Návrh na systémovou změnu levelování - pragmatické řešení.
#1
Nehraju tu tak krátce, abych nemohl navrhnout komplexnější systémovou změnu. Jelikož tu hraju s přestávkama, tak každá ta přestávka mi dává nový unikátní pohled na manawydan očima "nového" hráče. Současně si uvědomuji problémy, kterým shard v současnosti trpí a jsem rád, skutečně velmi rád, že podobný pohled na to má i aktivní hrající RT tým.

Je mi jasné, že svůj návrh musím dostatečně argumentačně obhájit, což je docela problém, protože se snažím být vždy stručný. K tomu mi pomůže následující topic, všechny poprosím o rozkliknutí odkazu a přečtení si návrhu priorit, zvláště pak věnovat pozornost bodu 1.( http://forum.manawydan.eu/showthread.php?tid=2793 )

Problémem shardu je skutečně nulová podpora začínajících hráčů. Ve stručnosti to je nedostatek dungeonů, nedostatek expů, nedostatek peněz, nedostatek příšer na zabíjení. Já tvrdím, že tento problém se dá řešit efektivně a úsporou času RT, které se mezitím může věnovat palčivějším problémům. Můj návrh je dost radikální, ale zabije spoustu much jednou ranou a vidím převládající pozitivní dopady, než negativní důsledky. Tím řešením je odstranění omezení investování bodů do dovedností postavy(strop je nastavenej 3 body za level, od určitého stupně dosažené dovednosti.)

Tento strop je prostě přežitek ze starého původního systému co nemá ve hře vůbec co dělat. Vypíši negativní důsledky:

- brání plnému rozvoji postavy a specializaci
- hráč není za získáním levelu odměněn ale "potrestán"
- omezení má negativní přímý vliv na motivaci ke hře.


Argumentační obhajoba zrušení stropu na dovednosti.

Strop skutečně brání plnému rozvoji postavy, nutí to hráče investovat body do skillů, které na svém charakteru nepovažuje za priority(mimochodem tabulku máte špatně na lvl 9 je strop 47 % nikoliv 50 % http://wiki.manawydan.eu/doku.php?id=level_system ). U bojových povolání je tak systémově omezena jeho bojeschopnost, je to velmi nepříjemná brzda, která vysloveně bije do očí a hráč není za svoji hru odměněn nýbrž limitován. Odstraněním této brzdy dosáhneme větší pestrosti a volnosti při vytváření samotného charakteru. Válečník tak může snáze specializovat, bude moci dříve mistrně zvládnout svoje zaměření, stejně jako craft dříve ovládne svou výrobu(a pak teprve mohou rovzíjet své další sekundární schopnosti) ve výsledku tak odpadne vytváření x nových dungeonů pro postavy brzděné stropem dovednosti, protože již od vyšších levelů mohou dohánět bojovými i nebojovými dovednostmi vyšší levely a začít tak zabíjet dříve silnější monstra a dělat výpravy do větších dálek. Plnit úkoly pro vyšší levely(odpadne tak vytváření x desítek questů pro nižší levely, které prostě ve hře nejsou, hra skutečně potřebuje kvalitní questy o tom žádná, ale takhle by se oddálila tato priorita). Začne se vytvářet zdravá konkurence. Jak na poli řemeslnickém, tak na poli PVP(větší šance při společné obraně nižších levelů se srovnatelným skillem), PVE.

Přesto však nedojde k rozbití systému, protože hráč může nadále jen utratit počet bodů, který získá za level a Hráč bude získávat perkovní body dosavadním způsobem(stejně tak se zanechají zvýšené náklady na 1 bod dovednosti při současném rozvržení). Proto stále bude rozdíl mezi levely i v bojových dovednostech, i v řemeslných dovednostech apod.

Dosáhne se tak skutečné pestrosti a v rozdílu v postavách(v současnosti jsou všichni kvůli stropu jak přes kopírák), zloděj například se může hned specializovat na zámky a tak bude vždy příjemným společníkem pro high-end dungeony, kde je třeba vysoký skill odemykání zámků a může tak ní být i průměrná postava! Jiný zase který raději hraje RP se bude poflakovat po městě a přesto už bude hbitě vybírat kapsy( riziko vs zisk)


Zrušením stropu na dovednosti dosáhneme pozitivního efektu a tím padne hned prakticky celý bod priorit 1 a uspoří se X desítek hodin času RT, které může vynaložit jiným směrem, jedna malá změna a radikální pozitivní dopad na celou hru.


Prosím vás o skutečné zamyšlení a hlubokém zamyšlení nad touto úpravou.



Příspěvky k tématu
Návrh na systémovou změnu levelování - pragmatické řešení. - od Segoves - 23.04.2017 v 13:22

Skok na fórum: