Ať tak nad tím přemýšlím, jak chci, pořád se musím přiklánět k Eričkovu názoru o "dvojím metru".
Celkem mě začíná štvát, že o drowech se pořád mluví jako o rase se striktně daným RP a nemožností jeho změny, že pokud někdo hraje drowa špatně (resp. nehraje ho za nynější situace dobře), měl by za to být nějak zvláště trestán, nebo že je tu třeba nemožnost drowa vypudit na okraj společnosti (ta možnost je tu podle mě stejná, jako u všech ostatních), případně že změna povahy rasy není záležitost pár let, ale že RP trpaslíků, elfů a orků šlo do kopru už dávno a povaha těch ras se mění ze dne na den, to všem přijde celkem normální.
Proč se tady pořád dělají rozdíly typu drow/nedrow? Proč je trpasličí rasa braná za něco "méně náročného", než drow? Protože nemá tak striktní zákony a nehrozí tak přísné tresty při jejich nedodržování? Proč je změna charakteru drowů nemožná, ale obraty v RP ostatních ras se úspěšně přehlížejí? Podle mě by každá rasa měla mít svojí vlastní povahu a kulturu. Chápu, že momentální nerozdílnost všech ras na povrchu může mít svoje kořeny v tom, že byly všechny uměle natěsnány na jedno místo a životní prostředí mají všichni stejné, zůčastňují se stejných kulturních akcí a tak podobně, ale pořád nevidím žádný důvod, proč by na jejich RP měl být brán menší zřetel, než na RP drowů.
Mimochodem, argumenty typu, že rasy na povrchu jsou ohrané a nezajímavé, jsou argumenty na pytel, takhle "nezajímavě" si ty rasy nastavili hráči sami svou hrou. Dokud nebude elfovi dělat problém jít do podzemí s naprosto neznámými člověkem, gnomem a orkem, nic se nezmění, stejně jako se nic nezmění, dokud se budou přehlížet úlety typu "Teď jsem pojel pět lidí na potkání, zničil se mi meč a zbroj, jdu si do Isharu pro nové".
Celkem mě začíná štvát, že o drowech se pořád mluví jako o rase se striktně daným RP a nemožností jeho změny, že pokud někdo hraje drowa špatně (resp. nehraje ho za nynější situace dobře), měl by za to být nějak zvláště trestán, nebo že je tu třeba nemožnost drowa vypudit na okraj společnosti (ta možnost je tu podle mě stejná, jako u všech ostatních), případně že změna povahy rasy není záležitost pár let, ale že RP trpaslíků, elfů a orků šlo do kopru už dávno a povaha těch ras se mění ze dne na den, to všem přijde celkem normální.
Proč se tady pořád dělají rozdíly typu drow/nedrow? Proč je trpasličí rasa braná za něco "méně náročného", než drow? Protože nemá tak striktní zákony a nehrozí tak přísné tresty při jejich nedodržování? Proč je změna charakteru drowů nemožná, ale obraty v RP ostatních ras se úspěšně přehlížejí? Podle mě by každá rasa měla mít svojí vlastní povahu a kulturu. Chápu, že momentální nerozdílnost všech ras na povrchu může mít svoje kořeny v tom, že byly všechny uměle natěsnány na jedno místo a životní prostředí mají všichni stejné, zůčastňují se stejných kulturních akcí a tak podobně, ale pořád nevidím žádný důvod, proč by na jejich RP měl být brán menší zřetel, než na RP drowů.
Mimochodem, argumenty typu, že rasy na povrchu jsou ohrané a nezajímavé, jsou argumenty na pytel, takhle "nezajímavě" si ty rasy nastavili hráči sami svou hrou. Dokud nebude elfovi dělat problém jít do podzemí s naprosto neznámými člověkem, gnomem a orkem, nic se nezmění, stejně jako se nic nezmění, dokud se budou přehlížet úlety typu "Teď jsem pojel pět lidí na potkání, zničil se mi meč a zbroj, jdu si do Isharu pro nové".
Když potkáte člověka, který tvrdí, že ví všechno nejlépe, věřte mu... kdo jiný by to měl vědět lépe, než on sám.