05.01.2014 v 01:12
Ono to není úplně to samé, protože člověk si může vybírat volně a vlohy ostatních ras by reprezentoval např. předdefinovaný seznam pro danou rasu a povolání, z kterého si mohou vybírat.
Člověk je "jack of all trades", tudíž si vybrat může cokoliv. U elfa dejme tomu řekneš že je ostrostřelec a "xyz" a "abcd" a proto dáš elfovi - rangovi vybrat třeba z perků "Míření" a "Jistá paže" atd. atp.
Těžko jinak nahradit tu lidskou "univerzalitu", pokud to nemá být "skoro to samé" a pokud to má být adekvátní. Ty současné perky jsou totiž většinou docela dost silné. V zásadě je to jinak to samé co píšeš, akorát že je předem vcelku jasná síla těch perků, protože už existují..
Jinak s tím prostředním odstavcem souhlasím.
Jinak lidi jsou pro mě dobří (klidně bych řekl nejlepší) jezdci především proto, že některé lidské kmeny se "rodí v sedlech" a proto, že lidi vnímám jako zakladatele rytířství a (organizovaného) jízdního boje obecně.
EDIT: A taky jedna podstatná věc mě napadá - způsobem co píšu vynahradíme univerzalitu ostatním, ale to přeci neznamená, že se nemůžem v budoucnu věnovat přímo i novým rasovým perkům/traitům/vlastnostem, exkluzivním pro danou rasu. Dle mého tu jde o dvě rozdílné věci. Lidská univerzalita vám dá pouze na výběr z toho, co už existuje. Pokud ji chceme vynahradit, berme opět z toho, co už existuje (= víceméně garantované vyvážení), anebo nejprve do toho systému začleňme nové perky přístupné všem se srovnatelnou silou a pak nabídněme i je..
To, že trpaslík může víc vychlastat a ork víc sežrat potom už můžem řešit bokem a nebude se muset vůbec brát na nějakou univerzalitu už zřetel. Stejně jsou ty současné rasové výhody s tou univerzalitou nesrovnatelné..
Z mé hráčské zkušenosti totiž např. kovářovy perky jako Zbrojíř, Platnéř, Šperkař, Technik atp. žádnou rasovou exkluzivní výhodou ani nahradit nejde. Můžem kouzlit a vymýšlet sebelépe, ale právě tyto a žádné jiné perky jsou pro výrobu potřeba. Ty perky prostě buď máte, anebo ne (a pak je to špatné, protože danou věc buď vůbec nevyrobíte nebo za podstatně zhoršených podmínek).. Člověk - černá řemesla tak defakto může ovládat o jedno odvětví craftingu víc, zatímco třeba trpaslík - černá řemesla by na tom rozhodně neměl být hůř (naopak, krom stejného počtu výrobních perků by měl mít i nějaký rasově exkluzivní bonus pro povolání černá řemesla).
Trpaslík - černá řemesla - tak např. jednoduše nemůže s výčtem momentálních perků a proti lidské univerzalitě nikdy dominovat, protože buď bude mít zákonitě menší sortiment anebo bude vyrábět horší kvalitu (Precizní řemeslník).
A pro věčné kritiky "členů RT, co hrabou na svém písečku" jen dodám, že kdyby mi šlo o "můj píseček" (= z pohledu gm rasa lidí; z pohledu hráče postava člověk - černá řemesla), tak se jednoduše tvářím, že je vše v pořádku a trpaslík pak prostě třeba zůstane horším craftem v daném odvětví. Ale změnit to snad chceme všichni, nebo ne?
Člověk je "jack of all trades", tudíž si vybrat může cokoliv. U elfa dejme tomu řekneš že je ostrostřelec a "xyz" a "abcd" a proto dáš elfovi - rangovi vybrat třeba z perků "Míření" a "Jistá paže" atd. atp.
Těžko jinak nahradit tu lidskou "univerzalitu", pokud to nemá být "skoro to samé" a pokud to má být adekvátní. Ty současné perky jsou totiž většinou docela dost silné. V zásadě je to jinak to samé co píšeš, akorát že je předem vcelku jasná síla těch perků, protože už existují..
Jinak s tím prostředním odstavcem souhlasím.
Jinak lidi jsou pro mě dobří (klidně bych řekl nejlepší) jezdci především proto, že některé lidské kmeny se "rodí v sedlech" a proto, že lidi vnímám jako zakladatele rytířství a (organizovaného) jízdního boje obecně.
EDIT: A taky jedna podstatná věc mě napadá - způsobem co píšu vynahradíme univerzalitu ostatním, ale to přeci neznamená, že se nemůžem v budoucnu věnovat přímo i novým rasovým perkům/traitům/vlastnostem, exkluzivním pro danou rasu. Dle mého tu jde o dvě rozdílné věci. Lidská univerzalita vám dá pouze na výběr z toho, co už existuje. Pokud ji chceme vynahradit, berme opět z toho, co už existuje (= víceméně garantované vyvážení), anebo nejprve do toho systému začleňme nové perky přístupné všem se srovnatelnou silou a pak nabídněme i je..
To, že trpaslík může víc vychlastat a ork víc sežrat potom už můžem řešit bokem a nebude se muset vůbec brát na nějakou univerzalitu už zřetel. Stejně jsou ty současné rasové výhody s tou univerzalitou nesrovnatelné..
Z mé hráčské zkušenosti totiž např. kovářovy perky jako Zbrojíř, Platnéř, Šperkař, Technik atp. žádnou rasovou exkluzivní výhodou ani nahradit nejde. Můžem kouzlit a vymýšlet sebelépe, ale právě tyto a žádné jiné perky jsou pro výrobu potřeba. Ty perky prostě buď máte, anebo ne (a pak je to špatné, protože danou věc buď vůbec nevyrobíte nebo za podstatně zhoršených podmínek).. Člověk - černá řemesla tak defakto může ovládat o jedno odvětví craftingu víc, zatímco třeba trpaslík - černá řemesla by na tom rozhodně neměl být hůř (naopak, krom stejného počtu výrobních perků by měl mít i nějaký rasově exkluzivní bonus pro povolání černá řemesla).
Trpaslík - černá řemesla - tak např. jednoduše nemůže s výčtem momentálních perků a proti lidské univerzalitě nikdy dominovat, protože buď bude mít zákonitě menší sortiment anebo bude vyrábět horší kvalitu (Precizní řemeslník).
A pro věčné kritiky "členů RT, co hrabou na svém písečku" jen dodám, že kdyby mi šlo o "můj píseček" (= z pohledu gm rasa lidí; z pohledu hráče postava člověk - černá řemesla), tak se jednoduše tvářím, že je vše v pořádku a trpaslík pak prostě třeba zůstane horším craftem v daném odvětví. Ale změnit to snad chceme všichni, nebo ne?