[Rozděleno] Perk balanc human/nonhuman postav
#1
Jinak tedy ještě dotaz ať to nezapadne, případně založím jiné téma. Bude v plánu nějaký ten zakladní balanc human vs nonhuman ? :-) nebo to prostě bude jak je a šmitec?

Brak: Téma rozděleno.
Hraju proto, abych si dokazoval, jak velký organ jsem.
Odpovědět
#2
jo, takova debata uz tu nekde byla - ty perky navic jsou dost op, zase human bez toho pokulhává za ostatními postavami - taky mám pocit že někde na wiki u perků bylo popsané že budou i rasové perky, ty ale myslím vůbec nejsou zakomponované/vymyšlené, něco co by mělo vliv, ale ne aby to kompletně rozbilo postavy...
třeba všichni hobiti/gnomové co by dostali perk typu - tvá menší postava ti umožnuje rychlejší uhýbání - šance na úhyb zvýšená o 5%/10%/15% dle lvl automatický gain perku

stále by to ale dělalo ty perky u humanů pořád moc silné, ale pokud by ty rasy dostali větší rozsah? nebo levnější učení specifických perků?
Severus Gasel Snape - vyvolávač
Maniel - pyrofor bez expů:(
Rarfu
Mým hlavním cílem je - dotáhnout spolu s GM systém zakázek do hotové podoby

Odpovědět
#3
To by se muselo vymyslet enormní množství perků tak, aby každé povolání za každou rasu, které aspoň trochu dává smysl, mělo nějakou tu výhodu, která dotáhne člověka. Např. u zmíněného úhybu a hobita bys farmářovi moc nepomohl. Chápu, že šlo jen o příklad, ale ve výsledku by toho muselo být fakt dost a k tomu třeba ještě řízené povoláním (třeba hobit farmář by měl místo toho úhybu spíš nějaký farmářský perk apod). A to se tu asi shodnem, že k takovému výsledku bychom se nikdy nedobrali (kolikrát se to tu už řešilo?). Nejjednodušší by prostě bylo, aby každý dostával stejný bonus jako lidé a nebo nikdo. Co se rasových výrobků v takovém případě týče, mají lidé nějaké? V jakém poměru s ostatními rasami?
Diskuze by už zasloužila rozdělit do vlastního tématu.
Odpovědět
#4
Přesně, jak jsem psal již výše:

Citace: Perkovní body všem stejně, počet startovních statu všem stejně, jen případně jinak rozdělit. (humanovi asi přidat chybějící staty?)

V jednoduchosti je někdy sila. :-)


A je hotovo. Složitější experimenty se mohou dělat potom. Případně se mohou dát každému rasovní perky a dovednosti i člověkovi.

GM prosím o založení a přesunutí do jiného vlákna, nějak se to tu rozjelo :-D
Hraju proto, abych si dokazoval, jak velký organ jsem.
Odpovědět
#5
Hodím sem něco do větru co jsem si tak promýšlel, dost jsem se něčím inspiroval z WoWka.
Člověk - nic (má svoje extra perk. body)
Elf - Pasivní: +5 Odolnost kyselině, Aktivní: Na 5 vteřin instantně aktivuje neviditelnost a zvýší rychlost pohybu o 30%, cooldown 5 minut. Pro crafta: +10 do skillu řezbářství.
Ork - Pasivní: +5 Odolnost fyzickému zranění, Aktivní: Na 10 vteřin +20% do rychlosti útoku a castění, cooldown 5 minut. Pro crafta: +10 do skillu Znalost jedů.
Trpaslík: Pasivní: +5 Odolnost chladu, Aktivní: Na 10 vteřin +20 do všech rezistů, cooldown 5 minut. Pro crafta: +10 do skillu Kovařina.
Gnóm: Pasivní: +5 Odolnost ohni, Aktivní: Zvýšení Intelektu o +20 na 1 minutu. Pro crafta: +10 do skillu Alchymie.
Hobit: Pasivní: +5 Obratnost, Aktivní: +20 Uhýbání na 20 vteřin cooldown 5 minut. Pro crafta: +10 do skillu Vaření.
Drow: Pasivní: +5 Odolnost energii, Aktivní: Summon pavouka(dle levelu hráče Velký,Obří a Mečový, pavouk nemá narozdíl od mage summonu snížené staty apod.) na 30 vteřin, cooldown 5 minut. Pro crafta +10 do skillu Šperkařství.

A ano +20 intelekt třeba u gnoma wara nebude moc k užitku, ale taky kolik Gnom warů tu hraje....
RP zápisky na fóru neslouží jako informace pro Vaše herní postavy, které pak zneužijete ve hře.
Odpovědět
#6
S těma perkovníma bodama problem nemám, tak ať.

Pokud se tu mají rasy rozdělovat rasovýma perkama tak bych to udělal co nejprimitivnější to jde (ať se tu zase potom nebrečí že tohle je nefer).

Osobně mě napadlo následující.

Člověk: Ovlivnění krve lektvary je o 1/4 menší
Elf: O 20 víc životní energie celkově
Trpaslík: Unese o 25 kamenů více
Hobit: Při spánku se mu doplní životní energie o 50% rychleji
Gnom: Pomalejší hladovění
Ork: (Původně Brakův nápad ale já přemýšlel nad něčím podobným) Může jíst syrové maso a mrtvoly
Drow: Může sbírat krev do lahví a při vypití působí jako malý lektvar regenerace
Denetrius Aho - Radní Svobodných, Válečník
Drsnej Jakšmirgl - Vévoda ze Šmirglu, Vynálezce Pepřového Cvelfa a Gnomí haxny na česneku, ale hlavně Farmář
Spiritea - Knihovnice a opatrovnice Arcana, Bardka
Odpovědět
#7
Můžeme se držet nohama na zemi a řešit to po krocích? Jinak si tu o tom zas pokecáme bez výsledku a za pár let si to zopáknem a frustrace přetrvá. 

Ideální by bylo vyrovnat perky, aby všechny rasy měly stejné možnosti a až na tom stavět jejich případné rozdíly, které by ale neměly tak drastickej efekt a šlo by spíš o detaily. Když už tu padlo to wowko, tak tam maj snad všichni taky stejnej počet "talentů" a mimo to svá specifika, ne? A to by se týkalo všech včetně člověka. Tím pádem by odpadla ta problematická výhoda v percích a pořád by mohly ve hře existovat nějaké stereotypy ras. Ale zdůrazňuji, že by tohle bylo dobré řešit až po odmazání perkovního náskoku jedné z ras. Udělejme nejdřív to jednoduché, jak zmiňoval Gheed, a pak dále experimentujme s drobnostma a detaily.
Odpovědět
#8
Přesně, lidi neblbněte, začněte tím nejzákladnějším nejjednodušším. :-D Prostě jednoduchý balanc a až na to stavět diverzitu.
Hraju proto, abych si dokazoval, jak velký organ jsem.
Odpovědět
#9
Jednoduchý balanc ve stylu "perky všem"? A až jim uděláme jejich ability tak jim je zase sebereme? Smile

Ty perky bych nezatracoval, pokud se nebudou vymýšlet nové tak se s tím lze vyřádit jednoduchou konfigurací XML - viz. perky plížení zloděje, kdy si vybírá dva ze čtyř zdarma a ještě se mu samy levelují.
Tzn. klidně lze aby si elf mohl vybrat "elfí obratnost" (perk Akrobacie + Mobilita), "elfí mytologii" (perk Rozvoj logického myšlení + Znalosti) nebo "lesní výcvik" (perk Posilování + Bojové reflexy).
První z perků by měl +1 za každých deset levelů, druhý +1 každých dvacet levelů.
Člověk by měl výhodu svobodné volby, ostatní rasy výhodu vyššího počtu bodů které celkem dostanou (nemluvě o možnosti mít perk který je jinak omezený povoláním apod).
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#10
Proč bychom je jim brali? V zakladu bude vše stejné, jen prostě na tom pak bude mít každý jiné výhody. :-) proč by se nemohly dat rasové perky i člověkovi, je to taky rasa ...
Hraju proto, abych si dokazoval, jak velký organ jsem.
Odpovědět
#11
Proč by se jim zas něco bralo, když by to byly drobnosti? Stačí se držet při zemi a být fér vůči ostatním rasám a nedělat takové věci, jako má momentálně člověk, kterej je nepopíratelně zvýhodněnej. Stejně by to dopadlo tak, že by se už nic nad ten balanc neudělalo.
Mimochodem pořád nadhazujete spíš příklady bojových perků, připomenu, že diskuze začínala kvůli craftům, kterým je ve většině případů perk jiného povolání celkem u zadnice.
Systém, který zmiňuješ, jsem již v soukromé komunikaci s někým na MW řešil a bylo mi řečeno, že je to moc komplikované. Klidně bych si dovedl představit, že by si postava vybírala z nějakých perků, kde by byla brána v potaz rasa a povolání. Např. dejme tomu u alchymisty elfa by mu bylo nabídnuty perky mastičkář nebo mistr zdravovědy (a třeba i ty obecné řemeslnické jako opatrný a precizní  řemeslník), zatímco gnóm by mohl mít na výběr z mistra očarování a výbušnin (další neznám). Za to kdyby hrál třeba elf válečníka, tak by měl bleskový útok, rychlý útok apod, kdežto trpaslík by měl spíš drtivý, vířivý útok a silný úder. Jenže to už zase příliš říkáš hráčům, jak mají svoji postavu hrát a to je big nono.
Pořád mi přijde nejvhodnější udělat to férové nastavení perků, jako má aktuálně člověk, všem a když by se moc chtělo něco dělat, tak opravdu přidat jen drobnosti a to hlavně každé rase, aby zas nedošlo k nějakému zvýhodnění. Hlavní je férovost napříč rasami! Rozdíly ras už jsme schopní zahrát RP bez nutnosti nějakých rasových perků, ale hrát mistra kováře za trpaslíka a být chloubou Goren-Zaru, zatímco nějakej Janek v Isharu umí všechno líp, je RP průser.

Edit: K tomu, že je ten systém komplikovaný. Navíc to nese další problémy a potenciálně dlouhé balancování, zatímco, když všichni dostanou ty perky, tak je to rychlé, férové a nebude se remcat, protože hráči budou mít svobodu v tom, jak hrát svou postavu.

Celá diskuze už přechází z: "Pojďme to vyřešit. Jde to rychle a snadno," na: "A co kdybychom z toho udělali ještě větší problém?"
Odpovědět
#12
Začít tím, že se perk. body daj všem rasám stejně mi přijde jako dobrej nápad. Aneb jak řiká Halli, jde to jednoduše, pojďme to tak udělat a nevymýšlet složitosti.
Rasové perky se můžou dovymyslet pak. Pokud to teda neusne, jak kdysi.
Odpovědět
#13
Člověk má teď výhodu perkovních bodů navíc.
Dáme perkovní body všem.
Časem uděláme rasové výhody, tedy něco co člověk nemá.
A co dál? Všichni mají body a člověk má prd?
To už raději ty body člověku zrušit.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#14
Vždyť tu už několikrát padlo, že i člověk by v takovém případě musel ty výhody dostat!

Edit: to už fakt není možný…

Jenže tím, že zrušíš body se stane, hádej co? Naštveš hráče lidí, narozdíl od toho, když je doplníš těm, kteří je nemaj.
Tak pro jistotu ještě jednou: člověk je taky rasa, takže pokud by se po vyrovnání bonusu perků dodělávaly nějaké rasové, musí je dostat všechny rasy (ano, včetně lidí).
Odpovědět
#15
Každý bude mit perkovní body, každý bude mít rásové výhody, každý bude mít stejný počet statu k rozdělení. Prostě i člověk dostane nějakou rasovou výhodu.
Hraju proto, abych si dokazoval, jak velký organ jsem.
Odpovědět
#16
To opravdu není dobrý nápad. To je jako při balancu povolání říct že všichni dostanou všechno a pak vymyslíme jak se od sebe budou lišit.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#17
Co opravdu nebyl dobrý nápad, bylo dát humanovi perkovní body navíc. Ale já už na to kašlu. Ahoj stěno, co ty si o tom myslíš?
Odpovědět
#18
(25.07.2019 v 19:19)Whitey napsal(a): To opravdu není dobrý nápad. To je jako při balancu povolání říct že všichni dostanou všechno a pak vymyslíme jak se od sebe budou lišit.

Nj...ale co chceš dělat ? Aktuální stav je na dvě věci a z toho není ani jedna slušně pojmenovatelná. Je třeba popřemýšlet, kterým směrem to posunout a hlavně to dotáhnout do konce. V opačném případě souhlasím s tím, aby se to dorovnalo u všech ras na stejnou úroven.....ted opravdu v tom rasovém rozdělení perkovních bodů nevidím žádný smysl, jen to kazí hru a hráči brečí.
Got hates us all  - Tom Araya
Odpovědět
#19
Wdy kdyby ty tve argumenty měly aspoň hlavu a patu, ale to jak reaguješ snad ani nedává smysl, jako by sis vždy přečetl jen část příspěvku a zbytek si domyslel ...a to jsem si vždy myslel, že jsem natvrdly já ... No nic už tě nebudu dále přemlouvat, tohle opravdu nemá smysl.

Jinak i u povolani to tak funguje ... každy muže bojové dovednosti, psani, jizdu, těžbu a další .. a až pak se dělí podle specializace. Wink
Hraju proto, abych si dokazoval, jak velký organ jsem.
Odpovědět
#20
Hlava:
Kouzelník kouzlí, kněz má modlitby, hraničář může ochočovat, válečník nemá skoro nic a řemeslník jen vyrábí.
Pata:
Dáme všem kouzla, modlitby, ochočování i výrobu, aby si byly rovni.

Hlava:
Člověk má 10 perkovních bodů navíc.
Pata:
Dáme je všem, ať si jsou rovni.

Stále mi to nepřijde jako dobrý nápad. Všechny kombinace ne-lidských ras a povolání jsou normálně hratelná, i bez těch bodů navíc. Cena perků a příděl perkovních bodů se nějakým způsobem nastavil (ne, nedělal jsem to já). Do toho teď hodíme vidle tím že každému přidáme další body.

Nechám si to ještě projít hlavou, protože u mě je vždy první věc odmítnou jiný názor než můj vlastní.
O perkovních bodech pro člověka rozhodl pradávný autor(ři) MW, inspirovali se hodně v DnD. Bohužel se naprogramovala jen ta nejjednodušší věc a nic jiného.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět



Skok na fórum: