to Radstar: OK
takže momentálne budem hodnotiť programové hladisko. Windows 98 a iné verzie windows na báze 4.0 majú jadro 16/32 bitové. tento windows neznáša zle napísané aplikácie a aj ten najmenší bug alebo kravinu dá autorovi softu/userovi zožrať. Windows na báze kernelu NT 5.0 už dokáže vela problémov vyriešiť resp udržať sa v chode, ale potom vzniká známy bug kedy aplikácia ukusuje pamäť/operačné prostriedky kým nezožerie celé jedno jadro
Hodnotenie jadra programu
MW klient:
- nespadol pri spustenom TV tuneri
- nedostal som BSOD pri pokuse o logon
- niesú konflikty s prehrávačmi videa a klientom kvôli DirectX
- nežerie 100 percent prostriedkov
- evidetne ho nedostáva do kolien väčšie množstvo grafiky ingame
prakticky to znamená že jadro nového klienta je napísané excelentne a nemá tendencie k memory leakom. autorovi softu gratulujem. mojími betatestami prejde čisto dnes len málo programov.
k diagnostike ešte používam aj TV tuner. akýkolvek dátový šrot sa dostane do PCI zbernice alebo do RAM tak TV tuner to neodkladne zobrazí
obraz bol bezvadný (napriek tomu že v biose som zvýšil citlivosť na takéto prejavy), ale cca raz za dve sekundy došlo k nepatrnému seknutiu. ohadujem že v tom čase sa resetla a znova vykonala nejaká cyklická funkcia a je trochu dosť náročná...
povedal by som že jadro exe súboru je skvelé.
Nové featury oproti klasickému klientovi:
- smooth walking (nepliesť s yoko bug toolom) velké plus, ale treba trochu odladiť. cca raz za dve sekundy sa to trochu sekne. môže to byť ale problém chovania MUL súborov - hlavne mapy - čo sa týka načítavania z disku. hodím mapu a UO klienta z ATA disku na SCSI a neskôr skúsim aj RAMdisk aby som si overil že je to práve diskom...
- aplikovanie 3d akcelerácie celkom velké plus. od roku 1996 si to UO zaslúžila
- zobrazovanie mien príchodzích - mínus.. občas to spôsobí v kombinácii s lagom že vidím aj trikrát to isté meno. trochu to tiež uberá poetickosti pôvodného klienta. odporučil by som funkciu vypnúť a zakázať v klientovi.
- alpha blending u rôznych vecí: *mňam mňam*
- antispam hlášok
featury pôvodného klienta ktoré mi chýbali:
- prekliknutie s ktorým na myši nastavím "always walk" aj bez toho aby som musel držať klikátko...
- ctrl+shift aby som si zobrazil itemy okolo
- circle of trans...
- noc
- tlačítko "exit program" v úvodnej obrazovke klienta
viac z tých vecí je asi "to be solved" už aj bez môjho reportu
trochu nevýhodou je nutnosť .NET 2.0, ale cez to sa dá preniesť. ešte by som sa chcel spýtať či to bolo programované pre .NET 2.0 alebo pre .NET 2.0 SP1... v SP1 boli opravy pár bugov v
problém s tmou a alphou:
mám známeho čo programoval v C++ alpha blendingy a shadre pre 3d hru. skúsim sa ho na toto konkrétne spýtať.
každopádne ma ale zaujíma či ste to programovali cez verziu rozhraní DX 9.0 A, B alebo C. pretože je DX9.0 nutnosť pre fungovanie klienta, tak by som ako minimálne HW požiadavky stanovil akúkoľvek kartu s DX9, ale ak chcete používať aj funkcie DX9.0c tak môžu nastať velmi vážne problémy lebo mnoho grafík nepodporuje C verziu. U ATI sú to karty staršie než séria x1900 u Nvidie sú to karty staršie než séria 6000.
Grafiky s podporou DX9 sú dnes bežné, ale karty s podporou pre DX9.0c až tak bežné byť nemusia hlavne nie na strojoch kde sa hráva UO.
ak teda cez DX zavoláte funkciu ktorá volá pixel a vertex shader 2.0 tak to nemusí stopercentne fungovať...
preto ma zaujíma s akou konkrétnou verziou DX9 ste vlastne počítali pri vývoji klienta.
poznámka:
najvyššia verzia knižnice d3dx9_xx pre Win9x je d3dx9_31. ja som si dal tú námahu a updatol som si DirectX9 pomocou redist packu od MS, ale je dosť možné že mnoho XP užívatelov tak nerobí, respektíve urobia tak len nevedomky ked to počas inštalácie vyžiada hra.
obecne by som preto odporučil vychádzať len z knižníc ktoré boli k dispozícii v prvom Release DirectX 9.0a a z knižníc ktoré sú obsiahnuté v DirectX managed code... (ten je tuším už od verzie DX8.1 takže tam to tak strašné nebude)