Manawydan
Zdravím. Moc sem teď nechodím, protože jsem tu delší dobu viděl jen mrtvo. Aktuálně bohužel taky nemám možnost přispět nějak k řešení, protože tohle jde technologicky dalece mimo mě. A bohužel aktuálně i procházím řadou změn (doufejme k lepšímu Smile ) jako jsou změny v práci apod. Od druhé půlky příštího týdne mám dovolenou, takže musím uzavírat spoustu věcí, než odjedu. Nicméně jak jsem psal, v tuhle chvíli stejně asi nemám jak pomoci. Angry
Biosku, koukal jsem na dnešní issue na GitLabu... Myslíš, že kdyby se Ti to nepodařilo v blízké době nějak rozjet a neviděl by si výhled, že to v nějakém rozumném termínu dokončíš (ať už kvůli času, nebo znalostem), že bys dal když tak vědět? Ideálně nějak skrz fórum, protože s ICQ furt řeším akorát problémy a spíš mě tam teď nikdo nezastihne, než naopak.
Nemůžu sice nic slíbit, ale v (bývalé) práci jsme s Dockerem dělali prakticky na všech webových projektech, znám tam pár lidí, kteří s Dockerem pracují na odbornější úrovni a třeba bych je ukecal na nějakou menší bokovku. Klidně bych do toho snad i investoval nějakou tu korunu a normálně těm lidem zaplatil (pokud to nebude ranec), když ve finále nebudeme díky tomu muset platit nějaké šílené licenční poplatky za Windows a v dlouhodobém horizontu se to vyplatí. Pokud bys třeba i ty věděl o nějaké další možnosti, třeba že s finanční kompenzací, dej prosím vědět, ať to můžeme probrat a kdyby to bylo hodně peněz, třeba se s někým dalším dohodneme i na nějaké sbírce.

Mimochodem, až (nechce se mi říkat "pokud", sám jsem se s MW taky nedokázal nikdy rozloučit a ani to nemám v plánu, i kdybych, jak se tu píše, měl dělat třeba jen občas) to rozjedem, skoro bych byl i pro nespouštět hned provoz pro veřejnost. Jsem toho názoru, že bychom se jednak jakožto RT napřed měli "regroupovat", vzchopit, zjistit kdo s námi půjde dál a kdo ne a ideálně i napřed udělat nějaké významnější pokroky. Ať máme vůbec hráčům co nabídnout a neskončí to jen tím, že se pustí server a nic z toho. Taky dost možná bude celkem mnoho práce s vypořádáním se s následky toho dlouhého výpadku.
Zkrátka ideálně bychom to měli vnímat jako příležitost pro tak trochu nový start, pořádně máknout a neprobírat z umělého spánku pacienta, který následně bude jenom v bolestech dlouho a nepěkně umírat (a ještě u toho smrdět). Možná se mnou mnozí nebudou souhlasit, ale je to můj názor. Interně jsme to zatím neprobírali a vlastně ani nevím, zda by se takové diskuzi a následné činnosti někdo chtěl věnovat.

PS: Jinak myšlenka finanční podpory od hráčů je sice hezká, ale v praxi je to poměrně dost kontroverzní téma, které potenciálně může přinést mimo jiné třeba i dohady o protěžování a nadržování sponzorům, nebo naopak stížnosti ze strany sponzorujících, že "za ty peníze očekávali...", nemluvě o tom, že takové financování by muselo být transparentní. Takže za sebe to vidím jako velice problematické, takové věci je třeba napřed pořádně promyslet a mít ošetřené. Myslím, že ve finále to prostě jen budeme muset financovat sami, v rámci RT.
Odpovědět
Citace:Pokud bys třeba i ty věděl o nějaké další možnosti, třeba že s finanční kompenzací, dej prosím vědět, ať to můžeme probrat a kdyby to bylo hodně peněz, třeba se s někým dalším dohodneme i na nějaké sbírce.

Jinak myšlenka finanční podpory od hráčů je sice hezká, ale v praxi je to poměrně dost kontroverzní téma, které potenciálně může přinést mimo jiné třeba i dohady o protěžování a nadržování sponzorům, nebo naopak stížnosti ze strany sponzorujících, že "za ty peníze očekávali..."

Myslím, že ve finále to prostě jen budeme muset financovat sami, v rámci RT.

Myslim, ze na zbierke by sa mohol podielat ktokolvek, kto chce Manawydan podporit. Ja by som bol ochotny prispiet. Jedine, co ocakavam, je aby shard znova fungoval Smile

Citace:skoro bych byl i pro nespouštět hned provoz pro veřejnost. 

Zkrátka ideálně bychom to měli vnímat jako příležitost pro tak trochu nový start, pořádně máknout a neprobírat z umělého spánku pacienta

Mas na mysli zrusit otvorenu registraciu? Pretoze s tym by som suhlasil. Ale nechal by som moznost, v pripade, ze by nejaky hrac mal vazny zaujem sa zucastnit "noveho Alpha testu". Napriklad by napisal mail adminovi, v ktorom by uviedol, ake ma plany a ciele.

Co sa tyka prace na testoch, premyslali ste vytvorit level system pre testerov? Odmenami by mohli byt nejake achievmenty a oblecenie. Rovnako ako to funguje v dnesnych hrach, napriklad v CS alebo Fortnite. Hraci dostavaju ako odmenu skiny etc, ktore nemaju vplyv na hru, len opticky efekt. Ked to dokaze motivovat miliony hracov na celom svete, preco nemotivovat testerov na MW?
Odpovědět
(24.07.2018 v 18:22)Georgwell napsal(a): Mas na mysli zrusit otvorenu registraciu?

Ne, myslel jsem spíš nepouštět hráče do hry vůbec, i kdyby už byla možnost to pustit. Do hry by mohly logovat pouze GMs. Zní to asi dost drakonicky, ale měli bychom nejprve:
1. Zburcovat RT, zjistit stavy a možnosti členů, zkoordinovat se na aktivitě;
2. zmapovat škody po tom dlouhatánském výpadku, dát dohromady plán pro nahrazení škod/zmírnění dopadů;
3. podle stavu RT dát dohromady nějaký plán realizovatelných úkolů tak, abychom otevírali hru alespoň už s nějakým vylepšením/prací, ideálně buď velmi výrazným co do objemu práce, výsledného efektu, nebo klíčovosti (nový/zásadně přepracovaný systém XY, dokončení něčeho dlouho slibovaného, nová herní lokace, zásadní úpravy světa atd.);
4. stanovit si deadline na dokončení předchozích tří kroků (ano, to upřímně mohou být zvláště kvůli bodu 3. klidně i další měsíce, proto je mi jasné, že tohle nebude moc populární), spravit hráče o tomto termínu, odřídit to projektově a pohlídat termíny... zkrátka odmakat to;
5. a nakonec - udělat aspoň trochu promo tomu znovu-otevření, prezentovat výsledky, doladit věci, které bychom potenciálně přehlédli v rámci řešení bodu 2., nechat hráče testovat výstupy z bodu 3.

Prostě jednak to nepouštět do chaosu (kdy se jedno GM s časem 30 minut týdně bude snažit všem hráčům nahrazovat ztracené majetky, nemluvě o tom, že by třeba stihlo ještě něco dalšího) a druhak se z toho snažit aspoň vytřískat něco pozitivního, nebo přinejmenším zamezit té nejhorší frustraci hráčů. Přeci jen jistou dobu se tu mluvilo přesně o tomhle, že se server vypne pro hráče a GMs budou makat na problémech, o kterých se dlouho ví. K tomu ale nikdy nedošlo. Toto by byla ideální příležitost, ovšem má to samozřejmě ten nepodstatný detail, že do hry se celou dobu nedostaneme ani jako GMs, tudíž práce stojí. Přitom motivace pro to makat a makat by mohla být ideální právě v tom, že dokud se to neodmaká, tak prostě žádné MW není a nebude. Hráči by nás mezitím mohli prudit (pardon, chtěl jsem říct "motivovat" Biggrin ) na fóru, občas bychom jim vypustili nějaké lákadlo, hodili anketu, abychom dle toho upravili dílčí věci atd.
Ale ovšem - samozřejmě toto celé může zkolabovat už na bodu 1. nebo 2., kdy prostě zjistíme, že na ty další věci už nemáme lidi... Pak si můžeme klidně říct, že MW prostě pouštíme s těmito a těmito výhradami a limitovanou podporou. Ale aspoň se to bude vědět a nikdo nebude žít v nějakých bláhových nadějích.
Odpovědět
To znie vsetko prilis idealisticky. To ste mohli prist s tymto oznamom uz v januari. Uzavriet otvorenu registraciu by som pokladal za rozumne riesenie. Zamedzenim pristupu vsetkym okrem GMs sa vratite 15 rokov dozadu. A to, ze za par mesiacov sa vratite s velkymi zmenami vam ja osobne neverim. Ale budem vam vsetkym drzat palce.
Odpovědět
Neboj, já nejsem naivní, držím tu už nějakých skoro 10 let (to to letí, sakra), přičemž mnozí jsou tu ještě déle... Wink Proto tam byl následující dovětek:
(25.07.2018 v 00:45)Stig napsal(a): Ale ovšem - samozřejmě toto celé může zkolabovat už na bodu 1. nebo 2., kdy prostě zjistíme, že na ty další věci už nemáme lidi... Pak si můžeme klidně říct, že MW prostě pouštíme s těmito a těmito výhradami a limitovanou podporou. Ale aspoň se to bude vědět a nikdo nebude žít v nějakých bláhových nadějích.
V prvních fázích jde opravdu jen o to zjistit, jaká je situace a co si můžeme a nemůžeme dovolit, kolik času tomu budeme schopní dát a zda se v tom čase dá něco rozumného stihnout. Toto budeme muset udělat tak nebo tak, tomu se nevyhneme po takové pauze.
Taky mám práci, přítelkyni, zájmy atd., jako všichni ostatní. Dobře vím, že na plný úvazek tady každý den nikdo dělat nebude a že členy RT bychom mohli spočítat na prstech jedné ruky a když dojde na lámání chleba, těch, co se k něčemu dokopou, spočítáš na jedné ruce dokonce i pokud si ve volnu rád hraješ s cirkulárkou a jsi tak trochu nešika.

Jinak tohle vyjádření je stejně dobré nyní, jako by bylo v lednu - protože tak nebo tak bychom na ničem dělat prakticky ani nemohli. Návrat 15 let dozadu by minimálně co do potenciálu a počtu hráčů nemusel být vůbec od věci, to pro mě není hrozba, spíš naopak. Ten vývoj, co proběhl mezi tím, ten nám už nikdo nesebere.
Odpovědět
Ach Manawydan  Thumb Up

Poslední Ultima server, který by byl člověk ať už z nostalgie nebo chutě, ochotný zapnout  Biggrin 
Když jsem se podíval na výčet lidí v RT a spojil to s jejich posledním přihlášením na forum, myslím, že držíme palce s chutí a dostatkem času na pořádné šlápnutí do pedálu co už MW dlouho potřebuje.
Podle mého to špatný nápad není a už dávno v zapomenuté minulosti se tahle myšlenka proháněla ve spousty hlavách, ale rozhodně to bylo vždy riskantnější než ve chvíli kdy server už nějakou dobu nejede. Nechat hráči platit server to by byl první krok ke kopání hrobu, zavřít otevřenou registraci si myslím už je jen hloubení (subjektivní názor). 
Teď trochu z vesela  Biggrin ti co neustále s cukáním v oku koukají na "Server je offline". Co Vás nejvíce bavilo či baví a bavit bude na MW a myslím tím, přímo jako příběh či profese kde se odpoutáte od denního života a ponoříte se Vážně do toho krutého světa MW. Co si pamatuji já tak v první fázi to byl první začátek za Elfy jakožto kováře ve srubu. Neustále byl někdo ve srubu nebo pobíhal kolem a vedly se někdy až plamenné schůze o návratu do Eldamaru, bolesti, zásobách, orcích, lidech, bratrstvu, harpyjích v lese. Neustále za mnou někdo chodil, že chce opravit nějaký mečík, vyrobit obruče na sud atd. atd. Opravdu jsem se tenkrát nezastavil a připadal si jako bych sám u počítače to kladivo držel a nevěděl kam dřív uhodit a do toho stíhat vést konverzaci.  Biggrin Biggrin
Odpovědět
(27.07.2018 v 08:05)Sokar napsal(a): Teď trochu z vesela  Biggrin ti co neustále s cukáním v oku koukají na "Server je offline". Co Vás nejvíce bavilo či baví a bavit bude na MW a myslím tím, přímo jako příběh či profese kde se odpoutáte od denního života a ponoříte se Vážně do toho krutého světa MW. Co si pamatuji já tak v první fázi to byl první začátek za Elfy jakožto kováře ve srubu. Neustále byl někdo ve srubu nebo pobíhal kolem a vedly se někdy až plamenné schůze o návratu do Eldamaru, bolesti, zásobách, orcích, lidech, bratrstvu, harpyjích v lese. Neustále za mnou někdo chodil, že chce opravit nějaký mečík, vyrobit obruče na sud atd. atd. Opravdu jsem se tenkrát nezastavil a připadal si jako bych sám u počítače to kladivo držel a nevěděl kam dřív uhodit a do toho stíhat vést konverzaci.  Biggrin Biggrin

Mna vzdy, ked som sa tu logol odradil zaciatok. Radsej ako hrat by som sa chcel podielat na vytvoreni questovej linie, ktora by hraca previedla zakladmi hry. Nejdem sa tu rozpisovat. Urcite niesom prvy a ani posledny, kto tu prisiel s tymto navrhom. Mozno uz nieco vo svete existuje. Ale touto zakladnou liniou by to nemalo koncit. Aspon na 10 hodin by mal byt hrac zamestnany questami. A po tychto 10 hodinach by uz poznal system hry, spoznal spoluhracov a zacal sa snazit byt sucastou komunity.
Odpovědět
Přes 14 dní a zas úplné mrtvo? Jinak s tím začátkem na to koukáš moc negativně Smile
Ono je to hrozně těžké, když by sis to vzal v širším měřítku. Udělat na 10 hodin linii questů si myslím takový problém nakonec není s úvodem do hry (ikdyž ten je v tutoriálním městečku, ale dobrá) nebo spíš bych to bral s úvodem přímo do světa a prostředí. Jenže na to se nabaluje přítomnost a budoucnost dokonce minulost.
Minulost - Možná jeden člověk na servru nejspíš Stig by mohl mít lepší přehled o všech questech co existují. Zakomponovat do Isharu nějakou serií questů v tom všem co už tam je není úplně pro kohokoliv si myslím.
Přítomnost - Otázkou je když píšeš systém hry zda by to nemělo být zaměřené i zvlášť na každé povolání. Dokážu si představit, že pro kováře je série questů zaměřených na jeho vybavení kde dostává jako odměnu i nějaké základní recepty+vybavení a povídání o tom a tom daném materiálu, výrobku či nástroji. Takhle by mělo být uděláno pro každé povolání nejspíš individuálně což už je dost práce, ale dojem by to rozhodně udělalo.
Budoucnost - A když se vyřeší tohle celé a udělá xx hodin práce tak tu máš rasy a rasová města a pokud nechceš jet striktně přes kopírák tak musíš celé série questů trošku obměnit a vymyslet je pro každou hratelnou rasu a každé rasové město a kdyby si opravdu chtěl, aby to co uděláš mělo teprve hloubku tak uděláš jednu alternativní cestu u všeho pro cizince (Eldamar = Elfové .. Alternativní cesta pro cizince = všechny jiné rasy).
Odpovědět
(14.08.2018 v 07:45)Sokar napsal(a): Přes 14 dní a zas úplné mrtvo? Jinak s tím začátkem na to koukáš moc negativně Smile
Ono je to hrozně těžké, když by sis to vzal v širším měřítku. Udělat na 10 hodin linii questů si myslím takový problém nakonec není s úvodem do hry (ikdyž ten je v tutoriálním městečku, ale dobrá) nebo spíš bych to bral s úvodem přímo do světa a prostředí. Jenže na to se nabaluje přítomnost a budoucnost dokonce minulost.
Minulost - Možná jeden člověk na servru nejspíš Stig by mohl mít lepší přehled o všech questech co existují. Zakomponovat do Isharu nějakou serií questů v tom všem co už tam je není úplně pro kohokoliv si myslím.
Přítomnost - Otázkou je když píšeš systém hry zda by to nemělo být zaměřené i zvlášť na každé povolání. Dokážu si představit, že pro kováře je série questů zaměřených na jeho vybavení kde dostává jako odměnu i nějaké základní recepty+vybavení a povídání o tom a tom daném materiálu, výrobku či nástroji. Takhle by mělo být uděláno pro každé povolání nejspíš individuálně což už je dost práce, ale dojem by to rozhodně udělalo.
Budoucnost - A když se vyřeší tohle celé a udělá xx hodin práce tak tu máš rasy a rasová města a pokud nechceš jet striktně přes kopírák tak musíš celé série questů trošku obměnit a vymyslet je pro každou hratelnou rasu a každé rasové město a kdyby si opravdu chtěl, aby to co uděláš mělo teprve hloubku tak uděláš jednu alternativní cestu u všeho pro cizince (Eldamar = Elfové .. Alternativní cesta  pro cizince = všechny jiné rasy).
Vsetko co pises je pravda a je mi to jasne. Preto by sa mal system zjednodusit. Menej ras, miest, wipe nielen postav, ale celej historie a zacat znova. Postupne by sa pridavali povolania, rasy a rozsirovala mapa ako je to pri vacsine F2P online hier.
Odpovědět
Na to bys potřeboval tým lidí s obrovskou dávkou iniciativy, chuti i času.
Podívej se třeba na Erebor shard tam se kluci prostě semkly přebraly Morii (po jejím skončení) k tomu přihodily svoje nápady a ten server bych řekl se v pohodě drží.
Odpovědět
On se ten koncept za celou to dlouhou dobu dost změnil. IMHO. Abych jen nehejtoval, nebo nerejpal - držím palce ať už se rozhodnete k čemukoli. Stále sem ještě jednou za pár týdnů kouknu - přeci jenom, pár let jsem tomu taky kdysi dal Smile
Odpovědět
Tak sem rád, že se konečně MW povedlo rozjet a myslím, že budu mluvit za více lidí, když s palcem nahoru Bioskovy za práci Thumb Up  se budu těšit až zbytek týmu po docela pěkné pauzičce začne hýbat se samotným světem zas o nějaké ty procenta kupředu, aby jsme jim ten palec mohly dát taky.  Smile
Odpovědět
Najde se tu ted nejake aktivni quest GM? Bude novy pribeh? (nebyl by lepsi a pro RT i jednodusi wipe?)

Za sebe muzu rict, ze bych uvital klidne i wipe a novy zacatek. Hlavne ted kdyz jste odvedli tu spinavou praci v podobe prevodu by to chtelo co nejdrive hru dat do podoby, kdy ma smysl hrat. Tedy vyresit ty problemy s vracenim savu nebo si to zjednodusit tim wipem....

Moc se tesim na obnoveni sveta Manawydanu....
Odpovědět
dej už pokoj s wipem Biggrin
tím tuplem bych už nelogl, takže jsem si krásně logl a pokutil něco Smile
mám všech 6 postav a opravdu nechci je dělat všechny znova Biggrin
Stigůů prosím koukni jak budeš moct na ICQ - kamarád má problém se dostat do hry (neví heslo možná ani acc, psal ti)
Odpovědět
Ono to jede? Ja vidim furt server je offline
It's good to be bad.
Karlos Strench - Elf, hraničář
Odpovědět
Již nějakou dobu to jede, ale stále tápu ohledně návratu savu. Musíme předtím totiž upravit skripta, aby se nemazali vendoři a uvidíme, jestli nebloknout i rušení nájmů (no, minimálně se tam musí opravit chyba s váhou ve vystěhovaných kontejnerech). Jak si to představuju já osobně, klidně bych dal třeba čtvrt roku bez jakéhokoliv vystěhování/mazání těchhle dvou věcí, ať mají lidi čas si zas lognout a oběhat si to. Ne každý musí vědět, že to zas jede, někdo si může vzpomenout, že by se k MW rád vrátil po delší době.
K tomu ale potřebuju rozjet MW na localhostu a pokud se nepletu, to asi bude muset být na Linuxu. Zkusím to dořešit s Geem nebo s Bioskem, nebude to asi úplně sranda, natož pokud nemám srovnatelné technické znalosti. Moc informací jsem zatím nedostal a jsem rád, že mám přístupy a povedlo se mi shodit a zpátky nahodit server přes command line. S Linuxem si zas tolik netykám. Sad
Prosím ještě o strpení, snad se k tomu dostanu i teď o víkendu a nějak to brzy dořešíme.

(05.11.2018 v 03:28)Pietro napsal(a): Stigůů prosím koukni jak budeš moct na ICQ - kamarád má problém se dostat do hry (neví heslo možná ani acc, psal ti)

Sorry, přehlídl jsem to. Prosím, ať mi napíše SZ zde na fóru nebo na e-mail (raegannj@gmail.com). Ať sepíše vše, co ví (registrační email, název účtu, eventuálně jméno nějaké existující postavy na tom účtu, pokud neví ani název účtu). Zkusíme to nějak dohledat.
Odpovědět
Zdravím,
možná jste si toho všimli, možné ne, ale server dp2.cz měl nový start/wipe ... tak mi to nedalo a lognul jsem s tím, že si tam zahraju crafta neb jsem tam na něj měl dobré vzpomínky. Každopádně po wipe jsem zjistil, že čistý craft, bez mohutého supportu tam je nehratelny, prostě změnili systém.

Tím se dostávám k MW, který je momentálně snad jediný RP server s hezkým craft systémem? Aneb dolaďte věci typu Human je vždy nejlepší craft kvuli perkovním bodům (dejte všem stejně, rasove vyrobky jsou sice fajn, ale jen jako doplněk) a trochu doladit zakazky aneb vysoké požadavky na kvalitu.

Nasledně vám tady vznikne stabilní, opravdu silná komunita craftu, protože ten systém tady je nesmírně hezký v tomhle, mě třeba kovář bavil neskutečným způsobem než jsem zjistil .. že člověk bude vždy lepší kovář než trpaslík :-D
Hraju proto, abych si dokazoval, jak velký organ jsem.
Odpovědět
Nezůstanu jen u souhlasného kliknutí, protože jsem také zvažoval, že zkusím na postwipe dp2 založit crafta (teď aspoň vím, že nemusím). Jeden z dvou důvodů, proč hraji pořád na MW, je právě zdejší craft systém a musím plně souhlasit s Gheedem. Celej systém je vážně zábavnej a u hry mě drží, ale problém s perky je vážně vztyčenej prostředník nonhuman řemeslníkům. Výhoda rasových výrobků je oproti tomu naprosto mizivá, obzvlášť když některé z nich nemají nijak lepší vlastnosti než nerasové alternativy, ale jak zmínil Gheed, je to příjemné zpestření (ještě aby je někdo používal Biggrin). Diskuze k špatnému nastavení zakázek u některých typů řemeslníků proběhla a něco jsme si k tomu řekli, tak snad to nezůstane jen u toho.
Odpovědět
Rasové výrobky lze vyrobit i mimo rasu, jen je to těžší.
U Zakázek chci upravit generování kvality - požadavky na vyšší kvalitu poskytnou víc peněz. Pravděpodobně to udělám tak že věta o vyšší kvalitě půjde použít víckrát (úroveň perku smlouvání) bez rizika selhání smlouvání + smlouvající si určí čeho kvalitu upravit (teď je to náhodně).

Pokud jde o perky a podobně - uvažuji/eme o variantě pracovně nazvané Game+.
Víc raději v samostatném tématu: http://forum.manawydan.eu/showthread.php?tid=3568
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět



Skok na fórum: