Návrh na systémovou změnu levelování - pragmatické řešení.
#21
(23.04.2017 v 21:58)Gheed napsal(a):
(23.04.2017 v 21:05)Segoves napsal(a):
(23.04.2017 v 19:57)Thortogily napsal(a): Od levelu 5 už můžeš fungovat celkem samostatně, ať už jako bojovy tak jako řemeslny povolani. Jo chodit dokola stoky naštve, ale co takovy licence? To je silny zdroj přijmu a expu za celkem jednoduchy postup, což momentalně řemesla nemají (resp. zakázky moc nefunguji ferově). Pasivni expy zrušit? To mam jako expit farma jak? Prodat ledvinu za goldy ve hře abych nebyl v těžkym minusu při dělani zakázek? Blbost... pasivni expy jsou spravna odměna za aktivitu ve hře.

samozřejmě že můžeš dělat licence, je to výborný nápad, ale bohužel jenom z těch stok, protože cokoliv jiného tě zabije > fail

noob licence: stoky, lovci odmen, osada u cyprony
noob dungy pro lvl 5: stoky 1 patro, goblini u vilhemovic, goblini u orku, gorenzarske doly - první část dungu (goblini)

když si tohle všechno oběhneš, tak level jede jedna radost :-) ..

Asi tak, sam jsem si tu prošel MW jako bojovy i nebojovy povolani (ok crafta sem ještě nedoexpil, ale aspon vim jaky problem to je)

U wara jsem v solo situacích buď honil licence na opravdu kraviny (i na tabulích v Isharu se daj občas na low lvl sehnat nějaky) nebo jsem prostě kolečkoval ty noob dungy se skřítkama, goblinama (je jich to celkem dost) když nás bylo víc tak se šli vlci. Nevěřim tomu že za ten den neseženeš partu lidi, ktery by tě nevzali do něčeho HC jen kvuli expum, však takhle to choděj snad všichni ne?
Denetrius Aho - Radní Svobodných, Válečník
Drsnej Jakšmirgl - Vévoda ze Šmirglu, Vynálezce Pepřového Cvelfa a Gnomí haxny na česneku, ale hlavně Farmář
Spiritea - Knihovnice a opatrovnice Arcana, Bardka
#22
Kdo tu přesně souhlasí s těmi klady změny? Nevyvrácení argumentu ještě neznamená souhlas. 

Nevím teď přesný vzoreček zisku dovednostních bodů na jednotlivých úrovních. Nicméně do desáté úrovně to dohromady 180 dovednostních bodů určitě hodí. Jestli se nepletu, mělo by to stačit na zvednutí skillu z 20 na 80.

Pořád si stojím za tím, že navrhovaná změna těžko přinese kýžený efekt:
1)     Teoretický přínos vidím pouze u zbraňových skillu (viz víše)
2)      Zloděj, který umí na 15 LV pouze mistrně páčit zámky a netrefí se dýkou, na pestrosti hry nepřidá. O zábavnosti hraní takového charakteru také pochybuji.
3)     To, zda by postavy měli mít možnost efektivně používat nejlepší zbraně již na nižších LV, nejsem přesvědčen. Dle zkušeností má při útoku větší vliv samotná zbraň, nežli výše skillu.
4)     Opravdu nevím, jak odstranění omezení skillu vyřeší jmenované problémy:
  Nedostatek dungeonů
  Nedostatek expů
  Nedostatek peněz (taky otázka názoru)
  Nedostatek příšer na zabíjení

5)     Dle mého názoru musí postava rovnoměrně sílit v průběhu celého procesu levelování. Získat plně některé klíčové dovednosti již v průběhu první půle, nepovažuji za žádoucí.

6)     Problém s motivací by zůstal, respektive by se možná částečně odsunul.

7)     Nevím, jak současný systém brání plnému rozvoji postav a specializací. Stupeň možného rozvoje musí už z principu určovat právě úroveň. Postavu netvoří jedna dovednost.

Netvrdím, že je současný stav ideální. Rovněž nikdo nepopírá nutnost určitých změn. Navrhované zrušení omezení skillu však pravděpodobně stav nezlepší.
#23
(23.04.2017 v 22:10)Biosek napsal(a): Jo a Segovesi, varuju te poprvy a naposledy, aby jsi si choval slusne.
Na ty tvoje vylevy v party chatu a tvoje vylevy a urazky RT tymu na foru, neni nikdo z nas zvedavej.
Pokud s timhle budes pokracovat, tak pokud me nikdo nepredbehne, tak ode me budes mit mute, ne-li par denni ban na vychladnuti, jasnej.

Uvedom si laskave, ze tohle je komunitni projekt na kterym kazdej delame zadarmo a jeste do nej laduje Stig a Geo penize ze svyho, aby vubec byl server na zivu.

Takze se klidni.

Já jsem v klidu, očividně ty máš problém. Jaké výlevy? můžeš být konkrétní(skutečně zde žádám z tvé strany o větší úroveň komunikačních dovedností, co jsou výlevy?) Abych věděl čemu se vyvarovaT? Jaký party chat? MOje parta se kterou hraju je 18+ takže prosím tě....jestli ti to vadí klíďo přesusenm se na team speak a ve hře budem už jen telepati ;-)


(23.04.2017 v 22:10)Biosek napsal(a): Uvedom si laskave, ze tohle je komunitni projekt na kterym kazdej delame zadarmo a jeste do nej laduje Stig a Geo penize ze svyho, aby vubec byl server na zivu.

Uvědom si, že my tu hrajeme taky zadarmo a tolerujeme vám tolik bugů a klopítnutí, že to až není snad možný a občas musíme taky trpět i vaše výlevy(ano jsme jen lidi). Alfa testy a beta testy jsme dělali taky zadarmo, nikdo nás za to neplatil a investujeme někteří víc času do hry než některá GM. Velkou část z nás pak naprosto stejně trápí a mrzí, že tu hraje tak málo hráčů a tak ve volném čase přemýšlíme co by šlo zlepšit, změnit a kupodivu opět za to nejsme placení a děláme to ve volném čase. Očekáváme snad za to nějakou slepou vděčnost? Ne. Jak jsem říkal již kdysi snaha se cení, ale já spíš hraju na výsledek... Odpověděl jsem ti naprosto slušně.
#24
(23.04.2017 v 23:40)Glum007 napsal(a): Kdo tu přesně souhlasí s těmi klady změny? Nevyvrácení argumentu ještě neznamená souhlas. 

Nevím teď přesný vzoreček zisku dovednostních bodů na jednotlivých úrovních. Nicméně do desáté úrovně to dohromady 180 dovednostních bodů určitě hodí. Jestli se nepletu, mělo by to stačit na zvednutí skillu z 20 na 80.

Pořád si stojím za tím, že navrhovaná změna těžko přinese kýžený efekt:

1)     Teoretický přínos vidím pouze u zbraňových skillu (viz víše)
(23.04.2017 v 23:40)Glum007 napsal(a): 2)      Zloděj, který umí na 15 LV pouze mistrně páčit zámky a netrefí se dýkou, na pestrosti hry nepřidá. O zábavnosti hraní takového charakteru také pochybuji.
Po desáté říkám že je to naprosto modelová situace, nechápu jak je vůbec možné, že jste se všichni do toho zasekly, samozřejmě že je to NEREÁLNÉ aby tady pobíhala postava na daném levelu s max skillem. Protože by to bylo na úkor úplně všeho. Zloděj na levelu 15 se skillem 100 '% je nereálný, s tímto "hypotetickým teoretickým argumentem" přišel Whitey, který jak všichni víme nehraje a nehrál. Tudíš nechápu jak jste se do toho mohli tak zakousnout.
(23.04.2017 v 23:40)Glum007 napsal(a): 3)     To, zda by postavy měli mít možnost efektivně používat nejlepší zbraně již na nižších LV, nejsem přesvědčen. Dle zkušeností má při útoku větší vliv samotná zbraň, nežli výše skillu.
O tom já zas celkem přesvědčenej jsem že by to fungovalo > lepší zbraň, lepší dovednost > můžeš zabíjet něco jiného krom goblinů(jaká by to byla příjemná změna kolem levelu deset ach..*zasněně*)
[/quote]

4)     Opravdu nevím, jak odstranění omezení skillu vyřeší jmenované problémy:
  Nedostatek dungeonů > vyřeší můžeš expit nebezpečnější dungy a více dungů!
  Nedostatek expů > vyřeší můžeš zabíjet nebezpečnější potvory za větší expy a chodit více dungů!
  Nedostatek peněz (taky otázka názoru) > není to věc názoru vem partu lidí 4-5 lidí projdi s nima gobliny dungy a pak výtěžek rovnoměrně rozděl mezi partu.
  Nedostatek příšer na zabíjení > z vyšším skillem lepší zbraní bez problémy > vyšší pestrost, rychlejší zapojení do hry,atd. atd.

5)     Dle mého názoru musí postava rovnoměrně sílit v průběhu celého procesu levelování. Získat plně některé klíčové dovednosti již v průběhu první půle, nepovažuji za žádoucí. > Já jsem přesvědčen o opačném efektu viz kompletní odpovědi ale jeden bod ještě vypíchnu "ROVNOMĚRNĚ SÍLIT" Jestli že je třeba od určitého stupně zvednout si dovednost o 15 % běh přes pět levelů(edit: oprava přes 8 levelů, strop je nastaven na dva body za level max), tak je něco sááákra moc špatně a rovnoměrnost ač je na první pohled logicky správná a správný jednoduchý závěr, není zde k užitku ba naopak. Zároveň bejt tebou vůbec nepracuji s onou tabulkou "stropu na dovednosti" z wiki ta je špatně. Na levelu 9 skutečně nedosáhneš 50% dovednosti. A jestliže dosáhnout stupně 70 % je běh na 7 levelů(edit oprava: na 10 levelů) je něco hooodně moc špatně..nebo zde jsou odstuňovaný dungy podle 2% bodů levelu a monstra? Biggrin PRostě radši udělat nějaký komlexnější balíčky ;-)(začínám připomínky zapracovávat)

6)     Problém s motivací by zůstal, respektive by se možná částečně odsunul. > nejspíše ano odsunul by se na jiný krizový herní levely, ale hráč by zůstal ve hře dostatečně dlouho na to aby se do toho vpil, přijala ho komunita a začal jsem chodit hrát s "kámošema". Starý veterány to nějak asi neohrozí, ti jsem už zatím lezou.

7)     Nevím, jak současný systém brání plnému rozvoji postav a specializací. Stupeň možného rozvoje musí už z principu určovat právě úroveň. Postavu netvoří jedna dovednost. > tak v čem je problém pak odstranit strop dovedností? Biggrin

Netvrdím, že je současný stav ideální. Rovněž nikdo nepopírá nutnost určitých změn. Navrhované zrušení omezení skillu však pravděpodobně stav nezlepší.

Otázku 4 máš zodpovězenou v argumentaci, posilnění nižších levelů jim otevíráš možnosti dělat těžší dungy, samozřejmě řešení je několik jako například dát silnej xp boost (aby se dostaly přes krizi).
Ale díky za konstuktivní odpověď některá gm by se mohla učit(říkám že máte problém v komunikaci) A co tu hranici posunout a upravit? Trochu ten stroop zmírnit. Na 20 lvl kdyby měl skill na 100 bych to jako problém neviděl
#25
(23.04.2017 v 21:57)Biosek napsal(a): Muzes mi ty tve argumenty v kratkosti zopakovat? Nejak ti je vyvratim a pomalu to zavru. Jak na to tak koukam, tak
1. S tim vetsina vyjadrujicich se hracu nesouhlasi, protoze to muze pokopat vsechno.

Většina? Buďme konkrétní 3 nebo 4. Budeme-li ještě konkrétnější někteří z nich jasně poukázali, že dosavadní systém je nedostačující. Primárně by pak vás jako RT měli zajímat názory nespokojených hráčů. Je fajn že pár hrajících spokojených je(já taky nejsem nespokojen naprosto se vším, budeš se divit!)
(23.04.2017 v 21:57)Biosek napsal(a): 3. Ti rovnou povim, ze ruseni tehlech stropu se provadet s nejvetsi pravdepodobnosti nebude, protoze za ten risk to opravdu nestoji. Bavili jsme se o tom interne a muze to rozhazet uplne vsechny povolani. Takze proste ne.

Považovat to za risk by stálo při populaci 50. aktivních účtů v tomto případě bych to považoval jen za delší beta experiment jako je celý combat systém počínaje CS 1 a CS 4 konče.

(23.04.2017 v 21:57)Biosek napsal(a): Co stoji za zvazeni je Thortuv navrh s podporou prvnich nekolika lvlu z Tutorialu, o tom se ale pobavime nejdriv zase interne.
Poslal jsem návrh na předělání tutoriálu Stigovi. Víceméně ve velmi podobném duchu. S jedním epickým úkolem o asi 10 subquestech(hrubá kostra).

Prosím nezavírat debata pokračuje na základě připomínek budu model dále upravovat.
#26
(23.04.2017 v 21:57)Biosek napsal(a): Muzes mi ty tve argumenty v kratkosti zopakovat? Nejak ti je vyvratim a pomalu to zavru. Jak na to tak koukam, tak

2. Se tu ohanis, jak je tezky expit, kdyz kdyby jsi se nad tim zamyslel a udelal si par kalkulaci, tak vis presne za jak dlouho muzes dosahnout max lvlu.


Co stoji za zvazeni je Thortuv navrh s podporou prvnich nekolika lvlu z Tutorialu, o tom se ale pobavime nejdriv zase interne.
Mohu dostat odpověď na tuto otázku, nebo jakýkoliv nepříjemný dotaz budete házet na bedra tázajícího? Děkuji Když jsem si to počítal tak na level 4 vycházelo nějakých 1300 mobek. Smile
Stále (nejspíše již dost naivně) předpokládám, že nějaký takový model jste si určitě dělali před x lety
#27
(23.04.2017 v 21:58)Gheed napsal(a): noob licence: stoky, lovci odmen, osada u cyprony
noob dungy pro lvl 5: stoky 1 patro, goblini u vilhemovic, goblini u orku, gorenzarske doly - první část dungu (goblini)

když si tohle všechno oběhneš, tak level jede jedna radost :-) ..
Ano správně čtu všude goblin, goblin, goblin...díky. Skutečně nevyhovující.
#28
(24.04.2017 v 04:00)Segoves napsal(a): Mohu dostat odpověď na tuto otázku, nebo jakýkoliv nepříjemný dotaz budete házet na bedra tázajícího? Děkuji Když jsem si to počítal tak na level 4 vycházelo nějakých 1300 mobek. Smile

Počítáš do toho fresh exp, expy z úkolů, expy za procházení dungeonů, expy za licence, online XP, odměny za eventy od GM (těch moc není), XP za vývěsky, XP za boje s armádou Isharionu, ...? Smile Mě to totiž vychází úplně jinak.

Hraju teď asi 2 týdny crafta a nejsem nějak moc aktivní (3h denně?), nechodím dungy, nezabíjím prakticky NPC (takže skoro žádné fresh XP ani XP za moby), nedělám licence, nechodím na eventy (bohužel asi žádné nejsou), prakticky nechodím bojovat s armádou Isharionu, protože jako craft tam toho moc neudělám. Mám level 11 (nebo 12 ani nevím, nesleduju to Biggrin). Myslím, že nebýt craft, tak za 2 týdny zvládnu třeba lvl 14-15. To vám přijde málo?
Evelin - Bylinkářka, co lehce k bohatství přišla
Desmond - Bard na volné noze s bohatou sbírkou zářezů na loutně
#29
(23.04.2017 v 22:10)Biosek napsal(a): Uvedom si laskave, ze tohle je komunitni projekt na kterym kazdej delame zadarmo a jeste do nej laduje Stig a Geo penize ze svyho, aby vubec byl server na zivu.

Moc to tady neřeším, jen bych rád uvedl na pravou míru, aby nějaké "uznání" (ačkoliv, nebuďme naivní Smile ) nešlo neprávem na toho nesprávného - drtivou většinu vždy platí a platil už roky Whitey a Geo, za což jim samozřejmě patří minimálně ode mě velký dík. I když já samozřejmě občas taky nějakou tu korunu přispěju, ale to jsou v porovnání s těma X lety co se oni starají spíš drobný.. Teď si mi připomněl, že bych se mohl taky zas vybičovat.
#30
(24.04.2017 v 06:40)Desmond napsal(a):
(24.04.2017 v 04:00)Segoves napsal(a): Mohu dostat odpověď na tuto otázku, nebo jakýkoliv nepříjemný dotaz budete házet na bedra tázajícího? Děkuji Když jsem si to počítal tak na level 4 vycházelo nějakých 1300 mobek. Smile

Počítáš do toho fresh exp, expy z úkolů, expy za procházení dungeonů, expy za licence, online XP, odměny za eventy od GM (těch moc není), XP za vývěsky, XP za boje s armádou Isharionu, ...? Smile Mě to totiž vychází úplně jinak.

Hraju teď asi 2 týdny crafta a nejsem nějak moc aktivní (3h denně?), nechodím dungy, nezabíjím prakticky NPC (takže skoro žádné fresh XP ani XP za moby), nedělám licence, nechodím na eventy (bohužel asi žádné nejsou), prakticky nechodím bojovat s armádou Isharionu, protože jako craft tam toho moc neudělám. Mám level 11 (nebo 12 ani nevím, nesleduju to Biggrin). Myslím, že nebýt craft, tak za 2 týdny zvládnu třeba lvl 14-15. To vám přijde málo?
Jasně Biggrin v tomto případě platí jedno české přísloví myslet znamená ááá vhodné si doplní každý sám. Každopádně tohle to jsou celkem odvážné fantazie.
#31
můj názor: líbí se mi, kdyby tutorial byl už předehra, sám jsem ho prošel snad stokrát, postavy jsem dělal i na 10+ levly (v tutoriálu),abych měl co nejlepší start potom (zdá se mi,že kolem 5lvl jsem měl jak jsem vylezl- ideální)....což se časem zrušilo...a tak nějak jsem přestal vytvářet postavy- fakt porod oběvit se s levlem 1, to uznávám... Biggrin

takže jsem pro tutoriál jako předehru a klidně až do 5 lvl (tak nějak to bylo kdysik), člověk si hned mohl nahodit nějaký skill a netrápit se jen chozením okolo(sbíráním onlineexp) a být upoután na Questy. Smile

druhá věc s omezením stropů - bylo by to krásné,ale eE ! Ale nebylo by špatné,abychom toho levlu nejen museli dosáhnout k odemčení,ale ještě ten skill trénovat :-P Biggrin
#32
(24.04.2017 v 10:18)Segoves napsal(a): Jasně Biggrin v tomto případě platí jedno české přísloví myslet znamená ááá vhodné si doplní každý sám. Každopádně tohle to jsou celkem odvážné fantazie.

Vzhledem k tomu, že tu mají bojová povolání mnohem větší možnosti v expení, tak lze předpokládat, že získám XP více, tedy lvl který uděláš za crafta zvládněš rychleji udělat za bojové povolání. Tedy minimálně dosáhneš stejného lvl. Udělat 2-3 lvl navíc za tu dobu mi nepřijde nějak přehnané, vzhledem k tomu, kolik XP je z licencí, dungeonů a zabíjení obecně.

A pokud jsi četl správně, tak to nejsou fantazie, já toho crafta mám a trvalo mi to tak dlouho, jak říkám. Pokud máš jiné zkušenosti ohledně expení, tak asi něco děláš špatně.
Evelin - Bylinkářka, co lehce k bohatství přišla
Desmond - Bard na volné noze s bohatou sbírkou zářezů na loutně
#33
Podle skript vypadnu z tutoriálu s 1 levelem a maximálně 1900XP (počítá se to nějak z expů získaných v tutoriálu) - to je těsně před druhým levelem, ne?
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
#34
Ano.
Evelin - Bylinkářka, co lehce k bohatství přišla
Desmond - Bard na volné noze s bohatou sbírkou zářezů na loutně
#35
Problem je, že na druhy level si většina řemeslniku dá písemnictví, aby mohla vubec fungovat skrz recepty a bojovy povolani okamžitě vymaxuji buď jezdectví na 10 nebo si rychle boostnou taktiku + hlavni skill, takže ve vysledku ten jeden "level zdarma" realny účinek na gameplay nema.
Denetrius Aho - Radní Svobodných, Válečník
Drsnej Jakšmirgl - Vévoda ze Šmirglu, Vynálezce Pepřového Cvelfa a Gnomí haxny na česneku, ale hlavně Farmář
Spiritea - Knihovnice a opatrovnice Arcana, Bardka
#36
Jen jsem se ptal, přišlo mi podle toho co se tu o tutoriálu psalo že se z něj vypadne na nultém levelu.

K tomu tutoriálu, měl bych takovej návrh... co počítat vykonaný úkoly, a level při exitu počítat z nich? Tj. když si někdo projde pravidla servru + tutoriály svého povolání, tak by měl jistej 2-3 level.
Ale nejdřív chci zmlátit Bioska, aby dodělal do klienta ikony nad hlavu NPC, kdo má ty kvesty hledat Smile
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
#37
(23.04.2017 v 18:50)Thortogily napsal(a): A co prostě udělat jednodušše, že ten tutorial dá hráči (když si poslechne všechny npc) tak ten lvl 3-4 aby se mohl naplno věnovat svymu řemeslu? Mě taky přijde jako blbost že čerstvy char ma do lvl 5 běhat kolem Isharu jak ztracený dítě, místo toho abych se věnoval naplno rovnou své profesi, protože tu přece hraju. Jenže u řemesla je potřeba kvuli svitkum nejdřív písemnictví tak na 20, následně si ranec lidi uděla jezdectví na 10tku aby mohli nějak rozumně fungovat a obchodovat, to už sežere skoro dva lvly a pak teprv potom ma smysl tunit řemeslny skilly, ktery nejsou u některych povolani vubec fer.


Whitey.... o par postu zpět....
Denetrius Aho - Radní Svobodných, Válečník
Drsnej Jakšmirgl - Vévoda ze Šmirglu, Vynálezce Pepřového Cvelfa a Gnomí haxny na česneku, ale hlavně Farmář
Spiritea - Knihovnice a opatrovnice Arcana, Bardka
#38
(24.04.2017 v 21:25)Thortogily napsal(a):
(23.04.2017 v 18:50)Thortogily napsal(a): A co prostě udělat jednodušše, že ten tutorial dá hráči (když si poslechne všechny npc) tak ten lvl 3-4 aby se mohl naplno věnovat svymu řemeslu? Mě taky přijde jako blbost že čerstvy char ma do lvl 5 běhat kolem Isharu jak ztracený dítě, místo toho abych se věnoval naplno rovnou své profesi, protože tu přece hraju. Jenže u řemesla je potřeba kvuli svitkum nejdřív písemnictví tak na 20, následně si ranec lidi uděla jezdectví na 10tku aby mohli nějak rozumně fungovat a obchodovat, to už sežere skoro dva lvly a pak teprv potom ma smysl tunit řemeslny skilly, ktery nejsou u některych povolani vubec fer.


Whitey.... o par postu zpět....

[Obrázky: 1236863398_sam_jackson_funny_face.gif]
Hraju proto, abych si dokazoval, jak velký organ jsem.
#39
Víte, vy dva... já navrhoval způsob provedení, ne výsledek.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
#40
(24.04.2017 v 20:55)Whitey napsal(a): Ale nejdřív chci zmlátit Bioska, aby dodělal do klienta ikony nad hlavu NPC, kdo má ty kvesty hledat Smile

Nešlo by je třeba jenom odlišit barvou jména?



Skok na fórum: