05.04.2014 v 23:25
Erik snad dovolí toto malé přesměrování diskuze.
Na tom, o čem hovoří Stig, samozřejmě jako vždy něco je. Nicméně je dle mého velice důležité rozlišovat mezi tím, co v těchto situacích zažívají hráči a tím, co zažívají takzvaní tvůrci. Pokusím se hovořit obecně a nedotýkat se konkrétně některého ze zmíněných příkladů - ty všechny byly probrány skrz na skrz už v minulosti.
Je to prostá otázka respektu. Ti, kteří ony akce pořádali, to nečinili kvůli sobě nebo svým herním postavám. Pořádali akce pro hráče a pokusili se jim připravit určitý zážitek. Je naprosto v pořádku pro určitou skupinu lidí ve hře, řekněme antagonisty, se pokusit plány kladných hrdinů překazit. Dá se říct, že z hlediska RP je to téměř jejich povinnost. Na druhou stranu je otázkou úcty k práci druhého, aby o tom pořadatele akce informovali a on - nikoli jeho postava ve hře, ale on jakožto tvůrce - se na to mohl připravit a přizpůsobit tomu plány na večer.
Představme si následující situaci:
Rasa hobitů se chystá dobýt Království Sedmikrásek, ovšem odporní krtčí lidé jsou proti, jelikož v jeho podzemí mají svá rejdiště a nechtějí, aby jim hobiti dupali nad hlavami. Rozhodnou se tedy napadnout hobity, toho času útočící zbraněmi lásky a přátelství na Království Sedmikrásek, přesně uprostřed jejich velkého útoku a zhatit tak jejich plány.
Frantík, jeden z hráčů, který event naplánoval, věnoval přípravě dobývání několik hodin svého volného času. Snažil připravit zábavu pro co nejvíc lidí, z nichž podstatnou část ani neznal. Jeho plány ovšem mají vzít za své.
Co tedy hráči krtčích lidí udělají?
a) Dají Frantíkovi dopředu vědět, že se hodlají agresivním způsobem nabourat do jeho eventu. Frantík má čas si to rozmyslet, upravit svoje plány a připravit scénář. Ano, rasy hobitů a krtčích lidí se srazí, někdo umře a prohraje. S tím se nicméně v RP počítá. Pokud nebyl Frantík hňup, možná i stihl domluvit s hráči krtčích lidí i nějaké ty OOC podmínky boje a zajistil, aby ani na jedné straně nedošlo k lootování newbieků nebo HK.
b) Frantíkovi nikdo nic neřekne. Nasází hodiny svého času do přípravy eventu, který skončí dřív, než začal. V několika minutách mu jeho scénář někdo roztrhá a poplive za tichého souhlasu osob v pozadí. V několika minutách - během okamžiků, kdy se co nejvíce snaží, aby se ostatní bavili a vše odsýpalo jak má - se veškerá pečlivě přichystaná zábava rozpadne na prach a rázem se baví jen jedna strana.
Toť tedy k nastíněnému problému. Je velký rozdíl mezi tím, když v sobě v herním světě bojují dvě strany a tom, když proti sobě bojují samotní hráči! K tomu, aby proti sobě bojovali jen postavy v rámci RP, je potřeba jen obyčejný respekt a úcta. Pokud se ale hráči chovají tak, jako obyčejně tady, pokud si kazí hru, hází si klacky pod nohy a plivou na právo bavit se těch druhých, je upřimně dle mého naprosto v pořádku se rozčilit a brát si to osobně. Protože tohle už osobní je. Je to obyčejná a prachsprostá sviňárna.
Na tom, o čem hovoří Stig, samozřejmě jako vždy něco je. Nicméně je dle mého velice důležité rozlišovat mezi tím, co v těchto situacích zažívají hráči a tím, co zažívají takzvaní tvůrci. Pokusím se hovořit obecně a nedotýkat se konkrétně některého ze zmíněných příkladů - ty všechny byly probrány skrz na skrz už v minulosti.
Je to prostá otázka respektu. Ti, kteří ony akce pořádali, to nečinili kvůli sobě nebo svým herním postavám. Pořádali akce pro hráče a pokusili se jim připravit určitý zážitek. Je naprosto v pořádku pro určitou skupinu lidí ve hře, řekněme antagonisty, se pokusit plány kladných hrdinů překazit. Dá se říct, že z hlediska RP je to téměř jejich povinnost. Na druhou stranu je otázkou úcty k práci druhého, aby o tom pořadatele akce informovali a on - nikoli jeho postava ve hře, ale on jakožto tvůrce - se na to mohl připravit a přizpůsobit tomu plány na večer.
Představme si následující situaci:
Rasa hobitů se chystá dobýt Království Sedmikrásek, ovšem odporní krtčí lidé jsou proti, jelikož v jeho podzemí mají svá rejdiště a nechtějí, aby jim hobiti dupali nad hlavami. Rozhodnou se tedy napadnout hobity, toho času útočící zbraněmi lásky a přátelství na Království Sedmikrásek, přesně uprostřed jejich velkého útoku a zhatit tak jejich plány.
Frantík, jeden z hráčů, který event naplánoval, věnoval přípravě dobývání několik hodin svého volného času. Snažil připravit zábavu pro co nejvíc lidí, z nichž podstatnou část ani neznal. Jeho plány ovšem mají vzít za své.
Co tedy hráči krtčích lidí udělají?
a) Dají Frantíkovi dopředu vědět, že se hodlají agresivním způsobem nabourat do jeho eventu. Frantík má čas si to rozmyslet, upravit svoje plány a připravit scénář. Ano, rasy hobitů a krtčích lidí se srazí, někdo umře a prohraje. S tím se nicméně v RP počítá. Pokud nebyl Frantík hňup, možná i stihl domluvit s hráči krtčích lidí i nějaké ty OOC podmínky boje a zajistil, aby ani na jedné straně nedošlo k lootování newbieků nebo HK.
b) Frantíkovi nikdo nic neřekne. Nasází hodiny svého času do přípravy eventu, který skončí dřív, než začal. V několika minutách mu jeho scénář někdo roztrhá a poplive za tichého souhlasu osob v pozadí. V několika minutách - během okamžiků, kdy se co nejvíce snaží, aby se ostatní bavili a vše odsýpalo jak má - se veškerá pečlivě přichystaná zábava rozpadne na prach a rázem se baví jen jedna strana.
Toť tedy k nastíněnému problému. Je velký rozdíl mezi tím, když v sobě v herním světě bojují dvě strany a tom, když proti sobě bojují samotní hráči! K tomu, aby proti sobě bojovali jen postavy v rámci RP, je potřeba jen obyčejný respekt a úcta. Pokud se ale hráči chovají tak, jako obyčejně tady, pokud si kazí hru, hází si klacky pod nohy a plivou na právo bavit se těch druhých, je upřimně dle mého naprosto v pořádku se rozčilit a brát si to osobně. Protože tohle už osobní je. Je to obyčejná a prachsprostá sviňárna.