Hodnocení tématu:
  • 2 Hlas(ů) - 2.5 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Systémy Podtemna
#1
Zde se budou objevovat odlisnosti a zmeny systemu drowu.

Ziskani symbolu Lloth
Je zapotrebi byt mezi Arach-Tinilith, byt povolanim knez a mit rasu drow.
Dale musite zazadat o clenstvi (kniha na stole na strese chramu Lloth) - az vase clenstvi potvrdi veleknezka, NPC na strese chramu vam vyda symbol.
Pak dostanete symbol. Novy symbol dostanete jen, kdyz projdete zkouskou.

Zahájení rozmluvy s NPC
NPC s questy a perky reaguji na pozdrav "Vendui". Pozor u perkaru, pokud nefunguje "Vendui" pouzijte dvojklik, pozdrav je freature podtemna a neni to scriptove, pouze interakcni (oproti uceni perku, ktere scriptove je). Obecne by melo platit, ze pri zacatku uceni je to "Vendui", mezilekce jsou dvojklik, spolu s ukoncenim. Omlouvam se za tuto chybu.

Bylinky
Bylinek v podtemnu je zatim stejne jako na povrchu. Kazdy bylinka podtemna ma svuj protejsek na povrchu. Pri vyuzivani techto bylinek v receptech neni mozny kombinovat bylinku podtemna s bylinkou z povrchu - pozemni hnev nelze pouzit dohromady s puskvorcem (tato freature se nekdy casem dodela). Je vsak mozne pouzit 1 bylinky z podtemna a 1 z povrchu, pokud kazda zastupuje neco jine. Bylinky lze vyuzit pouze pri vyrobe (krome ruliku, ze ktereho se sbira normalni rulik dulezity pro magii).

Pozemní hněv = Puškvorec obecný
Úlevník modrý = Sněženka bíla
Bobulovec bahnitý = Osladič obecný
Plazivec hadí = Aloe pravá
Opuštělík královský = Vlčí mák
Temník přízemní = Heřmánek pravý
Rudoslunník = Devětsil lékařský
Pichlavec podzemní = Divizna velkokvětá
Plísník = Jitrocel kopinatý
Rulík temný = Rulík zlomocný

Tezba dreva
Drevo se v Podtemnu tezi ze stromu, ktere rostou blizko vody. Stromy jsou vetsinou uschle a je jich malo. Planuje se predelani na drevo houbove, to je vsak jeste daleko.

Dane
Dane se plati 1x za realny mesic a  to vzdy prvni den v tomto mesici. Placeni probiha pres zakonik. Je nutne byt co nejdrive obcan Tzir'Ularu, za kazdy realny den, co nejste obcanem tak platite 100 stribrnych. Obcanstvi lze vyridit na urade behem urednich hodin.

Vendor
Nebudou zadne free spawnery. Pokud chcete vendora, je potreba to probrat na urade s opravnenou osobou.
Marina - Žena všech povolání, hlavně ale GM
Corsah Tyrdlues - elfí řezbářka Sirae Cyredanea - ?bláznivá? šamanka
Zoe Locke - Velitelka družiny Sira Gerarda Stříbrokřídlého a důstojnice Cypronské městské hlídky


#2
Podrobnosti a další informace na Wikipedii

1) Pravidla pro otroky
- Otrokem se drow buď narodí, prohraje v boji, upadne do dluhů nebo spáchá přečin. (Vymanit se z otroctví smí drow, který upadne do dluhů nebo spáchá přečin.)
- Otrok nemá žádná práva a musí poslouchat svého Pána či Paní.
- Otrok je jistým způsobem chápán jako majetek a i tak se s ním může nakládat, prodej otroka je svázán kupní smlouvou podepsanou oběma stranami.
- Usmrcení svého otroka není nijak postihováno, ale usmrcení cizího otroka je bráno jako zásah do majetku a posuzováno jako přečin.

2) Řadoví drowové
- Nevlastní otroky.
- Nadřazenost žen zde není takového rázu a je upřednostněn věk, zkušenosti a společenská vážnost bez ohledu na pohlaví.
- Řadoví drowové se mohou z tohoto postu vymanit přijmutím do vyššího klanu. 
- Zabití mezi touto vrstvou je přečin. Usmrcení od vyšší vrstvy je zvlášť posuzováno a nejčastěji se trestá peněžitým trestem.

3) Pravidla obyvatelstva měst
- Napadnutí či zabití stráže města je jeden z nejvyšších přečinů a podle toho také trestán.
- Vlastnit dům smí každý drow (ne otrok), vlastníku může být nařízena kontrola jeho obydlí či dílny, pokud rada města, nebo velitel Melee-Maghtere dostanou důvodné podezření o nekalé činnosti proti městu.
- Město má právo kdykoliv zabavit dům či majetek.
- Neplacení nájmu za pronajaté prostory může být trestáno pranýřem nebo soubojem v jámě.
- Každý drow je povinen stát se občanem města a platit daně nebo bude vykázán do tunelů.
- Víra v jiného boha než Lloth či jejich potomků se trestá vyhnanstvím.
- Ve městě je povoleno mít tasenou zbraň (kromě chrámu a jinak vyznačených budov) všem drowům výjimkou otroků a řadových drowů.
- Poškození městského majetku je trestáno zaplacením nákladů na opravu plus jednou totéž navíc jako odškodnění. Značné poškození města je trestáno zavřením do kobek.

4) Pravidla pro obchodní klany
- Klany mohou vést pouze muži, žádné drowí ženy se k tomuto nesmí snížit.
- V klanu smí pracovat jak muži, tak ženy a klan může vlastnit otroky.
- Žena pracující v takovém klanu neztrácí svou nadřazenost, ale je podmíněna velení vedoucího muže, či jeho nástupců.
- Obchodní klan má jedinečné právo označit příslušníka jiné rasy za neutrální kvůli obchodu a jako takovému se nesmí ublížit, pokud dodržuje neutrální postoj k celé drowí rase.

5) Pravidla pro žoldnéřská společenstva
- Žoldnéřská společenstva mohou vést pouze muži, žádná drowí žena.
- Nejčastějšími členy jsou uctívači válečného boha Helgarona a bezvěrci.
- Do žoldnéřských společenstev se přidávají váleční veteráni a vysloužilí vojáci, kteří mají mnoho zkušeností s bojem, zřídka válečník bez bojových dovednostní, pokud neprokáže talent.
- Člen žoldnéřů nesmí setrvávat na žádném postu městského zřízení.

6) Pravidla pro válečnou šlechtu
- Založit rod může drowí kněžka za podmínek, že má dostatečné postavení v Arach-Tinilith, její rod bude tvořen aspoň třemi členy, bude mít souhlas rady či starosty města, bude mít vlastní sídlo.
- Rozpuštění rodu se stává v případě vyhlazení jinou silnější rodinou, odchod kněžky schopné vést rod nebo vyhnání městem díky intrikám a prokázání neloajálnosti proti Lloth či Městu.
- Má značné výsady oproti běžným drowům a vyšší slovo v soudních přelíčeních.
- Může vlastnit strážní post mimo město.

7) Pravidla pro vladařskou šlechtu
- Založit rod může drowí kněžka za podmínek, že má vysoké postavení v Arach-Tinilith, její rod bude tvořen aspoň třemi členy, bude mít souhlas rady či starosty města, bude mít vlastní sídlo.
- Rozpuštění rodu se stává v případě vyhlazení jinou silnější rodinou, odchod kněžky schopné vést rod nebo vyhnání městem díky intrikám a prokázání neloajálnosti proti Lloth či Městu.
- Má značné výsady oproti běžným drowům a vyšší slovo v soudních přelíčeních.
- Může vlastnit druhé sídlo mimo město.
- Má právo na vlastní stráž u sídla.

Bodování šlechtických rodů
- Každá šlechta má své body, čím více bodů, tím lepší pozice pro rodinu.
- Do správy města smí zasednout pouze pět nejsilnějších rodů, tedy těch, co dosáhli nejvyššího počtu bodů. Šlechta, která dosáhne 0 bodů, opustí město nebo bude rozpuštěna (Body mohou být strženy za přestupky či naprostou neaktivitu). S rozpadem šlechty každý ztrácí svoji pozici a stává se obyčejným drowem nebo drowkou (neplatí pro kněžky). Členové rozpuštěného rodu mají možnost získat zpět své postavení plněním úkolů mimo město, čímž si budou moct získat zpět část ztracených bodů a budou jim nabídnuty jejich ztracené pozice, nebo mohou jednotlivě žádat o přijetí do jiných rodů.

Tier Breche:

- Ul’yathtallar: nejvyšší kněžka Lloth, mistra Arach-Tinilith -> 8 bodů
- členka Arach-Tinilith se stupněm Yathtallar [velekněžka] -> 6 bodů (pouze vladařská šlechta)
- členka Arach-Tinilith se stupněm Yathrin [kněžka] -> 5 bodů (4 body – válečná šlechta)
- členka Arach-Tinilith se stupněm Yath'abban [kněžka učednice] -> 4 body (3 body – válečná šlechta)

- Ul'Faeruk, mistr Sorcere  -> 5 bodů
- člen Sorcere s hodnosti Faern [mistr] -> 4 body
- člen Sorcere s hodnosti M'elzar [kouzelník] -> 3 body
- člen Sorcere s hodnosti Zhaunin [učedník] -> 2 body

- Ul’saruk, mistr Melee-Magthere -> 4 body
- člen Magthere s hodnosti Sut'rinos [velitel] -> 3 body
- člen Magthere s hodnosti Drada'quarth [desátník] - > 2 body
- člen Magthere s hodnosti Sargtlin [kadet]  -> 2 body

Řemeslníci:
- významný řemeslník -> 3 body
- obyčejný řemeslník -> 2 body

Ostatní:
- ostatní členové rodu -> 1 bod
- majetek rodu 300 zl -> 1 bod
- otroci -> 0 bodů

Válečná šlechta /Vladařská šlechta
5 bodů = 0/1 hlas
15 bodů = 1/2 hlasy
25 bodů = 2/3 hlasy
40 bodů = 2/4 hlasy

Vládnoucí rod města může během hlasování uplatnit právo vetovat podaný návrh, nemůže však bez potřebných hlasů prosadit návrh svůj. Zasedání rady probíhá vždy za přítomnosti pouze matron rodu a jednoho člena doprovodu, pokud si některá z matron výslovně nepřeje projednat záležitost v utajení bez doprovodu. Je otázkou slušnosti během porady u sebe nemít žádné viditelné zbraně.

Městské tituly

Stíny:
Ul'Veldriss: mistra Stínů, vůdkyně městské policie, neznámá osoba
Drada Ssivah: pobočník mistry Stínů, veřejně známá osoba 
Veldriss (žena) /Veldruk (muž): Stínové, agenti městské policie 

Další:
Ul’faerz'un'arr: městská vědma
Shebali: potulný drow

Rody
Ilharessen – matrona drowího rodu
Dalharil: dcery matrony matky rodu v pořadí vážnosti rodů a pořadí narození
Ilharn: patron rodu
Dalharuken: synové matrony matky rodu v pořadí vážnosti rodů a pořadí narození

Qu’el’faerz'un'arr: vědma rodu 
Qu'el'faeruk: mistr kouzelník rodu 
Qu'el'saruk: bojový mistr rodu

Rod Ylen’zres’s
Nejvyšší rod Tzir’Ularu a jediný rod, který s požehnáním Lloth přežil Pohromu bez větších následků. Ačkoli ostatní rody byly Pohromou téměř zdecimovány, většina šlechticů rodu Ylen’zres’s přežila a ujala se tak snadno vlády nad zbytky města.

Ira’ever’ae Ylen’zres’s – matrona prvního rodu, kněžka, Ul’yathtallar
Zak’Dar Ylen’zres’s – patron, Ul‘Saruk
I’lhar’yn’a Ylen’zres‘s – mág, Ul‘Fearuk
Qalnis’stra Ylen’zres‘s – první dcera, kněžka, Yathtallaren
Fa'elen Ylen’zres’s - syn



Skok na fórum: