Hodnocení tématu:
  • 1 Hlas(ů) - 1 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OOC] Populační dynamika orků.
#1
V historii MW, tak jako v popisech na základě DnD je jednou z charakteristik rasy jejich schopnost rychle obnovovat populaci po velkých ztrátách způsobených válkami, nebo jinými pohromami. Klasický fantasy scénář. Nechte orkovi několik let a hordy zdecimované v předchozí válce jsou znovu připravené k boji.

Vzal jsem si na pomoc excel ,nějaké rudimentární znalosti populační ekologie a začal počítat, jak to ty orkové asi dělají.

O orcích jsme si dříve řekli, že se dožívají v průměru asi 50ti roků tam, kde je ekvivalentní průměr pro člověka 75roků. Jejich dospívání je rychlé a 8mi letý ork je ekvivalentem 18ti letého člověka. Jak co se týče pohlavní zralosti, tak statusu ve společnosti.

Největší úmrtnost mají orkové ve věku 0-8 roků. Poté se stabilizuje a znova strmě roste po 50ti rocích věku. Populace může růst jen tak rychle, kolik je způsobilých žen v produktivním věku. Proto se v modelu počítají pouze ženy.

Rozdělil jsem orky na věkové skupiny po 8mi letech.

0-8 roků - nerozmnožující se orčice.
8-72 roků - produktivní věk. (Po poradě s rasovím GM jsem zavrhl existenci orkských babiček Smile )

Jaká část jedinců z jedné věkové skupiny postoupí do skupiny následující? To říká koeficient úmrtnosti.

0-8 = 70%
8-16;16-24;24-32;32-40 = 95%
40-48 = 90%
48-56 = 20%
56-64 = 10%
64-72 = 0,1%

Takhle to vychází, že ze 100 narozených orčic se dožije:
48 roků 51 orčic
56 roků 10 orčic
64 roků 1 orčice
72 roků se dožije 1 z 10 000.

Orčice může po celý život rodit každý rok jedno až dvě děti. V průměru s neplodnými roky 1 dítě ročně. 8 dětí za 8 roků. Z těch 8mi orků budou 4 muži.

Počáteční populace orků v Isharu.

Převažující představa je, že do Isharu orků přišla pouze malá skupina. Možná stovka orků. Dejme tomu 50 orčic různého věku. K tomu ještě neurčitý počet pozdějších navrátilců z bolesti, se kterými ale nepočítám.

Orkové v akci.

50 náhodných orčic pak může odstartovat následující sekvenci.

50 zachráněných orčic v prvním roce
8 let po Pohromě - 47 orčic v produktivním věku
16 let po Pohromě - 177 orčic
24 - 291
32 - 766
40 - 1537

Krásný exponenciální růst, který potrvá, dokud populace nedosáhne nosné kapacity prostředí. Nosná kapacita je dána dostupností potravy, prostoru, úkrytů, schopností získávat tyto zdroje z prostředí....

Muži se rodí ve stejném poměru jako ženy, ale jejich život je nebezpečnější. Proto je mužů nakonec méně, než žen. V období exponenciálního růstu v populaci drtivě převažují jedinci v předproduktivním věku. Každému, kdo navštíví orkské osídlení by mělo být nápadné množství dětí a mladých orků.

Podle odhadu od oka tak můžu oznámit, že orků s původem z 50ti prvních orčic, 36 let od Pohromy, běhá po světě potenciálně něco kolem 2000 neviditelných orků. edit: A dětí a mladých nepočítaně.

Tam, kde je známá průměrná naděje na dožití, trvání produktivního věku, fertilita, úmrtnost a počet jedinců v jednotlivých věkových skupinách lze použít k výpočtu Leslieova matice.

Toto je nejspíš ideální scénář, pro který orkové neměli po pohromě vhodné podmínky, ale demonstruje to, jakou cestou se může jedna z ras vzpamatovat z Pohromy ke své původní moci.

Nechat naživu 100 jedinců z celé rasy byla docela krutá rána, ale orkové se z toho během dalších let můžou snadno vzpamatovat.

Docela by mě zajímalo, jak si osud pohrál s ostatními rasami a co pro ně má přichystáno v tomhle smeru do budoucnosti.
Jak říká jedno orčí rčení. "Gugha nagn urár nuguk na urár"
Odpovědět
#2
A co neviditelná opatření neviditelných Ishařanů k regulaci neviditelné populace neviditelných cizáckých ras vydaných jim na milost, předně pak neviditelných nenáviděných orků? Proboha lidi, tohle začíná bejt fakt směšný.
Odpovědět
#3
A jak chceš ošetřit ten růst neviditelných NPC. Hrajem RP v reálném čase a hrajeme ho podle vzoru v reálném světě. Žijeme herní roky ekvivalentní těm reálným. Máme herní děti v počtech, tak jako v reálu. Umíráme dokonce méně, než v reálu.

Na chatu jsi říkal, že by se ti líbilo jiné pojetí. Jaké je a jak bys ho chtěl hrát?
Jak říká jedno orčí rčení. "Gugha nagn urár nuguk na urár"
Odpovědět
#4
Na tom přeci vůbec nezáleží. Nehrajeme podle vzoru v reálném životě, hrajeme podle pravidel RT.

RT říká kdy se rodí děti a komu se rodí. RT si nechává neviditelné trumfy, aby mohli řídit dění, pokud uznají za vhodné. Ano, přijde mi to děsně pitomý a nesnáším to - radši bych, aby byl se operovalo s tím, co je ve světě, ale to by se taky mohli ujmout vlády retardové typu Drathart a jeho kumpáni (všichni víme, o kom mluvím, že), jejichž primárním zájmem je znechucovat hru.

Takže se hold budu spoléhat na to, že RT v budoucnu bude operovat se svými trumfy s rozumem.
Odpovědět
#5
Když píšeš životopis svojí nově založené postavy. V čem se liší od čehokoliv, co by mohla o svém životě napsat reálná osoba. Otec, matka, bratři, sestry, dědeček, babička, manželka.... A nežijeme snad průbežně ten samý život, který popisujeme v životopisech postav?
Jak říká jedno orčí rčení. "Gugha nagn urár nuguk na urár"
Odpovědět
#6
Orčí expanze naštěstí naráží na nedostatek pudu sebezáchovy.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#7
Ten nedostatek pudu sebezachovy se projevuje jak? Vzdycky jsme hrali velmi opatrne prave s ohledem na pomery sil.
Jak říká jedno orčí rčení. "Gugha nagn urár nuguk na urár"
Odpovědět
#8
Opatrně... Nazgel se jen tak sebere a zabije člověka přímo před zraky Isharských stráží. Říkám tomu vyloženě opatrnost sama. Nebo spolčení s Bratrstvem... to taky nebyl zrovna opatrný krok, protože kdyby se král sebral a něco udělal, tak by orkové nejspíš už nebyli.

To jen tak příklad dvou "opatrných" rozhodnutí, kterých se orkové dopustili.
Když potkáte člověka, co tvrdí, že ví všechno nejlépe, věřte mu... kdo jiný by to měl vědět lépe, než on.
Odpovědět
#9
Za napadení občana půjde Nazgel do vězení. Jak to bylo se spolčováním s Bratrstvem si ve hře právě povídáme. Nějaký další problém?
Jak říká jedno orčí rčení. "Gugha nagn urár nuguk na urár"
Odpovědět
#10
Nestavili se právě kvůli orkům stráže k hospodě u Swallow? Pikle s drowy, shoot-on-sight stráže v orčí pevnosti (nacházející se na území království) říkající si o vymazání z mapy, stejně jako vele-známé kolíkování, napadání lidi procházejících kolem pevnosti/těžící u ni dřevo (vlastní zkušenost)..
Odpovědět
#11
A reakce Isharu byli jaké? Nebo je budeme zavádět retroaktivně? A to jsme byli celou dobu v kontaktu se zástupci Isharu.
Jak říká jedno orčí rčení. "Gugha nagn urár nuguk na urár"
Odpovědět
#12
RT se v reakcích krotí, aby to pro vás bylo hratelné. Vaše rozhodnutí bohužel ovlivňují celou rasu, včetně newbieků.
Odpovědět
#13
Nevím, ale Nazgela bych nebral vzorového orka co se pudu sebezáchovy týče... (Není myšleno jako urážka Wink )
Odpovědět
#14
Někdo snad chce naznačovat, že důvody pro přežití orků mají OOC základ?
Jak říká jedno orčí rčení. "Gugha nagn urár nuguk na urár"
Odpovědět
#15
RT se ani tak nekrotí, jako prostě na některé věci nemá čas (nebo chuť?). Neptej se po reakcích Isharu nebo je opravdu zpětně vytvoříme.
Orkové mají velké štěstí že se jim Brak intenzivně věnuje.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#16
Hratelné pro orky může být ledacos. Docela se teď zajímám, co všechno RT chtěl udělat, ale nedostal se k tomu, abych se tomu nějak mohl přizpůsobit. Chtěl bych vidět tlustou čáru, za kterou nebude hrozit, že se bude zpětně měnit svět. Svět, ve kterém jsem třeba rok hrál a reagoval na podněty, z něho přicházející. Pokud by přece přetrvávali nějaké nesrovnalosti, tak je RP okecat, ať nepřekáží budoucnosti.
Jak říká jedno orčí rčení. "Gugha nagn urár nuguk na urár"
Odpovědět
#17
Nadherna uvaha.

Dosud RT vzdycky operoval s tim ze z cizich (non lidskych) ras prezily jen zbytky, par jedincu.

Mimochodem, ti kdoz tvrdi ze orci byli redukovani jejich nedostatkem pudu sebezachovy zapominaji na veci uvedene ve vypoctech:
1. vypocty zahrnuji ztraty (duvod proc se vyssiho veku dozila pulka samic dle vzorce jsou boje s okolim i uvnitr tlupy)
2. proc by imaginarni ork chodil do Isharu (aby "byl zastrelen" strazi etc) nebo do hospody? Co tam ork potrebuje? Tedy ten prumerny ork. Naprosto nic. Jeho ani nezajima ze ten nejakej orci tydyt Bug Puk chce koupit neco na trhu. Perky, vendori, levelovani a jine zalezitosti jsou otazka ciste PC postav.

Tak jako RT vyhrozuje zasahem krale a armady, tak by melo brat v potaz ze ve funkcnim svete by po takove veci nastalo toto: pogromy obema smery /rasa proti ktere armada zasahne muze provest naprostou rebelii, prepadavat v lesich a na cestach, zapalovat domy, etc, pote by zrejme doslo k pogromum ze strany nastvaneho obyvatelstva a vypukl by chaos kde kazdy zabiji kazdeho a drancuji se domy...nabalila by se na to verbez ze vsech stran...a i kdyby k tomu nedoslo, kral by musel udrzovat tucty hlidek a straznich stanovist, bezpecnost neco stoji/.

==>kdyby rasa napr. elfi, trpaslici ci jina, mela jen treba 30-50 clenu podle predstav RT, tak tu rasu muzete zrusit nebot by doslo k jejimu vyhynuti (az na orky tedy, ti se mnozi evidentne jinakSmile ).
Odpovědět
#18
(25.09.2011 v 19:45)Nevrin napsal(a): Někdo snad chce naznačovat, že důvody pro přežití orků mají OOC základ?
Vicemene presne tak to funguje. S tim, ze vychazime z toho, ze je tu x ras, ktere proste existovat musi (nemuzem jen tak jednu ze dne na den vymazat) a vychazime z Bolesti a Pohromy, ktera je privedla na jedno misto.
EDIT: Tady jde zkratka o koncepci shardu. Ta je multirasova. Kdyby byla koncepce shardu "human only", tak neni problem okamzite po Pohrome zlikvidovat rasu, kdyz je pomer sil dejme tomu 14:0.8 a tech 0.8 jeste ke vsemu prichazi postupne a v polosilenem stavu.
A perzekuce? Tady nejde o to, ze by nebyl cas, ja mam na tvoreni dejme tomu tak 3-4 hodiny denne. Ale tenhle cas radeji venuji tvorbe, nez abych s moznostmi GM nahanel zlobive hrace a likvidoval je (coz s moznostmi GM samozrejme neni problem). Ja se do toho zkratka plest nechci a nebudu, dokud to nebude absolutne nutne.
Jinak napriklad k odsouzeni Dratharta chybelo jen to, abych ho potkal ve hre. Dukazy (RP) uz jsem mel v ruce. Bohuzel ale nasledoval jeho ban, takze nebyla ani moznost to uzavrit.
EDIT2: Kdo zkratka neustale povida "a co na to kral, co na to Isharion" jednoduse vubec nechape slozitejsi principy a veci, nez to co je na jeho vlastnim prahu. Nebo tedy chci videt realizaci ve vasem podani az se stanete cleny RT. Akorat byste ze sebe udelali cu*aky co znemoznuji hracum si zahrat. Protoze jinak to ani udelat nejde. Pokud ano, dokazte to.
Odpovědět
#19
Nebudu to nijak zastírat za slovíčkaření ani RP důvody:
Orci jsou rasa jako každá jiná. Nebudou mít žádnou výhodu ze zde uvedeného textu.
To by jsme taky mohli dojít k tomu že trpaslíci jsou odolní magii (tvrdí to většina fantasy), proto na ně Bolest neměla žádný vliv a začínají lézt ze země jak houby po dešti.

PS: maximální věk orků bývá 40.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#20
Isharska vlada povolila pristehovalcum mit dve deti na samici. Pote prosla kazda orcice sterilizaci Tongue
Inara, Kouzelník|Gwen, ledová princezna|Lisanna, tichý bard|Prune, kněžka Helmova|Taranel, stopař(†)|Tibauld, Velitel Armády(†)|Béda Trávníček, hobit neposeda(?)
Odpovědět



Skok na fórum: