Mapa
#1
Exclamation 
Cau,chci se vas zeptat co rikate na neustaly rozsirovani mapy:

Myslim si, ze kdyby se bolest vratila treba za cypronu tak by to bylo moc fajn z duvodu:

1)zacali by se zase potkavat hraci bez toho aby si to dohodli predem pres chat
2)Nebudeme si nic nalhavat, hraje nas tu dohromady co loguji kazdy den tak 10 hracu.
3)K cemu nam je , ze trpaslici maji svoje mesto a elfove svoje za chvili ziskaji?podle me naprosto k nicemu, 3 elfove budou v eldamaru, 3 orkove na severu a 3 lidi v isharu? neni lepsi aby bylo 9 hracu na mensi oblasti aby se potkali a spolu si zahrali?
4) byl bych klidne pro kdyby se rozsirovala mapa, ale bylo by fajn, kdyby aspon rasa co chce svoje mesto,mela aspon 10-15 logujicich hracu co hrajou fakt kazdej den a nelognou jenom na quest.


Napiste sem prosim svoje nazory co si o tom myslite vy,dik
Odpovědět
#2
souhlas
Severus Gasel Snape - vyvolávač
Maniel - pyrofor bez expů:(
Rarfu
Mým hlavním cílem je - dotáhnout spolu s GM systém zakázek do hotové podoby

Odpovědět
#3
Tak já jsem tu poměrně nový ale velikost mapy jakožto člověk který rád prolézá kdejaký kout shledávám jako velké plus . Možná bych na chvílí zpomalil rust herní mapy a zaměřil se na zdokonalení stávajících lokací ( vyplněním prázdných míst) . Jinak jsem spokojený hráč Smile . Jistě hráču je docela málo a vzhledem k situaci kolem Gheeda hádám že nás možná ještě ubude .
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Finis coronat opus - In nomine et ad honorem tenebrae
Odpovědět
#4
Já jsem byl už kdysi proti rozšiřování mapy. Dokonce jsem tříštění hráčů na víc linek, což rasové rozdělení s regiony je, považoval za velký problém a krok špatným směrem. Tehdy to byl Sokar a to druhé GM, co pracovali právě na "otevření drowů"(Marina tehdy dobře věděla proč drowy ne, ale přesto si to RT tým odsouhlasil a já to tehdy označil jako plýtvání energie - dneska můžeme zhodnotit tuto aktivitu).... Byl jsem tak trošku za blba, protože hráči přece touží po nových lokacích a chtějí objevovat a zkoumat nové místa. Na tom kus pravdy bude, ale pokud bude na velké mapě deset lidí, tak se to změní v negativum. Už je to dávno co jsem byl proti tomu, aby u každé rasy byli 3 členové a o tyto bezvýznamné skupinky se staraly jednotlivé GM. Podle mě je to hloupost. Stav lidí strašně poklesl a jediné řešení jsem už tehdy viděl jakožto spojení těchto lidí za nějakým cílem. A to tady tehdy bylo kolik 20+ lidí online? Nabádal jsem RT, aby se sjednotili a dali dohromady hráče... jenže ne opět se rozjeli trpaslíci s pár lidma, elfové s pár lidma, orkové s pár lidma a lidé, kteří jsou tak nějak v samosprávě pod dvěma městy jak já říkám "mrtví". Je to asi co člověk, to názor, ale pro mě osobně je tohle rozšiřování a dělení ras se stávajícím počtem lidí zápor. Ale jinak třeba Triadovy(ty jo nevím jaké i/y) elfy přeju.

Jinak podmínka 10-15 lidí na rasu je nereálná. Myslím, že je to spíš o politice RT. Pokud tyto změny považují za dobré, tak jim v tom asi nikdo nezabrání. Z mého pohledu je to spíš tak, že každý člen RT má ten svůj pomyslný píseček a ten si hrabe(berte prosím obrazně). Prostě si realizuje své plány a s nikým se nemusí dělit/hádat. Ideální stav z pohledu GM. Otázka ale zní, prospívá tohle z globálního hlediska shardu? Tohle tříštění? Z mého pohledu tohle Manawydan spíš poškozuje. Cestu vpřed vidím na menší herní ploše, která bude "nabitá". RT tým, který bude spolupracovat a bavit hráče bez ohledu na rasu. Cest je víc, politika? Nějaká záporná frakce s pvp pozadím? Takže ano představa 3 lidí v Isharu, 3 orků na severu a 3 elfů v Eldamaru je děsivá a měla by děsit každého, kdo má ještě naději v pozitivní budoucnost Manawydanu.

GORTHAUR: Kdyby jim bylo co nabídnout, tak tady ti lidi budou už teď ne? Kdyby je to bavilo, tak tady budou už teď ne? Reálné by to bylo možná kdyby jsi tu chtěl mít jednu rasu na celé mapě, to by asi tak nějak vyšlo. Říkám je to celé o politice a názoru RT o ničem jiném to není. Lidi přijdou sami, pokud bude důvod. Ale tohle nechme být. Tady je problém dostat z lidí už jen názor, schválně kolik jich sem napíše názor na mapu a její rozšiřování. Lidi tady názory nepíšou a RT pak nemá pořádné podklady co vlastně hráči chtějí. A třeba zjistit názor RT je tady taky celkem zázrak.
Odpovědět
#5
proc je nerealnych 10-15 lidi na rasu? - staci opsat stary hrace co mas na icq, mit neco co jim nabidnout aby je ta hra bavila a klidne by tu tolik hracu bylo Smile
Odpovědět
#6
Omezení mapy: Nevidím v tom žádný zisk. Pokud se nescházíte a nehrajete spolu teď, nedonutí vás k tomu ani menší mapa. To není o prostoru, to je o domluvě. Bohužel aby taková skupina vznikla musí pro ni někdo něco tvořit, samozábava u nás nefunguje.

Gorthaur: Mít "co jim nabídnout" je asi snem každého autora. Bohužel nic se neudělá samo od sebe. Náš RT je malý, věci které nasliboval tým předešlý obrovské. Jak už jsem psal, bohužel u nás nevznikla hráčská komunita komunita, která by delší dobu generovala vlastní obsah. Bylo tu bratrstvo, bylo tu Arcanum, jakýsi základ jsem viděl v tom co se teď dělo u orků, bohužel dopadlo to jak dopadlo. Novinky co jsem orkům chystal strkám do šuplíku, ty už jsou mi naprd.

Fujiwaro uprav prosím svůj "podpis".
Práce, motivace, počet lidí v RT a čas který můžou věnovat pro MW už byl vysvětlován milionkrát. Kdo to nechápe, jeho problém.
Odmítám si ale od kohokoliv nechávat srát na hlavu.
"Neustálé zásahy do soubojového systému" jsou toho nejlepším příkladem.
Zaprvé žádný z těchto zásahů nebyl učiněn ve snaze systém poškodit.
Zadruhé měli jste příležitost se ke každému z nich vyjádřit, žádostí o pomoc s testy nebo s nastavením je na fóru víc než dost. Poslední z nich CS4, kde není od tebe jediná zpráva.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#7
Není problém. Názory v mém podpise zde řešit nebudu, takže to nechám být. Názory se můžou lišit, ale pokud někomu vadí ty moje, rád je smažu.

Whitey a co říkáš na rozšiřování mapy a dělení komunity, kde každé GM má pod sebou pár lidí? Není to taky v jistém smyslu hloupost? Tvoje odpověď je totiž tak trochu z jiné strany. Máš pravdu, že omezovat stávající prostor je asi hloupé a hlavně je na to už celkem pozdě, když se na tom lidi nadřeli. Spíš jde o to jestli to byl dobrý nápad. Já třeba vidím problém i v RT v tom smyslu, že tady tak nějak ta podpora tříštění komunity je i z vaší strany. Ať už je to podpora "drowů" i když rasové GM Marina byla proti a další věci. Jasně, asi každý rasový GM doufal, že se rasa uchytí a pojede na určitém počtu. Možná, že si za to můžou i hráči, že nevydrží.... ať zase vše neházím na vedení. Ale o tom to přece je, spoléhat se na tři lidi je velký risk. Vždycky někdo odpadne. Takže to berte jako úvahu.

A k aktuálním testům logicky žádné zprávy nemám, protože se aktivně neúčastním hry.
Odpovědět
#8
Pravda je někde mezi.
Rozšiřovat či ne - oboje má svoje pro a proti. Zde je problém, že už od vzniku konceptu "Bolest všechny donutila se stáhnout k Isharu" tím vlastně vznikl cíl "úspěch je, vrátit věci do původního stavu a rasy do jejich původních měst, porazit Bolest". To už bysme ale šli několik let dozadu a koneckonců už i ta mapa je od začátku takhle nakreslená. Pokud bysme odepřeli ten postupný ústup Bolesti, je to taky svým způsobem neuznání těch hráčských snah a odepření těch "malých vítězství", na kterých se za těch pár let pobavili desítky lidí. Nebylo to vždy tak černé, jako v časech, kdy je tu pět lidí ve špičce. Ale ani teď to není tak černé. Logicky chtějí lidi nějakou odměnu a i momentální rasy doufám považují své úspěchy s odstraňováním Bolesti za výhru nebo odměnu za jejich snahu.
Lidi se chtěli vždycky nějak odlišit nebo odtrhnout, vyčlenit. V dobách, kdy byla Bolest podstatně blíže i Bratrstvo a další hledali, jak se dostat od Isharu co nejdál. To jim těžko někdo může odpírat nebo zazlívat - chtěli prostě mít něco vlastního a hrát si "svojí hru".
Stejně jako má někdy GM "vlastní píseček", i hráči chtějí něco takového, respektive mnoho si jich rádo na tom písečku daného GM pohraje. Lidi chtěj mít něco "exkluzivního" a je jejich přirozenost se vyčlenit, sdružovat, odlišovat, soupeřit.
Problém je už v prvopočátku, kdy daný počet ras prostě předpokládá, že za každou bude hrát určitý počet hráčů. To už teď ale těžko změníme. A tak je tu podle mého názoru už těžko kam uhnout, těžko to nějak měnit, natož rušit to, čeho už bylo dosaženo. Trendy moderních her a chutě mladých hráčů Ultimě moc nepřejí - o to to máme těžší.
Ale ono není tak zle. Orkové (ale i mnozí jiní) nám ukázali, že to jde a že to může mít smysl a věřím, že se najde cesta, jak v tom smysluplně pokračovat i do budoucna. Jen to chce zkrátka vůli, toleranci a shovívavost na obou stranách a krom vlastních písečků se věnovat i tomu "společnému jádru hry".
Odpovědět
#9
2Fujiwara: Děkuji za úpravu. Nevadí mi když se něco podobného rozjede někde na fóru, ale tohle mě dráždilo jak červený hadr ať jsem otevřel jakoukoliv stránku.

Problém jedno GM na pár hráčů je potřeba vidět i z druhé strany. Máme různé rasy, hráčové stejné rasy mají tendenci se sdružovat. Vzápětí ale někdo přijde s utkvělou představou že drow nesmí spolupracovat s nikým, lidi dají ban orkům, orkové žerou elfy a vím já třeba všichni ignorují trpaslíky. Následky jsou jasné - spolu ti hráči nikdy hrát nebudou. GM se pak věnuje své oblíbené rase (2-3 hráčům), protože není v jeho silách (a čase) seznamovat se s reáliemi dalších ras a organizovat něco i pro ně.

Chtělo by to místo zmenšování mapy vymyslet za A. lákadlo, za B. jak mohou rozhádané rasy hrát spolu - protože nikdo s člověkem 30. levelu nebude zakládat trpaslíka aby se přidal k jejich eventům.
Nějaké návrhy?
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#10
V pohodě, ten podpis nebyl už úplně aktuální a momentálně ani férový. Myslím, že letos už se dělají i větší zásahy a vidím i snahu pohnout s těma vážnějšíma problémama, takže si myslím že si zasloužíte i pochvalu. Hlavně vydržte a spláchněte ty větší "vady". Problém je v té kapacitě, ale s tím nic moc neuděláme. Moje názory nejsou často ideální, ale jinak Manawydanu přeju úspěch.

Všechno má dvě strany mince. Teď mají asi největší šanci elfové a pod Triadem bych se nebál, že se nebudou bavit. Pokud si udrží nějakou aktivní komunitu elfů, tak věřím v úspěch. Orkové jsou teď nějak rozbití co tak čtu, což je škoda protože co jsem sledoval fórum, tak to tam žilo. A Gheed tomu dával náboj, takže těžko říct co s nima bude. Trpaslíci(a lidi) jsou podle mě špatní dlouhodobě, co si tak vzpomínám, tak vždycky jeli na pár lidech, což je špatné. Tím ale nechci hodnotit práci Garlana, to vůbec ne. Jen mi třeba právě ti trpaslíci přijdou jako "marná" snaha. Obzvlášť teď když se Triad snaží s elfama a orkové taky nějak fungovali. Dávat do toho ještě další rasu mi přijde už zbytečně moc, spíš bych podpořil zase elfy nebo orky. Tři linky je zbytečně příliš a opět se tím zvýší riziko rozpadu.

Jinak k tomu co napsal Stig nemám co dodat. Bez té spolupráce se to nepohne a to jak v řadách RT, tak mezi hráči. Přemýšleli jste někdy o tom dát více GM k jedné rase? Já bych třeba přestal nějak víc podporovat rasy u kterých je minimum lidí - trpaslíci? A prostě nakopnul rasu, která má nějakou větší naději. Přeci jenom dva lidi z řad RT udělají zase víc akcí a víc zábavy než jednotlivec.

A. Vymyslet lákadlo... Lákadlo je samotný systém, komunita, kamarádi, zábavnost hry, akce od komunity i z řad RT. Otázka je co z toho je reálné lákadlo a jak moc velké. Mě tady třeba nejvíc drželi fajn lidi. Daly se překousnout nedostatky a prostě se zabavit s kamarádama. Pokecat a zúčastnit se nějaké akce - pro mě byl třeba top Manawydan pod Triadem a Marinou. Vidět posun své práce, vidět dopady svých činů a rozhodnutí. To je prakticky největší lákadlo UO.

B. Těžko říct, prostě rasy jsou už tak nějak v základu ne úplně přátelské ke všem. Drowy řešit nemusíme. Orkové se asi nikdy s elfama plácat po zádech nebudou. S tím se ale musí počítat, když se podporují dvě "nepřátelské" rasy. Trpaslíci a lidé jsou podle mě zase takoví neutrálové, za prachy nebo odměnu se můžou spojit prakticky s každým.

Můj návrh je takový, přestat podporovat více než dvě linky zároveň. Aktuálně teda dělat elfy a udržet/rozvíjet orky. Trpaslíky aktuálně neřešit a koncentrovat síly k rozjezdu nadějnějších ras. Jak jsou na tom lidi netuším, ale asi nic moc. Ono ani ten starosta/armádní velitel toho bez lidí moc nevykouzlí. Další návrh mám na vytvoření nějakého společného viditelného místa, kde by se aktualizoval stav jednotlivých ras(třeba i s popisem od RT, kde by se popsala "nadějnost rasy"). To by sloužilo nováčkům k "doporučené" volbě rasy, kde mají větší naději na zábavu a navíc podpoří snahy RT. Nemá cenu zakládat gnomy a hobity(například), když aktuálně nemají komunitu a hlavně "podporu" RT.

Prostě pokud se má Manawydan vyhrabat zpět na nějakou rozumnou úroveň, tak musí spojit síly jak celý RT(přestat si házet klacky pod nohy a vydržet delší dobu něco dělat - už tady toho bylo spousta, co se nějak načalo a upadlo do zapomnění) , tak i hráči(prakticky to samé co RT). Představte si, že by u jedné rasy bylo 10 lidí. To už je slušný počet, šance zabavit se mezi sebou celkem vysoká a do toho podpora dvou GM. To si myslím není špatný rozjezd. Ale to se samo od sebe neudělá. Pokud se tu pořád budou tlačit tři a více linek jako doposud a u každé bude pár lidí, tak já osobně v tom naději nevidím.
Odpovědět
#11
Těžce ohraná písnička Smile ... pardon, ale příspěvků typu Fujiwara jsem za 4 roky myslím načetl až až Smile a opět se jen podivuji nad tím co všechno hráč vidí a čemu všemu za oponou rozumí. Vytahovat tu Drowy Biggrin .. nechápu kam tím chtěl básník dojít, protože pokud se já a (to GM s prominutím Keringer) vrátíme tak nejspíše na tom, aby jsme pokračovaly právě na Drowy rase takže to žádnou práci/čas ze světa nahoře nebere ani nebralo Wink
Odpovědět
#12
Pardon, ale příspěvek typu Sokar mi přijde celkem mimo mísu a nepřináší žádný názor k mapě. Sokare, mohl bys nám prosím napsat co si myslíš o mapě? O jejím rozšiřování, popřípadě rozdělování komunity a třeba i k přípravám drowů, kteří s tím taky v jistém smyslu souvisí? To víš, my za oponou nic nechápeme, nic nevidíme a vše si špatně vysvětlujeme. Proto je vždy vítaná reakce někoho znalého a někoho kdo do toho vidí. Velice rád se přiučím a přehodnotím své názoryBiggrin.(původně jsem tu psal něco jiného, ale s ohledem na Whiteyho, který aktuálně pracuje na smysluplných věcech promazáno).
Odpovědět
#13
no Fujiwaro a ty plánuješ zase hrát(mohl bys)? jelikož jestli ne,tak nevím proč se tu vůbec vyjadřuješ Smile
Odpovědět
#14
Co já vím? Podle toho jak to tady půjde dál. A ty se Pietro plánuješ aspoň trochu vyjadřovat k topicu do kterého píšeš? Píšu tady, aby se tobě podobní měli čemu divit a mohli ti dávat plusy za to jak rozvíjíš sekce návrhy(naposledy výsměch na Iliciuse - ale chápu, že jsou víc oblíbení lidé, kteří si názor nechají pro sebe a jsou ve skupině "spokojení", než ti kteří píšou své názory podle toho jaké opravdu jsou bez ohledu na dopady = a to mi v betě přijde mnohem přínosnější, protože pokud máš z něčeho negativní pocit, nemá smysl psát opak) a diskuze. Nicméně v pravidlech nevidím nic jako že by sem mohli psát jen ti co zrovna hrají na Manawydanu. Naopak mi přijde, že polovina tvých příspěvků naprosto ignoruje téma a to se prakticky na každém fóru vyjma tohoto nějak trestá. Spam se totiž obvykle maže, jen tady se z nějakého podivného důvodu plusuje :-)
Odpovědět
#15
Poslaná PM niekolkým diskutujúcim. Berte to prosím ako interné info.
Black Hole:
http://www.youtube.com/watch?v=fCL5CfHm7Ps

(kto nájde môj príspevok má bod .) )
Odpovědět
#16
Hrající hráči mají aktuální informace. Proto to plusko ode mně, protože až do té zprávy jsem si myslel že hraješ.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#17
O to tady přece vůbec nejde. Neřeší se tady včerejší event, nebo aktuálně přidaný systém na testování. Řeší se tady NÁZORY na rozšiřování mapy. To znamená, že kdo chce něco připsat, tak si musí najít pět nebo deset minut na zamyšlení a sepsání svého názoru. Člověk co si najde třicet vteřin na sepsání výsměchu nebo spamu sem opravdu psát nemusí a v mých očích je takové chování mnohem horší než když někdo půl roku nehraje a něco napíše. Nikdo s mým názorem souhlasit nemusí, tak jako je to s každým názorem. Ovšem přijde mi vhodné aspoň teda sepsat svůj názor, protože napsat proč sem vůbec píšeš, když tu nehraješ? Nebo proč sem vůbec píšeš když jsi za nějakou neprůhlednou oponou? Co to s tím má proboha společného? Chápu, že mě hodně lidí nemá rádo za moji tvrdou kritiku(místy byla možná přehnaná to uznávám), ale i ta kritika byla k něčemu. Naopak tyhle spamy a výsměchy na odlišné názory k ničemu ještě nebyly. Nicméně je to tady takový zvyk někoho sejmout za návrh nebo názor. Často si takový spamer ještě odnese plusy a to nemyslím zrovna tenhle topic, je to tady skoro všude. Nevadí mě, když Sokar nebo Pietro napíše svůj názor, od toho to tady je(a pak ať si sklidí plusů podle kvality názoru). Problém je, že oni žádný názor neprezentují... to je celé co bych k tomu řekl.

Každopádně pokud si vedení nepřeje, abych sem cokoliv psal, tak mi stačí SZ od Whiteyho. Pochopil bych to.
Odpovědět
#18
No, asi tak: k tomu, kdo má či nemá právo vyjádřit vlastní názor se tu nějak už radši nevyjadřuju. Není to tak dávno, co jste některé členy RT za pouhé vyjádření vlastního názoru docela dost podpásově zkritizovali (aspoň teda někteří) a bylo to prezentováno jako "hraní na vlastním písečku" a útok proti všem lidem dobré vůle apod. - což tedy lze taky označit za výsměch a spam (opomíjím sofistikovanost projevu, která má vliv na skrytí podstaty příspěvku). Takže tohle já beru dost s rezervou - jednou tu je pro vás mantra "svobodného slova" a podruhé s klidem "sejmete" někoho jiného za jeho názor.. anebo to co píšeš se na členy RT nevztahuje? Dle mého názoru si tu dost účelově upravujete principy, které by měly být obecně platné, hlavně aby "bylo po vašem" a hlavně když to podpoří ten jediný správný názor (= ten váš).
Připomíná mi to toho člověka, co napsal tu památnou absurdní větu ve smyslu "dost často prosazuje svůj názor i když je horší než názor ostatních"1 (tedy vyčítat někomu, že zaujímá stanovisko, na základě toho, že zaujmu stanovisko vůči jeho názoru Biggrin).

Ale to už tu zabředáváme spíš do principielních a "metafyzických" otázek.. Smile Jen mi to nedalo a doufám, že tyto principy nebudou vždy prosazovány účelově, ale budou všeobecně platné. Vzpomeňte si na to příště, že práva co hájíte pro sebe by měla samozřejmě platit i pro ostatní bez ohledu na "uživatelskou skupinu".

EDIT: 1: Na přání autora doplněn zdroj volné parafráze:
http://vodacekworks.blogspot.cz/2012/03/...ydanu.html Biggrin
Odpovědět
#19
bože Biggrin já se raději nevyjadřoval,aby to nepokračovalo ...a kdo se vysmíval? já to chtěl jen srovnat,protože jsem mu nevěřil a nechtěl mi to ukázat ani ve hře....žádné vysmívání Wink
prý tvrdou kritiku,ale taky si to přečti..je to pořád to samé o rozdělovaní do linii a podobné bla bla Biggrin
peace
a co se týká mapy: byl bych spíše pro osazení volných míst,pro zmenšení určitě ne....každý se rád projde i když je ve světě sám Smile
Odpovědět
#20
No jo, jsou lidi, kterým stačí solovat dungy s OP mágem a ještě jsou schopní to označit za normální. Peace Pietro.
To o těch liniích(a to další bla bla bla) píšu od začátku. Já mám totiž určité myšlenky(pro některé těžce pochopitelné) a i když některé můžou být nesmysly, tak spousta z nich se zatím projevuje jako myšlenky dobré.
Začalo to asi tady? http://forum.manawydan.cz/showthread.php?tid=2737&pid=72768#pid72768
Ten topic si myslím byl tehdy na slušné úrovni a dají se tam dohledat tehdejší názory na situaci a rozhodnutí RT(kde já očekávám určitou odpovědnost, stejně jako hráč odpovídá za své chování) I když neznám GM Erik, tak si ho vážím jen proto, že je schopný jít mezi lidi a uznat chybu(sekce s orkama).
Každý si může porovnat vývoj nebo posun. Není to nic tak těžkého(zhodnotit prosazení drowů se po necelém roce dá celkem průkazně). Proto mě udivuje, že GM drowů není schopné za 10 měsíců ukázat nějaké pozitivní výsledky a přitom vytahuje nějakou neprůhlednou oponu...
Asi si dám pauzu i od fóra, škodím tady kreativním lidem a stejně jako nehrající uživatel nevidím přes neprůhlednou oponu(:-). Navíc je tady potřeba spíš někdo, kdo bude pět chválu a to je věc, která mě moc nejde. Já jsem byl vždycky spíš pro sklenku čistého vína a tu spousta lidí těžce snáší(většina lidí, kteří podporovali moje myšlenky jsou pryč). Naštěstí existuje faktor času a čas bude ten, kdo to tady nakonec zhodnotí(tak snad brzy v drowském podzemí s populací 30+, pak Sokarovi velice rád vyjádřím omluvu).
Odpovědět



Skok na fórum: