MW MW MW ...
#41
(26.03.2017 v 10:05)Nevrin napsal(a): Dejme tomu: Dostat MW do stavu Manawydan 1.0 v průběhu následujících 18ti měsíců. Zrekapitulovat si, co jsou základní prvky, které by takový MW 1.0 měl mít. Jak po technické stránce, tak co se týče mapy a Lore světa. Rozdělit si práci na zvládnutelné díly a monitorovat pokrok. Pokud se některé prvky ukázaly za ta léta jako příliš obtížné k uvedení do praxe, nebát se je vyhodit, nebo silně zjednodušit.

Tos uplne vystihl. 

(26.03.2017 v 10:05)Whitey napsal(a): Několik lidí mě přesvědčuje že se mám vrátit a MW tam někde hluboko pořád je.
Nabízím: ...
No abych se zase "priznal", tak jeden z tech nekolika lidi jsem i ja.
Sam jsem se zeptal WDyho natvrdo, ze ted uz obcas po vecerech mam tak hodku az dve volnyho casu a ze programovat doma mi trochu chybi. Tzn sel bych do tohoto za techto podminek:
1. WDy by do toho taky sel. (Jelikoz uz se nabidl, tak pokud s tim RT nebude mit problem, tak cajk)
2. Sel bych do toho jenom jako scripter. Uz nemam cas na to travit ve hre kotel casu a zjistovat co komu nejde apod.
3. RT by pristoupilo na kratsi smycku feedbacku pres Slack, protoze forum je na tohle proste naprosto nedostatecny a je to fakt jak komunikovat pres Cestou postu. Za me bych integroval Slack do serveru stejne/podobne jako je IRC a GMka by mohli do slacku reportovat primo ze hry, kdyz hrajou.
4. Nevim jak WDy, ale ja bych proste, jak Nevrin rika, zacal nejakou definici MW 1.0 a ukonceni bety. 
a. Prvni krok bych si predstavoval ozivit Mantis a to tak, ze bychom si scripteri a zainteresovani GM profrceli mantis (sedli bychom si na TSko a diskutovali), a jenom podle titulku ticketu bychom rekli "Chceme/Nechceme a prioritu" 
b. Po tomhle vyfiltrovani Mantisu bychom se s WDym hecnuli a projeli vsechny bugy v mantisu a opravili je (zadny novy featury bychom neresili, maximalne krizovky pro beh serveru)
c. RT by si mezitim ujasnil nejake cile jak by mel MW vypadat (povolani, systemy, atd)
d. Az s WDym opravime vsechny bugy a stabilizujeme server (nulova tolerance padum), tak si zase sednem na TSko se zainteresovanyma GM a zaneseme ujasnene cile do mantisu a zprioritizujem
e. Po skonceni implementace vsech nutnosti bychom provedli kratke testovaci obdobi (Gama status serveru), kdy by se testoval balanc povolani v PVE, PVP
f. Vydala by se MW 1.0 s wipem nebo bez nebo neco mezi. Nema ted absolutne cenu se bavit o bodech d-f, to nechme za par mesicu az se k tomu budem blizit.
Democritus would say about his atomos proposal "I TOLD YOU SO" like 2400 years ago!
Odpovědět
#42
@Nevrin: Něco jako "reinkarnaci" MW mám už delší dobu v hlavě a z části i napsanou jako koncept. Jednalo se o dost radikální změnu hlavně co se týče světa a lore.
Současně jsme ale začali pracovat na nové lokaci, což by se dalo označit jako takový menší společný projekt na který se teď RT soustředí. Takže počkejme jak se nám to povede a když jo tak to vlije čerstvou krev do žil nejenom nám v teamu, ale určitě i hráčům, které tak přesvědčíme že MW není tak mrtvý jak se zdá a třeba se i blýská na lepší časy.
Odpovědět
#43
(26.03.2017 v 15:10)Poutnik napsal(a): A pak je tu samozřejmě Stig, který nepochopil, že účelem diskuze není utahat oponenta nekonečnými posty, ale na něčem se dohodnout Smile
Zbytečně Stiga podceňuješ, Stig má ze sociální komunikace atestaci, takže dobře ví, že nejlepší je se se vstřícností jemu vlastní dohodnout hned prvním postem a neztrácet čas. Smile Na druhou stranu Stig taky nezná nikoho, kdo by udělal štěstí ustupováním ze stanovisek, kterým věří, třebaže v momentě, kdy to vypadá, že není vůle z druhé strany je uznat.
Jinými slovy dohodnout se můžeme na pár řádcích. Hádat se můžeme na mnoha stranách. Zatím mi tenhle přístup vždy vycházel, ačkoliv někdy se to může zdát jako ztráta času.
(26.03.2017 v 15:10)Poutnik napsal(a): Rimoyovi věřím jako zatím žádnému hráči, že to tu dokáže nakopnout. A to jsem ho na jiném serveru opravdu z duše nesnášel Smile Je to stará škola a ví, jak se to hraje.
Ano, Rimoy už v podstatě v tuhle chvíli uspěl. Vytrvale mi taky píše SZ a stále projevuje zájem, který nás žene dál, za což mu děkuji i takhle veřejně. I když někdy odpovídám trochu se zpožděním až v momentě, kdy se mi podaří vše zprocesovat (za což se samozřejmě omlouvám).
Odpovědět
#44
(26.03.2017 v 15:18)Biosek napsal(a): (...)
Souhlasím. Já jsem na Slack zvyklej z práce, takže s tím taky nemám problém. Snad se i dokopu konečně koupit mikrofon a podívat se, jestli mám připojenej vstup pro něj k základní desce, tuším jsem to nedělal, protože jsem to v tu dobu prakticky nevyužíval.. Biggrin
Nechte nás prosím to interně zprocesovat - zkusíme co nejrychleji - a dohodneme se pak na dalším postupu.

Díky všem, jsem rád, že se to snad přecijen vyvine nějakým pozitivním směrem.
Odpovědět
#45
Taky nemám se Slackem problém, hlavně pokud to urychlí práci a komunikaci.
Jinak Discord je i na Android, takže je možný si ho stáhnout na mobil a kecat s náma přes to. Kdo dneska nemá s mobilem i sluchátka. Jinak už Stigovi fakt budeme muset asi začít sbírat víčka na mikrák Smile.
Odpovědět
#46
(26.03.2017 v 15:10)Poutnik napsal(a): Tady šlo ale o to, že MW vyhnil zevnitř. Vyhnili jsme jako komunita. Hráči se nesnesli mezi sebou, s členy RT, v týmu se nemohli někteří ani cítit, nesnášeli konkrétní hráče a naopak u svých oblíbenců bilancovali na hranici supportu. Prostě jsme se k sobě neuměli chovat. A ty vztahy, alespoň podle fóra, vlastně přetrvávají dodnes.

Obecnému jevu na MW, kdy by se i posledních 7 lidí na serveru bylo schopno rozdělit na 3 frakce a zhádat na fóru se věnovalo mnohem méně pozornosti, než by si zasloužil. Tolik zlé krve jsem viděl vzejít ze zbytečných nedorozumění, které nikdo v danou chvíli neměl schopnost, nebo sílu pořádně řešit a předcházet jim.
Myslím, že jsem velmi dobře vycházel s živly jako Alvin, Drathart, nebo Thortogily. Všechno hráči, kteří ve svých nejlepších časech dokázali ve hře přímo, nebo nepřímo zabavit i desítky dalších lidí. Všichni, ale taky měli stejnou tendenci si ve svých hlavách spřádat nepodložené teorie o tom, proč jim ten který GM, nebo hráč nechce vyjít vstříc v tom, či onom. Nebo, když RT změnami ve hře nějak reagoval na jejich hru. A když se svými teoriemi následně vystoupili na fóru, dočkali se zpravidla v podstatě oprávněného výsměchu. Odtud pak spirála, která končívala banem, nebo prásknutím dveřmi.

Neříkám, že všechny konflikty jsou řešitelné, ale určitě můžeme dělat víc, abysme jim předcházeli, nebo je dokázali mírnit, uhrát na nenulový součet.

jednou jsem za Gobruga prudil nějakého člověka v dole u Isharu. V roli strážného mě přišel zpacifikovat Monty a vše se zdálo být, byť na hraně, tak ještě v zóně zábavnosti. Ale ten člověk, který tahal za tu postavu byl evidentně naštvaný a považoval mě za prudiče. Nic jsem mu nedokázal vysvětlit a on krátce na to odlogl.

V takovou chvíli si říkám, že by pomohlo, kdyby existovalo něco jako kodex hráče Manawydanu. Deklarace toho, co se od hráče očekává a co tedy i hráč může očekávat od ostatních. Ubrat tak aspoň nějaký stupeň volnosti tomu, kam až lze ve spekulacích o úmyslech těch druhých dospět.

Save
Jak říká jedno orčí rčení. "Gugha nagn urár nuguk na urár"
Odpovědět
#47
Online komunikace jsem stále neschopný. Není to otázka hardware/software, není to házení klacků pod nohy, je to z oboru psychologie.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#48
Tak zrušte segovi ban, dejte nám tu černou barvu rare kterou jsme si zasloužili začatkem roku 2009 a pak jste se na nas vysrali a my se vrátíme v plné síle Biggrin
It's good to be bad.
Karlos Strench - Elf, hraničář
Odpovědět
#49
Sego bez banu byl před 2,5 roku, ale vysloužil si ho zpět.
RP zápisky na fóru neslouží jako informace pro Vaše herní postavy, které pak zneužijete ve hře.
Odpovědět
#50
(26.03.2017 v 21:24)Kara napsal(a): Tak zrušte segovi ban, dejte nám tu černou barvu rare kterou jsme si zasloužili začatkem roku 2009 a pak jste se na nas vysrali a my se vrátíme v plné síle Biggrin

Já bych tu klidně i rad uviděl zpátky Edwina a Česneka, byť mě pekelně srali, tak tu aspoň bylo živo ve hře :-)
Denetrius Aho - Radní Svobodných, Válečník
Drsnej Jakšmirgl - Vévoda ze Šmirglu, Vynálezce Pepřového Cvelfa a Gnomí haxny na česneku, ale hlavně Farmář
Spiritea - Knihovnice a opatrovnice Arcana, Bardka
Odpovědět
#51
A alvina Smile
It's good to be bad.
Karlos Strench - Elf, hraničář
Odpovědět
#52
Myslíme že Seg už dostal šancí až až a nikam to nevedlo. Pokud se chce vrátit kdokoliv jiný kdo nemá ban, musí hlavně chtít sám...
Odpovědět
#53
(26.03.2017 v 21:39)Thanis napsal(a): Sego bez banu byl před 2,5 roku, ale vysloužil si ho zpět.

Ani ne tak vysloužil, jako si ho sám udělil. RT ještě rezervy trpělivosti měl, ale on šel a cílevědomým urážením si ten ban prostě vynutil.
Jak říká jedno orčí rčení. "Gugha nagn urár nuguk na urár"
Odpovědět
#54
Zdravím,
nostalgie mě přinutila opět sem zavítat, stejně tak jako jedna motivační zpráva. Smile
Rád bych se vrátil, ale byla by to pro mě časová sebevražda, možná až tak v červnu...

Jinak koukám, že tu jsem vzpomínán jako tvůrce dungeonů/wipů, což mě velice těší Biggrin . Líbily se mi videa z průchodu dungeonů, tak doufám, že uvidím Minotauří labyrint, za který ode mně dastanete plusový bod, a nebo wipe, to záleží na schopnosti dobrodruhů. Tongue
Odpovědět
#55
No jestli si videl posledni video (Vodopad) tak si myslim ze musime jeste trenovat :-D
Mallwin Miel - Elf/Hraničář
Godefroy - Gnom/Mág
Heahmund - Člověk/Kněz

„Na hudbě je krásné to, že ti ji nikdo nemůže vzít.“ 
Odpovědět
#56
(22.03.2017 v 04:39)Stig napsal(a): MW umírá - tak přesně tohle proroctví tu čteme posledních X let prakticky co měsíc. Zatím MW všechny tyhle proroctví přežilo. A nebylo už toho k Whiteymu a skripterům řečeno taky dost? Vždyť je to tu roztahané v několika postech dokonce i od lidí z RT - v oficiálních vyjádřeních, nebo pokud má někdo raději bulvár, tak na několika stranách flamewarů.. Teď co - můžeme nad tím furt brečet a říkat si, že MW jistojistě teď umírá, nebo #sestimsmiř a pojďme se taky trochu snažit. Na MW za ty roky pracovalo bez nadsázky okolo 100 lidí a tým vedli a shard poháněli v některých dobách i jiní. Jestli jsme si taky trochu nezvykli na to, že je to tu ve stylu "one man show", kdy se stačí vézt na kvantu práce jednoho člověka a ten se tak stává zdánlivě nepostradatelným. Fakt s tím něco dělejme - to není normální. Smile

Umírá? vždyť je několik let už dávno mrtvej Biggrin Nechci být šiřitelem blbých zpráv Biggrin

Ale k oživení prostě zatím nevidím ty správné kroky. 1) Jednoduší start a rychlejší expení. To by mohlo pro začátek stačit. Takový ty kecy(když jsem to testoval), že joo musíš si najít partu, která tě protáhne dungy, jasně naznačuje, že tohle prostě v pořádku není.

Povolání stále nedodělané co? Biggrin Hmm...
Odpovědět
#57
(26.03.2017 v 23:01)Brak napsal(a): Myslíme že Seg už dostal šancí až až a nikam to nevedlo. Pokud se chce vrátit kdokoliv jiný kdo nemá ban, musí hlavně chtít sám...

Vy jste těch šancí dostali taky dost Biggrin Udělat z toho funkční komunitní shard Biggrin

Z mého pohledu nejste ani z daleka v pozici, abyste od hráčů očekávali nějaký respekt, nebo uznání. Snaha se cení! To ano! Ale počítá se výsledek ;-)
Odpovědět
#58
Ahoj, ahoj.
brouzdám čtu a protože ambice byli na konci března / začátku dubna tak vysoké tak se jdu zeptat.

1. Jak dopadl projekt "otevření nové herní lokace" měl být nějaký posun s dějovou linii povedlo se? (lokace byla je bude jen questovní či volně přístupná?).
2. Postavy nad 40 lvl povedlo se vymyslet nový koncept či dotáhnout nějaký starší?
3. Které GM pracují popřípadě zaktualizovat kontakty (řekl bych, že i pro některé aktivní hráče je to guláš), někde byl napsán "tichý odchod některého z GM. Na forum je spousty topiců o odchodu z MW takže ani z toho se to 100% nedá vyčíst a takový Rewan není ještě ani zapsán. 
4. Projely jste ten Mantis po návratu WDho?

btw: Použil jsem prostě nějaký topic, abych nezakládal další.
Odpovědět
#59
Ony ambice nebyly až tak vysoké, jako spíš že se vytyčily nějaké dlouhodobé a krátkodobé cíle (s vědomím toho, že celý ten proces může trvat měsíce, rok, rok a půl apod.), které se začaly postupně realizovat v rámci časových možností jednotlivých členů RT. V zásadě je to asi jedna ze dvou či tří možných variant na výběr - nechám na subjektivním zvážení, jak moc je která z nich žádoucí/nežádoucí a zda máme vůbec ještě reálně na výběr. Imho i kdybychom pokračovali hlemýždím tempem (jak se chvílema stává, s kolísavou aktivitou různých lidí), už není kam uhnout a hlavní je vytrvat a spíš než jako sprint to brát jako maraton (což nás reálně čeká).
Původně to má prvopočátek veřejně napsaný explicitně asi tady, je tam nadhozený i ten přibližný časový horizont, který mi nepřijde úplně mimo: http://forum.manawydan.eu/showthread.php?tid=3468&pid=99605#pid99605

Vím o plánovaném otevření nové herní lokace (kdy se něco už udělalo a zapsalo a něco čeká, až na to budou mít dané osoby čas), posun s dějovou linií (kterou?) si nejsem jistý, odkud máš, zdroj?
Aktivní GMs jsou momentálně: Biosek, Brak, Rewan, Stig, Thanis, Whitey. Popřípadě zaktualizujeme kontakty. Potřebuješ se s někým spojit, sháníš někoho, že bychom to zařídili prioritně?
Možná sis nevšiml (což se nedivím, ten aktuální zájem vnímám dost jako "z čistého nebe"), ale místo Mantisu se teď používá Gitlab, jedny z hlavních Issues jsou tady: https://gitlab.com/Manawydan/Public/issues - minimálně ty veřejně přístupný vidí každý. Jinak při tom počtu bugů/issues že se nyní ptáš, jestli už ti dva skripteři "projeli Mantis", ještě v situaci, kdy ty issues průběžně přibývají, už chápu, žes mluvil o vysokých ambicích (v tomhle ohledu ale rozhodně ne na naší straně) - to je spíš otázka bytí totálně mimo realitu, než otázka ambicí. Biggrin Přesto je to věc, která by (především i dle skripterů) měla být vývojově dokončována jako první, než budeme realizovat nějaké další změny (a kupit tak případné další problémy na sebe).
Nicméně pokud mi napíše někdo důvěryhodný s bohatými zkušenostmi a referencemi s technologií C# a s několikaletou znalostí MW světa, kdo bude schopen za ty dejme tomu 2 měsíce uzavřít dejme tomu přes 1000 issues a u koho nebudou obavy ze zneužití skript, věřím, že nikdo z RT nebude mít problém sledovat ten zázrak hodný Ježíše Krista v přímém přenosu a poskytnout případnou podporu. Obdobně se k tomu snad i vyjádřili hlavně skripteři, ačkoliv s tím souvisí určité problémy. Na tohle bych klidně založil sbírku víček a udělal si popcorn, protože o takovou podívanou bych nerad přišel.

Jinak changelog je tady: http://forum.manawydan.eu/showthread.php?tid=81&action=lastpost a další věci se objevují ať už v důležitých oznámeních, nebo formou announce ve hře apod.
Žádnou další "on demand" informační rešerši ti tu asi moc nikdo poskytovat nebude, věřím, že kdo se o MW aktivně zajímá, tak odpovědi na ty otázky už zná a kdo se zajímá jen nárazově z nějakých pofidérních důvodů, tak pro toho by to stejně bylo jen mrhání časem, kterého je už tak málo.
Což mě vede k otázce: proč se ptáš, hraješ? Smile Nevím proč, ale cítím z toho spíš jen obvyklou MW žluč (důvody asi známe oba), třeba se pletu.
Odpovědět
#60
Úvodní věta: Vím, že podrážděnosti je tu vždy dost a tak na to budu nahlížet víc z dálky a nevnímat ten útočný tón Smile psal jsem ti na ICQ (dokonce jsme si ho jenom kvůli tomu stáhl Biggrin), abych se zeptal ale chápu, že máš i jiné reálné starosti nebo věci na práci tak jsem se zeptal sem ... to k tomu co si myslíš o žluči.

Některé věci mě vcelku urazily, ale člověk si nemůže asi pamatovat všechno to je jasný. Ambici bych mohl změnit za slovo "Nadějný".
Takže jen děkuji za tvůj čas a poskytnutí informací v kostce.
Odpovědět



Skok na fórum: