Noob Dotazy
Myslím, že když se to omezí z měsíců na týdny, tak to jen prospěje. Smile
Odpovědět
Pět týdnů mi přijde zase celkem málo...

Zkoušel jsem zjistit kolik se vleze jednotek kapalin do dřevěného sudu... konrétně jsem zkoušel zemní olej a došel jsem na hodnotu cca 745 (málá odchylka možná). Nemáte přesné číslo? Májí tyto jednotky - například 20x zemní olej nějaký objem z reálného světa například litry? decilitry? Odhaduju to na decilitry, tedy že sud by měl nějakých 75 litrů? Odpovídá pak teda výrobní recept kde máme třeba 0,3 litru oleje. Že to opravdu vezme 3x zemní olej? Docela rád bych to zjistil pro své výpočty.
Odpovědět
V současnosti by taková změna (z nájemního období měsíc na nájemní období týden) znamenala změnit skoro všechny ceny nájmů na čtvrtinové. Navíc prospěch z toho ani moc nebude, pokud se bude jiným způsobem dlouhodobý pronájem "mrtvými účty" omezovat..
RL měsíc není vůbec dlouhá doba, sám u sebe ani nevidím důvod, najímat si dům na RL týden, vždyť to je hrozně krátká doba na tak relativně trvanlivou záležitost, jako je bydlení. Si vemte, že by za váma každý týden chodil domácí pro nájem, to je spíš jak na ubytovně pro nekalé živly. Smile Toto má svoje místo právě například v těch hostincích ("pohotovostní hideout"), ale jinde ne.
To samé farma - za tu dobu ani neuděláte v chovu žádný "pokrok". Guilda, vendor - je další poměrně dost trvanlivá hodnota, kde týdny nic neznamenají.
Někdo za tu dobu sotva navštíví dům (nezapomínejte, že některé postavy mají domů více a některé z nich spíš jen formálně, ty domy můžou sloužit úplně jiným postavám, než majitel). Mně přijde, že dva měsíce nic nezkazí.

5 měsíců je moc, ale 2, maximálně 3 by podle mě bylo v pořádku..
Placení nájmu by se tedy omezilo na 2 období.
EDIT: A ano, máme tu "mrtvé hráče", kteří lognou třeba jen během dvou tří období v roce, kdy mají čas.. Na druhou stranu je otázka, jestli je vůbec bude mít kdo plně nahradit, nebo jestli tak připravíme město o příjmy z nájmů zbytečně a bude to tu zas extrémně prázdné. Toto hraje roli obzvlášť u drahých nájmů např. 20-30zl, které si často může dovolit jen dlouhodobě hrající hráč (a všichni, kdo tu dlouhodobě hrajou, tak si asi přiznají, že víceméně s pauzama a ne na "full-time"). Navíc: právě ti "staří" si častokrát třeba staví "vlastní" domky, kde platí udržovací nájem a vypakovat je z "jejich" domu je o to horší.
PS: A jeden z vendorů, který má jako jeden z mála téměř vždy několik stran zboží, patří právě takovým "starým" hráčům, shodou okolností si tuším právě najímá GORA. Smile Osobně je mi to jedno, znám to, že člověk dostane náladu a logne třeba po čtvrt roce, že obnoví zboží a dělá na tom celou noc a pak má zas pár měsíců plnýho vendora.
Odpovědět
Psal jsem že prodloužím nájem na 8 intervalů, tj. 8 x 7 dní = 56 dní, skoro dva měsíce. Do té hodnoty jsem se snažil trefit, jinak by to bylo kulatých 10 intervalů Smile
Pokud se logne jednou za necelé dva měsíce a zaplatí těch 8 intervalů dopředu, tak to podle mě stačí až dost.
Úpravu zajistím automatem, nájem to přepočte podle změny intervalu. (měsíc->týden, tj. jen 7/30 nájmu)

Toto je výhradně můj osobní názor, nemá společného nic s vedením MW:
Osobně moc nemusím hráče kteří lognou jednou za půl roku aby si zaplatili dům. MW toho aktuálně moc nepřinesou.

Ať hrají, nebo ať uvolní místo nováčkům. O nic nepřijdou - dům se jim vystěhuje, u Advancedvendora asi nakonec udělám to samé. Ještě mě napadá úprava vystěhování věcí, kdy při zahájení pronájmu dalšího domu dostane hráč nabídku doručení věcí do domu (nebude je muset tahat z banky, možná zapracuju i zpětné rozmístění po domě)).


2Fujiwara: Sud má obsah 750 jednotek. 1 jednotka = 1 decilitr. Pro jednoduchost 1dl = 1kg (reálně by se měla rozlišovat hustota kapaliny Smile). Obsah nádoby zjistíš např. u AdancedVendora v informacích o předmětu (ikona svitku u výrobku), nebo ze změny hmotnosti nádoby (ale ta se tuším zaokrouhluje, takže poznáš jen celé litry).

Tak mě napadá že do příkazu [look který zobrazuje popis výrobku (jde to i kontextem) přidám tuhle infostránku od vendora.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
Tak supr, nevsiml sem si puvodne te poznamky o prodlouzeni z 5 na 8 intervalu, pardon.. Smile V tom pripade nevidim problem.
Odpovědět
Nějaká změna dropů v dole? Zaregistroval jsem, že mi někde nepadá bauxit a dřív padal. Například důl Goren Zar. Nebo nepadá ani v Cypronském(kde teda nevím jistě jestli dřív padal, ale dle dělení dolů by v dobrodružném mělo padat myslím vše)
Odpovědět
To už tak je hodně dlouho udělané, od změny (resp. zprovoznění) perku šperkař.. dokonce k tomu už ani není téma, protože se asi smazalo kvůli neaktivitě (tuším bylo ve vyhlášených testech).. Dělení dolů na dobrodružné a jiné neznám, vlastně moc žádné dělení neexistuje, natož před změnou, kdy byly všechny doly úplně stejné (tedy žádné dělení tehdy neexistovalo a já sem určitě žádné nezaváděl, protože to považuju za zbytečné).. ale přesto ty doly v nebezpečných oblastech nebo v dungách bývaj někdy o něco lepší (ať už je to počtem druhů rudy nebo výší dropu). Cypronský důl nicméně považuju za regulérní městský důl, stejně jak ty isharské.
Odpovědět
No tak já ale pár dní zpět kopal v dole Goren Zar bauxit a to celkem hodně, teď jsem ho nenašel ani jeden tak se jen ptám. Můžu to ještě jít zkusit ale už dvě kola kopání jsem ho nenašel ani jeden. A to dělení jsem někde opravdu viděl, obyčejné, dobrodružné, speciální atd... ale možná to není aktuální nevím.
Odpovědět
Aktuální to asi moc není a hlavně to v praxi tak nefungovalo, protože všechno bylo stejné jak přes kopírák.
A Goren-Zar jako jediný jsem opravoval opravdu až před pár dny - byl tam defaultní drop z dob před revizí dolů.

Já bych spíš než k nějakému zvláštnímu rozdělení směřoval k rozložení surovin a logice, samozřejmě v rámci hratelnosti.. Ať není všude všechno stejné, ať někde padá klidně jen šutr (kamenolomy), někde nepadá tohle a někde zas něco jiného. Ať má smysl zajít občas do jednoho dolu a občas do jiného..
Taky bych si mohl zjistit trochu víc o rudách a o tom, jak se obvykle vyskytují společně a ještě to lehce poupravit, ale to není nic akutního.
Odpovědět
Jo takže je možné, že tam teď není bauxit nebo se drop zredukoval. Jen ať vím, že je to úpravou, že to není nějaká chyba.
Odpovědět
Tuším, že bauxit tam opravdu není a možná ještě něco jiného.. Určitě by v tom chyba být neměla, pokud vám někde něco nepadá, zkuste to v jiném dole. Ale ani v tom to padat nemusí, pokud budete mít smůlu. Biggrin Takže zkoušet, zjišťovat - je to teď holt trochu složitější.
Jednoho dne možná bude každý důl jiný, zatím jsou stále ještě některé stejné nebo velmi podobné.
Odpovědět
Question 
Kolik musí mít moje postava Písemnictví, aby byla schopná přečíst nápisy? BiggrinBlink
Člověk nesmí nikdy přestat snít. Sen je potravou duše, jako jídlo je potravou těla. Během naší existence se nám sny mnohokrát rozplynou a touhy se zmaří, ale snít musíme dál. Dobrý boj je ten, který vedeme ve jménu svých snů. -- Paulo Coelho (Mágův deník)

*** Koala*Star ***
Odpovědět
10 = čtení
20 = psaní

Můžou být tuším i náročnější cedulky, ale to se momentálně nepraktikuje a důvod by k tomu byl jen na speciálních místech.
Odpovědět
Možná by stálo za to uvažovat u některých ras o rasovém perku "Vzdělání" (elfové, drowové a lidé?), který by tuto potřebu nahrazoval.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
Question 
Dají se nějak lootnout všechny věci, co má mrtvola u sebe? Nebo musím vždy všechno brát po jednom? Dry
Člověk nesmí nikdy přestat snít. Sen je potravou duše, jako jídlo je potravou těla. Během naší existence se nám sny mnohokrát rozplynou a touhy se zmaří, ale snít musíme dál. Dobrý boj je ten, který vedeme ve jménu svých snů. -- Paulo Coelho (Mágův deník)

*** Koala*Star ***
Odpovědět
Dotaz:
Co všechno ovlivňuje kvalita zbroje? Je pravda že mizerná zbroj má horší "armor" apod? Měl jsem za to, že tam jde jen o durabilitu. Navíc nevím o místě, kde by se to člověk mohl dozvědět.

Pro sekci návrhy - priority
Upozornění: můj názor nemá sloužit k vyvolávání hádek ani shazování práce ostatních. Jde čistě o můj pohled na hru. Popisuje problémy, které dle mého omezují další pokrok tohoto shardu a těžce ovlivňují příchod(odchod lidí). Dokonce si myslím, že by se tohle mělo začít řešit fakt přednostně a věci, které vyloženě neohrožují chod shardu odsunout bokem. Otázka je jak reálné to je, díky schopnostem lidí a náročnosti těchto úprav - na což se asi naráží nejvíc.
1.
- revize gobliního NB dungeonu, 1 exp za jednoho je celkem málo a exp gate 100 je taky málo na to, že to má asi 24h časovač
má to být místo kde mají NB "poexpit - ať to zní jakkoliv blbě pro RP". Třeba ještě snižte lvl cap pro vstup, ale odměny bych navýšil razantně. Taky bych zrevidoval exp odměny současných Qtů a opět některé navýšil. Beztak jsou jednorázové.
- jestli je to možné, dát novým postavám více peněz i jídla do začátku
- upravit systém hodnocení, dnes je to myslím tak že 15 hodnocení hráčů = hodnocení GM. To je na dnešní časy dost deprimující, protože tolik lidí jednoduše nehraje a GM mají dost často jinou práci nebo nejsou ve hře. Navíc nové postavy žijí prakticky jen z online exp.

2.
- rasové perky a odlišnosti ani tak nehoří ale ano člověk má strašné výhody(perky)... malé postavy jsou zase těžce znevýhodněny už jen rychlostí.
- vyvážení povolání už hoří hodně, spousta lidí kvůli tomu odešla/nehraje/chce odejít. Systém hodně znevýhodňuje postavy na blízko. Mág je momentálně nechutně OP. Zloděj není pořádně implementovaný. Warrior(bohužel ho nemám já osobně, proto by se měli někteří ozvat a říct realitu) je jen ten co stojí vzadu a sbírá loot, protože ve předu jen překáží atd. Tohle jsou fakta, které se nemůžou přehlížet donekonečna.
- tady u toho by bylo asi dobré mít od každého povolání "pár" důvěryhodných lidí a začít s nima diskutovat, probírat realitu. Bohužel uznávám, že spousta lidí tohle nedělá. Vinu radši na nikoho nesvaluju. Ale je třeba zajímavé, že jsem neviděl post od mága, který by řekl hmmmm tohle je divné a moc silné. Tímhle spellem beru práci, kterou má dělat válečník atd.
- kouzla a modlitby souvisí s vyvážením povolání. Ideální stav bude, až se každé povolání bude cítit že je k něčemu a žádné povolání si nebude solovat "těžké" dungy. Které tedy dnes ani nejsou těžkými, protože jsou tu OP povolání, které tyhle těžké dungy degradují na procházku.
- soubojový systém/nastavení zbraní/dost možná i nastavené perků/ je pořád v "rozladěném" stavu. Neustále se do toho dělají zásahy, které opět rozhazují celý systém. Díky tomu je všemi vysněný ideální stav stále víc v nedohlednu. Když to řeknu na tvrdo, tak se spíše vzdalujeme, než přibližujeme.
- momentálně narážím na perky u NPC. Jsou tu i lidé ochotní něco testovat a reportovat. Údajně se naraží na složitost soubojového systému a skoro nikdo si s tím neví rady. Lidé co tomu rozumí naopak nemají čas. Jeden z největších problémů tady.
- zbraně/štíty/zbroje/recepty... Dost často není tady v tom logika(což nemůžu pochopit už ten koncept a návrh)... tedy čím vyšší zbraňový skill/tím lepší zbraň/tím dražší recept... opět demoralizujíci jak pro uživatele, tak pro crafty. Spousta lidí vám řekne že jednoručka a štít je mnohem horší než obouručka. Hole údajně nepoužitelné. Štíty skoro nikdo nevyužívá. Hodně lidí taky řekne, že rozdíl mezi střední a lehkou zbrojí je minimální. Většina jsou sice řeči, ale ty pramení z pocitů lidí. Otázka je jestli jsou ty pocity oprávněné nebo jsou to jen dojmy.
- chtělo by to pouvažovat jestli není možnost dát lidem šanci zůčastnit se na testování a tím ho nejen urychlit, ale přinést taky víc podnětů a poznatků. Navíc tohle extrémně závisí na volném času RT, kterého momentálně nemají nazbyt.
Odpovědět
Jo mág je OP osbně bych dal vsem NPCkum magic resist minimalne 10-20, ale zás to nepřehánět když vezmu třeba Ettiny nebo Chrliče tak proti nim je mág bez summonu celkem v hájí. Můj hraničár na max lvlu se mágovi který je o pár lvlu níž nemůže rovnat, upřímě můj lední medvěd mi přijde jako polovina mé utočné/obranné síly, což u mága se summonem často říct nemůžu.
Co se týče zbroje tak mi příjde že fakt mezi strední a lehkou není moc rozdíl na hraničáři mám perk 4 stupně a vystužené kroužky a dodnes toho lituju stejně jako perku uhlavní nepřítel, udělal bych lépe kdybch to narval do posledních lvlu porozumění zvířatům a jistá paže.
Co se týče hraničáře tak bych mu dal možnost mít aspoň 30 magické odolnosti jinak si fakt proti mágům a to i NPC moc nesktrne když dostane paralýzu nebo něco podobného.
Druhá věc je že bych snížil cenu slotů pro hraničáře u těchto zvířat: Hnědý medvěd ted: 28-31 můj návrh: 25-28, lední medvěd ted: 34-36, muj navrh: 30-33, grizzly ted: 37-41, muj navrh: 35-38.
Nechci aby měl hrancl třeba dvě lednice apod. ale aby si moh dovolit jezdit na koni nebo lepším jezdítku jako raptor,vrrk apod. , takhle když jsem měl sveho prvního hnědeho/ledního/grizzly méďu tak jsem chodil asi 2 lvly pěšky a lednice je oproti hnědému medvědovi mnohem silnější takže si myslim že za cenu chození pěšky stála.
Odpovědět
2KoalaStar: Pokud je mrtvola tvá, měla by jsi se automaticky obléknout a vybavit po dvojkliku na ní. Nejsem si jist zda funguje pokud už máš mrtvol víc.

2Fujiwara & Kvalita zbroje: Kvalita zbroje ovlivňuje všechny parametry zbroje. Stejně tak ovlivňuje kvalita věci parametry zbraní, sílu lektvarů, šanci na zničení šípu po výstřelu atd.. Tento fakt zde byl mnohokrát zmíněn, ve hře i na fóru. Nejlépe to lze vidět v okně informací o předmětu u vendora, pokud má u sebe víc různých kvalit. Hráč si své předměty může zkontrolovat pomocí [look na předmět nebo Popis v menu předmětu.

2Taries: Není čeho litovat, požádej o reset perků.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
Tak na to koukám teda u advanced vendora a vidím tam rozdíl v mobilitě u zbrojí a u zbraní vidím rozdíl naopak v průraznosti. Přiznám se, že jsem o tomhle nevěděl a nikdy jsem to nikde neviděl napsané. Myslel jsem, že rozdíl je jen v durabilitě předmětu. Vypadá to velice dobře.

Zpevněná tunika mizerná - magie 15 mobilita 20
Zpevněná tunika dobrá - magie 15 mobilita 44

A jinak k lektvarům na přímé použití to platí taky jo? Třeba lektvary léčení... O tom totiž taky nic nevím a opírám se o tohle http://forum.manawydan.cz/showthread.php...3#pid62783 Lektvary na další výrobní postupy samozřejmě vliv mají, ale ty nemyslím.
Odpovědět
Ano, síla lektvarů (vyléčené životy atd.) se odvíjí od kvality lektvaru.
Úprava je podle stupňů kvality a je téměř všude shodná: 50%(Špatná) / 75% / 100% / 110% / 120% / 130%(Mistrovská).

Edit: Zamyslím se nad zobrazením parametrů lektvarů v okně s informacemi o předmětu.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět



Skok na fórum: