Hodnocení tématu:
  • 0 Hlas(ů) - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EXP System v PvM a PVP
#1
Exclamation 
Chtel bych se zeptat , jak by se vam zamlouval tento exp system od toho nynejsiho:

PvM
1.Monstrum by melo urcity pocet expu(60 napr), kdyby ho zabil samotny hrac dostal by vsechny expy, kdyby ho zabil v parte dvou lidi delili by se napul, a cim vic lidi by to monstrum zabilo tim min % by kazdy dostal

2. Nezalezelo by na tom jaky ma kdo level ( nebudeme si nic nalhavat tady to expeni ze zacatku je fakt strasny a nevidim problem kdyz nejaky vetsi lvl hrac by chtel pomoct noobikovi aby se rychle vyexpil a aby ho to tady bavilo)

3. Monstrum na povrchu by melo strop 100 expu

4. Monstra v dungu by nemeli zadny strop

PvP

Hrac zabije hrace a dostane z nej urcity % expu, ktere by z nej padlo(to procento by zaviselo na levelu mrtvyho) = cim vetsi level by umrel tim vic by ztratil

priklad. Postava 29 level umre(potrebuje 30k exp na level) = -5% z 30k expu = 1500 by ztratil a ten co ho zabil zas ziskal

Zase cim vice lidi, tim mensi % z tech 5% by ziskal kazdy hrac.



Prosim, napiste co si o tom myslite, ja si myslim ze to je urcite dobra cesta k tomu aby to tady novacky co tady nikdy nehrali udrzelo a bavilo je expeni.
Sam sem chtel vzdycky pomoct NB s expenim, ale kdyz ma za vsechno minimum expu tak to po chvilce prestalo bavit jak jeho tak i me
Odpovědět
#2
Co je problém jsou ty expy v PvM. Aktuálně je jedno, co nastavíme na monstru v Bestiáři - tu hodnotu ve výsledku nikdo nikdy nedostane. Nemáme nad tím tedy kontrolu.
Na strop bych se vykašlal, strop je rozumová schopnost Admina s přístupem do Bestiáře.. Biggrin Minimum by zcela jistě asi mělo být - hodil bych fixní minimum 1XP. Dále bych hodil procentuální minimum - ať už se bude s tou hodnotou z Bestiáře dělat cokoliv, úvaha člověka co edituje Bestiář by měla rozhodně převážit nějaký strojový výpočet. Takže jistota by mělo být přinejmenším 50-75% expů uvedených v Bestiáři, ať už má hráč level jaký chce.

Na druhou stranu.. expy z PvP? Tak to bych určitě nedělal. Je to jen krůček k tomu, že se tu lidi budou účelově "duelovat" a všichni na tom budou akorát těžit zadarmo, natož když aktuálně smrt pro hráče znamená pouze ztrátu životní energie. Muselo by se to buď pořádně domyslet a dořešit, anebo se na to prostě vykašlat a nezavádět to.
Zde se přímo nabízí řešení formou odebírání expů oběti či přímo delevel, pokud by šly ty expy do záporu aktuální hodnoty. Ani to ovšem není pro nás moc dobré řešení - stačí, když je oběť na level capu a je jí to totálně jedno (anebo prostě když jí nevadí, že bude muset hrát hodinu dvě navíc, než se zas dostane na "to svoje").
Odpovědět
#3
PvM:
no proste podle me by bylo super aby se nedelali rozdily mezi tim jestli je hrac level 1 nebo 30, kazdy by mel dostavat stejne zkusenosti.

PvP:
Expy by se ztracely jen kdyz by ten hrac umrel(kdyby omdlel tak by neztratil nic)

Kdyz by hrac ztratil expy, tak by mel treba 5 minut a neztracel by zadny expy az po tech 5ti minutach=
Diky tomu by bylo videt v logach jestli si predavaj hraci expy nebo ne

expy by do zaporu nesly, zastavily by se na nule
Odpovědět
#4
PvM: Podle me by rozdily byt mely - to pak totiz hodis super plosnak do davu low levelu a pobiras expy za 5+ monster najednou. Zatimco hrac adekvatniho levelu s tim muze mit problemy. Je na miste penalizovat farmeni slabsich kusu, ale zas ne v takove mire, ze nekdo dostava jedna nebo rovnou nula a nekdo jiny dostava 10 (jen priklad).

PvP: Tohle nestačí, navíc nemáme lidi na to, aby někdo procházel logy každý den.. Pochybuju, že se to dá nějak rozumně pořešit - v ideálním případě to bude fungovat jako přelévání expů, což je jen o malý kus lepší, než kdyby ty expy neztrácel nikdo a braly se "odnikud".
Odpovědět
#5
mě by se třeba u toho pvp víc líbilo, kdybych na někoho klikl a v tom meničku by měl povolit pvp exp, aspoň by ten pvp exp dostali jen hráči, kteří by šli na řádné pvp a ne takoví ti zákeřňáci jako já Biggrin co na vás odněkud vyletí
Hraju proto, abych si dokazoval, jak velký organ jsem.
Odpovědět
#6
Nemá smysl řešit PvP expy, když není dolazený CS. Počkejte si, až budou vyvážené zbraně, zbroje a povolání. Opět se snažíte něco změnit "k lepšímu" a odtahujete tak pozornost od vážnějších problémů.
Odpovědět
#7
Odměnou za PvP je momentálně možnost vybrakovat protivníkovi tělo + udělat si z něj trofej pomocí "Nářadí na trofej".
Na PvP trofej nejsou potřeba dovednosti, jen musí jít o tělo skolené v PvP boji (oba PvP flag). Pokud se na zeď pověsí na sebe více stejných PvP trofejí, tak se spojí - můžete se kochat "zabil jsem tě 25x" bez toho aby jste zaplnili celý dům Smile

Zpátky k tématu:
PvP expy raději ne, to jsou expy za nic. "Zabij ty mě, pak zabiju tebe a za pět minut hodiny (životní energie) si to zopakujem.".
PvM expy nastavené v bestiáři hráč dostane pokud zabuje NPC srovnatelné úrovně. Za odchylku levelu (ať už nahoru nebo dolů) je tam postih. Takto je to ve většině her s respawnovacími NPC a nevidím důvod proč to mít u nás jinak. Pokud dostane vysoký level expy i za králíky, ak je noobům všechny pomlátí.
Tuším že je tu bonus za partu (podpora skupinového chození).
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#8
co je dulezitejsi nez PvM system? klidne na to PvP Zapomente Smile

jak rikam, kdyz sem nekomu napsal at zkusi manawydan tak to zkusil a kdyz prestal hrat tak mi rekl 2 veci = Zacatek nuda, expeni nuda

1.Do zacatku nedostanes nic a jestli nemas stesti(pomoc od nejakeho hrace) nebo pevny nervy tak se moc nepohnes dal

2. Jako sorry, ale mam radost ze mam svoji postavu vyexpenou a ze uz se nemusim trapit tady s tim expenim , je to nudne a nelogicke(pr.za harpii dostanu 17 exp, za nemrtveho rytire 1 exp)


hlavne to je jen napad
Odpovědět
#9
(28.12.2013 v 19:56)Whitey napsal(a): PvM expy nastavené v bestiáři hráč dostane pokud zabuje NPC srovnatelné úrovně. Za odchylku levelu (ať už nahoru nebo dolů) je tam postih. Takto je to ve většině her s respawnovacími NPC a nevidím důvod proč to mít u nás jinak.

Je to určitě dobře, ne že ne.. Akorát je to asi příliš striktní, protože co tak hráči píšou, tak mnohdy nemaj vůbec nic nebo 1 exp za náročná monstra. Možná by to jen chtělo větší váhu pro tu konkrétní hodnotu z Bestiáře (= lidský faktor) a menší váhu pro ten výpočet, kolik expů se má přidělit (= strojový výpočet).
Mně na tom v principu nic nevadí, jen to je asi otázkou konkrétních hodnot a procent a konkrétní redukce.
Když prostě máš Krále lupičů s levelem 48-50 a nastaveno 100XP (=> aktuálně asi vůbec nikdo nedostane adekvátní hodnotu), tak by měl prostě i hráč na levelu 35 dostat aspoň něco - a to už je na diskuzi, jestli 50 nebo kolik expů.
Klidně by tam i mohla být výjimka pro opravdu low level monstra, co jsou často velikosti A0 (anebo spíše podle agresivity), aby nedocházelo k vyhlazování lesů např. hráčema levelu 10+, ale v základu by prostě mohlo mít to číslo z Bestiáře vyšší váhu a mělo by se z něj vypočítávat nějaký zaručený minimum a dále by to mělo až na výjimky (viz třeba A0 či neagresivní monstra) házet vždy aspoň 1 exp.
Ten ideální případ - monstrum a hráč stejného levelu - totiž prakticky nenastane a lidi pak nemaj nic. Přičemž na spawnerech se házej zkušenosti fixní, v interakcích jsou zkušenosti taky fixně, vývěsky a zakázky nejspíš level hráče taky neberou v potaz (tedy berou, ale v jiném smyslu) apod.
Odpovědět
#10
Tak si říkám, co prostě odlišně řešit NPC s vyšším a NPC s nižším lvl, jinými slovy expy by se snižovali za zabíjení slabých NPC, ne za zabíjení silných, nebo alespoň ne tolik.
Napadáš lidi od vidění a pak fnukáš na fóru. PŘIJMI ZODPOVĚDNOST ZA SVÉ ČINY! Kňouro.
Odpovědět
#11
Jo, to je další věc.. Ono taky v mnoha hrách je to přímo řešené tak, že za silnější než si ty sám dostáváš násobně víc XP, než za stejně silné.. Biggrin
To tu ale samozřejmě zavést nejde, to by tu nedělalo dobrotu (zas tolik tu level stejně nehraje roli), ale aspoň ten postih by se zmírnit mohl.

Ale podle mě jádro už je prostě v tom, jak moc se ta konkrétní číselná hodnota změní.. Místo 13 expů dostat 0 nebo 1 je prostě příliš velká redukce ať už to dostane kdokoliv, natož když War na levelu 15 to ani nepojede a pro mága na levelu 15 je to selanka (z čehož opět plyne, že ten level až tak moc nevyjadřuje skutečnou sílu postavy).
Odpovědět
#12
Ale popravdě nevím, osobně mi celý to počítání s lvl přijde krapet pohybný, protože narozdíl od té většiny MMORPG na mw lvl ani v nejmenším neznamená sílu postavy. Když budu farmář-lovec, tak pro mě i na lvl 40 bude výzvou jelen (za kterého ale nedostanu pomalu nic). Naproti tomu, když jsem mág, tak i NPC s výrazně vyšším lvl často považuji za dost slabé. Nemluvě o tom, že i u NPC level často zdaleka neodpovídá jejich síle.
Napadáš lidi od vidění a pak fnukáš na fóru. PŘIJMI ZODPOVĚDNOST ZA SVÉ ČINY! Kňouro.
Odpovědět
#13
Level zastupuje sumu získaných dovedností, statů a perků. Je jen na tobě jak je využiješ a co s nimi budeš dělat.
Pokud jsi si je u farmáře vrazil do farmaření, nebreč že nedostaneš nic za jelena. Válečník taky nebrečí že nemá vůbec nic z farmaření.
Manawydan používá systém povolání a levelů. Pokud chcete farmáře který rube jeleny levou rukou a ještě z nich má pořád zisk, musíte na OSI.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#14
Jen sem hodím odkaz do testů na poslední úpravy XP v PvM:
http://forum.manawydan.cz/showthread.php...1#pid77911

Díky Whiteymu, že na to mrkl a doufám, že to někdo testne a hlavně napíše postřehy.. Smile
Odpovědět
#15
Ona to není ani tak úprava jako hlavně oprava Smile
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět



Skok na fórum: