23.08.2013 v 17:05
Noob Dotazy
|
23.08.2013 v 17:30
Předběžně jsme se interně dohodli, že goblini budou předěláni na monstra pro NB a budou se vyskytovat porůznu po světě, včetně lokací postavených jen na nich.. Měli by jít zabíjet nejhůř od levelu 3, nejlépe hned od začátku, samozřejmě však podle konkrétního typu (náčelník bude o něco silnější apod.). Jsem teda zvědavý, jak to udělám, ale holt asi budou muset být silou někde blízko ptáčkům.
Také se bude převádět několik již existujících a aktuálně nevyužitých interakcí, aby se vyskytovaly poblíž Isharu.
23.08.2013 v 22:51
K tým vendorom, zbežne som to pobehla no napadlo ma max. zvíšiť možný počet nakúpených násad a tyčiek a neviem čo to tam ešte bolo u NPC vendora ktorý sotjí niekde pri kováčovi v Isharu. Lebo ak mi ich nevyrobí nejaký craft, som nahraná a nenarobím krompáče (to sa stalo aj teraz a z dvoch násad toho urobím tak max pre seba).
Potom možno zbrane? Neviem či som videla nejaké meče. Poprípade by mágovia možno ocenili po troška tých ich regenerací alebo ako sa tomu nadáva. Nech fakt nie sú závislí ohladne toho len na craftoch (asi hovorím hlavne o ženšeni ).
24.08.2013 v 00:34
Se systémovýma vendorama se to má tak, že můžou fungovat jen do té míry, dokud bude mezi hráčema nedostatek toho co prodávaj. Na jednu stranu tedy mohou zajišťovat základ pro přežití převážně NB postav ("urobím tak max pre seba", NB zbraně, reagence (reagence možná jsou v budově Akademie na jih od Arcana přes most.. je to ostrůvek s teleskopem) atd.), na druhou stranu nemůže to být tak, že by uspokojovali potřeby hráčů.
Topůrka, tyčky, násady - ano, ale třeba jen ty 2. Zbraně - ano, ale jen pro NB, od každého druhu třeba 2 kusy. Reagence - jo, ale ne po stovkách. Nemůžeš tam dát mágovi regy na dva dungy. U toho všeho by se měla ale taky prověřit cena, za kolik to prodávaj, mělo by to být dražší než od hráčů (ale zas ne o moc, zvlášť u některých věcí, aby si pak nováčci třeba mohli koupit aspoň ten krátký meč a koženku).. Tyhle tři věci by se mohli prověřit, připíšu to do seznamu.
24.08.2013 v 00:45
Doplněno do bodu 3:
http://forum.manawydan.cz/showthread.php...2#pid74722
26.08.2013 v 10:52
Jako nevím, mě přijde že kupovat zbraně od NPC je zcela nanic a pro nooby obzvlášt
Napadáš lidi od vidění a pak fnukáš na fóru. PŘIJMI ZODPOVĚDNOST ZA SVÉ ČINY! Kňouro.
26.08.2013 v 11:31
Taky nekupuju, za noob postavy si totiž vyhazovat peníze oknem nemůžu dovolit
Napadáš lidi od vidění a pak fnukáš na fóru. PŘIJMI ZODPOVĚDNOST ZA SVÉ ČINY! Kňouro.
26.08.2013 v 11:37
A mně vždycky ten shortsword za 65 od systémovýho vendora přijde jako vykoupení po neúspěšném shánění od hráčských vendorů.
Možná jsem nenáročný, ale na ten den nebo dva hraní, kdy se patláš s drobotinou typu ptáček, krysa, goblin a veverka, mi to prostě stačí. A možná nemám takový smysl pro drobné nuance, ale taky se mi nikdy nestalo, že bych si říkal "sakra, tyhle zbraně od systémáků, s tím toho vrabce snad neudolám, zlatý shortsword od hráče". Pak je taky otázka, kolik na tom jednom shortswordu "ušetřiš", pokud místo vydělávání raději sháníš zbraň od hráče. "Ušetřil jsem 15 stříbrných, dneska kvůli tomu celý den nepracuju" (každopádně body za snahu se taky počítaj). Ostatně chtěj to sami hráči.. Mně je to jedno, já se protluču první levely i pěstí.
26.08.2013 v 12:00
Jde o to, že shordswordem zabiju za noob lvl zhruba totéž, jako s pěstmi (ptáčky, krysy). S tím, že je nehorázně drahý, vzhledem k tomu, že se hned rozfláká (mizerná kvalita).
Napadáš lidi od vidění a pak fnukáš na fóru. PŘIJMI ZODPOVĚDNOST ZA SVÉ ČINY! Kňouro.
26.08.2013 v 12:08
Však jo.. Sice se mi ještě nikdy zbraň od systémáka nepodařilo rozflákat, protože to dřív naleveluju a seženu nějakou normální od hráčských, ale jinak je to vcelku v souladu s tím co píšu ("se protluču první levely i pěstí").
Tato velká moudrost mistrů však pro nooba v jeho nesmělých začátcích zůstává zahalena pláštíkem tajemství. Když jim ten meč ze systémáků sebereš, tak se po něm začnou shánět a začnou psát na fórum, že chtěj noob zbraně do systémáků.. Neřešme, co nevyřešíme, lidi a svět se stejně kvůli nám nezmění.. útěchou nám budiž spiklenecký úsměv těch, co vědí, až se budem s rukou zaťatou v pěst míjet.
26.08.2013 v 13:28
Stig je mistr interakcí, zařídíme NPC lichváře! Půjčí do začátku, dostane zpět větší částku. Když ne, bude to bolet! Jen by nesměl počítat reál čas, ale čas, kterej postava stráví online. Jinak by to asi newbieci nerozdejchali :-D
27.08.2013 v 14:11
k tým NPCčkám, konkrétne asi k NPCčku vo Vilhelmovicích, ktoré predáva semienka, by sa mohlo pridať aspoň po 2kusy zhouby škůdcu, hnojiva a léku pre zvieratá
27.08.2013 v 21:44
Chtěl bych upozornit na jednu věc - spotřební zboží(u kterého nezáleží na kvalitě produktu) u NPC vendorů by se mělo zdražit. Problém vidím třeba u té munice, která momentálně stojí cca stejně jako od hráčů, což je určitě špatně. Pokud svazek šípů prodává hráč někde kolem 75-80st a NPC vendor za 72, tak to není dobré. Cena by měla být určitě vyšší klidně 100+ st.
U jednorázového zboží jako jsou zbraně to až tak nevadí, protože NPC nabízí mizernou kvalitu.
28.08.2013 v 02:36
Ano, to máš pravdu.. Tabulkově maj cenu 72 (nevím, jak moc do ceny prodeje NPC promítá kvalitu, jestli vůbec.. asi spíš ne), ale systémové NPC by je mělo prodávat třeba i za 1,5-násobek, bez ohledu na kvalitu (stejně je v systémácích vše mizerné a jinak to asi ani nebude).
Problém bude, pokud se za 1,5-násobek budou prodávat i krumpáče, dýky/meče/apod., koženky atd. pro NB. A ono to není moc jak odlišit. Leda že by se do skript udělaly výjimky na konkrétní jednotlivé itemy a/nebo skupiny itemů, které by se prodávaly za tuto vyšší cenu. U itemů za 1 a 3 str. (některé regy?) by mohlo být i "zajímavé" zaokrouhlovat nahoru, ale to je spíš diskutabilní.
28.08.2013 v 15:34
Tak mě napadlo, že pravidlo o tom, že si hráči nemůžou nakupovat u vlastních vendorů je velmi limitující. Myslím, že lidi tu nejsou na takové úrovni, aby si dávali do vendorů věci za extrémně nízké ceny a pak je kupovali na své další postavy. Z RP hlediska je to přinejmenším zvláštní - chovat se, jakoby daný obchodník neexistoval. Navíc si myslím, že v takovéto situaci, kdy je málo craftů, je to až příliš omezující. Člověk investuje tuny času, aby měl schopného crafta, ale pak z toho vlastně za další postavy nemůže mít ani užitek. Staví tak tedy sám sebe do nevýhodné pozice, kdy může jen všem závidět předměty, které mají jen díky tomu, že daný hráč se v podstatě obětoval. Já osobně si myslím, že by neměl být vůbec problém nakupovat u svých vendorů za normální ceny.
Dále bych se pak chtěl zeptat, zda jste nikdy nezvažovali zrušit nutnost perku na těžké zbroje u některých přileb. Nevidím například žádný důvod, proč by někdo musel mít tento perk, když si chce nasadit pěchotní helmu, normanku, kbelcovku (za předpokladu uo podoby s propojeným hledím), rohatou helmu (i když není dostupná), které nemají příliš omezené hledí jako closed, bascinet či kbelcovka (s odděleným hledím - graficky však nesedí). V případě jmenovaných přileb není reálné omezení tak drastické, jako když si nasadíte nákrčník s rameny. Navíc hádám, že nejsem sám, komu se líbí kombinace kroužkové zbroje s plátovými částmi, byť jen třeba s právě zmiňovanou helmou. To se však na mw nevyplatí, jelikož každý z nás se snaží zachránit každý perkovní bod. Stejným případem jsou i plátové rukavice, které uživatele nijak neomezují.
28.08.2013 v 16:24
Lidi jsou bohužel na "takové" úrovni úplně všude, natož v téhle zemi, je to smutné, ale je to tak, nedělejme si iluze (stačí zavzpomínat, nebo pro ty "mladší" projet prohřešky hezky od začátku na konec). Kdyby tomu tak nebylo, můžeme klidně rovnou zrušit omezení duálních účtů, protože lidi by je nijak nezneužívali, můžem zrušit většinu pravidel, protože se stačí chovat slušně, můžeme vypnout veškeré nástroje, které prohřešky logují a upozorňují na ně. Za těch pár let už jsem tu viděl leccos a iluze už si osobně nedělám, na druhou stranu kdyby nebylo těch "nefér lidí", nikdo by nedocenil všechny ty slušné a férové hráče, oboje je prostě součást života a světa. A pravda je taky taková, že velká část lidí nedělá nic protiprávního prostě jen ze strachu z odhalení.
V pravidlech na Wiki je to i vysvětleno. My nemáme žádnou možnost hlídat a kontrolovat, kdo koupil co za kolik, kolik to stálo předtím, kolik to stálo potom a kolik je obvyklá cena.. I kdyby to krásně bylo technicky vyřešeno, tak lidské zdroje chybí i na důležitější, elementární věci. Nerad bych, aby se kontrolami tohoto musel někdo z RT zabývat (dle mého velké množství zbytečně promrhaného času) a pochybuju, že to půjde 100% ošetřit automatickým systémem. Jinak já mám taky crafta a pokud hraní crafta tady někdo říká "oběť", tak dle mého to není povolání pro něj.. To povolání je tu supr, dost možná nejlépe realizované z českých UO shardů. Kněz a mág, válečník, to vše mě tu omrzelo mnohem dřív, ale to už holt má každý jinak. S těma helmama bych to vzal trochu z jiného konce.. Nikoliv rušit nutnost perku, ale stejně jako existují lehké helmy/přilby (kožená, zpevněná, kostěná) a těžké helmy/přilby (ten zbytek, vše co píšeš), tak budou prostě existovat i střední přilby, ještě navíc krom kukel. A střední přilby pochopitelně budou slabší, než ty těžké, ale silnější, než ty lehké. Jak naznačuješ, tak s odhalenou přední částí hlavy je to něco jiného, než když máš zcela zavřený "hrnec". Stejně tak i ty postihy do Všímavosti jsou možná už teď různé pro různé helmy, což by odpovídalo. Takže se prostě třeba ta zmiňovaná pěchotní a nějaké další, hodí mezi střední zbroje.
28.08.2013 v 16:41
Každopádně pořád ještě je možnost hledat tu řešení.. Třeba napomáhat střetávání poptávky a nabídky. Spousta shardů má na webu obchodní vývěsku, u nás by se mohla buď taky naprogramovat, nebo by se pro to mohlo vyčlenit téma na fóru.
To první zabere více času, ale pokud vám to přijde vhodnější a hlavně pokud to pomůže, tak se to prostě výhledově udělá. Každopádně pokud crafti prostě hrát nebudou, tak už nepomůže snad ani svěcená voda, ale řekl bych, že někdo by občas lognul, kdyby měl takhle zajištěný kšeft. Ta webová vývěska by mohla podporovat: výběr herního města/místa (aby drow z Tziru nevyráběl pro někoho z Isharu), možnost odpovědi ostatních uživatelů na daný "inzerát", podpis (herní postavy) (volitelně). Sám si myslím, že by to mohlo pomoct, protože s plným kontakt listem lidí na ICQ leccos prostě seženu, pokud lidem napíšu. Ale samozřejmě to je hlavně otázkou těch kontaktů, což právě ta vývěska umožní obejít. A sekundární pomoc? Odstraňovat zbytečné překážky v hraní crafta (nemyslím tím např. zrušit mining a dávat lidem rudu automaticky na příděly), udělat hraní crafta atraktivnější.. Ale to už je zase spíš běh na dlouhou trať.
Nikdy jsem moc nechápal support jako takový. Když budu mít řezbáře, který dělá šípy nepřijde mi vůbec špatné abych si je se svým hraničářem za normální peníze koupil (nerovná se že to tak dělám). A i kdybych si ty šípy reálně nasupportil, což znamená zadarmo nějakým způsobem přesunul, tak to stejně zaplatil ten řezbář a nadřel se na tom. Takže vlastně to udělala jedna osoba, která si tak nějak přesunuje svoji práci mezi více postav = nepřijde mi to nějak extra špatné. Ale princip má být asi ten, že si nemá vše dělat jeden člověk, ale má fungovat spolupráce.
Nevím jak přesně si Stig představuje vývěsku, ale mě osobně se dost libí obchodní sekce na fóru z jednoho konkurenčního shardu(začíná na K). Tam si můžete založit nabídku nebo poptávku. Popřípadě aukci, kde lidi přihazují atd. Problém je v tom, že tohle vyžaduje moderátora nebo by musel mít zakladatel topicu právo na smázání topicu(nevím jestli je to reálné?). To se mě osobně hodně líbí a určitě by to zjednodušilo obchod a spolupráci. Pak by už šlo jen o to to ve hře pěkně zahrát. Jinak bych chtěl poprosit crafty, aby začali testovat řemeslnické zakázky - co to po nich chce/vliv smlouvání/odměny...(vím že to plní minimum lidí a většina si na to stěžuje včetně mě) Až udělám svůj test, tak založím celé téma, kde bych to rád probral a konečně dostal zakázky do stavu, kdy je budou crafti rádi plnit, díky. Jinak craft obecně tu není špatný, akorát je tu možná problém opravdu velkého propojení všech craftů k výrobě. Takže je podmínka, že máte dodavatele surovin jinak si moc neškrtnete. No a pak je tu velký problém s EXP crafta(hlavně zase neřvete jak jsme na RP shardu :-). Ale věřím, že po těch testech vybalancujem aspoň ty zakázky do takového stavu, že to nebude tak špatné.
28.08.2013 v 20:57
Já jsem myslel něco jako maj na webu nejmenovaného shardu Darkparadise 1..
http://www.darkparadise.cz/main.php?pg=vyveska S možností odpovídat na cizí inzerát, připojit místo a libovolný podpis. Jinak je mi to jedno, možné je nejspíš obojí, ale nevím, co by lépe vyhovovalo vám, takže by to chtělo hlasování, ale toho se zas zúčastní dva a půl člověka a z toho jeden jen loguje na fórum a ve hře neobchoduje. Ale zkusit se to může, buď někdo prosím založte topic s popisem problematiky a hlasováním, nebo to udělejte přes "palcování" příspěvku s variantou v tom novém topicu (palcoval bych klidně už zde, ale Fujiwara i já píšeme i o něčem jiném, než je vývěska, takže to může zkreslit výsledek). Jinak ono je to s tím supportem špatné jednak kvůli té spolupráci mezi hráči a druhak prostě proto, že je to podvod, anglicky se tomu též říká cheat. Je to asi jako když si v singleplayer hře v prvních pěti minutách načítuješ všechny zbraně a maximální střelivo, místo abys všechny ty věci získával s tou danou postavou (hráč a postava, to jsou dvě různé věci, nejen na RP shardu) postupem času a probojováním se skrz děj hry. A vůbec nezáleží na tom, že už si tu hru jednou dříve dohrál a už si s jinou instancí ty věci získal. Nepatří do rukou té nové postavě bez zkušeností a herního času. To se tedy samozřejmě netýká přímo "férového" obchodu (mezi dvěma postavama stejného hráče), kde je to jen o penězích, které prostě ta postava legálně získat musela. Spíše jen toho "i kdybych si ty šípy reálně nasupportil".. EDIT: I když.. i v obchodu záleží např. na tom, jestli máš pojmenované jiné postavy, kolik jich je, co jsou zač.. Takže někdo s kontaktama si prostě musel tu síť kontaktů vybudovat dnama/měsícema/rokama hry a pak přijde někdo jiný, kdo si pouze založí 3 crafty a bojovou postavu a nechává se leda tak párkrát protáhnout dungama. To je samozřejmě extrém, ale takhle by to přesně dopadlo. |
« Další starší | Další novější »
|