Smysl hry, herní principy
#6
Za předpokladu, že tvá původní logika je založená pouze na tvých osobních etických principech a nikoliv na reálném stavu a chodu věcí zde můžu pouze říct, že ti mnohdy nevyjde. Ovšem těžko vytýkat něco tomu, kdo ti tvé domněnky nepotvrdí, protože tvoje etika není jeho problém. Pokud někdo poruší pravidla PvP nebo jiná, bez diskuze se za to trestá, u některých prohřešků dochází k šetření až po oznámení. Pokud však k takovému porušení nedojde, jedná se o běžný a morální herní projev (zde prosím jen odlišit společenskou morálku (otázka konsenzu) a osobní etiku jednoho individua (ta může být dost dobře zcela chybná)), který nikdo nemá právo veřejně odsuzovat. Pravidla o kažení hry zde máme také, takže v tomhle ohledu je velmi vhodné se jim podřídit a nesnažit se vnášet do systému své vlastní konstrukty..

Poutnik napsal(a):Ano, nepočítat s narušením bylo ve zdejší komunitě krátkozraké, ale to je jen dáno tím, že jsem dřív hrával v okruhu výrazně vyspělejší komunity.
Promiň, ale mně zas přijde podstatně méně herně vyspělý přístup, který požaduje po nepřátelích, aby předem varovali před každou svou akcí, která mi může narušit plán.. Smile Nejen, že to odstraní moment překvapení, ale hlavně to dává příležitost právě k těm "sviňárnám", ke kterým tu dochází poměrně běžně - tedy zneužívání OOC informací apod. Navíc - proč bys to chtěl vědět, abys tomu přizpůsobil své plány? Vždyť to už je samo ve své podstatě zcela chybné a striktně vzato non-RP a zneužití OOC informací par excellence. Ty nemáš co přizpůsobovat své herní plány a činy své postavy nějakým OOC informacím, ty máš prostě hrát, jako bys o ničem nevěděl. Tedy nejspíš lépe o tom vůbec nevědět.
Dle mého názoru vyspělý hráč prostě zatne zuby a jde dál, místo breků a obviňování ostatních z vlastního neúspěchu. Je to odmítání následků vlastního jednání a svádění vlastních chyb na jiné + v mnoha případech i urážení a očerňování ostatních (a ještě k tomu s odvoláváním se na mravní principy, což je "dvojmo pomýlené").

Poutnik napsal(a):Ať už jsou pohnutky našich postav jakékoli, třeba i protichůdné s pohnutkami postav jiných hráčů, měli bychom se svěřit do rukou "pána jeskyně" a očekávat, že na základě jemu dostupných informací pro nás vymyslí maximum. Pro všechny, ne jen pro stranu A, popř. stranu B.
Jistě, ovšem GM jednak nemusí vědět o tom, co chystá strana B a druhak informace od strany B jsou striktně důvěrné, tudíž je nikomu nemůže sdělovat. A nakonec - kdo určuje, co je ono maximum? Třeba je to prostě to, že do herního děje nebude zasahovat žádná deus ex machina svýma OOC zásahama a všichni se prostě smíří s přirozeným průběhem hry..

Poutnik napsal(a):Nikoliv, pomýlené je tvé přirovnání. Pokud hrají 4 hráči na herním plánu ČNS, hrají jednu hru se stejným záměrem a podle stejných pravidel. A ti hrají přesně tak izolovaně od zbytku světa, jak sám trefně píšeš. Hypotetický příklad, o kterém jsem hovořil já, však předpokládá vpád pátého hráče uprostřed hry. Nepřišel na začátku hry s tím, že by si chtěl zahrát a bavit se taky - a tehdy by byl jistě vřele přivítán (předpokládejme, že ČNS může hrát pět hráčů) - on přišel někdy uprostřed a rozhodl se bavit na úkor zbývajících čtyř. A to je sviňárna. Už MW pravidla ohledně PvP a PK pracují na stejné bázi.
Nevidím nikoho, kdo by někam přišel po "začátku hry". Každý kdo tu má účet je regulérní hráč a pokud s ním ve svých plánech nepočítáš, je otázka, o čí pomýlenosti je zde třeba mluvit.. Jednoduše bych řekl, že vás překvapil hráč, který je na herním plánu jako regulérní součást hry, akorát vás tuze překvapilo, že hodil dvě šestky a jedničku a tím vás vrátil zpátky na start.. Smile Znovu jen opakuji, že to není sviňárna, ale regulérní průběh hry. Pokud někdo porušil pravidla, je třeba to hlásit, takže na to bych se tu zrovna neodvolával, není to validní argument.

Poutnik napsal(a):Zkusil jsem. Vlastně to je uvnitř UO komunity celkem běžná věc. Výsledkem bývají úžasné zážitky.
Pak ti holt striktně nalajnovaná hra nejspíš sedí víc, než otevřený svět plný překvapení a nečekaných zvratů. Nevidím v tom problém a je to ve smyslu té zmíněné (ne)připravenosti na nemilosrdnost "zlého světa tam venku".

Poutnik napsal(a):Souhlasím, to by skutečně měl. Jsme však dospělí lidé a měli bychom si vycházet vstříct. Můžeme kolegovi pařanovi ušetřit spoustu času při plánování, pokud mu řekneme, co se chystá, aby podle toho mohl přichystat další zábavu pro všechny, včetně záporáků. O tom už jsem ale hovořil.
Opět vycházíš z toho, že záporák s tebou bude maximálně spolupracovat, což je předpoklad chybný, až naivní.. Nikdo tu s tebou spolupracovat nemusí, nikdo kdo nespolupracuje není zlý, ale prostě si jen hraje podle svého, stejně jako ty. Vaše představy o zábavě mohou být odlišné, ale oboje je zcela stejně hodnotné. Je značně egocentrické tvrdit, že moje zábava je lepší, než zábava někoho, kdo mi do ní zasáhne. Tak to totiž není. Plány jednotlivce může ovlivnit kdokoliv jiný bez dalšího oznámení a dokonce je to mnohem častější, než dohodnout se předem..

Poutnik napsal(a):Ano, očekávám, že se dovolí, stejně jako zcela souhlasím, že se dovolovat nemusím. Je markantní rozdíl mezi tím, co se musí a co je otázkou slušnosti. Ano, otázka co je či není slušností je zcela jistě diskutabilní. Stačí však trocha selského rozumu. Jediné, co je třeba udělat, je položit si otázku, proč Manawydan existuje. Proč tedy? Pro zábavu ostatních. Při jakékoliv své akci se ptejte, koho tím pobavíte a koho tím odradíte. Říká se tomu ohleduplnost.
Takže pokud se vás 5 hráčů přijde bavit a dalších 7 hráčů se bude bavit tím, že vás přitom pojede, pak v té věci hovoří jen počty? Smile Dokonce bys to měl těm 7 lidem co nejvíce usnadnit, abys byl ohleduplný.. No, dělám si z toho trochu srandu, ale nezdá se mi, že tvé normy ve smyslu "oznámím každému, že chystám v pátek lognout a ovlivnit průběh jeho hry, což může mít pro něj negativní následky" by bylo vůbec možné v MMORPG všeobecně přijmout. Možná ano, ale to už je opravdu spíš na vytvoření nějakého homeshardu, kde bude vše nastaveno zcela jinak, zvláště pak registrace a pravidla, banování nepohodlných jedinců doslova za nic.

Jinak pro mě osobně je kvalitní komunita taková, která se přizpůsobí nastaveným pravidlům hry, tomu, jak hra na daném shardu probíhá a v rámci daných okolností se bude snažit hrát jak nejlépe to dokáže. To o co se tu snažíte vy je předělat již pevně dané věci na nějakou obdobu Care Bear a ještě nadáváte všem ostatním do sviní, protože vám na to ani trochu nehodlají přistoupit. To zas přijde nemorální mně - je to nemístná urážka lidí hrajících dle všech regulí a zvyklostí, je to vnucování svých vlastních principů všem ostatním na základě sobeckého principu "nesmíte mi zasahovat do hry". Otázku, kdo je v právu, není zřejmě třeba nahlas zodpovědět.

Mně je zas upřímně líto toho, že po všech těch řečích o "vlastním písečku" se tu stále ještě najdou lidi tak zahledění do sebe a svých cílů, že jakýkoliv zásah se snaží odsoudit na základě vykonstruovaných morálních pochybení. Že jsou zde stále lidi, kteří nejen že ve hře žijí svým vlastním písečkem, ale ještě po všech ostatních očekávají, že se budou dovolovat při vstupu. Žádná oddělená pískoviště zde nejsou. Pokud je někdo ublížený pokaždé, když si někdo půjčí jeho bábovičku bez dovolení, pak se nedivím těm jezírkům ze slz, protože v té naší MMORPG pravidla slušnosti a zákonnosti určují zcela jiné osoby, než jednotlivá děcka.. I neslušnost bývá leckdy trestána. Na druhou stranu osoby, na které se tu hází špína, mohou být odsouzeny (a jsou neslušné) pouze v případě porušení PvP pravidel či při něčem, co je uznáno vyšší mocí např. za "kažení hry" či "pruzení" - tedy soudy jednotlivců nehrají roli.


Podle mého názoru tedy to co píšeš je spíš nástin tvého ideálu shardu, než že by to mělo jakýkoliv vztah k hraní na Manawydanu. Je to spor mezi "volným" a "přesně nalajnovaným", spor mezi "osobní svobodou" a "totální podřízeností představám určitého jednotlivce". Taková svoboda sebou samozřejmě nese následky a pro některé jedince nemusí být ideální, někteří nemusí být schopní v ní existovat nebo uspět.
Odpovědět



Příspěvky k tématu
RE: Váš cíl hry - od Stig - 05.04.2014 v 11:43
RE: Smysl hry, herní principy - od Stig - 06.04.2014 v 10:05
RE: Smysl hry, herní principy - od Poutnik - 06.04.2014 v 11:02
RE: Smysl hry, herní principy - od Stig - 06.04.2014 v 11:38
RE: Smysl hry, herní principy - od Poutnik - 06.04.2014 v 12:04
RE: Smysl hry, herní principy - od Stig - 06.04.2014 v 12:11
RE: Smysl hry, herní principy - od Poutnik - 06.04.2014 v 12:42
RE: Smysl hry, herní principy - od Stig - 06.04.2014 v 13:07
RE: Smysl hry, herní principy - od Thortogily - 06.04.2014 v 12:20
RE: Smysl hry, herní principy - od Stig - 06.04.2014 v 13:03
RE: Smysl hry, herní principy - od Thortogily - 06.04.2014 v 14:31
RE: Smysl hry, herní principy - od monty - 06.04.2014 v 12:49
RE: Smysl hry, herní principy - od Stig - 06.04.2014 v 14:33
RE: Smysl hry, herní principy - od Are - 06.04.2014 v 15:09
RE: Smysl hry, herní principy - od Guner - 06.04.2014 v 15:22
RE: Smysl hry, herní principy - od Stig - 07.04.2014 v 07:26
RE: Smysl hry, herní principy - od Gheed - 07.04.2014 v 11:55
RE: Smysl hry, herní principy - od Whitey - 07.04.2014 v 16:32
RE: Smysl hry, herní principy - od monty - 07.04.2014 v 19:13
RE: Smysl hry, herní principy - od Whitey - 07.04.2014 v 20:08
RE: Smysl hry, herní principy - od Pietro - 07.04.2014 v 20:48
RE: Smysl hry, herní principy - od Whitey - 07.04.2014 v 21:02
RE: Smysl hry, herní principy - od Pietro - 07.04.2014 v 21:43
RE: Smysl hry, herní principy - od Gheed - 07.04.2014 v 22:12
RE: Smysl hry, herní principy - od Stig - 08.04.2014 v 14:01
RE: Smysl hry, herní principy - od Biosek - 15.06.2015 v 20:20
RE: Smysl hry, herní principy - od Whitey - 15.06.2015 v 21:39
RE: Smysl hry, herní principy - od RadstaR - 15.06.2015 v 21:56
RE: Smysl hry, herní principy - od Biosek - 16.06.2015 v 01:06
RE: Váš cíl hry - od Poutnik - 05.04.2014 v 23:25
Smysl hry, herní principy - od Stig - 06.04.2014 v 09:44

Skok na fórum: