Hlasování: Vadil by mi wipe?
Ano
30.00%
6 30.00%
Ne
45.00%
9 45.00%
Je mi to jedno
25.00%
5 25.00%
Celkem 20 hlas(ů) 100%
* Pro tohle jste hlasoval(a) Vy. [Ukázat výsledky]

Wipe
#1
Zdravim vas,
zajima me vas nazor na wipe. Odradilo by vas kdyby byl wipe a jeli by jsme od zacatku? GMka ho v planu podle vseho nemaji a snazi se zachranit co se da (za coz  Thumb Up ). Ale z meho pohledu je to ztrata casu. Je dle meho jednodusi zacit od zacatku nez se hrabat v tom co bylo. A vlastne by to teoreticky mohlo prilakat "nove" hrace.

Prosim pokud mate chvilku podelte se i o svuj nazor.

Díky.
Odpovědět
#2
Neviem ci na to ma manawydan dost hracov aby sme to prezili ekonomicky keby dostaneme wipe a zrazu prides o vsetkych craftov...a potreboval by si minimalne 2x kazdeho, pretoze sam pre seba si nemozes craftit medzi postavami a kazdy craft potrebuje suroviny a nacinie aj od druheho povolania....to je jedine co mi robi starosti...
Odpovědět
#3
To by šlo vyřešit systémovými vendory, dala by se tam do začátku nějaká rozumná cena a kvalita, a jak by se to rozjelo, tak by se zdražili.
Za sebe si myslím že by to ale chtělo předělat povolání/rasové bonusy/perky. Chtěl se zvyšovat level cap na 40, ale v současné podobě by to nechutně posílilo Mága,Kněze a trochu Hraničáře se Zlodějem, avšak zbylé povolání by na to moc netěžily.
Osobně bych ty bojová  povolání ještě víc rozfrcal:
Mág: 1)Fire,2)Ice,3)Lightning,4)Necro,5)Summoner (u summonera bych to šlo ještě víc rozdělit, že by se třeba specializoval na šelmy nebo na pavouky apod.)
Kněz: 1)Holy, 2)Unholy, 3)něco mezi dvěma předešlými?
War: 1)Tank, 1)Berserk, 3)něco mezi dvěma předešlými? (vůbec bych mu nedal možnost použivat Střelné nebo Bodné zbraně, popřípadě jen do poloviny toho co muže Zloděj a Hrancl, na co by pak byl Zloděj a Hrancl)
Hraničář: 1)Ochočovatel/Stopař, 2)Střelec, 3)něco mezi dvěma předešlými?
Zloděj: 1)Čorka, 2)Vrah 3)nevím Biggrin  
Bard: 1)nemám tušení jak pořádně rozdělit Biggrin 

Co se ras týče dal bych každé nějaký free perk aktivní i pasivni, plácnu příklad:
Ork: Pasivní: 10% rychlejší regen staminy, Aktivní: Zuřivost: Na 10 vteřin utočíš a kouzlíš o 15% rychleji.
Samozžejmě craft by musel dostat něco jiného, tyhle 2 perky by mu byly k ničemu.
RP zápisky na fóru neslouží jako informace pro Vaše herní postavy, které pak zneužijete ve hře.
Odpovědět
#4
ehm, chtěl jsem dát "Ne", ale jak jsem dělal tři věci zároveň, tak jsem omylem zadal opačnou odpověď. Anketa bohužel neumožňuje editaci. Sad
Odpovědět
#5
Na jednej strane teda si mozme povedat "tak dame wipe az to upravime" alebo budeme masochisti, dame wipe a potom budeme cakat na zmeny Biggrin
Odpovědět
#6
(01.10.2018 v 13:41)Halli napsal(a): ehm, chtěl jsem dát "Ne", ale jak jsem dělal tři věci zároveň, tak jsem omylem zadal opačnou odpověď. Anketa bohužel neumožňuje editaci. Sad

Bohuzel nejsem schopny upravit ani odebrat tvuj hlas Angry
Odpovědět
#7
(01.10.2018 v 13:29)Thanis napsal(a): To by šlo vyřešit systémovými vendory, dala by se tam do začátku nějaká rozumná cena a kvalita, a jak by se to rozjelo, tak by se zdražili.
Za sebe si myslím že by to ale chtělo předělat povolání/rasové bonusy/perky. Chtěl se zvyšovat level cap na 40, ale v současné podobě by to nechutně posílilo Mága,Kněze a trochu Hraničáře se Zlodějem, avšak zbylé povolání by na to moc netěžily.
Osobně bych ty bojová  povolání ještě víc rozfrcal:
Mág: 1)Fire,2)Ice,3)Lightning,4)Necro,5)Summoner (u summonera bych to šlo ještě víc rozdělit, že by se třeba specializoval na šelmy nebo na pavouky apod.)
Kněz: 1)Holy, 2)Unholy, 3)něco mezi dvěma předešlými?
War: 1)Tank, 1)Berserk, 3)něco mezi dvěma předešlými? (vůbec bych mu nedal možnost použivat Střelné nebo Bodné zbraně, popřípadě jen do poloviny toho co muže Zloděj a Hrancl, na co by pak byl Zloděj a Hrancl)
Hraničář: 1)Ochočovatel/Stopař, 2)Střelec, 3)něco mezi dvěma předešlými?
Zloděj: 1)Čorka, 2)Vrah 3)nevím Biggrin  
Bard: 1)nemám tušení jak pořádně rozdělit Biggrin 

Co se ras týče dal bych každé nějaký free perk aktivní i pasivni, plácnu příklad:
Ork: Pasivní: 10% rychlejší regen staminy, Aktivní: Zuřivost: Na 10 vteřin utočíš a kouzlíš o 15% rychleji.
Samozžejmě craft by musel dostat něco jiného, tyhle 2 perky by mu byly k ničemu.

Nemyslim si, ze je nejaky prostor uz na nejake velke zmeny. Bavime se o hre ktera je v "bete" pres 10let. Dulezite je, aby server bezel bez hrozicoho rollbacku (soucastnost). Aby byli jistoty v zakladech hry. Takze vzit co je a ne upravit vsechny povolani, ale bud oslabit to nejvice OP a posilit to nejslabsi. Kazde to povolani ma jiny ucel a neni teda nutne, aby meli uplne stejne uplatneni. Rekneme si to na rovinu, spousta pritomnych je opravdu o 10 a vice let starsi nez kdyz to tady zacali. V tenhle moment u nejde o to udelat fenomenalni hru, ale udelat funkcni hru pro poslednich par blaznu pro, ktere je uo a hlavne manawydan srdcovka.
Odpovědět
#8
Je to smutné no, v minulosti jsem několikrát navrhl úpravu aspoň toho nechutného mága, ale nic z toho nebylo.
Mág už se jednou kastroval, s tím že se mu ubralo bodů na slova moci, nárůstem lvl capu na 40 by se mu zas trochu zásoba zvětšila, jeho problém je moc velká univerzálnost.
Jen ať dává pecky za 70, ale ať to dělá jen s jednou věcí,  třeba tím ohněm, v tu chvílí bude konkurence bude vědět že si má koupit potku na rezist ohni, když ví že ten hráče jede tohle.
No ať tu zbytečně netahám jiný topic, bez kusu práce, ten wipe nebude bez bolesti.
RP zápisky na fóru neslouží jako informace pro Vaše herní postavy, které pak zneužijete ve hře.
Odpovědět
#9
(01.10.2018 v 13:41)Halli napsal(a): ehm, chtěl jsem dát "Ne", ale jak jsem dělal tři věci zároveň, tak jsem omylem zadal opačnou odpověď. Anketa bohužel neumožňuje editaci. Sad

Jo, taky jsem chtěl dat v hlasování, že s wipem souhlasim, ale teprv jsem si všiml, že tam je to "vadilo by"

Problem po wipe ad. kuchař/farm. Sorry ale znova farma fakt expit nehodlam, jednak je to povolání, který si nemá tak do 15 levelu jak na sebe vydělat, tak má problem sehnat za rozumny peníze základní suroviny. Ten farm na basic levelu trpí nedostatkem opravdu primitivních receptů ala "jen osmahnuty maso na ohni" atd. Do všeho strkat koření nebyl moc štastny napad.

Ad povolani:
Střelbu bych u wara nechal, ale v tom ohledu, že si musi udělat perk. Rozhodně bych nebral inspiraci z toho co děla wowko, že šíleně kategorizuje co kdo může a nemůže, ta hra tím naprosto nesmyslně trpí a koukat na to jak pak hunter střílí z milimetru do frajera před nim...
Rozdělovat wara jinak ani nejde. Tank/DPS, kdo co používá za zbraně je už jeho věc. Co waroví spíš chybí jsou aktivní perky, ktery by tu classu nějak líp modelovaly. Dlouho jsem ve hře nebyl takže si to už nepamatuju, nicméně nějaky ability typu "Uder štítem" co dává opravdu stun nebo klidně blbosti typu "Úder hlavou" co warovi na chvilku zrazí inteligenci, ale nepřitele taky nějak uzemní, omráčí.

Bard by chtěl rozdělit na styly a k nim pevně přiřadit hudební nástroje. Dokážu si to představit klidně na rozdělení do trojky:
Fanatik - dokáže zpívat (stat boosty) a hrát na nástroj (skill boost) současně, ale musí mít volný roce po celou dobu boostu
Zpěvák - zpívá (stat boosty) a může u toho používat zbraně, nemůže používat magii (ani skrz svitky)
Hudebník - hraje na nástroje (skill boosty), ale nemůže používat zbraně, může používat magii.
Denetrius Aho - Radní Svobodných, Válečník
Drsnej Jakšmirgl - Vévoda ze Šmirglu, Vynálezce Pepřového Cvelfa a Gnomí haxny na česneku, ale hlavně Farmář
Spiritea - Knihovnice a opatrovnice Arcana, Bardka
Odpovědět
#10
A keď už by sa niečo prerábalo, páčilo by sa mi, keby kvalita výrobkov znamenala aj niečo viac ako to ako dlho vám zbraň/zbroj vydrží. To isté u jedla. Napríklad u mizerné a špatné nejaký postih na atk/def (podľa toho čo to je), či zasýtenie jedla (pretože v momentálnej chvíli je jedno či žeriete mizerné kura alebo mistrovské, nažeriete sa rovnako),u Dobré a Výborné kvality normal staty a u Mistrovské nejaký bonus.
A zložitejšie jedlá (ako som raz čítala od Thortogilyho myslím), by mohli mať ako v ESO nejaký boost Biggrin Napríklad na 1h +5hp a podobné kravinky...
A z obyčajného oblečenia by sme mohli urobiť itemy s boostami pre povolania (takové tričko pre farmára s +5 Farmárčením, či pre horníka na ťaženie a pod)..
Podľa mňa by to pomohlo craftom, viac by ich to motivovalo sa zlepšovať.
(Btw, majú v súčasnosti kone nejaký rozdiel v rýchlosti? Alebo medzi Brumbym a Norikom je rozdiel len v HP?)
Odpovědět
#11
Varianta rozjet hru bez wipe je méně pracná. Je třeba si uvědomit, že po wipu musíte z pohledu questařů řešit spoustu věcí, počínaje např. nedostupností chovných párů zvířat (=> questy s odměnami), znovu někdy v budoucnu dělat questy na nedostupné recepty (75+), přenastavit/promazat města (tam se totiž vše platí z reálných hráčských peněz, které by nově nebyly) a spoustu dalších věcí. To není jen o tom, pustit tam jeden příkaz a nechat v tom hráče se plácat. Osobně bych si do toho troufl s tím týmem ze starých dob, kdy jsme tu měli lidi jako Erin, Quazim, Marina, Myrsha atd. (ti všichni byli schopní týdně odvádět spíše desítky, než jednotky hodin) a k tomu řádově desítky hráčů. Teď už bychom tu práci podle mě ani nezvládli odvést v nějakém rozumném čase a hra s tímhle počtem hráčů není imho od nuly udržitelná.
Oproti tomu to co je třeba udělat nyní je "pouze" pustit save ze zálohy a upravit skripta, aby se nesmazali vendoři a dořešit, jestli se nájmy správně vystěhovávají, nebo dořešit, aby nebyly vypovězeny.
Osobně kdybych začínal jako nový hráč, spíš by mě lákalo asi jít do světa, kde je v oběhu nějaký kapitál, někdo mi může pomoci, na trzích jsou vendoři, kde udám co natěžím atd.
Wipe by mi dával smysl třeba po nějaké rozsáhlé změně, nebo po nějaké technické chybě, kdy by např. bylo třeba mazat všechny peníze. Takhle to zní dost samoúčelně - proč by to mělo někoho nalákat. Je třeba se hlavně zamyslet nad důvodama a výhodama, který by to reálně přineslo, nestačí tak velký krok udělat na základě nějakého "možná" (= domněnky, spekulace), protože jsou za tím hromady hodin, které už přinejmenším v tomhle rozsahu nikdo nikdy neodmaká.

A co se mě týče jako "starého hráče", já už bych tu jako hráč znovu od nuly nezačínal. Přeci jen, jak tu bylo napsáno, jsme už o nějakých 10 let starší. Na to, znovu dostávat skilly na maximum a budovat vše od nuly, už mnoho z nás čas asi nenajde. Ale naopak z pozice zkušenějších hráčů, kteří již mají nějaké zázemí a finance, můžeme alespoň dát do oběhu nějaké peníze a těm novým eventuálně přispět nějakou radou, návodama, základním nářadím apod. A naproti tomu - od GMs víceméně už nic moc nepotřebujeme, pokud nemluvíme o nadstandardu jako stavění nových baráků apod. (ale to teď je asi spíš otázkou budoucnosti), jsme schopní udržet jakous takous životaschopnost i sami o sobě.
Odpovědět
#12
at tak nebo tak, nejlepsi by bylo sem natlacit nejaky novy lidi... v dnesni dobe sou tu hry ktery toho nemaj zdaleka tolik co nabidnout jako tady mw, maj i horsi technickou stranku hry (grafiku apod) a presto maj dost hracu... tak je docela skoda, ze tu neni skoro nikdo... pritom lidi furt radi  hrajou rp, dracak a podobny kraviny, tak je staci dostat sem... vic nez dungy a grindeni sem si tady uzival prave to hrani role, kde jedna moje postava byla drza az hanba a druha byl vpodstate dobrak od kosti...

nebylo by na skodu udelat treba officialni discord, kde se slezou lidi a muzou se tam davat novinky a podobne... nejakou drobnou reklamu typu "hej, prijd si zahrat na manawydan, muzes se tu jit rp vymocit do krovi"...
Odpovědět
#13
Tak nemusí to být čistě wipe všeho, ale může to byt klidně ekonomický wipe. Postavy zůstanou jen inventáře zmizí. Beztak je v tom za ty léta neskutečny bordel. Ishar bylo jako hlavní město zasekany s plnou pokladnou a o nějaky rozvinutí nemělo vubec zajem, byť to město bylo plny vendoru pořád.
Denetrius Aho - Radní Svobodných, Válečník
Drsnej Jakšmirgl - Vévoda ze Šmirglu, Vynálezce Pepřového Cvelfa a Gnomí haxny na česneku, ale hlavně Farmář
Spiritea - Knihovnice a opatrovnice Arcana, Bardka
Odpovědět
#14
taky mi prave prijde, ze je tady hroznej bordel... vsude se neco válí, vsude sou zbytky po ruznejch eventech... tamhle sou stany, tam je opustena zidle se stolkem, tam je zase neco... proste kdyby prisel nejakej kouzelnej zlodej a půlku veci ukrad a rozbil, bylo by to fajn... nebo udelejte nejakej event na uklid mesta a okoli...
Odpovědět
#15
Ale proč to dělat, proč vůbec něco mazat?
Není úplně pravda, že Ishar nic neudělal, v podstatě jsme téměř z nuly rozjeli Armádu konečně i s popiskem na Wiki (plus armádní questy, hierarchii, která jistou dobu fungovala i na hráčské úrovni atd.), další systémové guildy mají taky popisky na Wiki (a to se vlastně vztahuje v podstatě na celý Isharion)... k tomu z velké části přispěli hráči. Otevřeli jsme třeba i novou oblast (Hláska), na čemž měl Ishar velký podíl. Není to tam úplně o tom, dělat nové stavby, protože to město je víceméně už teď předimenzované na aktuální stav. A tohle je určitě lepší dělat z hráčských peněz, než z těch, co si někdo addnul za GM. Konečně po těch letech byl totiž funkční "spravedlivý" systém, kde základní ekonomika není závislá na tom, kolik si to které GM přidá pro svou rasu peněz a surovin nebo kolik toho vyčaruje ze vzduchu, ale opravdu to vychází z aktivit hráčů.
Samozřejmě o notorických problémech jako shánění aktivního starosty (který u toho vydrží víc než dva měsíce) tu asi nemusím psát... Mně moc město o velikosti Isharu s nulou v pokladně nedává smysl, ani z pohledu RP. Fakt by to chtělo napřed mít důvod, proč něco mazat a pak to nějak domyslet i z hlediska RP, dalších questů apod. Ať to prostě není jen o tom, že už tu nevíme coby a tak prostě lidem smažeme peníze (a následně se bude ve hře plácat pět nováčků, kteří se snaží vytáhnout ze systémových NPC peníze aspoň na chleba, krumpáč a sekeru jen aby obratem zjistili, že v podstatě většinu surovin ani nemají komu prodat).

(01.10.2018 v 17:00)faust napsal(a): taky mi prave prijde, ze je tady hroznej bordel... vsude se neco válí, vsude sou zbytky po ruznejch eventech... tamhle sou stany, tam je opustena zidle se stolkem, tam je zase neco... proste kdyby prisel nejakej kouzelnej zlodej a půlku veci ukrad a rozbil, bylo by to fajn... nebo udelejte nejakej event na uklid mesta a okoli...

No jo, tak to už není o wipu, to chce prostě GM, co projde stavák/herní a pomaže to... Tohle wipe neodstraní. A tady je těchhle "mikrotasků" řekl bych hromada, to musí někdo odmakat.
Jednořádkový příkaz nám prostě imho v ničem nepomůže. Tady je fakt třeba napřed dořešit všechny technikálie a pak to někdo musí odmakat.
Odpovědět
#16
Ja by som rada nejak pomohla hre, no jediné čo viem je grafika a stavanie v CentrEdu, ktorý ani nepoužívate xD
Odpovědět
#17
Já nemam na mysli stavění do šířky, ale stavění vnitřní infrastruktury např. Kdysi davno tu byla myšlenka (celkem dobře dotažena), že města by měla možnost (pokud pominu daně) generovat vlastní material z území, které má pod vlivem, nebo by město mohlo nabízet služby typu: Donesu rudu, neumim ji přetavit, za poplatek ti to přetavím ale s horší kvalitou, nebo zaplatit jednorázově rybáře, kterej bude městu generovat nějaký ryby (bude moct být vylepšovatelny) a tyhle ryby třeba můžou sloužit jako snížení náročnosti poplatu za gardy (gardy dostanou najíst a nepotřebují větší žold). Popř přebytek ryb může město nějakym svym vendorem prodávat. Tohle mám na mysli. Mě vždycky přišel Ishar na to jak je to velky město jako totalně mrtvá zona, kde bylo jen vykřičeny tržiště
Denetrius Aho - Radní Svobodných, Válečník
Drsnej Jakšmirgl - Vévoda ze Šmirglu, Vynálezce Pepřového Cvelfa a Gnomí haxny na česneku, ale hlavně Farmář
Spiritea - Knihovnice a opatrovnice Arcana, Bardka
Odpovědět
#18
(01.10.2018 v 17:16)Thortogily napsal(a): Já nemam na mysli stavění do šířky, ale stavění vnitřní infrastruktury např. Kdysi davno tu byla myšlenka (celkem dobře dotažena), že města by měla možnost (pokud pominu daně) generovat vlastní material z území, které má pod vlivem, nebo by město mohlo nabízet služby typu: Donesu rudu, neumim ji přetavit, za poplatek ti to přetavím ale s horší kvalitou, nebo zaplatit jednorázově rybáře, kterej bude městu generovat nějaký ryby (bude moct být vylepšovatelny) a tyhle ryby třeba můžou sloužit jako snížení náročnosti poplatu za gardy (gardy dostanou najíst a nepotřebují větší žold). Popř přebytek ryb může město nějakym svym vendorem prodávat. Tohle mám na mysli. Mě vždycky přišel Ishar na to jak je to velky město jako totalně mrtvá zona, kde bylo jen vykřičeny tržiště

V tomhle musím souhlasit, něco podobného jsme rozjížděli v Cyproně, kdy jde v podstatě o to, že hráči questem seženou (zachrání) dřevorubce, postaví mu "dřevorubcova chajda level 1" a následně město může každý měsíc koupit XY polen za cenu vyšší, než jakou běžně obchodují hráči. Na levelu 2 by třeba byly i prkna, na levelu 3 krom jasanu třeba i dub apod. Tedy víceméně v Cyproně je to v pilotním provozu, ale tam jsou ty suroviny a nové stavby mnohem aktuálnější téma, takže je tam více příležitostí, jak to využít a ostatně před tím výpadkem to byla oproti Isharu přeci jen o fous aktivnější oblast.
Kvůli tomu se ale vlastně i řešil ten kamenolom v Hlásce - to má být primárně právě kvůli surovinám, sekundárně kvůli alternativním trestům (to už též v Cyproně fungovalo).
Ale tohle je v plenkách (víceméně pilotní provoz) a chce to vytvořit nějaká jasná pravidla s konkrétníma číslama. To by mělo hlavně udělat RT.
Odpovědět
#19
Tema je asi bezpredmetne, muze se zamknout a casem smazat. Teoreticky je sice hlasovani 2(vadilo)-6(nevadilo)-3(je mi to jedno), ale Stig se za RT jasne vyjadril, ze wipe postav nebude (je pro ne vice pracny nez pokracovani v tom co delaji).

Drzim palce, at se to brzi podari rozjet. Urcite je nas spousta co netrpelive cekaji az uslyslime "uz muzete hrat!".
Odpovědět
#20
Jsem jeden z těch co hlasovalo taky špatně z práce Biggrin .. takže 1(vadilo)-7(nevadilo)-3(je mi to jedno)
„Hledej to co nevidíš, i v temnotě pravdu zříš, nepřítel se neukryje, o čem víš tě nezabije.“
Odpovědět



Skok na fórum: