21.02.2012 v 15:54
Tady jde imho jen o to, ze treba na uspesne mavani katanou je i ve skutecnem svete potreba mnohem vic obratnosti, nez na to rozmlatit nekomu hlavu perlikem nebo obrim kladivem (a naopak - na ovladnuti katany neni potreba tak velka sila jako na zvednuti triceti kilove palice nad hlavu - precijen ta katana vazi zlomek teto hmotnosti).. Ovsem ve skutecnosti jsou tusim ty pozadavky top zbrani proste srovnatelne - na katanu i obrovskou sekeru jsou pozadavkem srovnatelne Dex a Str (nebo castrokrat dokonce vetsi pozadavek tam, kde by ho clovek necekal).
Je otazka, do jake miry je to problem pouze z hlediska logiky a do jake miry je to problem i hratelnosti (ruzne buildy postav - napr. "obratnostni sermir" maxujici Dex, ktery chce pouzivat katanu a protivniky zahrnout nekolika rychlymi presnymi udery, z nichz vetsina je smrtelna sama o sobe a "silovy tezkotonaznik" maxujici Str, ktery chce pouzivat nejtezsi a znacne pomaly obourucni mec a protivniky prepulit jednim uderem). Kazdopadne pro hrace to muze byt matouci (coz v pripade, ze se jedna jen o logicky problem neni neco, cim by bylo nutne se zabyvat, ovsem pokud to ovlivnuje i hratelnost..) a snadno tak muzou ziskat pocit "nespravedlnosti"..
EDIT: A samozrejme tohle co pisu jsou jen moje nazory a predstavy. Do CS3 nevidim, soubojak neni moje zamereni, nevim co je potreba a co je nutne, neznam vsechno co se proste musi "nejak nastavit" bez ohledu na logiku aby to proste ve hre "nejak fungovalo".. Takze to berte s rezervou a pouze jako pohled "zvenku".
Je otazka, do jake miry je to problem pouze z hlediska logiky a do jake miry je to problem i hratelnosti (ruzne buildy postav - napr. "obratnostni sermir" maxujici Dex, ktery chce pouzivat katanu a protivniky zahrnout nekolika rychlymi presnymi udery, z nichz vetsina je smrtelna sama o sobe a "silovy tezkotonaznik" maxujici Str, ktery chce pouzivat nejtezsi a znacne pomaly obourucni mec a protivniky prepulit jednim uderem). Kazdopadne pro hrace to muze byt matouci (coz v pripade, ze se jedna jen o logicky problem neni neco, cim by bylo nutne se zabyvat, ovsem pokud to ovlivnuje i hratelnost..) a snadno tak muzou ziskat pocit "nespravedlnosti"..
Kód:
Katana: sila 135, obratnost 120, vaha 16
Mocna valecna sekera: sila 111, obratnost 118, vaha 36
EDIT: A samozrejme tohle co pisu jsou jen moje nazory a predstavy. Do CS3 nevidim, soubojak neni moje zamereni, nevim co je potreba a co je nutne, neznam vsechno co se proste musi "nejak nastavit" bez ohledu na logiku aby to proste ve hre "nejak fungovalo".. Takze to berte s rezervou a pouze jako pohled "zvenku".