Hodnocení tématu:
  • 0 Hlas(ů) - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Test na starem zeleze ...
#1
Takze jsem si rozjel MW klienta na starem pocitaci. Konfigurace:
AMD Duron 1GHz
512 MB Ram
GeForce 2 MX400 64 MB

Klient 10.3. ma problem se svetly, ale testovaci CTP 7 uz jsou svetla v poradku (akorat chce udelat tu optimalizaci pri prvnotnim vykreslovani, kdyz pri vetsim pocku klidne cekam 5 sekund nez se neco stane). Hral sem v okne 640x480 a 800x600 bohuzel v obou pripadech je hra ve mestech skoro nehratelna 8/10 FPS. Mimo mesto uz to ujde, tam je 15-20 fps.
Takze pokud je tam nekde moznost optimalizace, urcite se na to bude chtit podivat.

Nicmene ani original klient na tom s plynulosti neni o moc lip. Jestli ma o 2 fps vic nez MW klient, tak je to moc. Takze uz vim, ze vymluvy na plynulost nemam brat v uvahu, protoze ani v origo klientu ta hra plynule nejde.

Jinak vytizeni CPU je od 70 (mimo mesto) do 100% (ve meste).
Odpovědět
#2
Kdyz pomyslím, že UO měla v době svého vydání minimální požadavky na procesor: P90 a já si dělal ambice, že to rozchodím na 486DX2 80 8MB RAM. Biggrin

Opravdu někdy UO běžela na P90? První počítač, na kterém jsem si jí doma spustil byl Celeron 733Mhz a nebyla to žádná sláva.

RadstaR: Hraval jsem na zacatku UO na Celeronu 700@820 na DP (klient 1.x) a bezelo to celkem v pohode. Respektive si uz nepamatuju, ze bych s tim mel nejakej problem Smile
Jak říká jedno orčí rčení. "Gugha nagn urár nuguk na urár"
Odpovědět
#3
RadstaRe... nemuzu potvrdit, dokud mi to nepobezi na tom starem notasu. Original ma mirne problemy ve meste, mimo mesto v pohode. MWklient zatim nejede. Snad GEO opet vyresi :-)
Odpovědět
#4
(22.05.2010 v 16:49)RadstaR napsal(a): Nicmene ani original klient na tom s plynulosti neni o moc lip. Jestli ma o 2 fps vic nez MW klient, tak je to moc. Takze uz vim, ze vymluvy na plynulost nemam brat v uvahu, protoze ani v origo klientu ta hra plynule nejde.
Z jednoho pripadu preci nemuzes delat vypovidajici zavery, natoz kdyz je tam tolik faktoru (kazda sestava, drivery, atd. atp. prakticky jina).

AMD Sempron 1500 MHz
1024 MB DDR SDRAM
ATI Radeon 9550 (128 MB)

Rozdil v plynulosti vetsinou znatelny, ve prospech origo clienta. Vcera jsem zkousel nejakou tu testovaci verzi CP neco a to bylo jeste horsi nez obyc. MW klient. Origo client mi ale dluzno rict dela vetsi problemy pri vice spustenych programech (mozna i hodne vytizene siti.. ale to uz sou pravdepodobne lagy, o kterych se tu nemluvi) oproti MW klientu. Pokud si chci zahrat plynule, vypnu toho co nejvic a origo client nema nejmensi problem.
PS: Ani bych teda nerekl, ze mam na MW klienta stare zelezo. Jestli ano, tak to nechapu, rozjedu "v klidu" hry typu STALKER, Oblivion atd., ktere maji castokrat vyssi naroky nez splnuju (plynula hra na low az medium nastaveni).
Valerie (Semper Fidelis) - kovářka, drátenice a slévačka, vévodkyně Cyprony
Odpovědět
#5
Zapni si v MW klientu zobrazovani FPS a probehni se po Isharu a pak mimo nej a napis me, jaky hodnoty si tam mel. Muj test neni nic vymyslenyho. Zkousel jsem to na tatove PC, kterej ho ma jen na internet a stare hry. Krome antiviraku a firewallu na nem nic dalsiho nebezelo. Ano CTP verze klienta lagujou o dost vic (zminoval jsem), nicmene podle parametru je tvuj pocitac jeste tak o pulku rychlejsi nez na cem sem to zkousel ja a ver, ze tvoje PC je v dnesni dobe tezce zastaralej taky Smile

Nerikam tedy, ze to u tebe jede upne plynule, ale tipnu si, ze v meste ti to pod 15 fps nepadne a mimo nej ti to jede uplne v pohode.
Odpovědět
#6
No mě to na podobném počítači jako má Radstar (Intel PIII 550MHz, 512 MB Ram, GeForce 2 MX400 64 MB) šlapalo docela v pohodě akorát trošku pomalejší běhání a na koni raději nejezdit... a naopak mi vždy mw klient připadal plynulejší, i když to asi bude tou jeho vlastností při pohybu.
Odpovědět
#7
MWklient generuje nove FPS len ak sa v okoli hraca nieco animuje. Ak sa postavím do prázdnej miestnosti kde nič nieje tak FPS klesnú niekam na 5 alebo tak. berte v úvahu aj túto vlastnosť.


Originál klient a staré vs nové stroje:
UO klient je program s nekonečne škálovaným výkonom. V praxi to znamená že čo mu dáte to zožerie. Ide o to že používa síce jednoduché, ale absolútne neoptimalizované grafické efekty založené na bitmapách pričom všetko čo vidíte na obrazovke robí procesor. Popritom sa ešte hrabe v desiatkach velkokapacitných tabuliek s animáciami, mapou, a podobne.

MWklient a staré vs nové stroje:
To čo vidíte na obrazovke je akcelerované grafickou kartou. MX440 má v porovaní s Radeon 9800 pro cca 1/10 výkonu. Táto grafika akceleruje v pravom význame slova, ale jej výkon je velmi mizivý aj na pomery roku 1999. Ako bernú mincu low zostavy by som dnes bral skôr nejaký notebook alebo desktop s integrovanou grafikou - aj tie majú v mnoho prípadoch viac výkonu.

Mám tu aj 486 DX4 100MHz, ale o grafickom akcelerátore do ISA slotu naozaj neviem. Preto nepredpokladám ze MWklient tam pojde.

Alternatívne ak chcete znižovať výkon tak môžte ešte podtaktovať CPU a RAM. Pentium III1400 viem takto skresať na 700Mhz.
Black Hole:
http://www.youtube.com/watch?v=fCL5CfHm7Ps

(kto nájde môj príspevok má bod .) )
Odpovědět
#8
MW klient pri stani na miste jede 20fps. Nicmene stani na miste jsem fakt netestoval, vsechno to byly pokusi pri behu na koni, kde je zatez videt nejvic.
Odpovědět
#9
(23.05.2010 v 00:00)RadstaR napsal(a): Zapni si v MW klientu zobrazovani FPS a probehni se po Isharu a pak mimo nej a napis me, jaky hodnoty si tam mel.
MW Klient: ve meste za behu minima celkem stabilnich 5-8 fps, nekde jinde ve meste i okolo 15 fps, mimo mesto naprosto nestabilnich 5-60 (to mi pripada asi nejhorsi.. ja 60 fps v Ultime ani nepotrebuju, to se mi hodi leda ve strileckach Smile ).
Origo: ve meste za behu minima velmi stabilnich 8 fps a vice, nekde pres 15 fps, mimo mesto stabilnich 20, z kterych se to temer nehne (nikde, ani tam co mi MW klient hazel 5 fps).
Zatez: pred testy sem vypnul co se dalo. Jediny rozdil je, ze spolu s origo clientem sem mel spustene jeste navic FRAPS se zapnutym trvalym pocitadlem fps, origo client mi tez kvuli fps jel ve full screen modu (jinak to nemeri), MW klient mi jel v okne roztahnutem na celou obrazovku.
Ingame: bez kone, behani po vlastnich nohach, stejna trasa testovana na obou klientech.
(23.05.2010 v 00:00)RadstaR napsal(a): nicmene podle parametru je tvuj pocitac jeste tak o pulku rychlejsi nez na cem sem to zkousel ja a ver, ze tvoje PC je v dnesni dobe tezce zastaralej taky Smile
Ja vim, ze je zastaralej, proto sem psal jen to, ze na ultimu mi to tak zastarale neprijde (jak sem psal, rozjedu hry, kde na minimalni naroky ani nemam a muzu si zapnout vetsinou grafiku na medium nastaveni.. a v techto hrach 5fps=nehratelne, tudiz v nich mam fps vic). Ostatne Ultima by o 4-jadru, 4 giga RAM a nejnovejsi HD grafice ani byt nemela (imho).
(23.05.2010 v 00:00)RadstaR napsal(a): Nerikam tedy, ze to u tebe jede upne plynule, ale tipnu si, ze v meste ti to pod 15 fps nepadne a mimo nej ti to jede uplne v pohode.
Kupodivu na obou mistech ma MW klient u me minima okolo 5fps. Ve meste celkem stabilni (reknu rozsah cca: 5-17, ovsem spis v te dolni polovine hodnot), mimo mesto naprosto nestabilni (rozsah 5-60). Origo u me ma o mnoho stabilnejsi fps, jen podle fraps mi prijde, ze ma origo maximum neco okolo 20 fps, na kterych se mi celkem drzi (coz mi ve hre bohate staci) - rozsah cca 8-20, naprostou vetsinu casu v horni polovine hodnot.
Pro me zaver: origo u me stabilni, dostacujici fps, na jednom miste ve meste mi to spadlo asi na 8 (vcelku ojedinele, ale neprobihal sem cely mesto+vesnici). MW klient na nekterych mistech lepsi vysledky, ovsem celkove nestabilni. Mimo mesto mi to v klidu spadne na 5 jen proto, ze probiham okolo hostince nebo neceho. Krizove misto ve meste, kde MW klient spadne na cca 5 a origo na cca 8 je stejne.
PS: Ozkousel bych to jeste s konem, ale momentalne ho nevlastnim.. pokud to vubec hraje roli (asi by mohlo, ze?).
Valerie (Semper Fidelis) - kovářka, drátenice a slévačka, vévodkyně Cyprony
Odpovědět
#10
Je divny, ze ti takhle hodne litaj FPS a mas je tak nizky. Jinak nezkousel si to doufam na testovacich Geovo buildech ? Tam se to musi jeste doresit, vykreslovani svetel dela problemy. Jinak urcite je v MW klientu jeste misto pro optimalizaci na kterou se Geo snad taky zameri. Uz Erlin kdysi prohlasil, ze minimalne svetla jsou doelany jen tak aby to nejak fungovalo a posledne dokonce prohlasil, ze se divi, ze to vubec funguje,takze tady se urcite s tim jeste da nejak pohnout Smile
Odpovědět
#11
Pardon, zapomnel sem dopsat ty pouzite verze, tohle byl test:
MW verze 10.3.3.86
Original verze 6.0.11.0 spousteny pres Razor (v1.0.12), ktery sem minimalizoval do traye
O CPS vim, tam to pro me ani nema cenu merit (ale pokud to k necemu bude, tak to zmerim taky).
Valerie (Semper Fidelis) - kovářka, drátenice a slévačka, vévodkyně Cyprony
Odpovědět
#12
EE nemusis. Pro zacatek to staci. Hlavne ze mame nejake udaje ze kterych muzem vychazet.
Odpovědět
#13
Na novom stroji som ešte raz overoval či je nejaký "FPS limiter". Pri neaktivite mám 20 fps. Inak pri aktivite v hre to vyskočí aj na 150. je to aktualna verzia (10.3.3.86).

a ešte jeden bočný výsledok:

MWklient využíva všetky štyri procesory. Pri nastavení afininy na CPU0 spotreboval asi tak 45 percent jeho prostriedkov čo zodpovedá výkonu:

Pentium III-S 1400 Mhz
Pentium 4 - 2500 Mhz

Alebo číslene je to okolo 400 Megaflops merané pomocou programu TestCPU 0.96. Taký výkon mali notebooky ... aj 6 rokov dozadu.

Zdá sa teda že obmedzujúcim faktorom je hlavne grafika.
Black Hole:
http://www.youtube.com/watch?v=fCL5CfHm7Ps

(kto nájde môj príspevok má bod .) )
Odpovědět



Skok na fórum: