15.07.2014 v 15:51
Rád bych založil toto téma, s cílem zkusit trochu utřídit pohled na vnímání úrovně a vytvořit jakési konvence o přístupu k síle a tvorbě NPC. Takže abych nějak začal...
Hráčské postavy: Úroveň je mechanismus, využívaný při rozvoji postavy. Až an pár detailů přímo nemá vliv, ale vcelku slušně vyjadřuje úhrné skilly postavy, tedy i sílu v rámci daného buildu (když pominu rozdíly ve schopnostech hráče, které obzvláště u mágů mohou být ohromné).
Čeho bych tady chtěl docílit je utřídit trochu pohled na vnímání postav. Leckdy mi totiž přijde, že je postava střídavě chápána jako velký "hrdina" zachraňující svět, a střídavě malá, nedůležitá osůbka, která zcela oprávněně není schopna sama pomalu ani vyjít do lesa, aniž by ji něco sežralo...Takže no, rád bych vytyčil nějaké hranice a měřítka toho, čím postava zhruba je...
NPC (lidé a ostatní humanoidi): Při tvorbě nich bych se řídil v zásadě stejnými měřitky, jako u hráčských postav. Jediný rozdíl vidím v tom, že bych odlišil "hraná" NPC (tedy takové, které se objevují manuálně ovládaná u eventů) a "nehraná" (tedy v zásadě humanoidní část bestiáře). S tím že u těch druhých jsem pro to, aby bývala o něco silnější, než odpovídá jejich úloze (v porovnání s hráčem v podobné úloze), neboť vždy budou slabší v důsledkem omezenosti AI.
Bestiář: V případě humanoidů platí co jsem psal výše, v případě nehumanoidních NPC (zvěř, magické bytosti, atd) jsem ale jen pro to, se oprostit od běžných pravidel. V zásadě tím mám na mysli hlavně to, odlišit zkušenosti a fyzickou stránku, nemluvě o zvláštních talentech pro některé dovednosti. S tím že lvl, u NPC už zdaleka nemá úlohu při rozvoji NPC, neb NPC se nerozvíjí, ale spíše obtížnost NPC (aneb klíčová věc co lvl určuje je, kolik dostane hráč expů za jeho zabití). Do té bych pak vesele zahrnul vyjma schopností, i zvláštnosti ohledně výskutu organizace. Jinými slovy, pokud se třeba goblini vyskytují ze zásady v dost velkých houfech, což má za příčinu, že pro hráče nejsou srovnatelným soupeřem na lvl 5, ale na lvl 10. Proč jim opravdu nenastavit lvl 10, ano je to více než odpovídá jejich síle, ale odpovídá to "obtížnosti" toho zabíjet gobliny. Navíc příhodně je nastavení samotných expů oddělené a lvl ovlivnuje pouze jeho škálování. Takže za něj stejně bude pár expů, ale ěch pár expů bude dostávat hráč na lvl kdy je opravdu zvládá zabíjet, ne hráč o 5 lvl níž.
Co se týče oddělení dovedností a fyzických předpokladů mám na mysli zhruba toto:
Máme řekněme vlka a medvěda. Oba jsou lovci a co se týče bojových skillů, můžeme říci že jsou ekvivalentem horšího válečníka (řekněme lvl 10). Mimo to, ale mají smysly daleko překračující ty lidské. To je je, ale v podání ultimy vlastně také skill, tudíž řekněme ač by opět zkušenostmi odpovídali řekněme zkušenému lovci (lvl 20), dostanou bonus k smyslovým skillům (v jejich případě asi všímavost a zálesáctví) které klidně mohou odpovídat spíše lvl 30 (dokonce bych spíše podpořil vlka, mimo jiné proto že je narozdíl od medvěda opravdu čistě lovcem). Klíčový rozdíl, ale pak mezi těmito dvěma zvířaty bude ve fyzických předpokladech. Které jsou u vlka o něco nižší a u medvěda výrazně vyšší než lidské. Což ovlivní jednak nastavení statů a přirozených zbraní.
Vlk tudíž ve výsledku bude mít řekněme bojové skilly na úrovni wara lvl 10, lovecké na úrovni lovce lvl 30, k tomu fyzické staty zhruba o 30% nižší než "předlohový" war na 10 lvl, podprůměrnou zbraň pro tento lvl (přeci jen, zbraně jsou značně efektivnější než drápy) a mizernou zbroj (neb žádnou nemá). Ve výsledku pak bude mít lvl řekněme 8, což odpovídá jeho nebezpečnosti, jeho nebezpečnosti by sice odpovídalo spíše 5 (war lvl deset, ale s chybějící zbrojí, nižšími staty a horší výzbrojí), ale neboť se většinou vyskytuje ve smečce, bude zvednut na 8. Přesto ale základní expy budou odpovídat běžnému NPC na lvl 5. To že má vysokou všímavost, zálesátví se v boji vpodstatě neprojeví, proto to jeho lvl nijak neovlivní.
Medvěd bude mít podobné bojové skilly jako vlk, tedy war lvl 10. O něco slabší lovecké, neboť se zdaleka nevěnuje jen lovu a není na něj tolik zaměřen. Tedy řekněme ekvivalent lvl 25. Fyzické staty pak může dostat opět zhruba ekvivalentní lvl 10 (jeho zkušenosti) ale zvednuté o 50% (je větší a silnější). Stejně tak zbraň bude odpovídat spíše silné zbrani pro lvl 15. Ve výsledku pak dostane lvl řekněme 12 a k tomu odpovídající expy (narozdíl od vlka je to samotář).
Na konec bych rád sestavil to hlavní o co by mi šlo, tedy něco jako orientační tabulku ze které se dá poznat, jak bude přistupováno k různým postavám NPC, byl bych opravdu rád, kdyby se k tomu vyjádřil i někdo z RT. Jinak tabulka je zatím velmi orientační, ve výsledku bych ji asi vůbec nedělal přímo tedy, ale spíše v exclu kde se s tím o něco lépe pracuje...A půjde to více rozlišit v různých kategoriích.
lvl
-10: Fyzické staty velmi malých a slabých NPC (ptáčci atd)
1: Úplný nováček v oboru, při běžném vývoji pravděpodobně dítě něco pod 15 let. Skillová úroveň mimořádně tupých zvířat, atd.
10: Již fungující, ale přesto nezkušený člověk. U řemeslníka řekněme tovaryš v druhé polovině studia. V armádě to nejspíše bude někdo, kdo prošel základním výcvikem, ale přesto má minimum bojových zkušeností. Uroveň skillů (nepodléhajím specifickým dispozicím) u většiny zvířat. Rovněž také statová úroveň středně velkých zvířat.
15: Nezkušený mistr, řadový voják, učedník magie (narozdíl od většiny ostatních oborů se magie studuje pomalu a s věkem opradvu spíše schopnosti rostou, než aby nakonec opět ubývali v důsledku ztráty sil). Skillová chytřejších, dlouhověčejších či prostě talentovanějších (vůdce smečky) zvířat. Statová úroven větších zvířat.
20: Zkušený řemeslník, veterán, mág. Staty velkých zvířat.
30: Velmi talentovaný člověk, ač už v jakémkoli oboru. Skillová úroveň dlouhověkých bytostí. Staty velmi velkých zvířat. Skillový talent přirozeně magických tvorů, atd.
60: Staty obřích bytostí...
Hráčské postavy: Úroveň je mechanismus, využívaný při rozvoji postavy. Až an pár detailů přímo nemá vliv, ale vcelku slušně vyjadřuje úhrné skilly postavy, tedy i sílu v rámci daného buildu (když pominu rozdíly ve schopnostech hráče, které obzvláště u mágů mohou být ohromné).
Čeho bych tady chtěl docílit je utřídit trochu pohled na vnímání postav. Leckdy mi totiž přijde, že je postava střídavě chápána jako velký "hrdina" zachraňující svět, a střídavě malá, nedůležitá osůbka, která zcela oprávněně není schopna sama pomalu ani vyjít do lesa, aniž by ji něco sežralo...Takže no, rád bych vytyčil nějaké hranice a měřítka toho, čím postava zhruba je...
NPC (lidé a ostatní humanoidi): Při tvorbě nich bych se řídil v zásadě stejnými měřitky, jako u hráčských postav. Jediný rozdíl vidím v tom, že bych odlišil "hraná" NPC (tedy takové, které se objevují manuálně ovládaná u eventů) a "nehraná" (tedy v zásadě humanoidní část bestiáře). S tím že u těch druhých jsem pro to, aby bývala o něco silnější, než odpovídá jejich úloze (v porovnání s hráčem v podobné úloze), neboť vždy budou slabší v důsledkem omezenosti AI.
Bestiář: V případě humanoidů platí co jsem psal výše, v případě nehumanoidních NPC (zvěř, magické bytosti, atd) jsem ale jen pro to, se oprostit od běžných pravidel. V zásadě tím mám na mysli hlavně to, odlišit zkušenosti a fyzickou stránku, nemluvě o zvláštních talentech pro některé dovednosti. S tím že lvl, u NPC už zdaleka nemá úlohu při rozvoji NPC, neb NPC se nerozvíjí, ale spíše obtížnost NPC (aneb klíčová věc co lvl určuje je, kolik dostane hráč expů za jeho zabití). Do té bych pak vesele zahrnul vyjma schopností, i zvláštnosti ohledně výskutu organizace. Jinými slovy, pokud se třeba goblini vyskytují ze zásady v dost velkých houfech, což má za příčinu, že pro hráče nejsou srovnatelným soupeřem na lvl 5, ale na lvl 10. Proč jim opravdu nenastavit lvl 10, ano je to více než odpovídá jejich síle, ale odpovídá to "obtížnosti" toho zabíjet gobliny. Navíc příhodně je nastavení samotných expů oddělené a lvl ovlivnuje pouze jeho škálování. Takže za něj stejně bude pár expů, ale ěch pár expů bude dostávat hráč na lvl kdy je opravdu zvládá zabíjet, ne hráč o 5 lvl níž.
Co se týče oddělení dovedností a fyzických předpokladů mám na mysli zhruba toto:
Máme řekněme vlka a medvěda. Oba jsou lovci a co se týče bojových skillů, můžeme říci že jsou ekvivalentem horšího válečníka (řekněme lvl 10). Mimo to, ale mají smysly daleko překračující ty lidské. To je je, ale v podání ultimy vlastně také skill, tudíž řekněme ač by opět zkušenostmi odpovídali řekněme zkušenému lovci (lvl 20), dostanou bonus k smyslovým skillům (v jejich případě asi všímavost a zálesáctví) které klidně mohou odpovídat spíše lvl 30 (dokonce bych spíše podpořil vlka, mimo jiné proto že je narozdíl od medvěda opravdu čistě lovcem). Klíčový rozdíl, ale pak mezi těmito dvěma zvířaty bude ve fyzických předpokladech. Které jsou u vlka o něco nižší a u medvěda výrazně vyšší než lidské. Což ovlivní jednak nastavení statů a přirozených zbraní.
Vlk tudíž ve výsledku bude mít řekněme bojové skilly na úrovni wara lvl 10, lovecké na úrovni lovce lvl 30, k tomu fyzické staty zhruba o 30% nižší než "předlohový" war na 10 lvl, podprůměrnou zbraň pro tento lvl (přeci jen, zbraně jsou značně efektivnější než drápy) a mizernou zbroj (neb žádnou nemá). Ve výsledku pak bude mít lvl řekněme 8, což odpovídá jeho nebezpečnosti, jeho nebezpečnosti by sice odpovídalo spíše 5 (war lvl deset, ale s chybějící zbrojí, nižšími staty a horší výzbrojí), ale neboť se většinou vyskytuje ve smečce, bude zvednut na 8. Přesto ale základní expy budou odpovídat běžnému NPC na lvl 5. To že má vysokou všímavost, zálesátví se v boji vpodstatě neprojeví, proto to jeho lvl nijak neovlivní.
Medvěd bude mít podobné bojové skilly jako vlk, tedy war lvl 10. O něco slabší lovecké, neboť se zdaleka nevěnuje jen lovu a není na něj tolik zaměřen. Tedy řekněme ekvivalent lvl 25. Fyzické staty pak může dostat opět zhruba ekvivalentní lvl 10 (jeho zkušenosti) ale zvednuté o 50% (je větší a silnější). Stejně tak zbraň bude odpovídat spíše silné zbrani pro lvl 15. Ve výsledku pak dostane lvl řekněme 12 a k tomu odpovídající expy (narozdíl od vlka je to samotář).
Na konec bych rád sestavil to hlavní o co by mi šlo, tedy něco jako orientační tabulku ze které se dá poznat, jak bude přistupováno k různým postavám NPC, byl bych opravdu rád, kdyby se k tomu vyjádřil i někdo z RT. Jinak tabulka je zatím velmi orientační, ve výsledku bych ji asi vůbec nedělal přímo tedy, ale spíše v exclu kde se s tím o něco lépe pracuje...A půjde to více rozlišit v různých kategoriích.
lvl
-10: Fyzické staty velmi malých a slabých NPC (ptáčci atd)
1: Úplný nováček v oboru, při běžném vývoji pravděpodobně dítě něco pod 15 let. Skillová úroveň mimořádně tupých zvířat, atd.
10: Již fungující, ale přesto nezkušený člověk. U řemeslníka řekněme tovaryš v druhé polovině studia. V armádě to nejspíše bude někdo, kdo prošel základním výcvikem, ale přesto má minimum bojových zkušeností. Uroveň skillů (nepodléhajím specifickým dispozicím) u většiny zvířat. Rovněž také statová úroveň středně velkých zvířat.
15: Nezkušený mistr, řadový voják, učedník magie (narozdíl od většiny ostatních oborů se magie studuje pomalu a s věkem opradvu spíše schopnosti rostou, než aby nakonec opět ubývali v důsledku ztráty sil). Skillová chytřejších, dlouhověčejších či prostě talentovanějších (vůdce smečky) zvířat. Statová úroven větších zvířat.
20: Zkušený řemeslník, veterán, mág. Staty velkých zvířat.
30: Velmi talentovaný člověk, ač už v jakémkoli oboru. Skillová úroveň dlouhověkých bytostí. Staty velmi velkých zvířat. Skillový talent přirozeně magických tvorů, atd.
60: Staty obřích bytostí...
Napadáš lidi od vidění a pak fnukáš na fóru. PŘIJMI ZODPOVĚDNOST ZA SVÉ ČINY! Kňouro.