27.01.2015 v 19:10
Je vás víc.. A já prostě upřímně nedokážu uspokojit požadavek na to, abych udělal web z roku 200x nebo 199x, to říkám na rovinu. Nikdo už by za to nezaplatil a sám bych se asi i docela styděl, tak prostě vezmu moderní návrh od grafika (ať už je to návrh na web středověké krčmy nebo na web vesmírné stanice) a realizuju ho za pomocí moderních technologií.. problém u nás je holt s tím grafikem no.
Já myslím, že se chápem. Běžný uživatel nic jiného, než look a design ani nevidí..
Web vytvořený roku 2015 s lookem a feelem z roku 199x-200x považuju osobně za web špatný, protože web je moderní technologie, která se posouvá bez ohledu na to, jestli je na stránce referát o středověku nebo nejnovější výzkum v oblasti nanotechnologií.
Jiná věc je, že zrovna třeba na tom zmiňovaném Witcherovi (http://thewitcher.com/witcher3#home) maj milion profesionální grafiky, která dokonale reflektuje zpracované téma. A takových moderních webů na fantasy hry najdeme mraky. Ale look a feel toho webu je rozhodně moderní (ostatně má to evokovat moderní hru, do které investoval tým lidí svůj čas.. co má evokovat web nemoderní, to je otázka, ale ke koupi by asi nikoho nenalákal) - to doufám nikdo nepopírá - proti tomu je ten můj web designem, lookem a feelem spíš hodně zastaralý. Takhle se na to ale musí.. polemikou o moderním a nemoderním se akorát ztrácí čas, protože slovo moderní je u každého dobrého webu na prvním místě.
Jako grafik nemoderní webdesign zkrátka taky neprodáš, nebo leda hodně lacino nějakému obskurnímu klientovi. Tak prostě nakresli rytíře a zasaď to do po právu moderního webu a jsi tam, kde chceš být.
EDIT: A jinak diskuze je dobrá a vyvstaly z ní rozhodně nějaké další plánované změny, ale měli bysme myslet hlavně na lidi, co na náš web přijdou poprvé a vůbec je nezajímá, z jakého je Ultima roku a že jsme předtím měli web starý 10 let. To opravdu na webu nikoho nezajímá. Ten člověk se na to podívá a řekne si akorát "starý, hnusný, nebrat" a vypne to. Z toho pak v Google Analytics vznikají ty pětivteřinové návštěvy, kdy člověk přijde nadobro o kšeft, protože uživatel po prvním pohledu zděšeně utíká a už se nikdy nevrátí.
Tudíž docela zásadní je myšlenka, že tím webem se především snažíme "prodat" nějaký stále vyvíjený, modernizovaný a kvalitní produkt. Produkt, o kterém se nedá říct, že by na něj posledních 10 let někdo kašlal. A to musí web reflektovat, protože na staré a nemoderní ani u té Ultimy na webu opravdu není zvědavý z nových "normálních" lidí vůbec nikdo.. My můžem být klidně konzervativní a stejně tak i grafika ve hře (hra má jiné přednosti), ale jestli chceme "prodávat" a získávat nové lidi nezatížené roky hraní a čtení starého webu, tak na ten konzervatismus rovnou zapomeňte, protože význam má jenom pro nás stařešiny (a my si zas klidně můžem zapnout to, na co už sme si zvykli)..
Já myslím, že se chápem. Běžný uživatel nic jiného, než look a design ani nevidí..
Web vytvořený roku 2015 s lookem a feelem z roku 199x-200x považuju osobně za web špatný, protože web je moderní technologie, která se posouvá bez ohledu na to, jestli je na stránce referát o středověku nebo nejnovější výzkum v oblasti nanotechnologií.
Jiná věc je, že zrovna třeba na tom zmiňovaném Witcherovi (http://thewitcher.com/witcher3#home) maj milion profesionální grafiky, která dokonale reflektuje zpracované téma. A takových moderních webů na fantasy hry najdeme mraky. Ale look a feel toho webu je rozhodně moderní (ostatně má to evokovat moderní hru, do které investoval tým lidí svůj čas.. co má evokovat web nemoderní, to je otázka, ale ke koupi by asi nikoho nenalákal) - to doufám nikdo nepopírá - proti tomu je ten můj web designem, lookem a feelem spíš hodně zastaralý. Takhle se na to ale musí.. polemikou o moderním a nemoderním se akorát ztrácí čas, protože slovo moderní je u každého dobrého webu na prvním místě.
Jako grafik nemoderní webdesign zkrátka taky neprodáš, nebo leda hodně lacino nějakému obskurnímu klientovi. Tak prostě nakresli rytíře a zasaď to do po právu moderního webu a jsi tam, kde chceš být.
EDIT: A jinak diskuze je dobrá a vyvstaly z ní rozhodně nějaké další plánované změny, ale měli bysme myslet hlavně na lidi, co na náš web přijdou poprvé a vůbec je nezajímá, z jakého je Ultima roku a že jsme předtím měli web starý 10 let. To opravdu na webu nikoho nezajímá. Ten člověk se na to podívá a řekne si akorát "starý, hnusný, nebrat" a vypne to. Z toho pak v Google Analytics vznikají ty pětivteřinové návštěvy, kdy člověk přijde nadobro o kšeft, protože uživatel po prvním pohledu zděšeně utíká a už se nikdy nevrátí.
Tudíž docela zásadní je myšlenka, že tím webem se především snažíme "prodat" nějaký stále vyvíjený, modernizovaný a kvalitní produkt. Produkt, o kterém se nedá říct, že by na něj posledních 10 let někdo kašlal. A to musí web reflektovat, protože na staré a nemoderní ani u té Ultimy na webu opravdu není zvědavý z nových "normálních" lidí vůbec nikdo.. My můžem být klidně konzervativní a stejně tak i grafika ve hře (hra má jiné přednosti), ale jestli chceme "prodávat" a získávat nové lidi nezatížené roky hraní a čtení starého webu, tak na ten konzervatismus rovnou zapomeňte, protože význam má jenom pro nás stařešiny (a my si zas klidně můžem zapnout to, na co už sme si zvykli)..