11.03.2011 v 14:41
Boha jeho, vy navrhujete duhové předměty - a já jen líčím technické možnosti.
Prakticky je totiž obarvení pomocí HUE praktikováno následovně:
- u každého pixelu v 2D obrázku se porovnají R-G-B složky a pokud se shodují, provede se následující = vezme se hodnota barevné složky (číslo od 0 do 31), je jedno které, protože se jedná o šedou barvu, a najde se barva v dané HUE (kdybyste pořád ještě nerozuměli, každá HUE má 32 libovolných barev, jedná se o pole opět indexované 0 až 31).
Nejsem si jist, jak se obarvuje plnou barvou, tuším, že se vybere konkrétní položka, případně se barva průměruje.
Takže pokud byste chtěli obarvovat dvěma barvami:
- vezmete šedou, obarvíte ji standardním způsobem
- vezmete barevnou (tu, která nemá vyvážené barevné složky) barvu zprůměrujete, nebo použijete konkrétní barevnou složku, tedy R, G, nebo B. Opět obarvíte.
Takto můžete pohodlně docílit až 7 barevných variant (vzájemně se nevylučujících):
R only
G only
B only
RG only
GB only
RB only
grey (všechny složky přítomny)
Technicky je ale nejčitelnější varianta s maximálně 3 barevnými paletami, tedy R, G, B, aniž bys musel řešit černou barvu (0,0,0),
Případně je rozumné uvažovat ještě o 4 barevných paletách, tedy R, G, B, Grey, přičemž černá barva se počítá jako grey.
Ano, můžete říct, že chcete jen dvě barevné palety. Pokud to uděláte, odpovím OK. Použijme například R a G složku, nebo šedou a barevnou. Budeme diskutovat o nejlepším vhodném řešení (v jednom případě se musí definovat speciální hues, v druhém upravovat obrázky)... ale nesnažte se mi tu cpát, že já prosazuji duhové předměty.
Prakticky je totiž obarvení pomocí HUE praktikováno následovně:
- u každého pixelu v 2D obrázku se porovnají R-G-B složky a pokud se shodují, provede se následující = vezme se hodnota barevné složky (číslo od 0 do 31), je jedno které, protože se jedná o šedou barvu, a najde se barva v dané HUE (kdybyste pořád ještě nerozuměli, každá HUE má 32 libovolných barev, jedná se o pole opět indexované 0 až 31).
Nejsem si jist, jak se obarvuje plnou barvou, tuším, že se vybere konkrétní položka, případně se barva průměruje.
Takže pokud byste chtěli obarvovat dvěma barvami:
- vezmete šedou, obarvíte ji standardním způsobem
- vezmete barevnou (tu, která nemá vyvážené barevné složky) barvu zprůměrujete, nebo použijete konkrétní barevnou složku, tedy R, G, nebo B. Opět obarvíte.
Takto můžete pohodlně docílit až 7 barevných variant (vzájemně se nevylučujících):
R only
G only
B only
RG only
GB only
RB only
grey (všechny složky přítomny)
Technicky je ale nejčitelnější varianta s maximálně 3 barevnými paletami, tedy R, G, B, aniž bys musel řešit černou barvu (0,0,0),
Případně je rozumné uvažovat ještě o 4 barevných paletách, tedy R, G, B, Grey, přičemž černá barva se počítá jako grey.
Ano, můžete říct, že chcete jen dvě barevné palety. Pokud to uděláte, odpovím OK. Použijme například R a G složku, nebo šedou a barevnou. Budeme diskutovat o nejlepším vhodném řešení (v jednom případě se musí definovat speciální hues, v druhém upravovat obrázky)... ale nesnažte se mi tu cpát, že já prosazuji duhové předměty.