Hodnocení tématu:
  • 1 Hlas(ů) - 3 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dotazy k drowum
#1
Zde budu odpovidat na jednotlive dotazy primo do postu tazajicich. Pokud uznam dotaz za nevhodny nebo nevyhovujici, smuzu ho, pokud nebudu chtit odpovidat napisu do postu, ze nebudu odpovidat, ale pokusim se vzdy najit par nevymluvnych slov.

Prosim ostatni GM at se zdrzi komentaru a diskuzi (jen pokud by to bylo nezbytne nutne), popripade at me v mych odpovedich poopravi.

Zdrzte se spamu. Vse co sem nepatri bude mazano. V pripade vetsich excesu jedincu nasleduje trest.

Dekuji za pochopeni. Smile
Marina - Žena všech povolání, hlavně ale GM
Corsah Tyrdlues - elfí řezbářka Sirae Cyredanea - ?bláznivá? šamanka
Zoe Locke - Velitelka družiny Sira Gerarda Stříbrokřídlého a důstojnice Cypronské městské hlídky


Odpovědět
#2
Taká základná otázka na úvod : Ako ste (si) na tom s prácou ohľadom Drowov ? Prakticky neviem nič, čo je a čo nie je už pripravené na "load" do sveta a ani nejaký približný čas, kedy by sa to malo spustiť (Ak to už bolo niekde povedané, tak sa ospravedlňujem, ale zabudol som na to)

A čo sa bude riešiť v "Informace pod Zámkem" ? Je to fórum len pre GMs alebo je to pre vedenie rasy ? a vlastne, máte nejaký plán, kto bude viesť, kto bude robiť čo ? Teoreticky by sme mohli použiť materiály z Drowov pred Bety 2 (ak vlastne nejaké sú)
Edit : Budeš hrať aj ty, Marina ?

Odpoved :
Co chybi : nektere interakce (vetsina), 20% spawnu, system mesta, mensi upravy (jako perkari, chodby, atd).
Co jiz je : Mesto (z bety) + predmesti a nektere tajne tunely, 1 a 2 patro podtemna (2 z 80%), system knezich, obchodnici, prodavaci navodu, par questu, nektere interakce + drobnosti ve meste.
Budu hrat? : Jestli bude cas a nezavede se pravidlo, ze GM nesmi mit postavu, tak uvazuju o alchymistce. Ale nechystam se provozovat PvP ani PvM a ani nebudu zasahovat do zadnych vetsich sporu a cpat se do vyssich pozic mesta Smile. To je pro hrace.
Info pod zamkem : Je pro drowy, GMs maji jine casti fora Smile. Kazdy drow pak dostane heslo, popr. jen vedeni, jeste se rozhodnu.
Plan : Mam rozmysleny RP plan, ktery je ale obecny. Takze kdo se postavi do vedeni, kdo bude tam a tam, to je zcela na vas.
Materialy z bety : Xeen mel neco takove vymyslene, ale ja z toho chapu tak 1/3. Rada bych to delala podle nej, ale kdyz nevim jak to vymyslel...Zkusim do deje zapojit par postav z bety, at to neni takove suche.
Aroganciu si musíš zaslúžiť.
Odpovědět
#3
jednoduchá otázka : môžeme nejako pomôcť s urýchlením štartu rasy ? Wink

Odpoved : Pokud mate zajem pomoct, tak se naucte tvorit interakce. Napisete interakci s questem a poslete mi ji. Ja ji opravim a dodelam podle sveho a ve hre bude vas quest a pod nim podepsani na foru vy. Co jeste vyzaduju je znalost drowu. Nebo muzete jen navrhnout nejake questy, ktere ja zpracuju. Navrhy posilejte PM, stejne jako interakce. Jinak asi nevidim jiny zpusob jak pomoct Smile.
Aroganciu si musíš zaslúžiť.
Odpovědět
#4
Ursus mel hotovei nterakce k nekolika npc rodum ve meste. Seslo z toho kvuli Xeenove scenari, pokud ho nepouzijes, muzes plne vyuzit to co uz Ursus udelal.

Btw...porad bude matriarchat? Smile

Odpoved : Ano, pocitam s tim. Ale jinak je to spis na hracich, co jim bude vyhovovat. Jinak podle me by to mohlo byt takhle.
Odpovědět
#5
(15.01.2009 v 10:43)HaFiK napsal(a): Ursus mel hotovei nterakce k nekolika npc rodum ve meste. Seslo z toho kvuli Xeenove scenari, pokud ho nepouzijes, muzes plne vyuzit to co uz Ursus udelal.

Btw...porad bude matriarchat? Smile

no na to som sa sa chcel spýtať aj ja, lebo videl som v drowských postavách muža kňaza,.. nemám nič proti tomu hráčovi, ale aby sme sa rozdelili na dve frakcie (Lloth vs Vhaeraun, resp. matriarchát vs patriarchát) hneď na začiatku,.. Sleep ja osobne som za matriarchát, tak ako to bolo predtým a ako to je všeobecnosti väčšinou.

Odpoved : V podstate by to mohlo fungovat tak, ze drow knez byt muze, ale nebude se moct dostat na nejvyssi pozici. Teda podle meho planu. Ktery neni definitivni.
Aroganciu si musíš zaslúžiť.
Odpovědět
#6
Direktivní komentář v prvním postu se mi moc nelíbí, nad to tady nebudu postovat dotaz, ale nechce se mi zakládat nový topic, když on to vlastně ve své podstatě dotaz je. No, snad mi nehrozí nějaký ten postih. A teď k věci.
Psal mi Hafík o interakce, jestli je ještě nemám - je to až s podivem, ale těhle interakcí si vážím natolik, že zatím přežili snad čtvero promazávání harddisku, takže skutečně tady všechny jsou (všechny znamená konkrétně 35 interakcí). Ovšem celé město je v těchto interakcích prezentováno s nějakým plánem a konceptem (vzhledem k tomu, že jsem v době jejich tvorby byl Správcem světa, tak je to celkem pochopitelné). Popravdě mám pocit, že jsou použitelné jedině s tímto konceptem - proto je ostatně nechtěl Xeen v době, kdy rozjížděl svou koncepci pro betu, ale o tom se nebudu rozepisovat, už jenom proto, že s jeho rozhodnutím jsem souhlasil. Smile
Tedy jinak - pokud byste měli o tyto interakce zájem, pak bych je mohl dodat, ale jedině s tím, že by se také dodržel alespoň rámec konceptu, který jsem drowům před více než půl rokem připravil. Není to žádná moje paličatost, ale samotné interakce zkrátka popisují, jak to ve městě chodí a podobně a já jsem striktně proti tomu, aby je někdo přepracovával a předělával - znamenalo by to stejně předělání cca 70 % celé práce, což je dost na to, aby to mělo smysl.
Pro ilustraci přidávám ukázky interakcí. Je na vás, abyste zvážili, jestli chcete, aby vaše podtemno vypadalo nějak takto.

Citace:Bankéř:
Dům Al'Radlink se zabývá finančnictvím už po mnoho generací. V dnešní době se kromě starosti o finance věnujeme také vyjednávání mezi jednotlivými domy. Zpočátku sice ostatní domy k těmto věcem moc nechavaly důvěru, ale brzy přišli na to, že to má své výhody. Při jednání mezi domy docházelo často k tomu, že vše skončilo tichým masakrem. Díky intervenci domu Al'Radlink se podobná selhávání jednání nestávají tak často.
[...]
Tato banka hlavním finančním centrem Tzir'Ularu. Ve správě ho má dům Al'Radlink už po několik generací. Pokud si chceš uschovat peníze a mít přitom jistotu, že se s nimi ještě někdy shledáš, pak je naše banka jednoznačně tím nejlepším řešením. Za posledních několik desítek let se nám nezatoulal ani jeden stříbrňák a neobjevil se ani jeden blázen, který by se pokusil naše trezory dobýt.
Citace:Mistr akademie Sorcere:
Akademie Sorcere zaštiťuje většinu mágů ve městě. Jsme organizací, která stojí mimo vliv všech vznešených domů, včetně domu Yorn. Vychováváme totiž snad všechny mágy všech domů ve městě. Uznáš #sám#sama#, že kdyby na naši akademii měl vliv některý z domů, znamenalo by to narušení křehké rovnováhy v celém městě. To by znamenalo další dlouhé boje a ničení v ulicích města. Po letech nepokojů je ale Tzir'Ular konečně alespoň trochu klidu, který nám vyhovuje. Alespoň prozatím na tom nechceme nic měnit.
[...]
To je jednoduché. Každý chce být nejlepší, to je naše přirozenost. Přirozenost drowů a mágů pak zvláště. No a pokud chceš být nejlepší, pak se musíš u nejlepších učit. Tuhle jednoduchou rovnici brzy pochopily všechny vznešené domy ve městě a rozhodly se společnými silami vybudovat tři akademie - Arach Tinilith, Melee-Maghtere a právě Sorcere. V Sorcere vyučujeme magii. Poskytujeme všem našim členům stejný přístup k vědomostem. Každý z domů tak má jistotu, že ten druhý na tom není lépe než on a to jim vyhovuje.
Citace:Farmář:
Pokud si chceš koupit něco z nabídky naší společnosti, budeš muset navštívit náš krámek ve městě. Najdeš v něm zaručeně vždy čerstvé věci od našich nejlepších pěstitelů a chovatelů. Garantuju ti, že lepší zboží v Tzir'Ularu neseženeš a komu by se chtělo kvůli tomu tam nahoru mezi tu chásku, co si říká lidi, že?
[...]
Společnost farmářů v Tzir'Ularu zaštiťuje téměř všechny farmáře a chovatele ve městě. Je to vcelku jednoduché. Nejúrodnější oblast v povodí řeky Dro totiž patří právě naší společnosti. Moc jiných míst, kde by někomu něco vyrostlo už není. Celé město je tak v podstatě závislé právě na dodávkách naší společnosti. V tom tkví vlastně i hlavní síla celého našeho domu Oura.
Citace:A na závěr bojovníci:
Co bych ti povídal. Melee-Maghetere představuje nejdůležitější akademii ve městě. Ať každý říká, co chce, Arach Tinilith by bez nás neznamenal vůbec nic a členové Sorcere by bez naší práce v prvních liniích byli rozprášeni dřív, než bys řekl##a# pavouk.
[...]
Jmenuju se Krinyor a starám se o Melee-Maghtere. Mým úkolem je hlavně chránit celou akademii od nežádoucích mocenských vlivů vznešených domů. Když se akademie zakládala, byli na pozici hlavy akademie tři zástupci Ulabre z domu Drathir, Hythin z domu Yorn a já. Mým původním domem byl Cress, ale brzy jsem pochopil, že se členství v něm budu muset nadobro vzdát. Vybrán byl totiž napřed Hythin z domu Yorn. Když se však přišlo na to, že se snaží svůj dům v akademii zvýhodňovat, aby mu pomohl k vyššímu postavení, bylo s ním zle. Ostatní domy se spojily a požadovaly okamžitě jeho hlavu. Yorn nechtěl další otevřený konflikt, a tak se z akademie stáhl a raději Hythina vydal. Novým mistrem Melle-Maghtere jsem se pak stal já.

ad Marina : Zda se, ze to mas dost propracovany no. Skoda, ze si se neozval driv. Kdyztak jestli bys poskytnul svoji pomoc a interakce, tak to zkusim udelat podle tebe. Jen to bude trvat dyl a nevim jestli to do konce ledna stihnu. Kdyztak mi posli PM, domluvime se Smile.
Odpovědět
#7
k otazce matriarchat patryarchat... pokud pouzijem D&D tak zezacatku to matriarchat byl ale po povstani uz ne... kzdy at si uznava co se mu vic libi ale aby se hned ze zacatku nevrazdili drowove mezi sebou pri dohadovani o tom jak to bude co proste rozdelit moc na panovnika a nejvyssi knezku Lloth? popripade kazdy cech by mel vudce a ten by zasedal ve spolecne mestske rade coz by jeste zprijemnilo hru intrikami Wink navic se tim odstrani problem: chces mit dulezitou roli ve meste musis bejt chlap/zenska...

Marina : Tohle bude asi ciste na vasi hre, jak si to vy rozdelite. Pokud byste se nedohodli, pak zasahnu ja.
Those who watch their backs meet death from the front
Odpovědět
#8
(21.01.2009 v 15:32)heretic napsal(a): k otazce matriarchat patryarchat... pokud pouzijem D&D tak zezacatku to matriarchat byl ale po povstani uz ne... kzdy at si uznava co se mu vic libi ale aby se hned ze zacatku nevrazdili drowove mezi sebou pri dohadovani o tom jak to bude co proste rozdelit moc na panovnika a nejvyssi knezku Lloth? popripade kazdy cech by mel vudce a ten by zasedal ve spolecne mestske rade coz by jeste zprijemnilo hru intrikami Wink navic se tim odstrani problem: chces mit dulezitou roli ve meste musis bejt chlap/zenska...

Marina : Tohle bude asi ciste na vasi hre, jak si to vy rozdelite. Pokud byste se nedohodli, pak zasahnu ja.

no nemyslím si, že nás je toľko, že sa budeme vraždiť medzi sebou ako klany. Ja by som to určite nerozdeľoval - už len z pohľadu tradície. Ono potom mi to nepripadá už tak, ako by to malo byť,.. K tej rade, nejako si neviem predstaviť Drowov a demokraciu, Drowovia potrebujú jedného vodca - najlepšie velekňažku Lloth.

K tomu problému : "problem: chces mit dulezitou roli ve meste musis bejt chlap/zenska...
" Jednoduché, chlapík si založí ženskú, lebo chce vládnuť, ak mu to pôjde, len tak ďalej, potrebujeme schopného vládcu a ak nie, čo myslíš, ako dlho sa nechajú Drowovia viesť niekym, kto nevie vládnuť ? Zober si to z RP pohľadu, rasa vrahov, rasa v ktorej sa klany vraždia navzájom v vlastnom meste. Už minimálne moja postavička bude nepriamo nesúhlasiť s vodcom, ktorý moju postavičku nepresvedčil o tom, že je vládca (priamo nesúhlasiť s velekňažkou nemusí byť najlepší nápad !) a prípadne sa bude snažiť zvrhnúť ju.

Ako som už vyššie uviedol, som jednoznačne za Matriarchát,.. ono ako si napísal, vykosiť sa hneď na začiatku by nebolo najlepšie, myslím si ale, že by to mohlo ostať ako na Beta 1ke keď už pokračujeme v dejovej línii.
edit : ešte ma napadá, zavedieme si v meste opäť tie tri školy ? (Sorcere, Melee a Arach,. ale na názov celý si nespomeniem). Máme potencionálneho vládcu ? Nejaké nápady, či to sa dohodneme v hre ?

Marina : Vudce stejne podleha Lloth a to budu ja Smile. A skoly pocitam, ze budou, nechte se prekvapit.
Aroganciu si musíš zaslúžiť.
Odpovědět
#9
Jeste jednou se to tady promeni v diskuzi, tak topic zamykam. Prispevky smazany.
Marina - Žena všech povolání, hlavně ale GM
Corsah Tyrdlues - elfí řezbářka Sirae Cyredanea - ?bláznivá? šamanka
Zoe Locke - Velitelka družiny Sira Gerarda Stříbrokřídlého a důstojnice Cypronské městské hlídky


Odpovědět
#10
bude možno v podtemně (jestli teda dobře chápu že podtemno není jen město) sbírat bylinky? uvažuju že bych založil drowa alchymistu...

Odpoved : Ano to bude mozne. A budou tu nektere druhy, ktere se na povrchu nevyskytuji, ale nektere druhy, ktere se vyskytuji zase na povrchu, nebudou v podtemnu Smile.
Drena Čoudílková - užvaňená gnómí učednice alchymie
stepok - člen klubu spokojených hráčů
Odpovědět
#11
Mám tu jeden komplexnejší dotaz na MARINU a nikoho iného.

Mám tu krátky popis toho ako hrať agresívnu postavu, ako reagovať na nepriatelské rasy bez toho aby hra bola prkená a bez toho aby došlo k zásadnejším porušeniam PVP.

Povedzme že drowovia sa dohodnú že skúsia napadnúť pár fariem v blízkosti isharu a vo Vilhemoviciach. Misia znie "kradnúť, lúpiť, vraždiť". z hladiska rás ako drowovia ale ani orkovia by to nebolo nič zvláštne.

čo robiť za takto začatej RP situácie? bolo by nelogické nechať unikať dedinčanov do mesta len tak ak je cieľom vykradnúť niečiu farmu, ale je proti pravidlám hry ho len tak zabiť...

a niekolko štandardnejších situácií pri náhodných stretoch...

Ako sa zachová PVP drow sa k človeku s PVP flagom:
Podla RP asi bude mať viac než jeden dôvod prečo sa do boja zapojiť a to obe strany. Pokiaľ teda nebude niekto výrazne odmietať súboj tak nieje dôvod prečo by PVP nemohlo byť trochu rýchlejšie než je štandard...

Ako sa zachová NONPVP drow k akémukolvek človeku:
Podla počtu a miesta (či sa budeme nachádzať na povrchu alebo v Podtemne) bude cudzinec zajatý, vyslýchaný - teda ak sa podarí zajať ho.

Vyvstáva zásadná otázka ako takéhoto cudzinca donútiť ísť do väzenia.

Odpoved : Naprosto jednoduse. Stejne moznosti jako drowove budou mit i vsichni ostatni. Zatim nebudu nic rikat, nekdo mozna vi, jak hrace donutit nekam jit, nekdo mozna ne. Nechte se prekvapit. Ale neni to nic jednoducheho. Je potreba treba 4 drowy na jednoho zajatce Smile. Nekdy budou treba stacit 2 zkusenejsi Smile. Jeden to ale urcite nezvladne Smile.
Black Hole:
http://www.youtube.com/watch?v=fCL5CfHm7Ps

(kto nájde môj príspevok má bod .) )
Odpovědět
#12
Navrh od Mira se mi libi, ale chtel bych zde jen tak navrhnout, ze proc do sveta nevydat i ten extrem jako je opravdu strach z nebezpeci. To lidi nuti hybat vecma, mnohdy i dobrak se nezachova uplne dobre, kdyz ma pocit strachu, prec nepovolit strane temna zabijet i bez PVP flagu (ale i naopak), vzdyt o tom to je, delo se to a deje se to i dnes, zivot je boj o preziti. Lidi stve kdyz se boji a maji strach, ale zaroven je to fascinuje a bavi..o to vic si i vazi chvil kdyz se opravdu dari, protoze maji silnou proti vahu k tomu dobremu pocitu a o to silneji ho pocituji. Nechci lobovat za jiny shard, ale hral jsem tam a tak to tu zminim. Na Morii jsou Mordori a Gondori, obe strany se muzou svevolne zabijet, vcetne remeslniku, a to tam vytvari to kouzlo...jako kdyz se podivame na pana Prstenu a mame pritom strach o Froda Smile, tak nas to zaroven bavi...jak ti hnusni nazghulove mu jdou po krku. dokonce i hrdinove tam umiraji, ale o to vetsi to ma na nas emotivni dopad.. Trpaslici zacnou o to vic kovat zbrane jen aby jejich valecnici se mohli zapojit do boje proti silam zla, Elfove budou mnohem vic pouzivat luky nez jen ke strelbe na zver.. atd atd... tohle byla jedna z mych predstav a ocekavani od tohoto shardu. A co zatim tam chapu tak stranu temna tu predstavuji prave ti drowove a snad i orci? nevim to je jedno..dulzita je ta myslenka toho

Dekuji

Marina : Nynejsi dohodnuty stav drowu neni konecny. Strach se bude vyvolavat az v ostre, ted jde o testy.
Odpovědět
#13
Informace : Pokud někdo shání literaturu vztahující se k tématu, může se na mě obrátit nějakou neveřejnou cestou.
Odpovědět
#14
Prešiel ďalší nemalý počet dní, zmenilo sa niečo ohľadom spustenia Drowov,.. ? Huh
Aroganciu si musíš zaslúžiť.
Odpovědět
#15
Dořešují se (snad) jen detaily ohledně nastavení sběru bylin a Stopování v Podtemnu.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#16
(15.02.2009 v 14:38)Whitey napsal(a): Dořešují se (snad) jen detaily ohledně nastavení sběru bylin a Stopování v Podtemnu.

takže kedy môžeme očakávať spustenie rasy ? Laugh
Aroganciu si musíš zaslúžiť.
Odpovědět
#17
Nechci slibovat žádné datum, víte jak to pak je.
Pracuje se, ale až to bude, tak to bude... slibovat datum v teamu který je vázán pouze tím "jak se komu chce" je bohužel nemožné.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#18
Momentalne vyvoj podtemna prakticky stoji. Ja osobne obcas neco udelam, ale prednost u scriptovani maji jine veci, tudiz scripty v podtemnu musi pockat. Az budou hotove scripty urcite bude hotove i vse ostatni.

Problem vidim spis v tom, ze v patek odjizdim na hory a vracim se az v sobotu v noci (pristiho tydne). Teoreticky by bylo mozne spustit drowy predtim, nez odjedu, ale prakticky je to blbost. Nechci, aby tu jela rasa, o kterou se stara 1 GM, prave bez toho GM a predavat nekomu "vedeni" na zacatek se mi nelibi.

Pokusim se vse za pomoci tymu splacat do 3.3.09. Ale vite jak to je...na horach si muzu zlomit ruku (to by bylo jeste to nejmensi), ale muzou se stat horsi veci Smile. Znam, jaky je cekat na neco, co je uz dlouho slibovane, nekolik let sem byla hrackou UO. Ale bohuzel to musite prijmout, tak jak to je. At se to tyka jakehokoli postupu praci na MW. UO je pouze konicek, ktery se dela ve volnem case a jen pokud je nalada. Nikdo z nas za to neni placeny a nekteri do toho penize i vrazeji... atd atd...vzdyt to znate no... Angry Smile
Marina - Žena všech povolání, hlavně ale GM
Corsah Tyrdlues - elfí řezbářka Sirae Cyredanea - ?bláznivá? šamanka
Zoe Locke - Velitelka družiny Sira Gerarda Stříbrokřídlého a důstojnice Cypronské městské hlídky


Odpovědět
#19
Tak, za 11 hodín a tak 30 minút máme dátum 3.3., zmenilo sa niečo ?

Čakáme už tri mesiace a zatiaľ je výsledok, z môjho - hráčskeho pohľadu, žiaľ malý. Viem, že nie ste platený a je to vlastne všetko postavené na dobrej vôli, a taktiež, že kto chce hrať Drowa si naň počká, avšak nič netrvá večne a po nejakom čase sa to už stáva ľahostajným a dokonca to môže hráčov odradiť (viem už o 2, ktorý podľa všetkého hrať nebudú, lebo ich nebaví toľko čakať).

vopred dík za odpoveď Smile
edit : nechcem, aby to vyznelo tak, že GMka nič nespravili, len my - hráči to nevidíme,..
Aroganciu si musíš zaslúžiť.
Odpovědět
#20
dalsi taky.. ach jo lidi.. vzpamatujte se.. pisete tu, ze nechcete cekat, tak zacnete hrat za jinci rasu krucinal.. fakt porad dokola " me nebavi cekat, tak si tim neco delejte "

Huh
Zakladatel klubu nespokojených hráčů
G.O.R.A
Raději vládnout v pekle, než sloužit v nebi.
Niccolo Machiaveli
Odpovědět



Skok na fórum: