Nedostatek spotřebního zboží
#1
Včera na srazu jsem nadhodil problematiku nedostatkového zboží jako jsou šípy a šipky. V poslední době nejdou prakticky vůbec sehnat, což je docela nepříjemné a dost to brzdí hru, případně odrazuje od samotného hraní (můj případ). Je pěkné, že máme svět osazený různými NPC a vypadá to jako by svět byl plný a funkční, ale reálně ve světě nic chybí dost věcí, které by měly být základ.

Napadla mě 2 řešení, které by tuto situaci mohly malinko vylepšit.

a) Zrušit (změnit) pravidlo o supportu vlastních postav. Jasně že je lepší, když ekonomiku dělají hráči mezi sebou, ale v situaci, kdy právě takové základní potřeby nikdo nedělá, je možná čas se nad tím trochu zamyslet.

Varianta s možností vykupovat produkty od svého vendora mi přijde nejsnazší, samozřejmě tak, aby nebylo možné prodávat nějak šíleně pod cenou atp. Řešil jsem např. variantu že vlastní postavě vendor neprodá produkt pokud jeho majitel v posledních 14 dnech změnil cenu -> omezení právě pro to, abych sám sobě prodával za levno a ostatním za jiné ceny. K tomuhle samozřejmě můžou být výhrady že cena se může měnit v závislosti na konkurenci, ale to se vlastně řeší prakticky samo - vznikne-li konkurence, nemám potřebu odkupovat od sebe. Případně může být cena pro majitele nastavená na stejnou cenu, jako má konkurence + třeba 20 %, aby to nutilo jít ke konkurenci.

b) Vendor na spotřební zboží.

Vím že je tady Berit, ale ta momentálně samotné šípy/šípky nenabízí a když chce člověk vzít svazek, tak jeden v průměrné kvalitě aktuálně stojí 301 stříbrných, tedy přes 10 st za kus, což je u spotřebního zboží fakt lehce přes čáru, když se jedná o spotřební zboží které mizí docela rychle.

Varianta s vendorem mě napadla taková, že by prodával POUZE spotřební zboží tohoto typu (není potřeba, aby měl např. zbroje a podobně), a to ještě pouze v případě, že jej hráčský vendor nenabízí. A třeba i výkup podmíněný sehnáním produkt potřebných na výrobu - chci šípy, přinesu vendorovi dřevo/dříky, peří, hroty, zaplatím za výrobu a dostanu. Tím, že by tuto výrobu prováděl pouze ve chvíli, kdy nikdo z hráčů produkty nenabízí, by to ekonomiku moc neovlivnilo a pomohlo by to v současné situaci.

Jak se na to tváříte vy ostatní? Případně jak byste tento problém řešili jinak? Smile
Odpovědět
#2
Ve Vilhelmovicich by měl být sys. vendor co prodává šípy, nejsou levné, ale furt levnější než Berit.
Edit: jop 72st za svazek.
RP zápisky na fóru neslouží jako informace pro Vaše herní postavy, které pak zneužijete ve hře.
Odpovědět
#3
Pocas dlhsieho aktivneho hrania Farmara som sa prave stretaval s nedostatkom vyrobnych surovin ktore si farmar nevie zohnat sam a ich ziskavanie je velmi otravne a nevynosne, napriklad zbieranie bylin. 
Viem, ze sa zaviedli vendori v Ishare ktori predavaju zbozi ktore sa nikde neda najst(za obrovsku cenu) a predpokladam, ze sa ani nepouzivaju prave z toho dovodou, ze predavaju len hotove vyrobky a za obrovske ceny.

System vendorov ktori by predavali vyrobne suroviny, s obmedzenim do nejakej kvality, napr. priermenej by mohol prospiet k dostupnosti a rozhybaniu ekonomiky.

Este je potom otazka, ci to ma kto vyrabat? V ishare a Cyprone su v kazdom meste po jednom vendorovi na kovarske/dratenne a drevene/kozenne vyrobky. Dlhodobo pri ich obiehani vidim, ze niesu doplnovani tak casto ako by bolo potreba. 
Co by podla mna velmi pomohlo mat funkcny system, kde hrac ktory navstivi vendora u neho moze nechat spravu o tom, ktore vyrobky potrebuje aby majitel vendora pri lognuti mohol zistit aky je dopyt. Viem, ze sa da toto napisat do knihy ktoru predajca moze mat pred vendorom ale toto nieje vzdy ten pripad. 


Ja trebars potrebujem aktualne paklice, kovove zbrane na fencing, latku a nikde sa to neda kupit uz par tyzdnov. Vyrobcu v hre som na toto zatial za tych par tyzdnov online nenasiel.
When you turn I will be gone
whispering my hidden song.
Odpovědět
#4
Na tohle jsou vývěsky se Zakázkami - vyvěsí se na ni požadavek, lze navrhnout dopředu cenu nebo skrz ni smlouvat.
Čistý list na zakázku může vyrábět každý krejčí.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#5
Napad s omezenim supportu jak ho tu popisuje Muzzug se mi libi, ale problem je, ze si pak takhle clovek udela soukromeho vendora, ke kteremu se nedostane nikdo jiny a ceny pak muze mit libovolne.

Vyvesky na zakazky jsou - ehm - fajn. Ale nikdo je nepouziva a asi ani nikdo nebude Smile. Moznost objednani zbozi, ktere vendor nabizi, ale nema, mi prijde jako vhodnejsi zpusob, ktery ale nezarucuje, ze dane veci dostane hrac, ktere je objednal (narozdil od zakazek). Zakazky jsou ale az prilis slozite. Tot muj nazor.
Evelin - Bylinkářka, co lehce k bohatství přišla
Desmond - Bard na volné noze s bohatou sbírkou zářezů na loutně
Odpovědět
#6
jo no system zakaziek sa nepouziva. Je niekde popisane ako funguje presne? 
co je myslene miestom dodania? 
Ako funguje ten system zjednavania? 
Vyplacanie odmeny je automaticke a osoba dostane pozadovany predmet hned po splneni alebo sa musia stretnut ingame?
When you turn I will be gone
whispering my hidden song.
Odpovědět
#7
(04.06.2017 v 11:43)Thanis napsal(a): Ve Vilhelmovicich by měl být sys. vendor co prodává šípy, nejsou levné, ale furt levnější než Berit.

Díky. Jak je na tom se zásobami? Resp. všeobecně jak jsou na tom vendoři se zásobami? Jde fakt o spotřební zboží, takže jestli má jenom pár kusů, tak to dost dobře nemusí stačit.

(04.06.2017 v 13:12)Whitey napsal(a): Na tohle jsou vývěsky se Zakázkami - vyvěsí se na ni požadavek, lze navrhnout dopředu cenu nebo skrz ni smlouvat.

Jasný. O tomhle systému jsem třeba nevěděl. Na druhou stranu - v případě, že nikdo, kdo vyrábí to co potřebuješ, neloguje (nemusí jít nutně o šípy, byly jen jako příklad), tak je fajn, že si můžeš dát zakázku, ale pořád to neřeší ad hoc situaci "chci hrát, ale nemůžu, protože nemám věci".

Ještě k těm zakázkám a systémům všeobecně - bylo by možné je nějak víc rozepsat a zviditelnit, co a jak funguje nebo nefunguje? Ptám se z pozice nováčka (hraju tady cca  měsíce Smile ) - opravdu člověk, co tady začne hrát pořádně nemá jak zjistit co a jak funguje. A wiki v tomhle moc nápomocná není. Angry

(04.06.2017 v 13:27)Desmond napsal(a): Napad s omezenim supportu jak ho tu popisuje Muzzug se mi libi, ale problem je, ze si pak takhle clovek udela soukromeho vendora, ke kteremu se nedostane nikdo jiny a ceny pak muze mit libovolne.

Díky. Smile No, tohle můžeš omezit pravidlově - zákaz vendora mimo veřejně přístupné místo. Případně se může vymyslet nějaké jiné opatření. Smile
--------------------------------------------------

Osobně se asi nejvíc přikláním k variantě toho zakázkového vendora - prostě přinést suroviny a za poplatek si nechat udělat. Může to dokonce i rozhýbat ekonomiku - budu muset někde sehnat části, které sám neudělám (např. u šípu si s hraničářem udělám dříky, seženu peří, ale od kováře potřebuju hroty. Ty se normálně prodávají v celkem velkém množství, ale nejsou využívané. Pokud by nebyly, holt musím do dolu, abych vendorovi donesl rudu - nebo ji můžu samozřejmě koupit. Atd. atd. Smile).
Odpovědět
#8
Hraničáři mají taky možnost navyšovat skill řezbářství a dělat si šípy vlastní. Na nejprimitivnější šípy dokonce ani řezbářství nepotřebují. Se skillem řezbářství 25 uděláte z jednoho polínka 30šípů. Omezením těch šípů je, pokud můžu soudit, kratší dostřel. Stovky a tisíce šípu pak padají z NPC. Je na hraničářích, aby motivovali lidi k jejich sběru. Máte vendory na výkup šípů? Pokuste se zamyslet nad skutečnou cenou, jakou ty šípy pro vás mají. Možná je chcete nerealisticky levné.
Jak říká jedno orčí rčení. "Gugha nagn urár nuguk na urár"
Odpovědět
#9
(04.06.2017 v 14:30)Nevrin napsal(a): Hraničáři mají taky možnost navyšovat skill řezbářství a dělat si šípy vlastní. Na nejprimitivnější šípy dokonce ani řezbářství nepotřebují. Se skillem řezbářství 25 uděláte z jednoho polínka 30šípů. Omezením těch šípů je, pokud můžu soudit, kratší dostřel. Stovky a tisíce šípu pak padají z NPC. Je na hraničářích, aby motivovali lidi k jejich sběru. Máte vendory na výkup šípů? Pokuste se zamyslet nad skutečnou cenou, jakou ty šípy pro vás mají. Možná je chcete nerealisticky levné.

Ano, možnost vyrábět si šípy jsem vyzkoušel jako první. Ten dolet je vážně mizerný. Smile Ale to je jedno, v případě nouze se to dá využít. Nicméně si nemyslím, že by hraničář měl zastupovat funkci řemeslníka. Smile Co se týče vendorů - ano, je to jedna z možností. Což ovšem ale neřeší problém s občasným nedostatkem lidí - když nikdo nehraje, tak můžu šíp vykupovat za zlaťák, a je mi to k ničemu. Angry

A prosím - neomezujte to jenom na šípy. Zmínil jsem je jako příklad. Smile
Odpovědět
#10
Napiš si svojí poptávku do topicu Pravidelné trhy/Plánované akce a začni si budovat síť kontaktů. Řemeslníci nevyrábí, protože neví, že je po věci poptávka, nebo neví, jaká je správná cena. Krafti taky nejsou roboti, aby jen trávili čas plněním vendorů pro anonymní zákazníky.
Jak říká jedno orčí rčení. "Gugha nagn urár nuguk na urár"
Odpovědět
#11
Principy (a problémy) vývěsek na objednávky: http://forum.manawydan.eu/showthread.php?tid=2955 Případné problémy pište tam.
Pokud požádáte GM dají vám vývěsky i jinam. Vývěsky lze různě propojovat, například ty dvě co jsou ve hře (ishar+Cyprona) jsou propojené. Propojení znamená že se vývěsky chovají jako jedna, tj. zadáte Zakázku v Isharu a plnit vám ji můžou i v Cyproně.
Postup je jednoduchý - vezme se prázdná zakázka, napíše (název, počet, kvalita) nebo nakliká (target itemu vám to vyplní) co sháníte. Můžete rovnou vložit odměnu, nebo ji nechat prázdnou - v tom případě lze odměnu zadat na vývěsce a smlouvat o ni. Gumpem vývěsky vložíte do vývěsky, pokud nemáte odměnu už v zakázce tak ji navrhnete na vývěsce. Na vývěsce pak můžete kontrolovat stav zakázky (zda ji někdo plní atd.).
Prostředník je ten kdo vám zajišťuje předání zboží. Pokud chcete využít vývěsku, musíte nastavit ji. K prostředníkovi nosí vendor vyrobené zboží a od něj dostane i odměnu. Zhotovené věci ze splněné zakázky jsou umístěny na místo které si zadáte - ve vašem batohu, v určené truhle, nebo na konkrétní místo (v tomto případě nejlépe v domovní zóně, aby to pak nezmizelo).

Šípy: Přesně jak píše Nevrin.
Jen upřesním že hraničář nemůže řezbářství, ale je několik speciálních návodů, využívajících dovednost Střelné zbraně:
Primitivní šípy/šipky z dříků,Primitivní šípy/šipky z větviček, Primitivní šíp/šipka s tvrzeným hrotem.
Dejte pozor při nákupu návodu, aby jste nekoupili verzi návodu používající dovednost Řezbářství!
Pak jsou tu ještě návody na střelivo s kamennými hroty, ale ty už musí vyrábět řezbář.


Vlastnosti střeliva - většinou jsou uvedené v jeho popisu (ne přímo, ale náznakem):

Letky střely
Střelivo bez letek (ve výrobním procesu není peří) má snížený dostřel na polovinu.
Střelivo s excelentními letkami má o 25% delší dostřel (zatím se nikde nepoužívá!)

Hrot střely
Střelivo zcela bez hrotu zastaví jakákoliv zbroj. Do cíle bez zbroje dělá poloviční poškození. Typ poškození je drtivý (místo bodného).
Střelivo se špicí vytvrzenou v ohni má u lehké zbroje poloviční poškození, střední a těžká zbroj ho zastaví.
Střelivo s kamenným hrotem má poloviční poškození až u střední zbroje, těžkou neprojde.
Střelivo s kovovým hrotem (= klasické) nemá žádné problémy.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#12
No, stále se tady řeší šípy a šipky, ale co ostatní věci, které jsou k normální hře potřeba. Těch lidí tu moc nehraje a sehnat nějaké věci je často opravdu na dlouho (hlavně pro někoho, kdo nemá kontakty).
Evelin - Bylinkářka, co lehce k bohatství přišla
Desmond - Bard na volné noze s bohatou sbírkou zářezů na loutně
Odpovědět
#13
K tomu kraftění... moc se k počítači poslední dobou nedostanu, ale vendor v cyproně vykupuje pírka, které nemám a na škubání vrabců si fakt čas najít nemůžu... Chci tím říct budou-li pírka, budou i šípy.

Jinak funguju tak, že jsem na všemožných sociálních sítích, když někdo něco potřebuje, napíše domluvíme se kdy a kde to bude. Takže je to spíš o komunikaci mezi hráči i mimo hru.

U vendora mám knihu kterou nejmíň jednou týdně kontroluji, když někdo uvidí "a dochází mi šípy radši napíšu dopředu" přečtu si to a když budu mít suroviny udělám, pak už je to jen o tom, když je ve hře třeba více lidí co potřebuje stejnou věc, tak může přijít někdo kdo to nenapsal a vykoupit to...
Takhle to vidím já.
Odpovědět
#14
(04.06.2017 v 15:29)Desmond napsal(a): No, stále se tady řeší šípy a šipky, ale co ostatní věci, které jsou k normální hře potřeba. Těch lidí tu moc nehraje a sehnat nějaké věci je často opravdu na dlouho (hlavně pro někoho, kdo nemá kontakty).

Už poněkolikáté čtu, že nejde jen o šípy a šipky, ale o co teda dalšího jde? Já vám třeba šípy nevyrobím (ale můžu udělat hroty a dát je do vendora, stačí, když mi někdo napíše), ale třeba bych mohl pomoct nějak jinak. A určitě nejsem sám. Jen musím(e) vědět jak konkrétně. Pokud totiž nevím, tak prostě udělám třeba 3 zbraně z každé skupiny, pár kusů náhodného druhu zbroje jen tak kdyby to náhodou někdo koupil, doplním zásobu věcí jako reagence, krumpáče, dřevorubecké sekery a naházím to do vendora. Ale už třeba nebudu dělat ty jmenované hroty, nádoby na nápoje, obruče na sudy a tunu dalších kravinek... protože ten sortiment je šíleně široký a kdybych dělal všechno, tak mám od všeho 2 kusy, poptávku to stejně neuspokojí a pracuju na tom tři dny v kuse.

Ono jsou tu i různé topicy s nabídkou/poptávkou na fóru, ale obecně se to asi moc neuchytilo.

Moc nejsem pro změnu směrem k rušení self-support pravidel, šel bych spíš cestou:
a) rozšíření nabídky/množství u syst. vendorů, případně zvýšení počtu syst. vendorů (jsou prakticky jen v Isharu, což je na celý svět docela málo)
b) lépe propojit nabídku a poptávku mezi hráči - kdyby vám to pomohlo, klidně i uděláme na webu nějakou vývěsku, podobně jak to mají některé jiné shardy ( http://darkparadise.cz/main.php?pg=vyveska ) - aspoň to bude centralizované a nebudeme muset řešit, že v tom bordelu na fóru to zapadne.. ten Nevrinův počin zní taky jako supr nápad, doufám, že příště mi vyjde čas
c) revize (něčeho je málo - proč - není někde chyba, je vše správně nastaveno, není to moc náročné na výrobu, nemělo by se to přidat do lootu, neměla by se snížit spotřeba... prostě neexistuje nějaká objektivní řešitelná příčina?)
Odpovědět
#15
Kdyby tak Berit/Bernard uměli vyhledávat i ve zboží, které vendoři aktivně vykupují.
Jak říká jedno orčí rčení. "Gugha nagn urár nuguk na urár"
Odpovědět
#16
(04.06.2017 v 17:09)Stig napsal(a):
(04.06.2017 v 15:29)Desmond napsal(a): No, stále se tady řeší šípy a šipky, ale co ostatní věci, které jsou k normální hře potřeba. Těch lidí tu moc nehraje a sehnat nějaké věci je často opravdu na dlouho (hlavně pro někoho, kdo nemá kontakty).

Už poněkolikáté čtu, že nejde jen o šípy a šipky, ale o co teda dalšího jde?

Pro mě osobně je to včelí vosk, flakónky, nádoby lepších kvalit, kegy, reagence od kováře. Jako alchymista naštěstí mnoho od ostatních povolání nepotřebuju, ale vím, že ostatní řemesla na tom nejsou tak dobře. Jinak vím, že občas tu chybí zbraně, zbroje, před nedávnem tu chybělo oblečení. Z dalšího zboží tu chybí šperky např.
Evelin - Bylinkářka, co lehce k bohatství přišla
Desmond - Bard na volné noze s bohatou sbírkou zářezů na loutně
Odpovědět
#17
Nedostatek některého spotřebního zboží může být opravdu nepříjemný. Můžu hodnotit pouze z pohledu kováře.

Vlastní výroba u většiny běžných problémů není složitá. Mnohem náročnější (a zdlouhavější) je sehnání surovin v dostatečné kvalitě a množství. Domnívám se, že kterýkoliv řemeslník rád komukoliv zpracuje donesený materiál za mírný poplatek.

Obecně při obchodu (alespoň pro mě) peníze nehrají zásadní roli. Není to nic, co by mě motivovala k větší aktivitě. Držet u obchodníka zásoby běžných předmětů za nízké ceny je z dlouhodobého hlediska likvidační. Vysokoobrátkové zboží dokáže v krátkém čase slušně zahýbat zásobami surovin, které bych raději uplatnil při složitější výrobě. Často mám pocit, že nevýrobní charaktery nemají moc možností nabídnout cokoliv jiného než peníze.

Zmíněná výroba šípů v praxi znamená sehnat polena a chalkopyrit. Následně je zpracovat na dříky a ingoty.  Z ingotu pak udělat hroty. Ještě peří a kompletace finálního šípu může začít. Podotýkám, že jediný charakter výrobu šípu sám nezvládne. Je třeba spolupráce kováře a řezbáře.

Nevím, za jak dlouho dokáže zkušený lukostřelec vystřílet třeba tisícovku šípů. Hádám ovšem, že to bude mnohem rychleji, nežli projití celého výrobního procesu.

Když mi někdo za výrobu nabídne něco vzácnějšího, rád se pustím do práce. Nemám problém třeba vyměnit 1000 hrotu šípů za požehnaný proutek J
Odpovědět
#18
Začínám to vidět podobně. Peníze jsou pro crafty problém na začátku hry, ale později už jich většinou má tolik, že neví co s nimi Smile. Souhlasím také s názorem, že v aktuálním stavu nemohou bojová povolání nabídnout něco více než peníze. Bylo by fajn, kdyby se začaly v dungeonech objevovat návody, které nelze jinak sehnat nebo nějaké lepší výrobní nástroje (mistrovské kvality nebo třeba nějakým způsobem "očarované") či opravdu kvalitní materiál, který lze jen těžko sehnat. Pak by mohla bojová povolání směňovat tyto předměty za výrobky craftů. Výrobní materiál sice v dungeonech je, ale většinou se jedná o průměrnou kvalitu materiálu, který není příliš obtížné sehnat. Možná by se dalo uvažovat i o nějakých speciálních trofejích, které by stály za vystavení (možnost jak ukázat bohatství jinak než plným měšcem) nebo třeba nějaké hezčí oblečení nebo speciální barvy.

Přijde mi, že v této oblasti je hodně možností, ale využívá se jich pouze zlomek a velmi omezeně. Chápu, že je to pro GM hodně práce, ale nemyslím si, že jsme s Glumem jediní dva, které by něco podobného motivovalo k vyšší aktivitě v oblasti dodávky zboží Smile.
Evelin - Bylinkářka, co lehce k bohatství přišla
Desmond - Bard na volné noze s bohatou sbírkou zářezů na loutně
Odpovědět
#19
Dejte se na politiku. Za farmáře jsem tak prohýřil stovky zlatých. Nákup materiálu na stavby, poplatky za sluzby guildě, nájmy, odměny za práci....
Jak říká jedno orčí rčení. "Gugha nagn urár nuguk na urár"
Odpovědět
#20
(04.06.2017 v 17:09)Stig napsal(a): ...
Moc nejsem pro změnu směrem k rušení self-support pravidel, šel bych spíš cestou:
...
c) revize (něčeho je málo - proč - není někde chyba, je vše správně nastaveno, není to moc náročné na výrobu, nemělo by se to přidat do lootu, neměla by se snížit spotřeba... prostě neexistuje nějaká objektivní řešitelná příčina?)

Za sebe muzu rict, ze pocitove mi prijde bylinkarstvi nevyvazene a byl bych rad jestli by se do toho podivali gm:
-> s alchmymistou si hledat ty byliny je vopruz, priliz mnoho mikromanazmentu a ziskava se z toho jen velmi male mnozstvi bylin, podle mne nevyvazene na pomer usili vs uzitecnost/zabava. Co sem pred nejakou dobou chtel od par alchymistu aby by mi nazbirali nejakej krvavej mech, houby nebo vytrusy tak nikto do toho nechtel jit, pac je to hodne mizerna prace a trva to dlouho nez nazbiraji rozumne mnozstvi.
When you turn I will be gone
whispering my hidden song.
Odpovědět



Skok na fórum: