21.12.2013 v 19:57
Tak tohle je vcelku klíčová koncepční věc.. Pakliže by se to řešilo takhle, tak člověk má levelovací perk v rámci současného systému a všechny ostatní rasy maj taky levelovací perk v rámci současného systému a nemusíš dál nic řešit. Tedy tím budeš moct klidně shrnout ze stolu ten lidský levelovací perk a všechny ty další a může se dále vymýšlet cokoliv dalšího, kde už se klidně vůbec nic levelovat nemusí (nebo ano, ale to je naprosto na tomto nezávislá diskuze). Win-win.
Tedy můj názor je, že adekvátní je právě dát vybrat rasám 1 levelovací perk na výběr ze současného systému již existujících perků. Je to v podstatě rovnice, která zapadá do konceptu mnoha RPG her.
Pokud nyní někdo vymyslí a zavede Ameriku s nelevelovacíma a novýma perkama, které dosud nejsou v systému, bude už imho nerelevantní nad tímhle diskutovat, protože jablka již budem pseudo-kompenzovat hruškama.
Dle mého je tedy žádoucí prve kompenzovat výhodu jinou výhodou toho samého typu.. Tedy pokud levelujeme člověka v tom co si může každý volně vzít, měl by se levelovat každý v tom, co si může volně vybrat kdokoliv. Čas na vymýšlení specialit je imho právě až otázkou dalšího postupu - je chyba nechat jednu věc otevřenou a honem honem už vymýšlet novinky. Aspoň teda pro mě to takhle dává smysl.
Bavit se nyní o tom, že tento jeden perk budem kompenzovat nějakýma zcela novýma věcma mi přijde hodně předčasné a bude to zákonitě "relativně nebalancovatelné".
Jinak teda ale pokud na tom trváš, tak můj názor je levelovat, ale z výberu toho, co už existuje. Což je ale v podstatě totéž, co sem napsal v předchozím postu (= nic nového nerozjíždět, dokud nebudem ostatní kompenzovat v rámci toho, co už existuje).
A jestli poté začnem vymýšlet perky typu "Pepíkovatost", to už bude víceméně jedno, pokud každá rasa bude mít nějaký takový.. Rovněž bude úplně jiná diskuze, jestli se ona "Pepíkovatost" levelovat bude nebo nebude, protože se to bude moct zavést rovným způsobem pro všechny rasy a ta současná lidská výhoda s tím nijak nesouvisí.
Je to tudíž problém dvou oddělených rovin - současný lidský pseudo-rasový perk, který nenabízí nic nového, pouze větší množství toho, co může mít kdokoliv jiný... a vymýšlení nových věcí vyhrazených pro jednu rasu ("Pepíkovatost"). Proto by všichni ostatní měli být prve kompenzovaní adekvátně tím, co může kdokoliv, dle svých predispozic. Balancování nebude prakticky nic moc relevantního, protože to bude fungovat s matematickou přesností a pak to uzavřem jako samostatnou kapitolu a dále již bude zbývat jen volné pole naší fantazii, která se nebude muset touto matematikou limitovat.
Tím myslím, že je hezký, výměnou za 10 perk bodů někomu dát bonus proti opilosti a jedu, ale nejsme ve výsledku prakticky stále v prvopočátku problému? Imho právě proto i vznikla tahle diskuze, tak by byla chyba dělat tu samou věc znovu a znovu..
Tedy můj názor je, že adekvátní je právě dát vybrat rasám 1 levelovací perk na výběr ze současného systému již existujících perků. Je to v podstatě rovnice, která zapadá do konceptu mnoha RPG her.
Pokud nyní někdo vymyslí a zavede Ameriku s nelevelovacíma a novýma perkama, které dosud nejsou v systému, bude už imho nerelevantní nad tímhle diskutovat, protože jablka již budem pseudo-kompenzovat hruškama.
Dle mého je tedy žádoucí prve kompenzovat výhodu jinou výhodou toho samého typu.. Tedy pokud levelujeme člověka v tom co si může každý volně vzít, měl by se levelovat každý v tom, co si může volně vybrat kdokoliv. Čas na vymýšlení specialit je imho právě až otázkou dalšího postupu - je chyba nechat jednu věc otevřenou a honem honem už vymýšlet novinky. Aspoň teda pro mě to takhle dává smysl.
Bavit se nyní o tom, že tento jeden perk budem kompenzovat nějakýma zcela novýma věcma mi přijde hodně předčasné a bude to zákonitě "relativně nebalancovatelné".
Jinak teda ale pokud na tom trváš, tak můj názor je levelovat, ale z výberu toho, co už existuje. Což je ale v podstatě totéž, co sem napsal v předchozím postu (= nic nového nerozjíždět, dokud nebudem ostatní kompenzovat v rámci toho, co už existuje).
A jestli poté začnem vymýšlet perky typu "Pepíkovatost", to už bude víceméně jedno, pokud každá rasa bude mít nějaký takový.. Rovněž bude úplně jiná diskuze, jestli se ona "Pepíkovatost" levelovat bude nebo nebude, protože se to bude moct zavést rovným způsobem pro všechny rasy a ta současná lidská výhoda s tím nijak nesouvisí.
Je to tudíž problém dvou oddělených rovin - současný lidský pseudo-rasový perk, který nenabízí nic nového, pouze větší množství toho, co může mít kdokoliv jiný... a vymýšlení nových věcí vyhrazených pro jednu rasu ("Pepíkovatost"). Proto by všichni ostatní měli být prve kompenzovaní adekvátně tím, co může kdokoliv, dle svých predispozic. Balancování nebude prakticky nic moc relevantního, protože to bude fungovat s matematickou přesností a pak to uzavřem jako samostatnou kapitolu a dále již bude zbývat jen volné pole naší fantazii, která se nebude muset touto matematikou limitovat.
Tím myslím, že je hezký, výměnou za 10 perk bodů někomu dát bonus proti opilosti a jedu, ale nejsme ve výsledku prakticky stále v prvopočátku problému? Imho právě proto i vznikla tahle diskuze, tak by byla chyba dělat tu samou věc znovu a znovu..