MW MW MW ...
#21
Ta chuť tady RT dochází nějak často :-) ... ona nehrala podle moje nota bůů .. *odhlásil se*

Tím neříkám, že jsem jiný :-)) ... jen upozorňuji, že členové zdejšího RT by měli být přeci jen víc "dospělí" jak Gheed :-D
Hraju proto, abych si dokazoval, jak velký organ jsem.
Odpovědět
#22
Bejt ja ve vedeni, tak udelam RP nepovinny, zasah GMek do deni na serveru bych snizil na minimum a pod dohledem treti strany, aby se nenadrzovalo a vyladil system jak to jen jde. To znamena nulova pravdepodobnost padu, nulova pravdepodobnost nadrzovani, vybalancovany system a komunita uz by se postarala o zbytek. GMka by tu byli spis pro technickou podporu, kdyby nekdo nasel chybu, neco potreboval vyresit a hlavne pro tvorbu obsahu (stavarina, osazovani sveta).

To ze je tu RP povinny je podle me nejvetsi kamen urazu, protoze kvuli tomu sem nejde hrat prevazna vetsina lidi z ostatnich shardu. MW ma suprovy systemy a vsichni to vedej. Blokada jsou ale RP a RT.

Jestli si z tohodle nekdo neco odnese, to necham na Vas.
Democritus would say about his atomos proposal "I TOLD YOU SO" like 2400 years ago!
Odpovědět
#23
Potíž je v tom, že kompromis mezi neRP a RP se dělá dost blbě. Jedni budou kazit hru druhým. Dost to kazí RP dojem, když tě někdo osloví stylem "Jdeš do dungu?" Naopak neRP hráči asi nemají zájem neustále pozorovat emote a zbytečné kecy. I tak se tu z pravidel RP už dávno hodně zlevnilo. Já už jsem to řekl jednou. Pokud se z tohohle shardu vytratí RP úplně, nemám důvod tu hrát. A pokud jde o ty suprový systémy... PvP je teď dokonale nevybalancované, PvE v podstatě taky. Buď mág, nebo nic. A jak už tady čteme snad v každém druhém příspěvku, nejsou lidi, aby se to zlepšilo den ode dne. Takže co jiného, než R může v tuto chvíli Manawydan nabídnout?
Odpovědět
#24
Vsechno ma nejaky reseni. RP by mohlo byt nepovinny, ale preferovany. Udelalo by se par pravidel, jak se ve hre chovat mezi RP a NON-RP a je to. Da se to vyresit i systemove, ze se udela [RP] flag jako je [PVP] flag. A proste non-RP+RP postavy mezi sebou muzou komunikovat pouze RP, non-rp+non-rp jak chtej a je to. Kdo to bude porusovat, tak se mu systemove zamezi komunikace s RP hracema tak, ze non-rp od RP hracu neuvidi co pisou, ale uvidi jen rozsypanej caj nebo neco nebo naopak. Strilim tady uplne od boku, chtelo by to trosku promyslet, ale neni to nemozny.
Democritus would say about his atomos proposal "I TOLD YOU SO" like 2400 years ago!
Odpovědět
#25
non-rp se tu hraje už teď ... takže tohle bych asi zas až tak nehrotil.

A: Ahoj, zajdem se podívat k vlkům?
B: Zdar, jasně, tak jdem!
A: *souhlasně kývl*

.. a zbytek se už řeší jen ooc v partě, víc uvolněné RP snad už ani být nemůže :-))
Hraju proto, abych si dokazoval, jak velký organ jsem.
Odpovědět
#26
True to that.
Democritus would say about his atomos proposal "I TOLD YOU SO" like 2400 years ago!
Odpovědět
#27
To s tim RP jsem tu uz zminoval i ten RP tag... Naprosty souhlas s Biosem
Kdo víno má a nepije, kdo hrozny má a nejí je, kdo ženu má a nelíbá, kdo zábavě se vyhýbá, na toho vemte bič a hůl, to není člověk, to je vůl.
Odpovědět
#28
Já nesouhlasím z jednoho důvodu. Během let se na serveru z RP pravidel už tak neustále polevovalo. Jakmile se z toho udělá jednou takový hybrid, je jen otázkou času, kdy RP z Manawydanu vymizí úplně. Co třeba zákony ve městě? Budou platit pro non-RP hráče? Za chvíli vy se z toho stal obyčejný, tuctový PvP shard. Se "suprovými systémy". Manawydan byl založený na nějaké myšlence. Třebaže ta teď už není nijak populární, jsou tu pořád zastánci tohoto směru. A i když si spousta hráčů nikdy s nějakým RP nedělal starosti ani přes aktuální pravidla, nevím, proč by se to mělo měnit.
Odpovědět
#29
(25.03.2017 v 11:04)Whitey napsal(a): Tvoje přirovnání k zaměstnancům je zábavné. Takže když zaměstnanci nedělají co mají, nechodí do práce, neplní ani základní věci které mají v pracovní smlouvě a s kterými souhlasili - jako zaměstnavatel s tím nesmím nic dělat? Zajímalo by mě kde pracuješ.
Nechodí do práce a neplní ani základní věci? Tys jako vedoucí týmu nebo vývoje snad plnil svoji úlohu? To by mě zajímalo, kdo si toho všiml, protože já vidím jen výkony pracovitého řadového zaměstnance, kterého nikdo koncepčně neusměrňoval a jehož práce byla tedy čistě nahodilá. Natož aby mohla být řeč o nějakém řízení dalších lidí.
Tam co dělám já si za projekty nese odpovědnost vedoucí a nehází trapně všechnu vinu na ostatní a ještě k tomu před klienty. Tam co dělám já nedělají na vedoucích pozicích asociálové. Tam co dělám já všichni dělají co mají na základě kvalitního vedení, které umí i jiná řešení, než výhružky a chvástání "já jsem ten nejlepší, vy nic neděláte" a které si neustále jen nevynucuje masírování vlastního ega. Tam co dělám já je společná práce prezentovaná jako práce týmu a nikdo si neuzurpuje všechny zásluhy a nepředhazuje to ostatním.
Mimochodem, jsem živnostník, lidi celkem úspěšně vedu ve vlastním oddělení a jediným mým nadřízeným je ředitel společnosti. Nikdy jsem nebyl zaměstnanec, takže opravdu nejsem zvyklý, aby se mnou někdo jednal jako s křovím pro vlastní self-promo nebo s rohožkou. Možná to máte v práci jinak a pro peníze tam běžně prodáváte i vlastní sebeúctu, nechám na tobě, na kolik si to ceníš. Pokud bych měl nad sebou něco takového, nedělám to ani za ty slušné peníze. Natož pokud by mi mělo jedinou odměnou být "děláš tu hovno".
(25.03.2017 v 11:04)Whitey napsal(a): Ocenil bych pokud by jsi na mě přestal útočit, a alespoň jednou odpověděl na co se ptám.
Začni u sebe. Útočit si sem přišel ty. Nebo jinak - proč bych se já měl starat, co bys ty ocenil? Ptej se napřed, co by ocenili jiní. V diskuzi si zatím jen jedeš tu svojí a nemůže být řeč o tom, že bys na nějaké otázky kdy odpovídal, nebo bral nějaké ohledy. Nebo alespoň začni číst, co píšou ostatní, místo neustálého self-proma a stanovování si podmínek, za kterých ti ostatní budou dost dobří, abysis o ně otřel boty.
V mém topicu v questařích je 53 stran, za poslední 2 roky sis to jistě mohl přepočítat v rámci svých metrik "víc postů, víc adidas" sám, protože mě osobně počet postů až tak relevantní nepřijde. V mém topicu ve skripterech je 7 stran, jinak o posledních dvou letech platí to samé. Dále mám topic s 6 stranami úprav mapy, který je většinově pouze za poslední léta a nikdo jiný tady v té době tu práci nedělal. O nějakých stavbách, grafikách, patchích, animacích a dalších věcech ani nemluvě, protože na to jsem si ani žádný zvláštní topicy nezakládal a je to rozházené do různých témat. Nemusím jich mít 8 jen abych se pak mohl prezentovat jako bůh. Teď bych se tě po tvém vzoru mohl třeba zeptat "a tys pro MW vážně celou tu dobu jenom a pouze skriptoval, jako vážně?". Biggrin
A to, že o hře víš jen to, co se napíše na fórum, to bych opravdu neprezentoval jako povinnost ostatních zapisovat vše na fórum. To je tvůj problém, že si ve hře nebyl 10 let. To je jako dělat ředitele na dálku a komunikovat se zaměstnanci o všem pouze přes Českou poštu.
(25.03.2017 v 11:04)Whitey napsal(a): Pak budu vědět, jestli vám křivdím nebo ne. Teď vidím jen A4 prázdných keců a nikde žádné skutky.
No ovšem, protože to co ty píšeš je nějak směroplatné, o dění ve hře máš perfektní představu a máš něco odehráno, ta hromada tvojí práce a changelog o mnoha stranách (z 90% zbytečností, 5% opakované předělávání těch samých věcí stále dokola se stejným výsledkem a zbylých 5% oprav chyb následkem toho vývoje) pokud jsme stále ve stavu, kde před 10 lety, je taky velice zásadní.. Biggrin
Nebo - co konkrétně si za posledních 10+ let dotáhl do konce, jednu jedinou věc? Souboják, exp systém, rasy, povolání, magii, modlitby? Z tohoto ani jedno, nebo se pletu? Takže co v té hře přesně vlastně aktuálně má být funkční? Jak to bylo o těch prázdných kecech?
Takže, nevidím důvod, proč by měl zrovna tobě někdo sepisovat nějaké reporty. Máš k těm informacím přístup stejně, jako všichni ostatní, akorát že všichni ostatní ještě do té hry aspoň občas logují nebo logovali a mají tak další zdroje informací. Možná kdybysis odehrál za těch 13 let aspoň jednou těch 15-20 levelů jako všichni ostatní, tak se tu tak nechlubíš s nějakým na kvantitu dělaným changelogem a vývojem a radši teď taky přemýšlíš, kde udělal mistr tesař chybu. Ve finále na všechny zápisy o aktivitě co tu jsou veřejně dostupné opět jen napíšeš "nic tu není". Nikdo už nemá potřebu se ti zavděčit (to evidentně ani není možné), nikdo nemá potřebu nějakého uznání, pokud tak vytrvale ignoruješ realitu. Pokud naprosto ignoruješ, co píšou ostatní, pokud jejich práci nevidíš, nemůžeš počítat s tím, že tě někdo bude brát na zřetel, natož aby bral jako směroplatné tvoje názory na svou práci.

Konec "diskuze", jdu něco dělat, tady je to opět akorát k nasrání.
Chcete tvořit RP podklady světa (Lore), technickou dokumentaci, návody, točit videa a podílet se na rozvoji Wikipedie či jiných webových/informačních zdrojů? Tak se ozvěte.. Pojďme společně vytvářet bohatý a rozmanitý svět s vlastními zákonitostmi, pravidly a příběhy, ve kterém bude radost hrát.
Odměny za spolupráci nejsou vyloučené.
Odpovědět
#30
@Pilgrim: Tato aféra, jak píšeš, vznikla až v době kdy se u drowů zase nic nedělo. Aktivace drowů byl můj nápad, jeden z posledních jak to tu ještě zachránit. Bohužel jsem byl zas ukecán že se neotevřou celí, ale že zas postupně a pak mooožná konečně pro všechny (jak jsem chtěl od začátku). Pak Triad zase začal mizet, nebo jeho drowové, to nevím. Následkem toho je že drowové jsou stále zavření a nic se tam neděje - pětina MW a spousta práce různých GM leží ladem.

@Povinné/nepovinné RP: K tomu měl sloužit Fresh, měla to být odměna za dobře hrané RP. Bohužel se to překroutilo z odměny na automatické dávkování XP. Hodnocení RP bohužel záleží na GM a hráčích, nelze udělat automaticky, takže to prostě nefungovalo.
S názorem "RP nepovinné, ale preferované" souhlasím.

@Stig: Zase žádná konkrétní informace, pouze obecná prohlášení a osobní útoky. Já se neptal kolik máš stránek v osobním topiku - já jich tam měl přes 110, když jsem tam ještě před týdnem viděl. Plus nepočítaně commitů na server (jsme u čísla 5815, schválně s čím to porovnáš), plus další práce.
Psal jsem že za tu dobu co jsme tu tak každý člen RT vykonal spoustu práce, zejména na počátku své kariéry. Stejně tak mi je jedno kde a jak děláš, tato otázka byla pouze řečnická. Děkuji za shrnutí mých výkonů jako "vedoucího člena", vím že stály za prd. Ať jsem napsal co jsem napsal nikdo se tím neřídil (kašlali jste na mě), a já si to u vás neměl jak vynutit. Když jsem to zkusil - všichni víme jak to dopadlo.

Já se ptám na práci za poslední rok. Co jsi udělal za posledních 12 měsíců?
Pamatuji si pouze úpravu lootu (random magické itemy), plus návrh parametrů štítů (za oboje jsem poděkoval a děkuji znova).
Já věnoval každý týden minimálně pět hodin skriptům, věř si nebo nevěř. I když poslední půlrok už to byly tak 2-3h, nebyl důvod se přetrhnout.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#31
Vynutit? Tak to opravdu nechodí. Stačilo se zeptat, dá se to i jinak než hrubou silou.
Co chceš prosím porovnávat s počtem commitů, který o žádných reálných výsledcích nevypovídá? Jak chceš něco porovnávat s celkovým číslem 5815 commitů na kterých jednak pracovalo XY lidí a druhak je z nich podstatná část Auto-commitů po restartu, které se dělají samy z XML.. Biggrin Ne, s tím opravdu nic porovnávat nemá cenu, protože je to číslo k ničemu.
Jakou sis vytvořil metriku pro questaře, která by s tím byla porovnatelná to je opět spíš otázka na tebe, protože mě to přijde, že už tu dost vaříš s těmi dotazy z vody.. zatímco sám si stále ještě neodpověděl prakticky na nic a jen si tu vymýšlíš jak se ospravedlnit nebo poměřit svou dokonalost vůči ostatním.
Ale ok, co třeba s tím, že na GM účtu mám přes 2878 online hodin (to není jak u těch commitů, to je čistě za mě Wink ) čistě jen z herního serveru.. Stačí, nebo to chceš i za stavák (tedy až se na něj půjde připojit)?
2878 hodin za nějakých cca 6 let (a to jsem nebyl v RT ani po celou dobu, protože jsem na X měsíců odešel hned po odchodu Myrshy) se rovná měsíční průměr 40 hodin, tedy cca 10 hodin týdně. A to je čistě jen za online gm účet ve hře, nikoliv práce na mapě, nikoliv práce na staváku, nikoliv práce na skriptech, žádné psaní interakcí, žádné práce na webech, žádné stavění v UO Architect nebo patchování ve Fiddleru či Mulpatcheru, nic jiného než čas ve hře.
Je to pro tebe dostatečně konkrétní informace, zejména pak vůči nicneříkajícímu celkovému počtu commitů?
Budeme si dál vyprávět o tom, jak si skriptoval nějakých 5 hodin týdně a v horších časech 2-3 a my ostatní na to pekli, nebyl důvod se přetrhnout, nebo čím konkrétně že se tu hodlám vůči tomu poměřovat. Biggrin Protože z mojí strany to k "poměřování" může klidně být už vše.

"Věnovat se" je evidentně k ničemu. "Věnovat se" je ta tvoje konkrétní informace? "Věnovat se" nejsou prázdné kecy o ničem a obecné prohlášení?
Ty věci co píšeš, že jsem udělal, ty jsem opravdu udělal, nebo jsem se jim jen "věnoval"? A chápu správně, že na mou otázku si opět nijak konkrétně neodpověděl a jen si neurčitě opět napsal, že ses "čemusi věnoval"? Souboják, exp systém, rasy, povolání, magii, modlitby... hotového tedy z toho konkrétně nic? No, hlavně že tu voláš po konkrétních informacích místo obecných a prázdných keců. A to jsem ještě shovívavější, neptám se na poslední rok, ale dejme tomu na posledních 10 let - raději to ještě jednou zopakuji: zda se dá něco z toho považovat za 100% dokončené během posledních 10 let do stavu, že už by na tom nikdo nemusel dělat. Ano, tohle je taky jen řečnická otázka, odpověď totiž všichni známe.
Posledních víc než 12 měsíců jsem ti tu třeba taky mimojiné řídil X lidí, minimálně aby se nerozprchli (to je taky nad rámec těch 2878 hodin), což asi ze svého pohledu "si nemohl nijak vynutit", hádám. Tj. včetně toho přemlouvání již odešlých lidí, aby se vrátili a něco společně dál dělali. Moc by mě zajímalo, co bys tu kutil rok bez těch lidí, kteří dle tvých slov nic nedělali, ale ve skutečnosti je to to poslední, co tu evidentně dokáže udržet ty zbytky hráčů a co dělá rozdíl mezi shardem existujícím a neexistujícím.
Jinak dohledávat teď co jsem udělal před rokem a co před dvěma vážně nebudu. Třeba si ještě něco vybavíš, pokud ne, taky dobře. Jestli si vzpomínáš jen na 2 věci, nepokládám to za vypovídající o své práci, ale o tobě. Ale furt tu mluvíme o věcech hotových a s výsledkem, nikoliv o tom, že bych se tomu jen "věnoval". Stejně tak jako když udělám kus mapy, X staveb, eventů, vypustím patch, udělám něco na webu či fóru atd. - i tyto věci sem posledních 12 měsíců bez pochyb dělal.

A víš proč se tu s tebou o tom stále bavím, co kdo udělal a neudělal a jaké to má konkrétní výsledky... a ještě k tomu tímhle stylem? Protože pokud chceš lidi poměřovat a zasadit do nějakého číselného systému a "vynutit každý týden aspoň jeden zápis o činnosti v osobním tématu", nemusí to ve finále hrát do karet ani tobě. Furt nějak tak doufám, že pokud dostaneš ochutnat "vlastní medicínu", že si z toho třeba něco odneseš..
Zatím to tak sice nevypadá a přetrvává jen ta ublíženost, sebelítost a řeči o osobních útocích (jako bys tím ty nezačal po těch 3 měsících veškerou komunikaci a nepoužíval je i nadále), ale ono to možná ještě časem přijde.
Chcete tvořit RP podklady světa (Lore), technickou dokumentaci, návody, točit videa a podílet se na rozvoji Wikipedie či jiných webových/informačních zdrojů? Tak se ozvěte.. Pojďme společně vytvářet bohatý a rozmanitý svět s vlastními zákonitostmi, pravidly a příběhy, ve kterém bude radost hrát.
Odměny za spolupráci nejsou vyloučené.
Odpovědět
#32
Víš, Whitey, s tebou nemá cenu se hádat. Nikdy nemělo. Každopádně já nevím, kdo přišel nebo nepřišel s nápadem rozjet drowy, já si jen pamatuju, že sám jsem ti napsal několik soukromých zpráv k tomu, že tys byl proti jejich rozjetí pod taktovkou Triada. Co se týče dějové linie, ta skončila až poté, co jsi se rozhádal s týmem. Do té doby se dole dělo něco pořád. To, že se na foru denně neobjevují příspěvky, je věc druhá. ne každý má čas na to, tvořit dlouhosáhlé eseje o tom, co se ve hře děje, nebo ne. Osobně mám i jiné koníčky, jiné povinnosti. Pro mě je fajn, když se jednou za týden dostanu do hry, natož, abych k tomu ještě vymýšlel příspěvky. A v tom je možná ten problém. Mnozí další to asi vidí podobně. Jenže ty, co není napsaané, nevidíš. A mnohé z toho, co npsané je, nevnímáš.
Než se zeptáš, kdy naposled, uvedu příklad. Pamatuješ, kdy seřešilo, že na mistrovskou knihu potřebuješ mistrovský inkoust? A když ho někdo neměl, obsah knihy se zablokoval. Tehdy bylo sehnání inkoustu alespoň dobré kvality takřka nemožné. Kolik lidí ti tehdy říkalo, že je to blbost? A hlo to s tebou? Ne. Whitey. Spousta lidí tu už ocenila, co jsi pro Manawydan udělal. Mohl bys někdy zkusit udělat to samé. Ale ty zatím vidíš jen vlastní přínosy. Například nedodělané CS4, které dokonale rozhodilo balanc povolání.
Odpovědět
#33
Pilgrime, pochop: Já se do hry nedostal. Prostě jsem na to neměl čas. Pokud bych si měl zjišťovat kdo co z členů RT dělal ve hře, tak nemám čas ani na svačinu, natož na skriptování.
Každé GM mělo za povinnost zapisovat do svého osobního tématu změny provedené na servru. Odměny hráčům, postup v eventech.
To nebylo jenom pro mojí kratochvíli, to bylo aby ostatní v týmu věděli co se děje, mohli tomu přizpůsobit své plány. A pokud pořádající GM zmizí beze stopy, aby byl někdo schopný pokračovat v tom co nakouslo.
Oceňuji jestli pro vás RT něco dělá. Ti hráči kterých se to přímo týká asi také. A nováčci? Ti mají prostě smůlu, ty se nijak lákat nemusí. Buď jsou natolik inteligentní aby logli do hry a měli štěstí že někoho potkají, nebo ať si jdou jinam. Přeci nebudeme na fóru a webu signalizovat že je MW stále naživu.
Stig tu stále naráží na to že jako vedoucí jsem nestál za nic. Má pravdu, už jsem to tu psal, nestál. Pokud nemáš absolutně páru o tom co se na servru a mezi členy týmu děje, pak jsi prostě v řiti. Ale jak jsem si ty věci měl zjišťovat, to opravdu netuším.

Nejvíc mě mrzí - a už jsem to tu psal - že se to nechalo dojít takhle daleko.
Místo aby po mojí stížnosti že nikdo nic nedělá někdo napsal "pleteš se, udělali jsem XYZ", tak se tu plácáme po ramenou jak jsme rádi že se toho v minulosti toho tolik udělalo, a druhou rukou se patlá po zádech hnůj.
A ani po dvou týdnech patlání to tu nikdo nenapsal.

PS: Jsem rád že se to tu teď trochu rozjelo. Dík za informace od hráčů, které se tu teď objevují.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#34
(25.03.2017 v 20:45)Whitey napsal(a): Pokud nemáš absolutně páru o tom co se na servru a mezi členy týmu děje, pak jsi prostě v řiti. Ale jak jsem si ty věci měl zjišťovat, to opravdu netuším.
To je úplně jednoduchý - pokud nemáš čas na hru, tak osobní komunikací. Když nevím, tak se zeptám. Stejně tak proaktivně se musíš ale i zajímat třeba o to, jak se lidi mají, zjišťovat jejich problémy, co je štve. Nebo prostě jen na chvíli přátelsky pokecat. Když na to nemáš čas, nebo to není tvůj styl, tak to prostě je snaha odsouzená předem k nezdaru. Tohle ale vedoucí prostě dělat musí, natož v takhle neformálním projektu, kde není žádná finanční motivace a přesto musíš ty lidi nějak podržet. Nemůžeš jen očekávat, až/že si všichni splní "povinnost" a tím to hasne. Výkazy práce nedělá nikdo rád ani v zaměstnání, ale dejme tomu (není výkaz, není plat).. tady to prostě musíš pojmout ještě víc neformálně, než formou pravidelných reportů každý týden v osobním topicu - třeba právě formou toho pokecu.. nebo ty lidi přesvědčit k tomu co chceš nějakou nenásilnou formou (což chce velkou dávku kreativity a umění a já si tohle třeba u těch týdenních reportů klidně odpustím, protože je zas tak nepotřebuju).
Jen pro úplnost: všichni ostatní členové týmu spolu obvykle komunikují třeba i s mikrofonama, nebo aspoň na ICQ, SZ, či přímo ve hře, takže lidi o sobě a své práci vzájemně vědí leckdy i víc, než se kdy dozvíš z fóra. Na fóru prostě nikdy tolik informací nezjistíš.
A co se nováčků týče - mrkneme teda na ten web.. jsou tam data posledních příspěvků na homepage třeba za březen: 25.3.2017, 24.3.2017, 19.3.2017, 14.3.2017, 12.3.2017, 7.3.2017 atd.. Nahoře svítí zeleně "online", počet hráčů sice nijak slavný, ale to je tu takový už evergreen, na který asi až tak snadné řešení není. A na fóru je toho ještě víc, zvlášť pokud počítám i ten flame. Takže nepodceňoval bych návštěvníky, že neobjeví žádné signály o tom, že je MW stále naživu, ačkoliv počty lidí jsou jako obvykle už na jinou diskuzi, která se tu bohužel vede neustále. Smile

(25.03.2017 v 20:45)Whitey napsal(a): Místo aby po mojí stížnosti že nikdo nic nedělá někdo napsal "pleteš se, udělali jsem XYZ", tak se tu plácáme po ramenou jak jsme rádi že se toho v minulosti toho tolik udělalo, a druhou rukou se patlá po zádech hnůj.
A ani po dvou týdnech patlání to tu nikdo nenapsal.
Já psal několikrát, že se dělaly eventy pro lidi, na který v lepším případě přišli 2 lidi, v tom horším 0 - třeba tady: http://forum.manawydan.eu/showthread.php...9#pid99449
Já ty lidi v týmu třeba přes měsíc nebo dva dělat eventy naprázdno nutit nebo přemlouvat prostě nebudu, protože na tomhle je akorát odděláš i kdybys s nima komunikoval sebelíp, odejdou ti a už se nikdy nevrátí. Když jim v ten moment ještě pohrozíš a snažíš se něco vynutit, tak ti odejdou zfleku všichni, což se přesně skoro stalo. To si radši počkám, až se to tu zas probudí a pokusím se tým nahnat zpátky do hry. Je to tak každý rok jednou dvakrát, tak proč vždycky ten údiv, že jsme s hráčema na nule, proč vždycky ta panika a dotazy, jestli se ty lidi jakože vrátí sami od sebe (zatím to tak zdá se funguje) a proč že jako GMs nedělají po měsíci marné snahy další a další eventy pro nikoho? Smile To si někdo ještě nezvykl? Jste tu první rok?

Radši hledejme, jak přinutit hráče, aby se tu ta nula neustále nevracela, než jak přinutit questaře, aby dělali eventy se statusem nula. Hlavou zeď neprorazíš a akorát na tomhle utavíme další a další členy RT (jen připomínám - s největší pravděpodobností jsme takto ten poslední čtvrtrok přišli o Leafa, který mmj. dělal těch eventů pro 0-2 hráčů asi nejvíc).
A já ti garantuju, že tahle taktika tavit questaře na eventech pro nula lidí už moc dlouho fungovat nebude, protože třeba příští nebo přespříští rok už se žádní questaři nevrátí, až přiletí zas po zimě se statusem nula první vlašťovka z řad hráčů. Na tomhle experimentu už jsme promrhali dobrých lidí dost na to, aby někdo ještě mohl očekávat, že to bude fungovat. Smile Nebude, jen půjdeme ještě hloubš do hnoje a nezbyde nikdo, kdo by pro ty hráče něco dělal.

Jinak program činnosti od doby, co to tu začal burcovat zejména Rimoy (věci aktuálně v realizaci krom rutinních věcí a nezařazených akcí), je tu hned několikrát, třeba tady:
http://forum.manawydan.eu/showthread.php...4#pid99564
http://forum.manawydan.eu/showthread.php...5#pid99525
a to jsou oboje posty odkazující se na ofiko vyjádření, které už existuje tady:
http://forum.manawydan.eu/showthread.php...8#pid99488
Takže reálně tu hovoříme o tom, že se tu ty informace opakují třikrát a stejně se najdou lidi, kteří to neregistrují (tím nemyslím konkrétně tebe, tys o tom tuším psal jako o "prázdných řečech" nebo nějakou podobnou lichotku, takže sis toho možná všiml Smile ).
Do toho Thanisovy akce, které jsou rozepsané různě po fóru - v Příbězích atd., ta dnešní třeba i v Kalendáři (který doporučuji pořadatelům akcí používat více) - dohledávat konkrétně už nebudu, sorry. Pokud píšeš, že máš čas akorát na čtení fóra a reaguješ na posty ostatních, tak by to aspoň to čtení chtělo opravdu důsledně.

Proto jsem ti už několikrát psal, že nečteš, co ostatní píšou, protože ono to tu reálně je, jen ty furt opakuješ, že tu nic není. Smile
Nevím už, jak to napsat jinak a slušněji, pokud to stále ignoruješ a krom mě to tu píše třeba ještě Rimoy a buhvíkdo ještě.


Takže ještě jednou (já už jsem to psal asi třikrát): "pleteš se, dělaly se eventy pro lidi, na který v lepším případě přišli 2 lidi, v tom horším 0".
Pokud vím, tak za těch 10 let tu nikdo s žádným řešením těch krizí nepřišel, hráči se vždy v různé míře vrátili víceméně sami od sebe.. a já na nějaké řešení neměl ani chvíli, protože tím jsme tu vlastně nastartovali celou tu "novou éru".
Chcete tvořit RP podklady světa (Lore), technickou dokumentaci, návody, točit videa a podílet se na rozvoji Wikipedie či jiných webových/informačních zdrojů? Tak se ozvěte.. Pojďme společně vytvářet bohatý a rozmanitý svět s vlastními zákonitostmi, pravidly a příběhy, ve kterém bude radost hrát.
Odměny za spolupráci nejsou vyloučené.
Odpovědět
#35
Hraci ted jsou... Otazka jestli nas hra udrzi a zas se na to nevyklasem... Doufam ze Whitey se vrati a hodite to za hlavu a nebo Bio usedne do vedeni
Kdo víno má a nepije, kdo hrozny má a nejí je, kdo ženu má a nelíbá, kdo zábavě se vyhýbá, na toho vemte bič a hůl, to není člověk, to je vůl.
Odpovědět
#36
Doufám, že mě paměť neklame příliš, ale atmosféra posledních XX měsíců mi připomíná atmosféru z konce bety1. Nepodařilo se zcela naplnit prvotní ambice a status serveru se pomalu sunul ke stále menším číslům. RT se tehdy dokázal zmobilizovat kolem jednoho, ambiciózního, jasného projektu a místo pomalé smrti se podařilo MW nakopnout na řadu dalších let.

Chce to nový projekt. Ne nutně novou Pohromu a wipe, ale jasně definovaný odvážný cíl, který by inspiroval k činnosti.

Dejme tomu: Dostat MW do stavu Manawydan 1.0 v průběhu následujících 18ti měsíců. Zrekapitulovat si, co jsou základní prvky, které by takový MW 1.0 měl mít. Jak po technické stránce, tak co se týče mapy a Lore světa. Rozdělit si práci na zvládnutelné díly a monitorovat pokrok. Pokud se některé prvky ukázaly za ta léta jako příliš obtížné k uvedení do praxe, nebát se je vyhodit, nebo silně zjednodušit.

Nesmíte si myslet, že vás mám za blbce, když vám tu vykládám takové triviálnosti, ale z pohledu někoho, kdo jen čte veřejnou část fóra a "neptá se" není vůbec zřejmé, jestli nějaký cíl existuje a jakou prioritu úkony vedoucí k jeho naplňování mají. Že Whitey nabyl dojmu, že nikdo nic nedělá se úplně nedivím. A že jsme si nakonec vysvětlili, že přeci jen někdo něco dělá ještě neznamená, že změna není potřeba.

Můj pracovní rozvrh mi nedovoluje se zapojit do hraní tak, aby mi nepřinášelo více frustrace než zábavy. Kdybych ale viděl cíl, kterému bych rozuměl a minimální počet lidí připravených táhnout za jeden provaz, tak bych i já rád přihodil na hromadu svých 5 hodin práce týdně.
Jak říká jedno orčí rčení. "Gugha nagn urár nuguk na urár"
Odpovědět
#37
Citace:Všichni ostatní členové týmu spolu obvykle komunikují třeba i s mikrofonama, nebo aspoň na ICQ, SZ, či přímo ve hře
Gratuluji. Nebude to bylo tím že jako kvestaři jste byli stále ve hře? Já ten luxus neměl. Škoda že ta vaše solidárnost a sdílení informací nepadla občas i mým směrem, ať jsem prosil jak jsem prosil.

Několik lidí mě přesvědčuje že se mám vrátit a MW tam někde hluboko pořád je.
Nabízím:
- dodělání gumpů sloužících pro ingame nastavení parametrů zbraní, zbrojí a štítů, aby nebylo nutno editovat XML
- sloučení CS a systému magie (převedení útočných kouzel na definice zbraní, tj. útočná kouzla budou mít parametry jako zbraně a místo fizzlu bude miss)
- systémová údržba (řešení pádů a zacyklení)
- úpravy kódu podle dodaných podkladů
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#38
(26.03.2017 v 11:05)Nevrin napsal(a): Dejme tomu: Dostat MW do stavu Manawydan 1.0 v průběhu následujících 18ti měsíců. Zrekapitulovat si, co jsou základní prvky, které by takový MW 1.0 měl mít. Jak po technické stránce, tak co se týče mapy a Lore světa. Rozdělit si práci na zvládnutelné díly a monitorovat pokrok. Pokud se některé prvky ukázaly za ta léta jako příliš obtížné k uvedení do praxe, nebát se je vyhodit, nebo silně zjednodušit.

Nesmíte si myslet, že vás mám za blbce, když vám tu vykládám takové triviálnosti, ale z pohledu někoho, kdo jen čte veřejnou část fóra a "neptá se" není vůbec zřejmé, jestli nějaký cíl existuje a jakou prioritu úkony vedoucí k jeho naplňování mají. Že Whitey nabyl dojmu, že nikdo nic nedělá se úplně nedivím. A že jsme si nakonec vysvětlili, že přeci jen někdo něco dělá ještě neznamená, že změna není potřeba.
Ano, přesně tak, díky za tenhle názor. Já si myslím to samé, i jsem tu naznačoval, že bychom měli značně změnit strategii, protože jinak jen budeme paběrkovat těch 0-5 hráčů.. Prostě říct si klidně, že si dáme stopku s novýma věcma, opravovat třeba jen chyby a pády a nedělat žádné nové velké věci. Udělat si mezitím jakože "nový projekt" s jasnýma cílema, rozdělit si ho na subčásti a tlačit je k jasně definovanému cílovému stavu a uzavírat je. Tohle celé by ideálně mělo skončit uzavřením bety.
A to jak píšeš asi nebude práce na pár týdnů, protože v první řadě je třeba udělat jasný plán, včetně konkrétních hodnot a principů pro jednotlivé systémy a to ani samo o sobě není sranda.

Co se týče toho, v jakém je tahle koncepční změna stavu - já se záměrně rozhodl začíst s levelováním čistě jen jako se subčástí, než se sepisováním "kompletního plánu na přerod". Vnímám to jako věc, kterou bych tam ve finále stejnak měl rád jako jednu ze součástí, lidi o ní mají zájem (pokud vím), je to cukr pro hráče a můžeme to dělat už teď, protože byla stejně v plánu delší dobu. Nebudu nic zastírat - ten "kompletní velký plán" samozřejmě zatím neexistuje. Pokud jde o mě, chtěl jsem si taky ověřit, že na tom vůbec ještě má smysl dělat a že to vůbec zvládneme skriptersky, přecijen je to celkem hromada práce a už jen tu koncepci nemá smysl dělat do šuplete.

Nevím, jestli to není přehnaný optimismus, ale skoro bych doufal, že by to aktuálně smysl mít mohlo a třeba se to přecijen vyplatí. Nebo ne, ale aspoň pro to zkusíme udělat něco v co doufejme budeme všichni věřit, zkusíme jít novou cestou, pokud ty dosavadní nebyli příliš úspěšné.
Chcete tvořit RP podklady světa (Lore), technickou dokumentaci, návody, točit videa a podílet se na rozvoji Wikipedie či jiných webových/informačních zdrojů? Tak se ozvěte.. Pojďme společně vytvářet bohatý a rozmanitý svět s vlastními zákonitostmi, pravidly a příběhy, ve kterém bude radost hrát.
Odměny za spolupráci nejsou vyloučené.
Odpovědět
#39
(26.03.2017 v 12:24)Whitey napsal(a):
Citace:Všichni ostatní členové týmu spolu obvykle komunikují třeba i s mikrofonama, nebo aspoň na ICQ, SZ, či přímo ve hře
Gratuluji. Nebude to bylo tím že jako kvestaři jste byli stále ve hře? Já ten luxus neměl. Škoda že ta vaše solidárnost a sdílení informací nepadla občas i mým směrem, ať jsem prosil jak jsem prosil.

Ne úplně. Ostatní byli ve hře obvykle v jinou hodinu, než já, já chodím většinou spát ráno nebo nad ránem, takže zas tak často se nepotkáváme, navíc dělám dost věcí i mimo hru. Však tuším, že lidi tě sem tam zvali do těchhle komunikačních kanálů. Pro mě to třeba taky znamenalo začít používat nějaký nový tool a přizpůsobit se ostatním.
Co se týče té solidárnosti, já jsem většinu těch věcí z ostatních kanálů obvykle tlumočil do interního fóra. A ostatní často taky. Jen prostě pocity a názory lidí spíš získáš z hlasové komunikace, je to víc osobnější. To ti nikdo tlumočit nemůže..
(26.03.2017 v 12:24)Whitey napsal(a): Několik lidí mě přesvědčuje že se mám vrátit a MW tam někde hluboko pořád je.
Nabízím:
- dodělání gumpů sloužících pro ingame nastavení parametrů zbraní, zbrojí a štítů, aby nebylo nutno editovat XML
- sloučení CS a systému magie (převedení útočných kouzel na definice zbraní, tj. útočná kouzla budou mít parametry jako zbraně a místo fizzlu bude miss)
- systémová údržba (řešení pádů a zacyklení)
- úpravy kódu podle dodaných podkladů
Díky moc za nabídku, vážím si toho.
Proberem to interně (hlavně taky i ohledně toho, zda jdeme do té změny směru, jak tu píšeme s Nevrinem) a dám co nejdřív vědět.
Chcete tvořit RP podklady světa (Lore), technickou dokumentaci, návody, točit videa a podílet se na rozvoji Wikipedie či jiných webových/informačních zdrojů? Tak se ozvěte.. Pojďme společně vytvářet bohatý a rozmanitý svět s vlastními zákonitostmi, pravidly a příběhy, ve kterém bude radost hrát.
Odměny za spolupráci nejsou vyloučené.
Odpovědět
#40
Tak DL je samozřejmě fajn, eventy na chvíli zabaví, ale to není jejich primární přínos. Předně k sobě přivede charaktery, které by se normálně nikdy nepustily do řeči. A pak je to přirozeně i hlavním námětem hovorů. Jinak témata vždycky eventuálně dojdou.

Ano, mapa je malá a není tam mic co dělat.

Tady šlo ale o to, že MW vyhnil zevnitř. Vyhnili jsme jako komunita. Hráči se nesnesli mezi sebou, s členy RT, v týmu se nemohli někteří ani cítit, nesnášeli konkrétní hráče a naopak u svých oblíbenců bilancovali na hranici supportu. Prostě jsme se k sobě neuměli chovat. A ty vztahy, alespoň podle fóra, vlastně přetrvávají dodnes.

A pak je tu samozřejmě Stig, který nepochopil, že účelem diskuze není utahat oponenta nekonečnými posty, ale na něčem se dohodnout Smile

Rimoyovi věřím jako zatím žádnému hráči, že to tu dokáže nakopnout. A to jsem ho na jiném serveru opravdu z duše nesnášel Smile Je to stará škola a ví, jak se to hraje.
Odpovědět



Skok na fórum: