03.01.2011 v 22:01
DnD má velmi dobře popsané, která rasa používá jaké písmo (teď jsem si vzpomněl). Runy jsou tuším trpaslíků, elfové a drowové mají stejný font, jen jinou řeč...
Z hlediska klienta: ANO, předpokládám podporu jednotlivých písem pomocí fontů, jakmile bude shoda na tom, jaká písma na MW budou.
Z hlediska serveru a pohledu těch, kteří jazyku nerozumí: už ve standardním RunUO to bylo vyřešeno tak, že se generují naprosto náhodné znaky pro danou řeč. Samozřejmě, vygenerované znaky se ukládají do slovníku vět, který dotyčný zná, přičemž výraz "Ahoj kámo" a "Zemři kámo" má pokaždé jinou podobu (jsou to dvě různé věty), takže posluchač nemůže za žádných okolností "rozšifrovat" význam.
Tato taktika umožňuje dvě věci:
- pokud na tebe někdo mluví pořád do kola jedno a to samé, víš, že opakuje to samé...
- pokud se to implementuje, tak pokud se to, co "slyší", postava snaží opakovat (snaží se v jazyce drowů říct "zuxn nvům zwfo lsdf"), druhá strana může tomu výrazu porozumět správně (tedy uslyší například "posla bez prodlení zabte").
Ohledně náhodného generování, věty, funguje to tak, že se používají (já tomu říkám) souznělky, tedy dva až čtyři znaky, které se často vyskytují v daném jazyce. Ty se pak používají k náhodnému vygenerování textu, takže daná věta většinou i vypadá, jako by byla v Quenye, např.)
Plus další vychytávky podporované klientem... schopnost opsat svitek, aniž by autor uměl řeč (prostě "kreslí"), schopnost v klientovi přepínat řeč + signalizace v příkazovém řádku...
Z hlediska klienta: ANO, předpokládám podporu jednotlivých písem pomocí fontů, jakmile bude shoda na tom, jaká písma na MW budou.
Z hlediska serveru a pohledu těch, kteří jazyku nerozumí: už ve standardním RunUO to bylo vyřešeno tak, že se generují naprosto náhodné znaky pro danou řeč. Samozřejmě, vygenerované znaky se ukládají do slovníku vět, který dotyčný zná, přičemž výraz "Ahoj kámo" a "Zemři kámo" má pokaždé jinou podobu (jsou to dvě různé věty), takže posluchač nemůže za žádných okolností "rozšifrovat" význam.
Tato taktika umožňuje dvě věci:
- pokud na tebe někdo mluví pořád do kola jedno a to samé, víš, že opakuje to samé...
- pokud se to implementuje, tak pokud se to, co "slyší", postava snaží opakovat (snaží se v jazyce drowů říct "zuxn nvům zwfo lsdf"), druhá strana může tomu výrazu porozumět správně (tedy uslyší například "posla bez prodlení zabte").
Ohledně náhodného generování, věty, funguje to tak, že se používají (já tomu říkám) souznělky, tedy dva až čtyři znaky, které se často vyskytují v daném jazyce. Ty se pak používají k náhodnému vygenerování textu, takže daná věta většinou i vypadá, jako by byla v Quenye, např.)
Plus další vychytávky podporované klientem... schopnost opsat svitek, aniž by autor uměl řeč (prostě "kreslí"), schopnost v klientovi přepínat řeč + signalizace v příkazovém řádku...