Návrh na systémovou změnu levelování - pragmatické řešení.
#24
(23.04.2017 v 23:40)Glum007 napsal(a): Kdo tu přesně souhlasí s těmi klady změny? Nevyvrácení argumentu ještě neznamená souhlas. 

Nevím teď přesný vzoreček zisku dovednostních bodů na jednotlivých úrovních. Nicméně do desáté úrovně to dohromady 180 dovednostních bodů určitě hodí. Jestli se nepletu, mělo by to stačit na zvednutí skillu z 20 na 80.

Pořád si stojím za tím, že navrhovaná změna těžko přinese kýžený efekt:

1)     Teoretický přínos vidím pouze u zbraňových skillu (viz víše)
(23.04.2017 v 23:40)Glum007 napsal(a): 2)      Zloděj, který umí na 15 LV pouze mistrně páčit zámky a netrefí se dýkou, na pestrosti hry nepřidá. O zábavnosti hraní takového charakteru také pochybuji.
Po desáté říkám že je to naprosto modelová situace, nechápu jak je vůbec možné, že jste se všichni do toho zasekly, samozřejmě že je to NEREÁLNÉ aby tady pobíhala postava na daném levelu s max skillem. Protože by to bylo na úkor úplně všeho. Zloděj na levelu 15 se skillem 100 '% je nereálný, s tímto "hypotetickým teoretickým argumentem" přišel Whitey, který jak všichni víme nehraje a nehrál. Tudíš nechápu jak jste se do toho mohli tak zakousnout.
(23.04.2017 v 23:40)Glum007 napsal(a): 3)     To, zda by postavy měli mít možnost efektivně používat nejlepší zbraně již na nižších LV, nejsem přesvědčen. Dle zkušeností má při útoku větší vliv samotná zbraň, nežli výše skillu.
O tom já zas celkem přesvědčenej jsem že by to fungovalo > lepší zbraň, lepší dovednost > můžeš zabíjet něco jiného krom goblinů(jaká by to byla příjemná změna kolem levelu deset ach..*zasněně*)
[/quote]

4)     Opravdu nevím, jak odstranění omezení skillu vyřeší jmenované problémy:
  Nedostatek dungeonů > vyřeší můžeš expit nebezpečnější dungy a více dungů!
  Nedostatek expů > vyřeší můžeš zabíjet nebezpečnější potvory za větší expy a chodit více dungů!
  Nedostatek peněz (taky otázka názoru) > není to věc názoru vem partu lidí 4-5 lidí projdi s nima gobliny dungy a pak výtěžek rovnoměrně rozděl mezi partu.
  Nedostatek příšer na zabíjení > z vyšším skillem lepší zbraní bez problémy > vyšší pestrost, rychlejší zapojení do hry,atd. atd.

5)     Dle mého názoru musí postava rovnoměrně sílit v průběhu celého procesu levelování. Získat plně některé klíčové dovednosti již v průběhu první půle, nepovažuji za žádoucí. > Já jsem přesvědčen o opačném efektu viz kompletní odpovědi ale jeden bod ještě vypíchnu "ROVNOMĚRNĚ SÍLIT" Jestli že je třeba od určitého stupně zvednout si dovednost o 15 % běh přes pět levelů(edit: oprava přes 8 levelů, strop je nastaven na dva body za level max), tak je něco sááákra moc špatně a rovnoměrnost ač je na první pohled logicky správná a správný jednoduchý závěr, není zde k užitku ba naopak. Zároveň bejt tebou vůbec nepracuji s onou tabulkou "stropu na dovednosti" z wiki ta je špatně. Na levelu 9 skutečně nedosáhneš 50% dovednosti. A jestliže dosáhnout stupně 70 % je běh na 7 levelů(edit oprava: na 10 levelů) je něco hooodně moc špatně..nebo zde jsou odstuňovaný dungy podle 2% bodů levelu a monstra? Biggrin PRostě radši udělat nějaký komlexnější balíčky ;-)(začínám připomínky zapracovávat)

6)     Problém s motivací by zůstal, respektive by se možná částečně odsunul. > nejspíše ano odsunul by se na jiný krizový herní levely, ale hráč by zůstal ve hře dostatečně dlouho na to aby se do toho vpil, přijala ho komunita a začal jsem chodit hrát s "kámošema". Starý veterány to nějak asi neohrozí, ti jsem už zatím lezou.

7)     Nevím, jak současný systém brání plnému rozvoji postav a specializací. Stupeň možného rozvoje musí už z principu určovat právě úroveň. Postavu netvoří jedna dovednost. > tak v čem je problém pak odstranit strop dovedností? Biggrin

Netvrdím, že je současný stav ideální. Rovněž nikdo nepopírá nutnost určitých změn. Navrhované zrušení omezení skillu však pravděpodobně stav nezlepší.

Otázku 4 máš zodpovězenou v argumentaci, posilnění nižších levelů jim otevíráš možnosti dělat těžší dungy, samozřejmě řešení je několik jako například dát silnej xp boost (aby se dostaly přes krizi).
Ale díky za konstuktivní odpověď některá gm by se mohla učit(říkám že máte problém v komunikaci) A co tu hranici posunout a upravit? Trochu ten stroop zmírnit. Na 20 lvl kdyby měl skill na 100 bych to jako problém neviděl



Příspěvky k tématu
RE: Návrh na systémovou změnu levelování - pragmatické řešení. - od Segoves - 24.04.2017 v 03:55

Skok na fórum: