Hodnocení tématu:
  • 1 Hlas(ů) - 3 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Včerejší quest v Isharském přístavu
#29
mno ja som chcel včera večer sem spísať čo a ako som tam vnímal, ale nakoniec ma hra vtiahla (ozvali sa mi ludia čo chcú nájmy, potom ludia ktorých vyučujem mágiu, a nakoniec sme našli nemrtvého akolytu severne od mesta a prenasledovali ho do hlbín toho prekliateho podzemia Biggrin )

Ku kvestu a konfliktu:

Posledné čo som videl ako jedna osoba hodila emote "vyplazuje jazyk" nač ju napadol strážca s červeným plášťom. áno v červenom - královský strážca. potom ako sa rozbehol boj a videl som že nikto nieje schopný udržať vývoj (ani hráči ani GM) som sa vzdialil a celý deň som kopal v bani...

Chcel by som ale reagovať na niekoľko vecí:
1 Terrencov príchod do hry
Nie správny. Ani zo strany hráčov, ani zo strany GM. Rada mala v ten deň nabitý program ktorý sa týkal či už nájmov ale aj lode ktorá sa našla. Sami sme si na rade nielen chceli ale aj potrebovali odhlasovať čo chceme a potrebujeme.

Pokiaľ tam príde hocikto kto sa s nami bude dve hodiny handrkovať o tom že je královský úradník oprávnený konať tak nás naštve už len z toho prostého RP dôvodu že všetky královské stráže sa z mesta stiahli v dobe ked nás napadla prvá najväčšia vlna fanatikov.

Stručne povedané: Ak si GM vymyslia šlachtica, alebo královského úradníka ktorý by mal mať autoritu v meste Ishar tak ste na velmi velmi zlej adrese. On tú autoritu mať nebude.

2. práca rady
Rada bola volená, na volby si určite vela ludí spomenie. Preto tvrdenia o tom že je samozvaná niesú správne.

Momentálne tá najzávažnejšia práca ktorú práve Glumík jedlička pre mesto robí je mapovanie domov pre nájmy.

Druhá najzávažnejšia vec sa týka lode a toho že by mesto vyslalo posádku hocikam kde nieje bolesť. V tomto smere bola len otázka či a kedy mesto k lodi príde - pôvodne sme ju chceli nechať postaviť, ale vyriešilo sa to kapitánom Eatonom.

Ostatné veci v rade:
- organizácia cechov
- diplomacia
- vydávanie mestkých nariadení - obvykle sú to len detaily typu "nenosenia zbraní na verejnosti" ktoré majú skôr podporiť určitý druh atmosféry v meste - vrátane toho že vás bude otravovať stráž


Nepovažujem za správne ak sa zasadanie mestskej rady kryje s kvestom, prípadne ak GM zvolá radu z ktorej je nakoniec kvest. Je to kontraproduktívne. Je to síce zábava (to zasadanie v hrade sa mi páčilo), ale v konečnom dôsledku sú veci ktoré sa musia riešiť INGAME a takéto niečo znižuje ich efektivitu.

Pre ten účel by som požiadal GM aby sa určil deň v týždni kedy budú zasadania cechov, rád a podobne, GM síce môžu robiť kvesty pre cechy a menšie skupiny, avšak nebudú verejné všeobecné kvesty - ideálne asi nedeľa, hlavne nedeľa večer - málo ludí chce byť online do 2 v noci aby šli výpravu...

najhoršie čo sa totiž môže stať že niekto vám počas porady odíde a nebude vedieť nejakú podstatnú vec, alebo odíde tesne predtým než začne nejaký malý cechový kvest ktorý ste plánovali posledné týždne.

Kompetencie:
1. Niesú pevne určené ani u Gm ani u radných.
2. Nieje dobré aby sa niektoré veci určovali napevno alebo dokonca nasilu

pri dobrom pozorovaní som prišiel na to že najlepší systém je ten ktorý stojí na dohode medzi GM a hráčmi. napríklad urobte si cechový kvest - nejaká zbierka a ak zložíte XY surovín tak vám tam niečo postavíme. Rozhodne je to 100x lepšie než prísť s nejakým priblblím systémom v štýle "toto si hráč môže do domu kúpiť a toto už nie".

Systém "možné je všetko, ale niečo za niečo" mi príde omnoho lepší - viz orkská pevnosť.

3. my ako rada si musíme určiť čo vlasne môžeme. Máme vlastné stráže, v určitom zmysle zákonodarnú moc, rovnako súdnu moc. Myslím preto že by bolo len dobré ak by medzi radou a strážami začala fungovať určitá kooperácia - to je výzva horianovi i Galahadovi i nám.

4. zákonník ale v ishare určite existoval už za dôb krála. pretože kráľ je nad radou tak myslím že spadá skôr do sféry pôsobnosti GM. Prosím spíšte niečo jednoduché - prečiny, zločiny, tresty, občianske práva, a aj keď sa mi to nepáči tak určiť či sú občanmi aj iné rasy než ludia a hobiti.

doteraz sa totiž vždy hralo štýlom - my sme mesto, je to skvelé, ale ak príde královský úradník tak je to ako keď príde agent FBI a povie "preberám prípad". Tvrdenie že Eaton je korzár je presne tento prípad. dôkazy na to niesú ale slovo Terrenca má v tomto smere väčšiu váhu len z toho dôvodu. toto nieje správny prístup. ak budú chcieť královský úradníci čokoľvek namietať tak by bolo aspoň dobré ak by kráľovské stráže asistovali pri niektorých udalostiach - napríklad pri nájdení Eatona a jeho lode - a myslím tým konkrétne objavenie lode a zatknutie eatona skôr než ho nájdeme my.

v tomto prípade nejde len o to kto má nejaké právo (či mesto, alebo nadradene královský), ide čisto o pohľad hráča - a ten je "kto prv príde ten prv melie". Ak mesto niekoho zatkne a stálo to nejaké úsilie tak nieje správne z královskou autoritou prehlásiť že je to královský väzeň a s GM právami si ho odvliecť kam chcete. to rovno začnite prehlasovať že poklady vytiahnuté z dungov v okolí isharu sú majetkom kráľa a myslím že by vám to u hráčov neprešlo.

Na celú vec sa dívam nezaujate a snažím sa tu hovoriť podla možnosti fakty a niektoré moje nápady...
Black Hole:
http://www.youtube.com/watch?v=fCL5CfHm7Ps

(kto nájde môj príspevok má bod .) )



Příspěvky k tématu
RE: Včerejší quest v Isharském přístavu - od Mir - 22.02.2009 v 11:18

Skok na fórum: