Hodnocení tématu:
  • 3 Hlas(ů) - 3.67 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hlášení prohřešků k prošetření
(29.07.2009 v 21:51)Urs napsal(a): Přesto si musím rýpnout - Myrsho, myslím, že by si měl pilovat komunikaci.
Myslim, ze jeho komunikace je naprosto v poradku. Snad jen bych tu videl z hlediska komunikace problem v tom, ze po upozorneni "Kdo s tím má problém tak ještě než něco začnete psát apod. zvažte jestli to vůbec má cenu" je jen na predchozi strane naprosta vetsina prispevku od hracu zcela v rozporu s timto upozornenim. Nedovedu si to vysvetlit jinak, nez ze vlivem komunikacniho sumu doslo ze strany hracu k nepochopeni tohoto jednoducheho pozadavku, pak se ovsem nelze divit, ze nasledna komunikace muze byt timto poznamenana. Kdyz uz sme u te komunikace, prave kvuli temto komunikacnim sumum se na jinych shardech postupuje jasnejsi cestou (pr.: "Rilwen dnes v x hodin udelala to a to, jedna se o prohresek?" - odpoved GM "Ne, topic lock" - moderator "maze vsem krom techto dvou prispevku") - pokud je to z hlediska komunikace vhodnejsi (nepochybne to splnuje lepe komunikacni zamer, prostor pro komunikacni sum takrka nulovy, mala informacni redundance, nikdo se nenervuje, atd.), smeruji podobne flamewary prave k tomutu reseni. Jen pripominam, ze se nachazime v topicu Hlaseni prohresku k prosetreni, nejedna se o diskuzi nad pravidly, ani diskuzi o rozhodnuti gm, ani o prostor pro emocionalni vylevy. Pokud je tu ze strany hracu "nutnost" naplnit si tyto tri jmenovane potreby, mozna by pro prehlednost stalo za to zalozit si novy topic.
P.S.: Mozna budu taky vyzvan, abych piloval komunikaci, ale vyse psano je presne to, co sem chtel sdelit. Pokud si nekdo krom fakt prida i nejaky "meta-obsah", ja to chapu. Tez se omlouvam za offtopic, pokud se nekdo rozhodne po uzavreni cele zalezitosti moderovat topic, jsem na "vine" stejne tak jako zminovani hraci. Smile
Odpovědět
To, že odpovídá a nemaže, je v pořádku. Jenom je chyba, pokud je z postu GM cítit nasranost a to i v případě, že ho hráči vytočí blbými poznámkami a podobně. Na mě ta nasranost z těch posledních postů docela dýchla. Ono to paradoxně spíše škodí mu, než těm, co to vyprovokovali, takže je to škoda.


Myrsha: Ursusi, jestli si chceš popovídat, ICQ je na mě v kontaktech na webu Smile.
Odpovědět
Podle 2d, k porušení došlo, tento bod dával Rillwen za povinnost alespoň upozornit že ho napadne, aby dotyčný měl šanci se bránit.
Nejsme schopni se pořádně dohodnout, co tento bod měl dělat, a zda měl být zachován, upraven, nebo zrušen jako nepotřebný.

Můj úmysl při tvorbě tohoto pravidla byl varování před neznámým hráčem - pokud daného hráče neznáte, měl vám svým RP dát najevo co si o vás myslí a co vám od něj hrozí. Teprve pak vás mohl napadnout. (případně napadat příště bez varování, pokud vám dal jasně najevo že vás bude pojíždět a vy jste měli alespoň šanci si ho označit.)
Jaký je váš názor na toto pravidlo? je to zbytečnost, má být, nebo jakou formu má mít?
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
Dobrá, když už se rozšiřuje diskuze i mezi hráče, můj názor je takovýto:

Pod pojmem RP se skrýva pouze "hraní role", tedy pokud vaše role je bejt stupidní zabiják, co prostě bezeslova zabíjí, tak je to sice bohužel ne moc nápaditá role, ale i takové jsou (podívejme se i v našem světě, co tu máme za "RP" lidi, co zabíjejí...). Tedy říkám nesvazovat hráče nucením do postupu jak na PVP, když už si ho sami zapli..

Pokud si někdo zapne PVP flag, zapíná si ho s plným vědomím toho, že může být "kdykoliv kýmkoliv" zabit/okraden. Pokud to takto nechce a chce si dát duel jen na základě domluvy, či jinak, stačí mít PVP vyplé a v ooc si říci, že se soubojem souhlasíte (dohodnout si třeba i podmínky) a uskutečnit ho. Budete tím chráněni před PK., a zároveň můžete podstupovat i souboje s ostatními hráči, pokud se snimi domluvíte.

Kdyby došlo např. k situaci, že ste se domluvili a ten druhý vás pak nahlásil, v logu bude zaznamenaná domluva a nakonec bude potrestán ten co otravuje GM svojí lží...
Dodatek: a i za takových to podmínek by stále platilo RP pravidlo, které je samo o sobě dost jasné...Tedy pokud náš extrémní příklad "zabiják", bude běhat a psát nesmysly tipu teď tě killnu atd... tak už vybočuje z RP pravidla a bude potrestaný. Já myslím že moje představa musí být víc než jasná.
Odpovědět
jednoduche jak facka. souhlas
Odpovědět
Nemyslím si, že právo hrát takto vyšinutou roli, jak popisuje Myrsha, by měl mít každý. Protože tím se to tady opravdu zvrhne v freePK svět. Buďme upřímní, v našem světě se sice taky vraždí, ale šílenců (stupidní zabiják, co prostě bezeslova zabíjí), jsou řekněme desítky na miliardy. Takový člověk by dlouho nepřežil - prostě by se na něj dřív či později udělal lov a zabijí ho/uvězní nafurt. Jenže v UO když ho i takto ulovíme a popravíme, resne se a je to tu zas. Prostě není proti tomu obrana!
Doufala jsem, že PK je jedna z věcí, které na Manawydanu nebudou podporovány.
Plně souhlasím s Whiteym. Když se neznají, alespoň varovat, dát možnost se bránit! Nic mu to neudělá, kromě toho, že se tím poněkud zrovnocenní podmínky. A je to alespoň částečná obrana pro "normální" hráče.
Navíc, pokud by bylo nějak možné, by bylo fajn, kdyby se takový vrah systémově označil - abyste ho příště poznali i pokud vás prostě sejme příliš rychle.

Otázka stranou - Destephano, to jsi změnil názor o 180°? Myslím tím ten zmizelý příspěvek...
Eressëa - což znamená Osamělá.
Tavaro Olvarion - Syn rostlin.
Kamilka Flíčková - nadšenec z povolání.
Odpovědět
Floundy tvé obavy nejsou na místě... málo kdo by dokázal uhrát takového maniaka... a vězení ve světě Manawydanu je také ne?

Vynecháváš fakt, že těmto PK se můžeš vypnout zcela jednoduchou formou -> vypneš si PVP. Varianta varování či domluvy, kterou ty popisuješ, může proběhnout právě v rámci nezapnutého PVP (skrze třeba ooc domluvu, nebo domluvu v partě). Manawydan chce poskytnout herní prostředí především pro všechny typy hráčů, ale tak, aby to byl stále manawydan. Myslím že jsem jasně řekl že podporovat hráče teď tě killnu apod. nemá nikdo v plánu.

Z tvého příspěvku cítím jen neopodstatněnou obavu.
Odpovědět
Když se pravidla tak určí proč ne, ale na druhou stranu takový magor zabiják by měl nést nějaké následky, jako zákaz vstupu do měst, neměl by mít žádná práva, když ho stráž chytí tak ho oběsí a jeho majetek propadne městu, neměl by mít možnost si pronajímat bydlení od města....to už se musí vyřešit ve hře a je volba jen na hráči jestli hrát magora, který se musí skrývat v lese, nebo se přidat k podobné komunitě. Příklad jsou drowi který to mají přimo v povaze nenávidět vše mimo sebe, když jdou na povrch musí se vyhýbat strážím, nesmí do měst... Zase ale souhlasim s Whitim, že není úplně jednoduchý si označit hráče, nevim o jiném způsobu než když mi chvilku počká, já si na něj kliknu a přejmenuji si ho. Nějaká možnost si jednoduše a hlavně rychle přejmenovat hráče. Já se držel pravidla, které je trochu ve sporu s PVP, ale bylo to zavedené asi kvůli nedostatkům hry. Možná by pomohla nějaká tabulka [who, kde by se mi ukázal neznámí hráč, kterého zrovna potkám a zůstal v té tabulce, dokud si ho nepojmenuju i když hráč už dávno odešel, jako nepříjemná elfka ze stok... Jsem pro hrát magora, ale nést následky.
Magnus- gnom
Draken- ork čáryfuk
Odpovědět
Oceňuji diskuzi.
Myrsho, umírněnějším hráčům tím komplikuješ život tím, že vše v takovém případě musí řešit na 2x: RP komunikace, třeba ta hádka a OOC domluvy "teď mě můžeš killnout". PKčkům ubíráš povinnost jednoduchého varování. Jednoduchou matematikou dospívám k závěru, že PK by mělo být asi míň a tudíž nejschůdnější cesta je ta Whiteyho. V praxi je ta realizace OOC domluvy dost nepříjemná a mnohdy kýčovitá - jak můžu vědět, že ten proti mně je takový pruďas/v blbé náladě, že mi chce dát do zubů? Navíc to prostě sekne přirozenou RP komunikaci, zastaví ji to, domluví se OOC a následuje něco na styl "ehm, kde jsme to byli?". Je to hrozně nepřirozené. A opravdu málokterý vrah útočí bez varování! I kdyby to mělo být "ty všivej elfskem bastarde!" + *nájezd*. Je to o přirozenosti hry.
"Manawydan chce poskytnout herní prostředí především pro všechny typy hráčů" - někde to hranice má. Hráče-prudiče nebo hráče-bugery předpokládám podporovat nebudete. Prostě tvrdím, že pojezdy bez varování, smyslu atp. by měly taky být za touto hranicí.
Eressëa - což znamená Osamělá.
Tavaro Olvarion - Syn rostlin.
Kamilka Flíčková - nadšenec z povolání.
Odpovědět
(30.07.2009 v 15:52)Floundy napsal(a): Navíc, pokud by bylo nějak možné, by bylo fajn, kdyby se takový vrah systémově označil - abyste ho příště poznali i pokud vás prostě sejme příliš rychle.

Otázka stranou - Destephano, to jsi změnil názor o 180°? Myslím tím ten zmizelý příspěvek...

systemove oznaceni by diskriminovalo vrahy ze stinu, myslim ze nepoznas kdo ti vrazil nuz do zad a usmrtil te.

ano zmenil jsem nazor. Myrsha jednoduse vysvetlil, ze souboje a domluvene boje jdou i bez pvpflagu. pvpflag je jen bonus pro ty co chcou byt bez varovani napadani a napadat i druhe co chou byt takhle napadani. Smile
(30.07.2009 v 16:14)Magnus napsal(a): Když se pravidla tak určí proč ne, ale na druhou stranu takový magor zabiják by měl nést nějaké následky,

podle me je jasne ze takovy jedinec bude vyhnanec a nasledky ponese dozivotne. ale proc ne? kdyz nekdo chce byt vyhnanec(nikdy nepozna pocit bezpeci).
Smile
Odpovědět
V každém případě to označení. Město má vězení a stráže, jenže identifikace je zde prostě nemožná. Mimo omezení hry bych třeba byla schopná popisu, kresby, lecčeho, tady to prostě nejde. Když ani nevím, kdo mě sundal, nemám šanci udělat NIC. Natož aby s tím něco udělalo město. A opakuju - k čemu mi je, že ho někdo třeba i "uloví", když se milej bezrozmyslumasovej vrah oklepe a počká mě u brány pomalu dřív, než se tam dostanu? Ano, vrah ze stínu je něco jiného, nicméně vrah ze stínu není nájezd-kill-loot-bye.
Eressëa - což znamená Osamělá.
Tavaro Olvarion - Syn rostlin.
Kamilka Flíčková - nadšenec z povolání.
Odpovědět
1)kdo rika ze ho neznam?!
2)proc nest nasledky za zachranu cloveka kdyz ho na zem srazil ork...to mi tak akorat muzete dat BL u orku ale u lidi?BiggrinBiggrinBiggrin
3)nejsem silenec a nezabijim na potkani kazdeho s PvP flagem...jen orky Tongue
4)proc to resi hraci kdyz nevi co se stalo??? btw proc se to vubec resi na foru???

Myrsha: Monty, teď neřešíme tebe, ale PVP obecně... tedy vyvaruj se zbytečných příspěvků Wink
Horian Voren-správce Isharu, seržant Armády Isharionu
Linda Averová-žoldák ve službách Cyprony
Odpovědět
Ještě bych to upřesnil, teď není jednoduchý hrát orka, když jsme všicni nahnaný na malém plácku hraje nás pět a půl, vpodstatě nejsme orci ale mumlajíci lidi a není jednoduchý se vyhnout těmto situacím. Takže je i sporný jestli on dostane od města pochvalu nebo trest, že pomohl bratrstvu, které vyhlásilo válku orkům. Takže zase na takto malém prostoru, pokud bude polovina lidí hrát magory, bude to hodně znepříjemňovat hru druhým. A ještě bych upravil oživení pokud byl někdo zabit v PVP, mělo by mu trvat podstatně déle vrátit se do těla, aby nemohl znovu zasahovat do děje a trochu se uklidnil.
Magnus- gnom
Draken- ork čáryfuk
Odpovědět
Mno myslím že u lidí s pvp flagem ani tolik nezáleží na tom jestli se budou pojíždět se slovy "Peníze nebo život.", či "Peníze a život"... avšak bylo by fajn, kdyby pojížděná postava aspoň tušila proč na ni někdo útočí. (to že mě napadne známej lupič je něco jiného než když někomu "prostě hrábne")
Mno a pokud někdo chce útočníka dohledat, tak není nic snadnějšího než si ho pojmenovat třeba jako Ošklivej kluk (I když mám stále v hlavě nějakého "Hobita" co mi na začátku b2 vylootil tělo a nikdo si ho nestačil pojmenovat... ale to už je riziko povolání)
Pro ty bez označení (PvP) by se mi zas líbila klasická možnost varování typu "Nech toho nebo ti ukážu zač je toho loket"
Samozřejmě jen v určitých situacích.
Odpovědět
Vypusteni pravidla o interakci vitam.

Kdyz uz se nas da dokupy skupina, muzeme konecne pojet vse co se pohne a ma pvp flag, a ne cekat az dotycnej plachne. Rp duvody jsou jasne, alespon podle Myrshy...jsme ve valce, cast nadzemcu nenavidime (gnomove, elfove), a o casti vime ze nam zabili spojence ze zalohy (zas elfove). Fajn, odnese to Sule, odnesou to jini elfi, ale co, at si vypnou pvp flag.
Dodatek: fajn byli jsme nahore 3x, a vetsinou nez jsme dorazili sli nadzemci off nbo zalezli do mesta, ale to stesti vas nebude provazet porad, jednou vas chytime uprostred dungeonu, nebo na nejakym spawnu, pripadne v dole. Je to jen zakon statistiky, cim vice pokusu, tim vetsi sance.
Odpovědět
(30.07.2009 v 16:17)Destephano napsal(a): ...pvpflag je jen bonus pro ty co chcou byt bez varovani napadani a napadat i druhe co chou byt takhle napadani...
Tak tohle je dost velký omyl.
PvP flag je podle pravidel "vyslovený souhlas k PvP", nikoliv souhlas k napadení bez varování! A právě kvůli zajištění varování zde bylo pravidlo 2d,.

Ad Hafik (Elerra): Pokud vidím raidingparty PvP aktivní drowů, tak tam čekám problémy a varování mi tak přijde zbytečné.
Napadení které tuhle diskusi odstartovalo je ale trochu něco jiného, ne?
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
(30.07.2009 v 18:16)Whitey napsal(a):
(30.07.2009 v 16:17)Destephano napsal(a): ...pvpflag je jen bonus pro ty co chcou byt bez varovani napadani a napadat i druhe co chou byt takhle napadani...
Tak tohle je dost velký omyl.
PvP flag je podle pravidel "vyslovený souhlas k PvP", nikoliv souhlas k napadení bez varování! A právě kvůli zajištění varování zde bylo pravidlo 2d,.

Tak jestli to pravidlo bylo kvuli varovani, Monty toto pravidlo nedodrzel a mel by byt potrestan. Draken v tomto smyslu jeho pritomnost totiz ignoroval (spolihal na pravidlo 2d).
Odpovědět
Původní incident bych už možná neřešil, zpětné odvolávání odvolaného nebo trestání netrestaného spíš všechny znechutí, než aby nastolilo pořádek. Důvěřuji Myrshovi že to vyřešil tak jak považoval za správné.

Ohledně 2d (povinné varovaní neznámého) je teď až moc emocí (i na mé straně), nechme to prosím chvilku odležet.

Zaujala mě ještě jedna věc, napadený si stěžoval že neměl ani šanci útočníka označit, hádám jako nepřítele.
Mám zapracovat automatické označení za nepřítele, pokud vás dotyčný napadne a není ještě nijak označen?
(nebude vás to varovat že budete napadeni, křišťálová koule není v plánu, ale pokud budete napadeni tak se nebudete muset zdržovat označováním)
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
(30.07.2009 v 19:28)Whitey napsal(a): Mám zapracovat automatické označení za nepřítele, pokud vás dotyčný napadne a není ještě nijak označen?
Jojo, přesně to by bylo prostě skvělé. Když už je takový překvapivý útok, člověk se asi spíš věnuje jakémusi odporu nebo útěku, na přejmenovávání není zrovna čas... a možnost.
Eressëa - což znamená Osamělá.
Tavaro Olvarion - Syn rostlin.
Kamilka Flíčková - nadšenec z povolání.
Odpovědět
Jako určitě bych byl pro, i když ještě raději bych byl, kdyby existovala nějaké funkce pomocí , které bych mohl pojmenovat posledného nepojmenovaného hráče, kterého jsem spatřil. Často se mi stane, že na pojmenování zapomenu, či dotyčný nenadále odběhne a já tím ztrtím možnost abych si ho pojmenoval.
Napadáš lidi od vidění a pak fnukáš na fóru. PŘIJMI ZODPOVĚDNOST ZA SVÉ ČINY! Kňouro.
Odpovědět



Skok na fórum: