti by sice odpovídalo spíše 5 (war lvl deset, ale s chybějící zbrojí, nižšími staty a horší výzbrojí), ale neboť se většinou vyskytuje ve smečce, bude zvednut na 8. Přesto ale základní expy budou odpovídat běžnému NPC na lvl 5. To že má vysokou všímavost, zálesátví se v boji vpodstatě neprojeví, proto to jeho lvl nijak neovlivní.
Medvěd bude mít podobné bojové skilly jako vlk, tedy war lvl 10. O něco slabší lovecké, neboť se zdaleka nevěnuje jen lovu a není na něj tolik zaměřen. Tedy řekněme ekvivalent lvl 25. Fyzické staty pak může dostat opět zhruba ekvivalentní lvl 10 (jeho zkušenosti) ale zvednuté o 50% (je větší a silnější). Stejně tak zbraň bude odpovídat spíše silné zbrani pro lvl 15. Ve výsledku pak dostane lvl řekněme 12 a k tomu odpovídající expy (narozdíl od vlka je to samotář).

Na konec bych rád sestavil to hlavní o co by mi šlo, tedy něco jako orientační tabulku ze které se dá poznat, jak bude přistupováno k různým postavám NPC, byl bych opravdu rád, kdyby se k tomu vyjádřil i někdo z RT. Jinak tabulka je zatím velmi orientační, ve výsledku bych ji asi vůbec nedělal přímo tedy, ale spíše v exclu kde se s tím o něco lépe pracuje...A půjde to více rozlišit v různých kategoriích.

lvl
-10: Fyzické staty velmi malých a slabých NPC (ptáčci atd)
1: Úplný nováček v oboru, při běžném vývoji pravděpodobně dítě něco pod 15 let. Skillová úroveň mimořádně tupých zvířat, atd.
10: Již fungující, ale přesto nezkušený člověk. U řemeslníka řekněme tovaryš v druhé polovině studia. V armádě to nejspíše bude někdo, kdo prošel základním výcvikem, ale přesto má minimum bojových zkušeností. Uroveň skillů (nepodléhajím specifickým dispozicím) u většiny zvířat. Rovněž také statová úroveň středně velkých zvířat.
15: Nezkušený mistr, řadový voják, učedník magie (narozdíl od většiny ostatních oborů se magie studuje pomalu a s věkem opradvu spíše schopnosti rostou, než aby nakonec opět ubývali v důsledku ztráty sil). Skillová chytřejších, dlouhověčejších či prostě talentovanějších (vůdce smečky) zvířat. Statová úroven větších zvířat.
20: Zkušený řemeslník, veterán, mág. Staty velkých zvířat.
30: Velmi talentovaný člověk, ač už v jakémkoli oboru. Skillová úroveň dlouhověkých bytostí. Staty velmi velkých zvířat. Skillový talent přirozeně magických tvorů, atd.
60: Staty obřích bytostí...
Napadáš lidi od vidění a pak fnukáš na fóru. PŘIJMI ZODPOVĚDNOST ZA SVÉ ČINY! Kňouro.
Odpovědět
#2
čistě v teorii tě chápu, ale s tvými příklady se nedá souhlasit.

Vlk maximálně nebezpečí levelu 3,5 vlk není bojovník, neloví dravce! ale bezpranou zvěř = 0 bojový skill. V přírodě je to plaché zvíře, které i ve smečce před člověkem prchá...

chceš je dávat ve smečce ok, ale at pak útok ja jednoho vlka = útoku na celou smečku= obrana celá smečky= expy jen za zabití celé smečky! Tak by to mohlo být i těch goblilnů.

Medvědi: to samé, medvěd ti nejde ulovit dalšího medvěda, nebo něco nezbepčeného(vše mu víceméně uteče) strava medvěda je jen asi 15% živočišná a pokud je složení více, budete se divit ale je to rybář, ne zabiják ozbrojených lidí(kde 99 % případů vítězí člověk, indiánům k tomu stačil klacek do špičky Biggrin mluvím ted o boji 1vs1) a sem tam nějakej možná sundá i jiného medvěda.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Medv%C4%9Bd_grizzly

ale tady musí být nemesis č. 1 všechny mounty nerfnout.

Co však obě zvířata mají společného, neovládají žádné umění boje, maximálně tak lovu. Jejich pohyby jsou naprosto předvídatelné a jenom instinktivní, jednoduše řečeno, naznač a druhou mu ji natáhni tady platí v 1000000 %

V zásadě s tebou souhlasim v tom, že bestiář se má prostě odvíjet od statů hráčů, víceméně s teorií souhlasim, jediné v čem mam s tebou rozpor je v tých příkladech(vlka vidíš silněšjího a medvěda).

- Humanoidi by měli mít 100 % hp a sílu jako hráči a to bandity taky, prostě má to být z toho odvozeno. 2) Vždy bude bojově schopnější myslící tvor, než debilní instinktivní zvíře pro nějž pojem "umění boje" neexistuje.
Odpovědět
#3
Takže bod první. Nejde mi zdaleka tak o konkrétní čísla (aspoň v téhle fázi), protože já o nich stejně nerozhoduji, jako spíše o to, že by se dle mého mělo RT na tohle téma zamyslet a vytvořit si ohledně toho nějakou ideu. Bestiář mi přijde velmi, ale opravdu velmi nahodilý, síla NPC většinou dost neodhadnutelné a přístup k hráči je...No prostě vadí mi, že jednou člověku říkají že je jen nějaký otrapa a nemůže jen tak zabít vlka, či jelena. A podruhé že je velký slavný hrdina, který musí spasit svět, neb to nezvládne celá Isharionská armáda (což jsou ale narozdíl od tebe profesionální vojáci a tudíž tě dají s prstem v nose a levou rukou za zády). Prostě dle mého, by to chtělo aby jak bestiář, tak přístuop k hráčům byl takový konzistentnější.

Co se týče toho medvěda s vlkem, zcela souhlasím s tím že minimálně vlk by měl být velmi slabý, ale no prosaď si to...Navíc nějak se mi prostě nezdá současný systém, kdy za wara budu raděj bojovat se smečkou černých vlků, než jelenem mi přijde o dost horší.
Přesto si neodpustím, pár poznámek. Ano vlk není válečník, přesto ale musí svou kořist nějak zabít a vlci běžně loví i kořist větší než oni sami. Ano, jsou to "mírumilovní" býložravci, ale přesto to jakousi zručnost vyžaduje. Už jen proto, že jsou rozumní a tudíž v zásadě neútočí na cokoli, kde by bylo větší riziko zranění. Navíc běžná "hra" u 90% šelem je zápas s příslušníkem vlastního rodu (ano, jen cvičný, ale jisté zkušenosti tím získají) stejně tak využívají bojové dovednosti k udržení hiearchie ve smečce. Takže osobně si myslím, že to že bojové dovednosti jsou na 2/3 těch které jim umožní najít kořist je i celkem adektvání. Už jen proto, že k těm pátracím mají pak další bonusy (lepší smysly), naproti tomu k těm bojovým mají postihy (aneb člověk má lepší zbraně než drápy, a většinou má i jakousi zbroj). Takže no nevím, v tom co jsem nadhodil mi přijde, že je vlk asi tak na úrovni domobránce, který vzal vidle a dostal krátkou instruktáž o tom jak se bojuje (tohle se drží, tímhle se bije).
Co se týče medvěda, platí v zásadě totéž co u vlka, ano není válečník, ale nějak svou kořist zabít musí. Ano neloví příslušníky svého druhu, ale zase s nimi čas od času (pokud nemá ani jeden jasnou převahu) s nimi bojuje o teritorium. Jinak ohledně ostrého klacku 1 vs 1 bych byl celkem skeptický, pokud se nejedná o nějakého velmi malého medvěda, už jen proto, že z toho co vím, čas od času lidé umírali. A to na něj většinou chodili ve skupině a s kančáky (ne klacky). A přeci jen mědvěda beru za i o kapku nebezpečnějšího než kance.
Jinak prostě nevím, čisté blbé instinkty. I zvířata se učí (aspoň savci), navíc ty blbé a tupé instinkty jsou leckdy více, než má člověk, kterému strčíš do ruky meč (praktická zkušenost) neboť ten má leckdy instinkty pro boj vyloženě nevhodné. Navíc, že to jsou instinkty můžeš využít jen pokud s nimi máš zkušenost...
Takže ano, válečník určitě bojuje mnohem lépe než 99% vířat, ale civilista zase bojuje hůř. Jinak je prostě výhoda převážně v tom vybavení...
Napadáš lidi od vidění a pak fnukáš na fóru. PŘIJMI ZODPOVĚDNOST ZA SVÉ ČINY! Kňouro.
Odpovědět
#4
Nechci tady rozjíždět flame jak říkám v jádru tvé myšlenky s tebou sohlasim(celou dobu jsem myslel že se to zohledňuje, pro mě překvapení že ne Biggrin) K isharionské armádě: 35 levelů, výcviky u mistrů + perků = hráč= profesionální zabiják, voják, nikoliv amatérská sračka.

V jiném případě to totiž logicky musí platit o všech povolácních tudíž mágům (hráčům), kněžím, atd. jen modlitby do 3 kruhu, zbytek pro profesionály npc?

Co se týče medvěda ano k jeho zabití stačí indiánům klasek do špičky, nemusí se ti to zdát reálné, ale je to jednoduchá lovecká technika, proti "bojovníkovi" který nemá inteligenci a bojuje pouze instinktivně(proot do ted chápu že znalost zvěře by měla dávat bonusy proti zvířatům Biggrin)
Odpovědět
#5
No, například stráže jsou nastaveny jako hráčské postavy. Nevím teda jak další, ale myslím že pár NPC, jako třeba gobliny taky.
Sladit by to určitě chtělo, i když sám moc nevím, v jakém stavu to je teď. Stejné podmínky pro PvP jako pro PvM.
K tomuhle by to chtělo vyjádření někoho, kdo tyhle věci a jejich stav zná do hloubky.
Odpovědět
#6
Vyjádření:
NPC lze nastavit jako hráče, používají úplně stejné mechanismy jako hráči.
Není kdo by to udělal.
Konec vyjádření.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#7
V Bestiáři se daj staty a skilly přepočítat podle levelů. Tenhle propočet se dodržuje téměř u všech monster. NPC teda defakto odpovídají svým levelům. Metodiku těch propočtů hlouběji neznám, nevím, jestli je přesně jako u hráčů nebo nějak jinak.
Pro perky žádné počítadlo v Bestiáři není. Zrovna stráže mívaj perků víc, než by měl hráč na daném levelu. A prakticky všechna ostatní monstra nemaj ani tolik perků, na kolik by "měly nárok", většinou maj cca 1-3 perků.
Odpovědět
#8
Tak mě třeba ani tolik nejde, aby seděl součet skillů, jako aby seděla síla...Což považuji za důležitější. Protože no, ono je moc pěkný, že NPC má součet skillů jako postava na lvl 20, ale když k tomu má 50% fyzického resistu, je to silou spíše lvl 50. Tedy když pominu, že NPC mají ve většině případů blbé zbraně což má mnohem větší vliv než třeba 15 lvl skillů...

Jinak nevím, mě třeba šlo mimo jiné i o to, ujasnit si kdo vlastně je silný a kdo je slabý.
Napadáš lidi od vidění a pak fnukáš na fóru. PŘIJMI ZODPOVĚDNOST ZA SVÉ ČINY! Kňouro.
Odpovědět
#9
Ok, sundat resisty. V tom případě ale zakážeme hračům např. použití léčení, změny zbraní a mnoho dalšího. A už vůbec netuším jak srovnat handicap Ai versus logika hráče.
Npc bohužel potřebuje alespoň nějaké berličky, protože při férovce nemá žádnou šanci - protože to co se tu popisuje jako férové peo to npc férové není, z výše popsaných důvodů.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#10
Tak já neříkám, že NPC nemá mít resisty, spíš že se s těmihle věcmi má počítat a ne říct, NPC má skilly pro lvl 20, ale další schopnosti(např. resist, množství hp) co nemá hráč ani na lvl padesát. Tak se s tím má počítat a ne říct, má skilly pro lvl 20, tudíž připměřené expy za něj dostává hráč lvl 20, i kdyby to NPC nakrásně masakrovalo lvl 40.
Jinak třeba nevím, změna zbraně je něco co 90% hráčů nemůže(nemá víc zbranových skillů) a i ti co mohou, to vlastně nepraktikují...Nebo funguje to spíš volba zbraně, podle toho proti čemu jdu, ale v boji pak už bojuji jen tou jednou. Tedy je to spíš strategická než taktická výhoda. Co se týče healu nevím, neznám metodu jak bych se mohl efektivně léčit v boji (lekvar pokud to není regen před bojem, často zabije místo vyléčí, obvazy se v boji nedaj použít vůbec) a mimo boj...No, NPC se leckdy vyléčí zhruba stejně rychle regenem, jak já bandáží.
Takže ne nejde mi o to, že NPC mají schopnosti co hráč ne, podle mě by je dokonce i mít měli (aspoň pokud to není běžný humanoid), ale spíš o to, že by se s těmi schopnostmi mělo v lvl počítat, stejně jako s jejich výzbrojí. A ne říct, má skilly jak lvl 20, tak má lvl 20.
Napadáš lidi od vidění a pak fnukáš na fóru. PŘIJMI ZODPOVĚDNOST ZA SVÉ ČINY! Kňouro.
Odpovědět
#11
můžete už konečně do prdele nerfnout toho grizliho? díky
Odpovědět
#12
Zrovna jsem loglej jen na fóru a odtuď lze dávat leda tak fórum-tresty za sprosťárny.. Biggrin
Tak neplýtvej vulgarismy, když pak přijde situace, která by je opravdu vyžadovala, tak už nemají potřebnou váhu (nikdo tě (je) nebude brát vážně or whatever).
Odpovědět
#13
(21.07.2014 v 20:26)Stig napsal(a): Zrovna jsem loglej jen na fóru a odtuď lze dávat leda tak fórum-tresty za sprosťárny.. Biggrin
Tak neplýtvej vulgarismy, když pak přijde situace, která by je opravdu vyžadovala, tak už nemají potřebnou váhu (nikdo tě (je) nebude brát vážně or whatever).

to bud rád že jsi nebyl ve hře XD sorry ale fakt mě to čílí! Biggrin

začínám Nagzelovatět prostě, chce to s tím soubojakem něco udělat a modlit se že nepřijde cs5..
Odpovědět
#14
Rozčilovat tě může co chceš, ale tady a ve hře se budeš chovat slušně.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#15
(21.07.2014 v 21:27)Whitey napsal(a): Rozčilovat tě může co chceš, ale tady a ve hře se budeš chovat slušně.
budu se snažit, omlouvám se
Odpovědět



Skok na fórum: