Noob Dotazy
Braku, Braku, tu pokutu dostal od herní postavy, né od guarda(NPC).
Odpovědět
o změnách zákoníku a udělování pokut už sme se bavili jinde a pokud vím tak whitey schvaloval dodatečné udělování pokut na dálku? samozřejmě každá pokuta se dá řešit s GMs pokud má hráč podezření že mu bylo ukřivděno neprávem a ničeho se nedopustil....což není tento případ Smile
Horian Voren-správce Isharu, seržant Armády Isharionu
Linda Averová-žoldák ve službách Cyprony
Odpovědět
Tady se opomíjí to hlavní, že jde prostě jen o formu. Ono úsměvné už je jen to, že ve fantasy světě něco ukradnete a stráž vám pak dá list papíru, na kterém je napsáno, že dlužíte zlatku. Nebral bych to tak doslovně, takhle to jistě nezní rozumně a jako RP nebo fantasy. To byste prostě na místě dostali za vyučenou a nikdo by nic neřešil. Pokuta je především systémové řešení a je to pro hratelnost a pro hráče lepší, že vůbec existuje a pro hráče je viditelná. Protože třeba víte, že v Isharu po vás jdou. Díky tomu s tím taky jiní hráči nebo GM můžou manipulovat a třeba měnit a rušit tresty. RP bych teda v téhle otázce až tak moc neřešil, protože systém jako takový pracuje v rámci RP tak nějak polovičatě a je to spíš kompromis směrem k hratelnosti a vůbec realizovatelnosti.
A podle mého je opravdu zbytečné, že za ním někdo plul do Nulldenu. V realitě by se to prostě řešilo interně - stráž si mezi sebou řekne, "až ho uvidíte příště, dejte mu na budku a oberte ho o dva zlaté". Nikdo by žádné papírování ani milostivé upozornění viníka neřešil, ale prostě bys o ničem nevěděl a jakmile bys příště dorazil do Isharu, tak bys dostal od stráží sadu hned v přístavu a ještě by tě obrali o věci.
Ale to by si tu zas hráči stěžovali na něco úplně jiného, protože tohle tu ve skutečnosti nikdo asi nechce.

"Pokuta" (trestní postižitelnost) defakto vzniká již v momentě spáchání prohřešku, ke kterému jsou svědkové nebo žalobci nebo kde je uznána vina nebo o ní kompetentní osoba rozhodla. Že se s tím někdo vůbec papíruje a nahání hráče a že je pro viníka viditelné, že je postižitelný, to je spíš dobrá vůle vůči provinilcům. Dalo se to řešit i tak, že tu pokutu prostě dá GM z invisu a dál se nic neřeší, nebo třeba tak, že pokuty prostě budou pro viníky neviditelné a vidět je budou jen GM a stráže daného ruleru a že jak je tu zmíněno, pokuty lze dávat i libovolně na dálku. Opět jen dodám, že si myslím, že pak by se tu stěžovalo na něco jiného.
Ono holt všechno je tak trochu kompromis a prostor pro stížnosti bude vždy.. Já tu vidím hráče - strážného s dobrou vůlí plnit v rámci momentálních technických mantinelů svou funkci a nic víc. Protože tu pokutu si měl mít už v momentě, než si sedl na loď do Tramtárie nebo v momentě kdy se stráž v Isharu tak rozhodla, bez ohledu na to, kde si zrovna byl, jen to prostě neměl kdo jak technicky zařídit.

Já bych třeba na místě toho strážného nebo online GM prostě dal beze slov pokutu bez jakéhokoliv RP a jestli to budeš vnímat tak, že jsem ti jí předal do rukou v Nulldenu, je to jen tvůj problém. Naproti tomu bych já tvrdil, že právní postižitelnost vznikla v Isharu v momentě spáchání prohřešku a že není můj problém, jestli sis pokuty ve svém báglu všiml v Nulldenu, nebo v Cyproně, protože co se RP týče si jí dostal na území Isharu (nebo za prohřešek proti Isharu trestatelný kdekoliv ve světě, jako to ostatně v právu funguje v mnoha a mnoha zemích) a zbytek není můj problém..
To co předvedl daný strážný - hráč je podle mého názoru pokus o řešení "s lidskou tváří", který tu však nikdo nedocení. A RP to podle mého opravdu není dokonalé, ačkoliv je to odpustitelné vzhledem k dobré vůli, v tom momentě už bych to v rámci RP neřešil a bral bych to čistě jako technickou nutnost.

Navíc - kde je řečeno, že Isharion nebo Ishar neprosazuje svoje zákony mimo svoje území? Nebo že prohřešky vůči Isharu, Isharionu, či vůči jeho občanům jsou trestatelné pouze pokud se stanou na daném území? Tak přeci v mnoha zemích právo nefunguje. Když si to rozházíš třeba s Izraelem, jednoho dne tě prostě seberou na ulici třeba v Kolumbii a další den se probereš v letadle na cestě před izraelský soud (v tom lepším případě, v tom horším prostě skončíš s kudlou mezi žebrama) a stěžovat si můžeš třeba na nádraží.. Smile Stejně tak přátelské varování, že nejsi v Izraeli vítán (zdejší pokuta - to je jen oznámení o trestní postižitelnosti, přičemž samotná trestní postižitelnost vznikla v minulosti a třeba i na území jiného státu), ti může přistát do schránky třeba i v Ekvádoru, v tom nevidím problém. Právo je zkrátka funkční do té míry, do které jsou státy schopné ho prosazovat a může fungovat bez ohledu na to, kde se zrovna nacházíš.
Odpovědět
@Thanis:
Aha. Já měl celou dobu za to, že se jedná o NPC Biggrin. To mění situaci.
Odpovědět
Mám velikou prosbu. Ptám se kdekoho, ve hře i mimo hru, ale nikdo mi neumí porait. Tak to zkouším ještě tady: Jak se proboha dají získat preparované vlčí drápy? Dají se nějak vyrobit? Nebo se musejí nějakým specifickým způsobem vypreparovat z vlka? Anebo jen padají z pokladů? Předem díky za rady a tipy.
Brundibárka - Trpasličí kovářka, Cadfael - Hobití bylinkář, Jasmín Tříska - Hobití řezbář a truhlář, Radagasta - Trpasličí lovkyně, Raistlin - Trpasličí koželuh a kožešník, Kunigunda - Tajemství pro otrlé
Odpovědět
Lov zvěře je odjakživa zábavná kratochvíle. Abys však mohla z uloveného zvířete získat něco pěkného, musíš ovládat umění Zálesáctví a/nebo mít dostatečnou Znalost zvěře. Nikdo Ti ale asi neřekne konkrétní hodnoty těchto skillů pro získání konkrétních surovin. Přestože to není hezká podívaná, s pomocí nástrojů jako Stahovací nůž, Řeznický nůž, Sekáček a Dýka můžeš tedy zpracovat zvířecí tělo. Někdy se stane, že ze zvířete získáš krom kožešiny či kůže i nějakou zajímavou trofej. Nemusí to být zdaleka vždy a tak člověk často uloví a rozřeže mnoho vlků, než se mu podaří získat nějaké ty Vlčí drápy nebo Vlčí tesáky. Více se k tomu dozvíš snad jen na Wikipedii nebo náhodně odněkud z fóra.
Ze všech vlků/zvířat obecně nemusí jít získat stejné trofeje a z těch silnějších druhů může být získání trofejí dokonce pravděpodobnější a tedy i snazší. Jakmile se Ti podaří získat nějaké Vlčí drápy nebo Vlčí tesáky, jistě Tě napadne, jaké by to bylo, udělat si z nich třeba nějaké hezké náušnice či náhrdelník. Při bližším zkoumání drápů či tesáků si jistě všimneš drobných nedokonalostí a celkově toho, že by s trochou snahy mohly vypadat o něco lépe. S pomocí Nářadí na trofej můžeš tyhle nedokonalé části zvířecího těla preparovat a následně jsou již připravené pro další využití řemeslníkem. Schopní lovci se pak například díky dobrému řemeslníkovi mohou pyšnit třeba i náhrdelníkem s mumifikovanými hlavičkami malých králíčků nebo právě (a to je mnohem pravděpodobnější) stříbrnými náušnicemi s drápy.

Hodně štěstí při lovu a příjemnou zábavu při hrátkách s mrtvými zvířaty.
A pokud bys nemohla sehnat suroviny pro výrobu vlastními schopnostmi, nevěš hlavu, nic není ztraceno. Ještě stále existují osoby schopné preparované vlčí drápy či tesáky vlastními schopnostmi získat a třeba se o nějaké podělí.
Odpovědět
Ech zrovna včera jsem je prodával kupci trofejí Biggrin takže se dají získat-potvrzuji
Odpovědět
Jen dodám systémový náhled - ze zvířat padají při řezání těla systémové trofeje (pojmenovaný item, vyměnitelný za peníze a pár expů). Ty lze vycpavačskou sadou předělat na konkrétní věc. Např. z vlka vypadnou Vlčí drápy (BaseTrophy), které lze vycpavačskou sadou upravit na "Preparované vlčí drápy" - ve výrobě (a občas i jinak) využitelný předmět.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
a co se tyka třeba bosů v dungeonech, z těch lze taky vyrobit nějakej dekorační trofej? (Fénix, Titán, Bazilišek apod) Už jednou jsem Stigovi navrhoval celkem pěkny navrh, že systemove trofeje by se nemusely nutně odevzdavat jen na penize a expy, ale třeba při dodání určitého množství jednoho druhu trofejí a splnění q by hráč dostal rare trofej (třeba za 500 pirek fenixe a q + 20zl zaplaceni, by hráč dostal jeho sošku)
Odpovědět
Ne vše má grafiku použitelnou na trofej. Například hlav na zeď je extrémně málo - na PvP trofeje (z těla PvP protivníka nebo z jeho hlavy) jsme je museli extra přidat.
Mrkni do grafiky (UOFiddler), napiš zvíře a číslo grafiky grafiky. Pokud to bude stát za to (nebude nesmyslná grafika), zařadíme do XML trofejí.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
Hmm... ať dělám co chci a nadefinuju správné cesty, tak mi fiddler vyhodi všechno krom grafiky itemů...
EDIT: nevadi, vyřešil jsem to jinak.

Co takhle zkusit třeba za 50 nehtů Titána a 15 zl, dát hráčům skrze Q. Sošku (0x12CB)?
Za 500 peří fénixe a 5 zl by mohl být třeba vějíř z fénixova peří (0x1722 - sice je to grafika banánů, ale kdyby se tomu dala stejna barva jako ma fenix, účel by to splnilo)

Celkově jsem zjistil, že ve Fiddleru je spousta itemů, ktery ve hře jsou a občas někde daný, ale pro hráče nezískatelný (třeba svíčka s lebkou, přesýpací hodiny, nějaké lahvičky apod.) Koukal jsem, že tam jsou dokonce i nějké vázy. A třeba takový 0x283E nebo 0x2840 by mohly byt super napad, na pětihvězdový recept pro farmáře (aneb Sushi!). Taky je tam mraky grafik pro vybavení domů, které by klidně mohli řemeslníci vyrábět, ale nemohou.

Z baziliška by mohl začít také padat nějaký trofejní item, který by se mohl začít sbírat a následná grafika by mohla byt např - 0x2131

U ryb je té grafiky taky mraky a přitom ve hře potkavam kolikrat jen vyhradně stejne typy (nebo hold nemám štěstí ještě)
Odpovědět
(13.09.2015 v 10:37)Thortogily napsal(a): Už jednou jsem Stigovi navrhoval celkem pěkny navrh, že systemove trofeje by se nemusely nutně odevzdavat jen na penize a expy, ale třeba při dodání určitého množství jednoho druhu trofejí a splnění q by hráč dostal rare trofej (třeba za 500 pirek fenixe a q + 20zl zaplaceni, by hráč dostal jeho sošku)
Jo, zrovna před nějakou dobou jsem to psal do interního fóra, takže se na to asi mrknu.
(13.09.2015 v 12:02)Thortogily napsal(a): Hmm... ať dělám co chci a nadefinuju správné cesty, tak mi fiddler vyhodi všechno krom grafiky itemů...
A zkoušel si po nastavení cest ještě v Settings hodit Reload Files?
Alternativou je třeba Inside UO.
Odpovědět
Nechtěl jsem psat novy post, tak jsem editnul už stary s par návrhama :-)
Odpovědět
Pokud potřebujete další grafiky trofejí, stačí mi vypsat který a udělám. Myslím že Stig plánuje brzy patch, tak ať se toho přidá na jednou co nejvíc.

Jinak jsem rozhodně proti jídlům a la sushi ve hře. Už takhle mě štve že nám ve hře běhaj lidi ve "vietnamských kloboucích"...
Odpovědět
Mícháš v návrhu různé systémy, které nyní nelze kombinovat. Použij pro své návrhy vždy pouze jeden z nich:

1, Přímá trofej
Na tělo mrtvého NPC/PvP hráče se použije Vycpavačská sada, výsledkem je deed sloužící pro umístění trofeje.

2, Nepřímá trofej
Z těla NPC padá BaseTrophy s určitým jménem a grafikou. Tu lze vyměnit za peníze a expy, nebo z některých pomocí vycpavačské sady vyrobit Přímou trofej a nebo na předmět použitelný ve výrobě.

3, Tokeny
Z těla NPC (a jinými způsoby) padají Tokeny, které se automaticky slučují na vyšší stupeň nebo cílový předmět. Tokeny neumí produkovat Přímou trofej, maximálně tak item s grafikou a jménem (bez deedu). Změna tokenů na odměnu není nijak placená, ani nevyžaduje žádné dodatečné suroviny.

4, Výrobky
Do výrobního návodu nelze definovat trofej přímou ani nepřímou, ani tokeny.

Edit: upravena definice nepřímé trofeje podle Stigovi pŕipomínky.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
Co tu asi sice zaznělo, ale možná je třeba připomenout, že z BaseTrophy můžu pomocí Nářadí na trofej vyrobit item, který již pro výrobu využít lze. Jedná se momentálně třeba o Preparované vlčí drápy a Preparované vlčí tesáky, z kterých se dají dělat šperky.
Jinými slovy jde to, akorát se ta trofej co monstrum dropuje musí ještě zpracovat Nářadím na trofej.

Návrhy s technickými nedostatky si vždycky přeberu po svém. Smile Holt se tam třeba udělá o mezikrok navíc.
Odpovědět
všechny navrhy jsem myslel jako bod 2. Tj. z droputych trofeji udělat nepřimou, jen mam pocit, že Fénixova peří, nehtů titána se nic udělat ve hře ani nedá.
Odpovědět
Mám dotaz ohledně obratnosti. na wiki, je napsané, že obratnost by měla ovlivňovat šance u zlodějských dovedností, ale zkoušel jsem si pomoct při zlodějině lektvarem na obratnost (+35) a žádné změny jsem nezazanamenal. Co je na tom tvrzení na wiki pravdy?
Odpovědět
Má vliv na plížení, šacování i šperhání. Zkus koukat i na jiné věci než jen šance úspěchu, například na časy provedení akce.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
Koukat na čas mě fakt nenapadlo. Tím spíš, že u zloděje třeba při páčení zámku nehraje žádnou roli. Ale na wiki je napsaná šance na zlodějské akce. Proto jsem se ptal.
Odpovědět



Skok na fórum: