Fáze dvě - vymezení konceptu
Asi budete souhlasit, že je třeba stanovit si jisté hranice, ve kterých se při vymýšlení budeme pohybovat, a pravidla, jimiž se budeme řídit. RT předpokládám také ocení, že teď má příležitost promítnout své představy do toho, o co se tu pokoušíme. Právě proto pro ně mám několik otázek, které je třeba zodpovědět.
Budu vám je tedy postupně předkládat.
1. levelování (některých) perků
Popis problému: Všichni si dobře uvědomujeme, že rasový rys lidí "+1 perkovní bod každý 4. level" je velice silný, respektive se stává silným na vyšších levelech.
Na levelu 4 má hodnotu prvního stupně perku, na levelu 12 druhého stupně perku, na levelu 24 třetího stupně perku a na levelu 40 4. stupně perku.
Tento perk tedy prakticky leveluje - stává se silnějším. Pokud se s tímto problémem chceme vypořádat (a ve fázi balancování to bude nezbytné) musíme dát každé rase perk, který se také stává silnějším - tedy nemusíme, ale takto to bude nejednoduší.
Řekněme tedy, že například rasa Pepíkové dostane na čtvrtém levelu rasový perk Pepovitost, který jí přídává 10 procent do pepovitosti. Při přechodu na level 12 automaticky zleveluje a bude dávat 20 procent do pepovitosti.
Ještě podotknu, že princip lidského rysu "+1 perkovní bod každý 4. level" - univerzalita lidí - zůstane tedy zachován. Ostatním rasám bude levelovací rasový perk vnucen bez možnosti výběru, zatímco lidé si ho vyberou sami, jelikož jsou to univerzálové
Možnosti:
a) chceme levelování jednoho perku pro každou rasu, nic víc! tedy tak, jak to bylo nastítěno v popisu problému
b) chceme levelování více rasových perků! všechny rasy včetně lidí jich mohou mít klidně vícero
c) rasové perky by neměly levelovat, lidi a jejich rys jsou v tomto směru unikátní a tak se nám to líbí - chceme to zachovat a při balancování si holt nějak poradíme
Pište, diskutujte.
Asi budete souhlasit, že je třeba stanovit si jisté hranice, ve kterých se při vymýšlení budeme pohybovat, a pravidla, jimiž se budeme řídit. RT předpokládám také ocení, že teď má příležitost promítnout své představy do toho, o co se tu pokoušíme. Právě proto pro ně mám několik otázek, které je třeba zodpovědět.
Budu vám je tedy postupně předkládat.
1. levelování (některých) perků
Popis problému: Všichni si dobře uvědomujeme, že rasový rys lidí "+1 perkovní bod každý 4. level" je velice silný, respektive se stává silným na vyšších levelech.
Na levelu 4 má hodnotu prvního stupně perku, na levelu 12 druhého stupně perku, na levelu 24 třetího stupně perku a na levelu 40 4. stupně perku.
Tento perk tedy prakticky leveluje - stává se silnějším. Pokud se s tímto problémem chceme vypořádat (a ve fázi balancování to bude nezbytné) musíme dát každé rase perk, který se také stává silnějším - tedy nemusíme, ale takto to bude nejednoduší.
Řekněme tedy, že například rasa Pepíkové dostane na čtvrtém levelu rasový perk Pepovitost, který jí přídává 10 procent do pepovitosti. Při přechodu na level 12 automaticky zleveluje a bude dávat 20 procent do pepovitosti.
Ještě podotknu, že princip lidského rysu "+1 perkovní bod každý 4. level" - univerzalita lidí - zůstane tedy zachován. Ostatním rasám bude levelovací rasový perk vnucen bez možnosti výběru, zatímco lidé si ho vyberou sami, jelikož jsou to univerzálové
Možnosti:
a) chceme levelování jednoho perku pro každou rasu, nic víc! tedy tak, jak to bylo nastítěno v popisu problému
b) chceme levelování více rasových perků! všechny rasy včetně lidí jich mohou mít klidně vícero
c) rasové perky by neměly levelovat, lidi a jejich rys jsou v tomto směru unikátní a tak se nám to líbí - chceme to zachovat a při balancování si holt nějak poradíme
Pište, diskutujte.