gain expu z ruznych aktivit + gain expu pri newbee postavach
#1
Zdravicko,

snazil som sa sam prijst na to preco u farmara pri sadeni rastlin na farme dostavam pasivne expy za sadenie a napriklad s alchymistom pri hladani bylin nedostavam ziadne. Je za tym daka logika? To iste sa tyka trebars aj trenovatelnych skillov fishing, mining, lumber.. 
Prijde mi to trochu nevyvazene, mozno nedokoncene? Predsalen hocijaka utocna postava dostava pasivne expy uz len za to, ze bojuje, trebars aj lvl 12 postava v stokach prvom patre...

Trebars ten Alchymista mi teraz celkom lezi na srdci.. mam pocit, ze zaciatky s tymto povolanim su hodne tazke.. expy lezu pomaly, treba si ziskat hodne surovin na zaciatok tazenim, hladanim bylin.. za nic z toho nedostava postava expy.. pak vyrobi par lektvaru ktere tezce proda.. 
Ja bych som si u tych novych postav docela vedel predstavit trochu podporu v ziskavani expu. Co mi lezlo hlavou prve 2-3 levely postavy:
- "Nasel si novou bylinu kterou si predtym jeste nevidel a zaznamenal si si ji do herbare? Skvele, tady mas 30 expu, ze si se neco naucil"
- "Udelal si novy lektvar ktery se ti predtym jeste nepodarilo spravit? Skvele tady mas 30 expu, ze si se neco nove naucil"

Verim, ze by sa to dalo v urcitej miere presadit aj pri ostatnych povolaniach.. u bojovych postav za zdolani typu prisery kterou predtym jeste nezdolal, atd..

Co vy na to?
When you turn I will be gone
whispering my hidden song.
Odpovědět
#2
návrhy jsou hezké, určitě by nebylo na škodu je zavést do hry, ale:

- za hledání bylinek exp je, minimálně já jej dostávám
- jinak souhlasím, alchymista to má docela HC, ale kdo je trpělivější, tak si najde pár svých vyvolených npc se zakázkama
- málo kontaktuješ hráče, ve světě je šílená poptávka po lektvarech, minimálně z mé strany za ně pravidelně poptávám lektvary v hodnotě 5-10zl
- málo kontaktuješ hráče, vypráva na onu vzácnou květinu na "shunarák" je právě v dungeonu, kde se dá přijít na hezký exp
- udělej RP zápis na foru jak mícháš lektvar = expy
- hraj ve hře kvalitní RP = RP hodnoceni = větší online exp
Hraju proto, abych si dokazoval, jak velký organ jsem.
Odpovědět
#3
Souhlas. Dost se mi ten navrh libi. Implementacne to bude teda maso to ti povim. Biggrin


Sam jsem ted pred par tydny zacal krafta, abych zjistil, jak na tom je. Dle myho nazoru je to zalostny. Dotah jsem to zatim na 16. lvl a 95% mam z online expu. Kdyz jsem zjistil, jak fungujou zakazky, tak mi je smutno. 

Kdyz porovnam licence vs zakazky:
- Licence lze nabirat kazdou pul hodinu a z jednej je priblizne 50-80% expu vuci penezum. Tzn za licenci s 1zl je cca 500-800 expu cca. 
- Zakazky lze nabirat jednou za den, pricemz jednu za den to muze nabrat jeden clovek, jestli se nemylim, takze kdyz hraje vic kraftu, tak maj smulu. 
- A z ohlasu hracu ohledne expu z jedny zakazky je maximum 50% expu vuci penezum? Tady by stalo za to to globalne navysit. (exp odmenu)

Uz delsi dobu premyslim nad tim, jak vyvazit kraft expeni vs pvm expeni a uprimne me moc nenapada.

Kraft vyvoj na jinym shardu:
Pro porovnani si trosku pujcim kraft system z endoru. 
- Tam kraft funguje tak, ze za den si muze vzit "zakazky" max pro 3 skilly (pro prvni 5 zakazek, pro druhej 4, pro treti 3) Tzn 12 zakazek za den. 
- Za kazdou zakazku je % pocet expu. Myslim, ze je tam potreba cca 40-60 zakazek na lvl. 
- A predmety do zakazek se hazej podle vyse skillu k dany zakazce. 
- Rust kraft skillu je tam pak za kazdou zakazku o 0.1%. 
- Dale stoji za zminku, ze tam penezni odmeny za ty jejich zakazky pokryli tak 10% nakladu na vyrobu, takze delat tam krafta bylo fakt financne sileny. (Ja tam mel maxlyho)

Porovnani s nasim kraft vyvojem:
- U nas se ma kraft penezne urcite mnohem lip a to si myslim mame nastavene tak nejak dobre. Tam bych nic nemenil.
- Co se trenovani skillu tyce, tak u nas to je mnohem jednodussi, protoze se netrenuje pres zakazky ale pres skill body na kazdym lvlu.
- Co se zakazek tyce:
1. Bych zakazky od NPC nedaval globalni ale lokalni na krafta. Co tim myslim je, ze me ostatni krafti nebudou omezovat pri nabirani zakazek od NPC. (Pokud to tak teda neni Biggrin)
2. Pro high lvl veci v zakazkach bych dal limit kvality na Vysokou. Jen na predmety do cca skillu 60 bych povolil v zakazkach mistrovskou kvalitu.
3. No a posledni vec a nejdulezitejsi vec. Pocet zakazek/den a expy z nich...
Osobne mam nalezenejch 6 zakazek jenom po isharu/den cca. To je podle me dobrej pocet, protoze vuci Endoru v nich je mnohem vic veci na udelani. Kdyby tedy pro krafta melo byt 5-7 zakazek/den pravidelne, tak to se mi zamlouva.
Co se expu tyce... Tak momentalne mam malo dat, to si nejdriv musim udelat nejaky zakazky. Ale ted to funguje podle me tak, ze s lvlem se zvysuje graduelne pocet zakazek potrebnych na novej lvl. Nevim jestli je tohle dobre, kdyz se zvysuje i slozitost zakazek. 
Jsou vpodstate 2 moznosti. Jak tohle resit, pokud je to problem:
- Bud by se nastavili zakazky s procentualnim mnozstvim expu podle lvlu. Tzn treba 2-4% na level/zakazku. 
- Nebo by se zvysil jen pocet expu z jedny zakazky.
Democritus would say about his atomos proposal "I TOLD YOU SO" like 2400 years ago!
Odpovědět
#4
Je naprostý nesmysl, že při více kraftech dostane zakázku jen jeden z nich. Takhle to vážně nefunguje. Smile U každého NPC za RL den dostaneš tuším až 3 zakázky. Teď pominu, že těch NPC může být reálně neomezené množství a mělo by jich být diametrálně více, než vývěsek na licence, ale i tak ten systém počítá s více craftama u jednoho zadavatele - je tam na to nějaký denní rozpočet, který se dělí poměrově podle zůstatku nebo tak něco.
Problém vůbec není v tom, že bys měl málo zakázek - naopak, většina hráčů to ani nestíhá (a asi ani nechce) plnit a hromadí se jim (snad se i kvůli tomu zaváděla či plánovala různá opatření).
Zakázky jsou momentálně špatně, nevyplatí se, o tom žádná. Ani ne tak exp gain poměr vůči penězům - to by bylo jen na škodu, vůbec bych na něj nešahal, dokud se nevyřeší to jádro systému. Při zakázce za 8 zlatek zkrátka není vůbec na místě dostat ani nějakých (současných?) 4 tisíce expů, zas buďme trochu nohama na zemi. Biggrin To množství expů se naopak musí zastropovat - a to na nějakých 1000 nebo 1500 expů u těch nejdražších zakázek. To je za těch pár minut práce v teple domova (výroba) víc než moc.

Problém je totiž už v té finanční odměně, tedy v samotném jádru systému - a na tom to celé stojí a padá. Ty zakázky primárně se musí finančně vyplatit. Jinak můžeš podružnosti ladit sebevíc, ale stejně ti to nikdo plnit nebude, protože systém bude nadále absolutně nepoužitelný a v jádru špatný. Zkus si schválně nabrat za různé GM povolání s různým levelem pár zakázek, spočítej si, kolik bys na tom měl zisku (v tomhle případě spíš ztráty Smile ) a pak pravděpodobně uvidíš, že většinou budeš rád když nula nulou pojde.
Co se musí udělat? Hlavně projít ceny všech nevyrobitelných surovin a zkontrolovat, že jsou správně nastaveny a pak upravit příkaz na automatické nastavení systémových cen (eventuelně i vzorečky pro ten výpočet, aby na tom řemeslníci měli dostatečnou marži) tak, aby přenastavil u všeho systémovou cenu podle výpočtu. Upravit koeficient ceny v závislosti na kvalitě, protože prodávat výrobky za poloviční cenu jen kvůli nízké kvalitě nikdo nebude - zejména nízká kvalita by neměla mít tak velký vliv na systémovou cenu, s cenou výrobku nelze nikdy jít hluboko pod náklady na výrobu ani při mizerné či špatné kvalitě. A pak spustit ten příkaz na globální úpravu cen jednotlivých výrobků.

To znamená - výsledek by měl být, že každá zakázka se libovolnému craftovi vždy finančně vyplatí. To aktuálně nehrozí ani náhodou a kvůli tomu je to nepoužitelné. Bez toho budou zakázky furt na nic i kdybys tomu věnoval stovky hodin času a vymýšlel zázraky.

Když jsem tu nedávno četl, za kolik tu někdo dostal loveckou licenci a že se mu odměna ještě může snad až zdvojnásobit jenom za to, že už nějaké licence v minulosti plnil, jsou ty zakázky opravdu k pláči, natož když si vezmeš, že čistý zisk je kvůli nákladům prakticky nulový nebo záporný a ti nejlepší smlouváním (tedy za několik perkovních bodů, ne "zadarmo", jako u licencí) zvednou cenu maximálně o nějakých cca 40% (a to jsem asi historicky dokázal jako jediný, zbytek je vděčný za zvýšení o 10%).

Z jiného soudku - jen tak na okraj: za jak dlouho na tom Endoru maxneš postavu, pokud přitom ještě skriptuješ a hraješ XY jiných postav, takže té hře crafta věnuješ minimum času? Smile Za pár týdnu lvl 16 když sotva hraješ, za dva tři měsíce jsi na maxu, když se tomu trochu věnuješ.. to je fraška, pokud na jiných shardech musíš každý den X hodin makrovat, abys byl na maxu za rok. Smile Něco je tu špatně a nejsou to jen zakázky.
Odpovědět
#5
Jedno slovo: Nastavení.
Dokonce i kvalita je určena podle toho co hráč umí vyrobit - pokud NPC není nastaveno tak aby si občas vymýšlelo.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#6
Kdo vám dá za svazek šipek. 90st. A více? Hráč ne,ale v zakázce klidně... Lidi najdete si vhodné NPC na zakázky... Já na nich vydělal, prostě smlouvat, perk aspoň na 2 a zkoušet, všechny prodelecne nejsou, aspoň než se to teda upraví...
Moje zkušenost je však jen ze Svobodných řemesel, nevím jak kovář, alchymie,farmář, ale věřím, že i oni si najdou npc co jim dá pěkné zakázky, navíc dávají pokaždé podobné
Odpovědět
#7
(24.07.2016 v 13:01)Gheed napsal(a): návrhy jsou hezké, určitě by nebylo na škodu je zavést do hry, ale:

- za hledání bylinek exp je, minimálně já jej dostávám
- jinak souhlasím, alchymista to má docela HC, ale kdo je trpělivější, tak si najde pár svých vyvolených npc se zakázkama
- málo kontaktuješ hráče, ve světě je šílená poptávka po lektvarech, minimálně z mé strany za ně pravidelně poptávám lektvary v hodnotě 5-10zl
- málo kontaktuješ hráče, vypráva na onu vzácnou květinu na "shunarák" je právě v dungeonu, kde se dá přijít na hezký exp
- udělej RP zápis na foru jak mícháš lektvar = expy
- hraj ve hře kvalitní RP =  RP hodnoceni = větší online exp

hele nevim co to je ten "shunarak", taky sem nedavno s alchemystou jen zacal, ted ho mam lvl 4. Je mi jasny, ze bez interakci s lidma ve hre se to nevobejde, taky ale nejsem clovek co ji az tak hromadne vyhledava, obcas jo, v malem mnozstvi, pak zas ne.. Take s lvl4 alchemystou asi tezko uspokojim potreby hrace na poptavku lektvaru v hodnote 5-10 zl, prave na to potrebuju ten material, ty expy abych se tam dostal. 

Ono ten muj napad by take prinesl asi jen obmedzene mnozstvi expu, jelikoz jednou postava najde vsechny byliny, nebo take objevi vsecky vyrobky.. jde o to jak by to bylo nastavene, ze jo
Treba pro mne by to bylo hodne motivujici delat veci, protoze za ne dostanu nejake expy, mohlo by to podporit i objevovani a hledani novych mist, vyrobku pro nove postavy, treba by hracti vendori prodavali i veci ktere nejsou vsedne a tezce k sehnani, bo o ne nebyva velkej zajem ale najde se jeden hrac na servru co by ten item chtel.. ale nikto ho nevyrobil.
Mne vice bavi dostavat expy za neco co delam, nez jen za to, ze jsem ve hre.. Take si podle toho vybiram aktivity ktere delam.
When you turn I will be gone
whispering my hidden song.
Odpovědět
#8
(24.07.2016 v 21:12)Pietro napsal(a): Kdo vám dá za svazek šipek. 90st. A více? Hráč ne,ale v zakázce klidně... Lidi najdete si vhodné NPC na zakázky... Já na nich vydělal,  prostě smlouvat, perk aspoň na 2 a zkoušet, všechny prodelecne nejsou, aspoň než se to teda upraví...
Moje zkušenost je však jen ze Svobodných řemesel, nevím jak kovář, alchymie,farmář, ale věřím, že i oni si najdou npc co jim dá pěkné zakázky, navíc dávají pokaždé podobné

Jinak taky zdilim nazor, ze na tech zakazkach se da vydelat.. minimalne za farmare jo(hral sem ale delsi dobu jako jediny farmar na serveru), kdyz sem se dostal nad lvl 10 tak zakazky sli celkem dobre co se penez tyce.. pri expech to ej ale uplne jine.. nekdo tady spomel, ze zakazky davaji max. 50% expu z hodnoty gp? To vubec neni tak.. je to mnohem min.. pri zakazce za vic nez 1 zlatku sem dostal tak do 200 expu, presne si nepamatuju.
When you turn I will be gone
whispering my hidden song.
Odpovědět
#9
Zisk z každého výrobku musí být adekvátní a nesmí vést k finanční ztrátě. Nesmí se stát, aby na zakázkách jedno povolání bylo vysoce ziskové a druhé prodělečné. Není možné, aby celý shard dělal jen zakázky na alkohol (kde je zisk řekl bych až příliš vysoký), pár věcí od farmáře a svazek šipek, zatímco zbylých řekněme 95% výrobků v zakázkách bude produkovat nepoužitelné výsledky.
Tohle je základ, na kterém se teprve dá něco stavět. A to říkám i když bych čistě ze zištných důvodů a pro vlastní klid měl vám teď přitakávat, že je vlastně všechno v pohodě, když těch 10 výrobků má v zakázkách cenu adekvátní či dokonce přemrštěnou. Ano - i já dokážu na zakázkách vydělat. Ale když jsem to tu říkal posledně, byl jsem ubezpečen, že jsem asi jediný. Teď už jsme sice asi 3-4, co jsme si náhodou vytipovali ten zlomek výrobků (2 z nás alkohol, Pietro svazek šipek a ty nějaké farmářské věci), kde jsou ceny dostatečně či příliš vysoké, ale furt je nás historicky naprosté minimum.
Odpovědět
#10
(24.07.2016 v 21:24)Dorion Strack napsal(a):
(24.07.2016 v 13:01)Gheed napsal(a): návrhy jsou hezké, určitě by nebylo na škodu je zavést do hry, ale:

- za hledání bylinek exp je, minimálně já jej dostávám
- jinak souhlasím, alchymista to má docela HC, ale kdo je trpělivější, tak si najde pár svých vyvolených npc se zakázkama
- málo kontaktuješ hráče, ve světě je šílená poptávka po lektvarech, minimálně z mé strany za ně pravidelně poptávám lektvary v hodnotě 5-10zl
- málo kontaktuješ hráče, vypráva na onu vzácnou květinu na "shunarák" je právě v dungeonu, kde se dá přijít na hezký exp
- udělej RP zápis na foru jak mícháš lektvar = expy
- hraj ve hře kvalitní RP =  RP hodnoceni = větší online exp

hele nevim co to je ten "shunarak", taky sem nedavno s alchemystou jen zacal, ted ho mam lvl 4. Je mi jasny, ze bez interakci s lidma ve hre se to nevobejde, taky ale nejsem clovek co ji az tak hromadne vyhledava, obcas jo, v malem mnozstvi, pak zas ne.. Take s lvl4 alchemystou asi tezko uspokojim potreby hrace na poptavku lektvaru v hodnote 5-10 zl, prave na to potrebuju ten material, ty expy abych se tam dostal. 

Ono ten muj napad by take prinesl asi jen obmedzene mnozstvi expu, jelikoz jednou postava najde vsechny byliny, nebo take objevi vsecky vyrobky.. jde o to jak by to bylo nastavene, ze jo
Treba pro mne by to bylo hodne motivujici delat veci, protoze za ne dostanu nejake expy, mohlo by to podporit i objevovani a hledani novych mist, vyrobku pro nove postavy, treba by hracti vendori prodavali i veci ktere nejsou vsedne a tezce k sehnani, bo o ne nebyva velkej zajem ale najde se jeden hrac na servru co by ten item chtel.. ale nikto ho nevyrobil.
Mne vice bavi dostavat expy za neco co delam, nez jen za to, ze jsem ve hre.. Take si podle toho vybiram aktivity ktere delam.

- RP ve hře, dělám dobré rp mám víc XP
- RP udělám dobrý zápisek, mám víc xp
- udělám dobré RP, někdo si mě veme pod svá křídla = hodně expu z dobrodružšví
                                                                                     = hodně peněz
= vliv ve hře

divil by ses, ale RP je ve hře to nejpracnější, vyexpit postavu, nebo něco vyrobit umí každý :-)

E: ty zakazky za 5-10zl jsou směřovne právě na alcha lvl 1-10 Smile
Hraju proto, abych si dokazoval, jak velký organ jsem.
Odpovědět



Skok na fórum: