17.03.2018 v 20:52
Perma smrt při běžném úmrtí sebou nese řadu problémů, u nichž si nedovedu představit snadné (a nejlépe automatizované) řešení:
- smrt v případě technického problému (lagy, výpadek sítě, problém na serveru, bugy)
- PvP a prudiči, kterým nezáleží na postavě, tyranizující zejména méně pokročilé hráče
- neodhadnutá obtížnost GMkem při PvM (disbalanc) - eventy, nastavení monster a pastí, dungů apod.
- (...)
Osobně se nejvíc přikláním něčemu takovému:
- perma smrt je možná z rukou GM/hráčské samosprávy jako trest - ale až po X-tém vážném prohřešku (a uvěznění) a za jasně definovaných pravidel
- za každou smrt jsou postihy, ideálně buď jedno z následujícího, nebo kombinace více věcí:
-- dočasný postih do statů Str, Dex, Int, nebo i nějakých vedlejších hodnot postavy (regenerace života, staminy, many, nebo životní energie)
-- ztráta určité části již vydělaných zkušeností, včetně možnosti přijít o level (zde si nejsem jist technickou realizací, bude to asi komplikované)
-- při opakovaných smrtích v průběhu určitého času (např. 24 hodin) se postihy stupňují
- smrt v případě technického problému (lagy, výpadek sítě, problém na serveru, bugy)
- PvP a prudiči, kterým nezáleží na postavě, tyranizující zejména méně pokročilé hráče
- neodhadnutá obtížnost GMkem při PvM (disbalanc) - eventy, nastavení monster a pastí, dungů apod.
- (...)
Osobně se nejvíc přikláním něčemu takovému:
- perma smrt je možná z rukou GM/hráčské samosprávy jako trest - ale až po X-tém vážném prohřešku (a uvěznění) a za jasně definovaných pravidel
- za každou smrt jsou postihy, ideálně buď jedno z následujícího, nebo kombinace více věcí:
-- dočasný postih do statů Str, Dex, Int, nebo i nějakých vedlejších hodnot postavy (regenerace života, staminy, many, nebo životní energie)
-- ztráta určité části již vydělaných zkušeností, včetně možnosti přijít o level (zde si nejsem jist technickou realizací, bude to asi komplikované)
-- při opakovaných smrtích v průběhu určitého času (např. 24 hodin) se postihy stupňují