28.12.2013 v 20:05
(28.12.2013 v 19:56)Whitey napsal(a): PvM expy nastavené v bestiáři hráč dostane pokud zabuje NPC srovnatelné úrovně. Za odchylku levelu (ať už nahoru nebo dolů) je tam postih. Takto je to ve většině her s respawnovacími NPC a nevidím důvod proč to mít u nás jinak.
Je to určitě dobře, ne že ne.. Akorát je to asi příliš striktní, protože co tak hráči píšou, tak mnohdy nemaj vůbec nic nebo 1 exp za náročná monstra. Možná by to jen chtělo větší váhu pro tu konkrétní hodnotu z Bestiáře (= lidský faktor) a menší váhu pro ten výpočet, kolik expů se má přidělit (= strojový výpočet).
Mně na tom v principu nic nevadí, jen to je asi otázkou konkrétních hodnot a procent a konkrétní redukce.
Když prostě máš Krále lupičů s levelem 48-50 a nastaveno 100XP (=> aktuálně asi vůbec nikdo nedostane adekvátní hodnotu), tak by měl prostě i hráč na levelu 35 dostat aspoň něco - a to už je na diskuzi, jestli 50 nebo kolik expů.
Klidně by tam i mohla být výjimka pro opravdu low level monstra, co jsou často velikosti A0 (anebo spíše podle agresivity), aby nedocházelo k vyhlazování lesů např. hráčema levelu 10+, ale v základu by prostě mohlo mít to číslo z Bestiáře vyšší váhu a mělo by se z něj vypočítávat nějaký zaručený minimum a dále by to mělo až na výjimky (viz třeba A0 či neagresivní monstra) házet vždy aspoň 1 exp.
Ten ideální případ - monstrum a hráč stejného levelu - totiž prakticky nenastane a lidi pak nemaj nic. Přičemž na spawnerech se házej zkušenosti fixní, v interakcích jsou zkušenosti taky fixně, vývěsky a zakázky nejspíš level hráče taky neberou v potaz (tedy berou, ale v jiném smyslu) apod.