Rasové rysy a perky: konečné řešení
#16
No rozhodně ten seznam má spoustu mušek, které se musí napravit. Chápu, že je to pouze první pracovní nástin/náčrt/whatever. Každopádně bych k tomu měl výhrady.

1. Hádám, že těchto volitelných perků bude mnohem více u každé rasy. Momentálně mi přijde, že jsou postaveny tak, že každá rasa je vhodná pouze na jedno nebo dvě povolání. Příliš vnucující systém - chceš hrát válečníka = ork / trpaslík, mága? = elf. Tohle se mi opravdu nelíbí. Vsadím se, že jako protiargument někdo nadhodí RP, ale přiznejme si to - RP na MW není na tak vysoké úrovni, aby se hráči nenechali zviklat.

2. Jelikož momentálně hraji elfa, tak si budu stěžovat nejvíce zde - samozřejmě.
*Elfí krok - začnu zde. Pokud se to jmenuje "elfí krok" neměl by to být volitelný perk, ale vrozená výhoda rasy.
V návaznosti na tohle mě napadá, že si v percích elfa hned několik věcí odporuje. Například to, co zmínil Talon: Elfové se rodí a žijí na stromech, budují na stromech atd.. proč by tedy měli mít perk "zrozen v sedle"? Pochybuji, že by elfové v korunách stromů jezdili na jakékoliv zvěři (u elfů není ani podmínkou jízda v sedleSmile). Jejich tělesná stavba a proporce jim umožňují rychlý a mrštný pohyb v přírodě. Tudíž jsme opět u toho, že by "elfí krok" měla být vrozená vlastnost. Přecijen všichni elfové (pokud nejsou nijak handicapování) jsou charakterističtí lehkou, svižnou chůzí.

3. Naprostá absence zvýhodnění vycházející z jejich obratnosti. Z perků vychází jednoznačně možnost mága a chovatele zvěře. Dle mého názoru je však mezi elfy pořád více vojáků, lučištníků a lovců než kouzelníků.
Každá rasa se musí nějak bránit a elfové jsou jedni z těch, kteří mají možnost sestavit silnou armádu. A není to ledajaká armáda. Ano, není tolik rozmanitá a všestranná jako armáda lidí - to vychází z jejich fyzické i psychické stránky. Proč elfové používají meče, luky a kopí? Protože jsou sakra rychlí, obratní a umí s němi zasáhnout své soupeře do nejkritičtějších míst.
Obecně by také elfové měli mít vyšší šanci na uhnutí úderu. To doufám, nemusím nijak vysvětlovat.
Vemte si lučištníka. Elfí lučištník by měl mít možnost si vybrat perk, který by mu zvyšoval šanci na zásah / kritický úder. Pojmenujte si to třeba "orlí zrak" nebo jak chcete. Důležité je, že elfí lučištník bude mít možnost více vyniknout ve střelbě.
Takový elfí šermíř by měl mít podobnou možnost - vyšší kritický zásah. Jelikož používá sečnou zbraň, nemůže se vrhnout na své nepřátele bezhlavě a jen mlátit a mlátit. Co využije elfí šermíř v boji nejvíce? Nemusíte chodit daleko - obratnost. Elf vám v boji zamotá hlavu svou rychlostí a chytrostí vedených úderů. V obraně taktéž exceluje díky své mrštnosti a moudrosti - většině úderů se svižně vyhýbá nebo je svadí svou zbraní mimo (ovšem pokud se nejedná o extrémní střet například meč:kladivo). Elf si totiž nemůže dovolit schytat tolik úderů (viz. bod 4). Takže šermíř by měl tedy být více nebezpečný (kritické zásahy, krvácení, či dokonce nějaké údery, které snižují rychlost soupeře) a také hůře zasažitelný.

4. Ať pořád nemluvím jen o výhodách - elfové jsou od přírody křehcí. Tudíž jejich odolnosti vůči určitým faktorům by měly být o něco nižší.

No myslím, že tohle pro začátek stačí. Nebudu vás tolik zatěžovat.
Odpovědět



Příspěvky k tématu
RE: Rasové rysy a perky: konečné řešení - od Halli - 01.01.2014 v 14:35

Skok na fórum: