31.08.2009 v 11:43
Zdravím vás, založil som mága a veľmi dlho som rozmýšlal akým školám mágie sa budem venovať. Pravdupovediac nevedel som sa z toho vysomáriť, tak som si sám pre seba rozdelil kúzla podľa magických škol, teda podľa skillov, ktoré používajú - aby som vedel, ktoré dve si vyberiem.
Sekcia "ostatné" zahrnuje kúzla, ktoré nepotrebujú žiadny skill alebo ich podporný skill je mágia alebo meditácia (ktoré tak nejak za školy mágie nepokladám).
Keďže som to robil pre svoju lepšiu orientáciu, tak ma napadlo, prečo sa nepodeliť s ostatnými...možno to nejakému začínajúcemu mágovi pomože. Tak snáď to nie je zbytočná hlúposť.
Časom sa možno vrhnem aj na možnosti kombinácií týchto škol - podľa WoP.
enjoy...
Povolavani
0-kruh
Tančící světla
Kouzelník vytvoří pohybující se světélko - bludičku. Bludička se pohybuje chaoticky v jeho blízkosti. Svítí.
pozn. Bludička se počítá jako summon, a bude omezena bodovým systémem summonů.
Formule: Kel Um
1-kruh
Koník
Kouzelník vytvoří magického koníka.
Koník je: Průhledný (duchovitý), Časově omezený a velmi Křehký – zmizí při úspěšném útoku (nemusí ani zranit, jen zasáhnout) nebo při zasažení jakýmkoliv kouzlem. Křehkost platí i když na něm sedí kouzelník a ten je cílem útoku nebo kouzla (tj. hráč dostane zásah nebo na sebe jen hodí světlo a je bez koně). Jeden kouzelník může mít jenom jednoho koně.
Formule: Kel Van Um
Slabé volání
Kouzelník povolá malé zvíře na svou ochranu. Zvířeti není možné nařídit útok, řídí se svým instinktem. Seznam možných tvorů je uveden v tabulce summonů.
Formule: Bor Van Syan
2-kruh
Volání
Povolá zvíře na ochranu kouzelníka. Zvířeti již je možno nařídit útok. Seznam možných tvorů je uveden v tabulce summonů.
Formule: Bor Ow Van Syan
Roj
Vytvoří se roj malých živočichů či brouků, který napadá všechny bytosti v dané oblasti. Hejno setrvá dokud se kouzelník soustředí (nesmí se pohnout ani dělat cokoliv jiného) a nejde ho zničit. Postavy které se hejnu brání (peacemod) jsou zraněny za 1 život, ostatní víc. Roj zcela brání kouzlení / modlení napadeného - pokud se v oblasti napadené hmyzem nachází kouzelník, nebo kněz, tak po dobu setrvání v zasažené oblasti není schopen seslat žádné kouzlo, nebo modlitbu (kouzlo „Roj“ zcela ruší koncentraci oběti).
Formule: Igni Van Syan Rhea
Evardova černá chapadla
Kouzlo vytvoří dlouhá chapadla, vyrůstající přímo ze země. Chapadla se pokusí zasahovat vše kolem sebe (nemají inteligenci, takže i samotného kouzelníka, jeli moc blízko). Chapadla se nepohybují, je možné je "zabít" nebo dispellovat.
Formule: Igni Van Liq Syan
3-kruh
Býčí síla
Kouzlo zvýší sílu cílového summonu.
Formule: Igni Cero Matt Van
Kočičí obratnost
Kouzlo zvýší obratnost cílového summonu.
Formule: Igni Cero Van
Silné Volání
Povolá zvíře na ochranu kouzelníka. Zvíře lze normálně ovládat. Seznam možných tvorů je uveden v tabulce summonů.
Formule: Bor Van Wer Syan
4-kruh
Přátelství monstra
Dočasně způsobí, že kouzelníka cílový tvor považuje za spojence. Kouzlo působí pouze na summony. Kouzlo také může ovládnout nevázaný summon ( summon který při povolání neposlouchá).
Formule: Bor Van Teo Wer Dom
Volání jedinečných
Povolá potvoru na ochranu kouzelníka. Potvoru lze normálně ovládat. Seznam možných tvorů je uveden v tabulce summonů.
Formule: Bor Van Syan Matt Teo
Evokace
0-kruh
Oslnění
Pokusí se přerušit činnost cíle. Zruší útok, kouzlení, výrobní činnost apod. (bude následovat test koncentrace cíle)
Již slabá resistence (dovednost Magická odolnost) kouzlo zcela zruší.
Zrušena je pouze ta akce, kterou cíl provádí v okamžiku zasažení kouzlem "Oslnění".
Formule: Igni Neg
Světlice
Kouzelník oslní protivníka, a sníží mu útok (procentuální dočasné snížení bojových skillů a šance na vyhnutí se zásahu). Doba působení a šance na způsobení postihu byla zvýšená i při nízke hodnote Evokace.
Formule: Igni Ow Neg
1-kruh
Hořící ruce
Kouzelník vyvolá zášleh plamene v úhlu 90 stupňů v určeném směru. Zasáhne vše bez výjimky.
Formule: Napa Matt Pyro
Mrazivý dotek
Kouzlo přidá úspěšnému zásahu pěstí chladové poškození.
Kouzlo je zrušeno při pokusu o sundání ,chladových rukavic‘, nasazení jakýchkoliv rukavic, uchopení zbraně.
Formule: Asm Hielo
Šokový chvat
Kouzlo podobné kouzlu "Mrazivý dotek". Toto kouzlo přidá k jednomu úspěšnému zásahu pěstí poškození elektřinou.
Formule: Asm Ji
2-kruh
Oslepení
Silnější varianta triku "Světlice". Oslepí protivníka - sníží mu útok a šanci na vyhnutí se útoku. Navíc má šanci srazit z koně.
Formule: Igni Wer Pyro
Ohlušení
Cíl je postižen dočasnou hluchotou. Má sníženou úspěšnost kouzlení, a neslyší spoluhráče.
Formule: Igni Ji Neg Fal Cero
Stálý oheň
Trvanlivý zdroj světla, vhodný například k bezpečnému osvětlení kouzelníkovy knihovny. Světelný zdroj není vidět, a nelze jej přemístit.
(Jeden kouzelník = jedno světlo. Zakouzlením nového se staré zruší.)
Formule: Bor Yeno Um Pyro
Plamenná koule
Plamenná koule, jejíž pohyb řídí kouzelník příkazy. Koule zraní ohněm vše, včetně neopatrného kouzelníka.
Formule: Kel Um Ow Pyro
Ohnivý šíp
Kouzlo vytvoří ohnivý šíp, který se pokusí zasáhnout cíl. Šíp má konstantní fyzické zranění (8-10 bodů) a dodatečné ohnivé zranění, které závisí na dovednostech kouzelníka.
Formule: Igni Yeno Matt Pyro
3-kruh
Magická střela
Formule: Igni Ow Van (Výboj vyšší magie)
Melfův kyselinový šíp
Kouzelník odpálí na cíl projektil podobný šípu. Ten při zásahu způsobí zranění a poleptá cíl kyselinou.
Formule: Igni Yeno Evart
Denní světlo
Silnější varianta kouzla "Světlo".
Formule: Bor Ow Um Pyro
Ohnivá koule
Klasické útočné kouzlo, tak jak je známe všichni. Lze cílit i na místo, ne jen na předmět / bytost.
Formule: Igni Matt Pyro Rhea
Blesk
Klasický blesk směřující od kouzelníka k cíli.
Formule: Igni Matt Ji
Otilukův paprsek chladu
Silná varianta kouzla Paprsek chladu.
Formule: Igni Wer Hielo Liq Cero
Otilukův projektil chladu
Toto kouzlo je něco jako ledová varianta ohnivé koule.
Formule: Igni Bor Yeno Matt Hielo Rhea
4-kruh
Ohnivá zeď
Standardní ohnivá zeď. Nelze ničit fyzicky, pouze odkouzlit nebo zrušit pomocí kouzla "Průchod zdí".
Formule: Kel Ow Matt Pyro
Formule: Kel rot Ow Matt Pyro – ta samá zeď, jen otočená o 90 stupňů. Počítá se pak jako kouzlo V. kruhu
Ledová zeď
Ledová zeď. Klasická zeď, kterou je možné fyzicky zničit tupými zbraněmi.
Formule: Kel Ow Matt Hielo
Formule: Kel rot Ow Matt Hielo – ta samá zeď, jen otočená o 90 stupňů. Počítá se pak jako kouzlo V. kruhu
Zeď Větrů
Zeď nelze ničit fyzicky, pouze odkouzlit nebo zrušit pomocí kouzla "Průchod zdí". Na tuto zeď nefunguje ani kouzlo Disintegrace! Tato zeď je jako jediná schopna zadržovat i létající tvory.
Formule: Kel Neg Teo Ji
Formule: Kel rot Neg Teo Ji – ta samá zeď, jen otočená o 90 stupňů. Počítá se pak jako kouzlo V. kruhu.
Paralyzuj osobu
Standardní paralýza, nezrušitelná zraněním, funguje pouze na humanoidy.
Formule: Igni Cero Wer Hielo
Astrologie
0-kruh
Najdi magii
Kouzelník se pokusí určit, zda je předmět magický (ve smyslu Ano/Ne, nepozná jak je magický).
Formule: Bor Fal
1-kruh
Poplach
Při sesílání kouzla určí kouzelník několik postav, poté určitou oblast. Pokud do dané oblasti vstoupí kdokoliv jiný, než určené postavy, kouzlo spustí poplach.
(1 kouzelník = 1 alarm, seslání dalšího předešlý zruší)
Formule: Igni Rhea Yeno
Zpráva
Kouzelník může poslat cíli (cílům) utajenou zprávu.
Formule: Zuu Dom
Najdi objekt
Kouzlo se pokusí v daném dosahu najít předmět. Kouzelník musí předmět pojmenovat.
Formule: Kel Ji Fal Bor Asm
2-kruh
Rozmazání
Cíl začne vypadat přízračně, jeho silueta se vlní a rozmazává. Je pak mnohem těžší jej zasáhnout.
Formule: Bor Ji Quis Cero
Magická ústa
Vytvoří past, která při spuštění pronese určenou větu.
Formule: Bor Dom
Naslouchadlo
Kouzlo vytvoří na určeném místě Ucho, malý, nehmotný, viditelný předmět (lze jej zrušit Dispellem). Druhý předmět, Naslouchadlo je vytvořeno v kouzelníkově batohu. Cokoliv je řečeno okolo Ucha, je slyšet z Naslouchadla. Nefunguje to však opačně, na to je třeba použít kouzlo Šeptající Vítr.
(Jeden kouzelník = jedno naslouchadlo, při opakovaném kouzlení se první zruší. Naslouchadlo je možné dát někomu jinému.)
Formule: Bor Fal Cero Igni
Kukátko
Kouzlo vytvoří na určeném místě Oko, malý, nehmotný, viditelný předmět (lze jej zrušit Dispellem). Druhý předmět, Kukátko je vytvořeno v kouzelníkově batohu. Kouzelník se může kdykoliv po dobu trvání kouzla Kukátkem podívat, co se děje u Oka.
(Jeden kouzelník = jedno oko, při opakovaném kouzlení se první zruší. Kukátko je možné dát někomu jinému.)
Formule: Bor Ow Fal Cero Igni
3-kruh
Zrcadlový obraz
Vytvoří zrcadlové kopie kouzelníka. Při útoku na kouzelníka je šance na zásah kopie místo něj. Při útoku na kopii je kopie zničena.
Formule: Asm Ji Quis Syan
Přemístění
Silnější verze kouzla "Rozmazání".
Cíl začne vypadat přízračně, jeho silueta se vlní a rozmazává. Je pak mnohem těžší jej zasáhnout.
Formule: Bor Ji Ow Quis Cero
Detektor odposlechu
Kouzelník odhalí pokusy o magické sledování a určí identitu špióna.
Kouzlo zacílené na místo odhalí Oči (od Kukátka) a Uši (od Naslouchadla).
Kouzlo zacílené na Oko nebo Ucho se pokusí odhalit identitu špióna (momentálního vlastníka Kukátka nebo Naslouchadla) a jeho přibližnou lokaci.
Formule: Bor Ow Fal Syan
Iluze zdi
Kouzlo vytvoří kamennou zeď, která vypadá jako pravá. Kdo jí chce projít je testován na inteligenci – musí věřit, že zeď je jen iluzí.
Formule: Kel Ji Quis Neg Gatra
Formule: Kel rot Ji Quis Neg Gatra – ta samá zeď, jen otočená o 90 stupňů. Počítá se pak jako kouzlo IV. kruhu
4-kruh
Neviditelnost
Zneviditelní postavu na určitou dobu, nebo dokud tato postava nezaútočí.
Formule: Bor Ji Neg Ow Fal Cero
Magické oko
Kouzelník vytvoří magického zvěda. Kouzelník ho může ovládat a vidí to co on. Zvěd není fyzicky zranitelný, ale lze ho odkozlit a kouzla na něj zacílená se přenesou na kouzelníka. Kouzelník se po dobu trvání kouzla musí intenzivně soustředit.
Formule: Asm Ji Um Ow Fal Cero
Nekromancie
0-kruh
Hlas duchů
Kouzelník vyvolá v zvoleném místě strašidelný zvuk a objeví se i mlhavý přízrak.
Formule: Kel Neg Um
1-kruh
Vyvolej Strach
Způsobí že daný cíl bude po nějakou dobu prchat a vyhýbat se boj
Pokud kouzelník oběť strachu jakkoliv zraní (kouzlo, útok...) bude efekt strachu zrušen.
Formule: Igni Evart Neg Dom
Okouzlení osoby
Kouzelník ovládne mysl vybraného humanoida, kterého může následně ovládat po dobu působení kouzla (ovládá ho jako klasického summona). Kouzelník se po dobu trvání tohoto kouzla musí soustředit (nesmí nic dělat).
Formule: Igni Evart Teo Dom
Spánek
Kouzlo způsobí že tvorové v zasažené oblasti usnou.
Formule: Igni Evart Rhea Neg Dom
2-kruh
Dotek Ghůla
Kouzlo napodobující efekt doteku nemrtvého – ghůla - způsobuje paralýzu.
Kouzlo je zrušeno při pokusu o sundání ,ghůlích rukavic‘, nasazení jakýchkoliv rukavic, uchopení zbraně a po úspěšném útoku pěstí.
Formule: Asm Evart Neg Cero
Tashin škaredý chechtač
Cíl je postižen nekontrolovatelným záchvatem smíchu. Kouzelník se musí soustředit na udržení kouzla, jinak pouze přeruší jedinou akci.
Formule: Igni Evart Liq Dom
3-kruh
Vystraš
Plošná verze kouzla "Vyvolej strach". Způsobí že cíle v dané oblasti budou po nějakou dobu prchat před kouzelníkem a vyhýbat se boji.
Formule: Igni Rhea Evart Neg
Smradlavý mrak
V dané oblasti se vytvoří smradlavý oblak. Každý v zasažené oblasti riskuje silnou nevolnost, která brání možnosti bojovat. Pokud se zasažený pokusí rozběhnout, padne v mdlobách k zemi (na krátkou dobu). V případě jezdce je zasaženo i zvíře, a je zde šance pádu ze sedla.
Formule: Igni Evart Rhea
Dotek upíra
Kouzlo napodobuje útok nemrtvého - Upíra.
Funguje jen na jediný úspěšný zásah, ale životy ubrané cíli jsou přidány kouzelníkovi.
Formule: Asm Evart Bor Ow Neg Cero
Povolej nižšího nemrtvého
Povolá nižšího nemrtvého na ochranu kouzelníka - nekromanta. Nemrtvého lze normálně ovládat.
Formule: Bor Ow Evart Syan
4-kruh
Zmatení
Cíl je totálně zmaten (halucinace).
Formule: Igni Evart Neg Teo Dom
Iluzorní zabiják
Kouzlo vyvolá ducha. Duch pak jde stále po určené oběti, a pouze jeho oběť je schopná ho zranit nebo odkouzlit.
Kouzelník se nesmí pohnout, udělat jakoukoliv akci nebo být zasažen, jinak je duch zrušen.
Formule: Kel Evart Dom Quis Um
Promeny
0-kruh
Sprav
Kouzlo opraví předmět, i magický. Trvale ale sníží max. durabilitu.
Formule: Bor Yeno
1-kruh
Změň se
Kouzelník se krátkodobě změní do zvolené podoby.
Pro toto kouzlo je omezení, že se kouzelník může změnit pouze do podoby jiné hráčské rasy, nebo do podoby jiné pohlaví.
Formule: Asm Van Quis
Rychlý ústup
Kouzelník si po krátkou dobu zvýší rychlost. Kouzlo je předčasně zrušeno, pokud je cíl ve war-modu nebo začne kouzlit.
Formule: Asm Kel Pyro Um
Vazelína
Kouzelník pokryje určenou oblast vysoce kluzkou vazelínou. Postava co na něj vkročí má šanci že upadne. Teprve potom postava opět stojí a může se pohybovat. Šance pádu je závislá na síle, nákladu a obratnosti oběti a na Proměnách sesílatele. Pohybuje se od 10 do 20%.
(1 kouzelník = 1 vazelína, seslání další předešlou zruší)
Formule: Igni Hielo Rhea Neg Yeno
Pavoučí lezení (Spider Climb).
Kouzlo umožní přelézt přes magickou zeď.
Přelezení není automatické, závisí na typu zdi a na obratnosti přelézajícího.
Kouzlo může předčasně skončit po určitém počtu použití (ať už byly úspěšné nebo ne).
Formule: Bor Hielo Teo Matt Yeno
2-kruh
Magická zbraň
Kouzelník dá nemagické zbrani dočasný +1 magický bonus
Formule: Bor Van Yeno
Noční vidění
Klasické noční vidění.
Formule: Bor Fal Van
Roztříštění
Poškozování předmětů sonickými vlnami. Snižuje zacílenému předmětu durabilitu.
Formule: Bor Hielo Neg Yeno
Zmenši předmět
Kouzelník může zmenšit předmět ve svém vlastnictví na 1/12., včetně hmotnosti.
Předmět musí být označený jeho "Osobní runou" (kouzlo). Předmět nelze použít až do opětovné dekomprese (dvojklik na zmenšeném předmětu).
Formule: Bor Hielo Neg Matt Yeno
3-kruh
Jemný odpočinek
Na určitou dobu ochrání tělo před zetlením (neubývá životní energie).
Formule: Bor Hielo Teo Xoth Cero
Zrychlení
Zvýší rychlost postavy, protikladem je kouzlo "Zpomalení". Pokud je na postavu se "Zpomalením" zakouzleno "Zrychlení" (a naopak), dojde k automatickému zrušení obou kouzel.
Formule: Bor Cero Pyro
Ostrá čepel
Po dobu působení zdvojnásobí všechna zranění, které kouzelník způsobí při boji se zbraní, nebo pěstmi (platí to i při střelné zbraně s vyjímkou foukačky).
Formule: Bor Pyro Teo Yeno
Zpomalení
Protiklad "Zrychlení". Způsobí zpomalení pohybu a rychlosti útoku.
Protikladem je kouzlo "Zrychlení". Pokud je na postavu se "Zrychlením" zakouzleno "Zpomalení" (a naopak) dojde k automatickému zrušení obou kouzel.
Formule: Igni Cero Hielo
4-kruh
Proměna
Kouzelník se změní do zvolené podoby.
Formule: Asm Van Quis Matt
Vidění neviditelného
Příjemce kouzla má schopnost vidět neviditelné bytosti. Kouzlu neúčinkuje proti fyzickému skrytí se – např. pomocí dovednosti "Ukrývání".
Formule: Bor Pyro Teo Fal
Kamenná kůže
Kouzlo dá příjemci odolnost proti fyzickým útokům.
Formule: Bor Hielo Xoth Matt Cero
Pavučina
Pokryje danou oblast pavučinami. Pavučiny na místě vydrží určitou dobu, poté zmizí.
Formule: Igni Rhea Matt Evart
Magicka Odolnost
0-kruh
Ochrana před magií
Kouzlo lehce zvýší resistenci proti magii (dovednost Magická odolnost).
Formule: Bor Xoth
1-kruh
Odolnost elementu
Kouzelník cíli lehce zvýší odolnost elementům.
Formule: Bor Neg Pyro
Formule: Bor Neg Hielo
Formule: Bor Neg Ji
Formule: Bor Neg Evart
Štít
Kouzlo vytvoří neviditelnom magickou bariéru kolem kouzelníka. Bariéra má schopnost zaměnit fyzického zranění za ztrátu many.
Formule: Asm Ji Teo Xoth Cero
2-kruh
Mágova zbroj
Kouzlo vytvoří magické pole kolem cíle.
Toto pole do určité míry nahrazuje nebo vylepšuje kvalitu zbroje cílové bytosti.
Velká odolnost Elementu
Silnější verze kouzla "Odolnost elementu".
Formule: Bor Ow Neg Pyro
Formule: Bor Ow Neg Hielo
Formule: Bor Ow Neg Ji
Formule: Bor Ow Neg Evart
3-kruh
Ochrana před elementem
Nejsilnější verze kouzla "Odolnost elementům".
Formule: Bor Wer Neg Pyro
Formule: Bor Wer Neg Hielo
Formule: Bor Wer Neg Ji
Formule: Bor Wer Neg Evart
Ochrana před přesvědčením
Kouzelník zvýší kvalitu zbroje proti útočníkům se zvoleným přesvědčením. Cílové přesvědčení se volí při seslání kouzla. Kouzlo neprozradí přesvědčení protivníků (kouzelník je ale může na základě dalšího boje odhadnout).
Formule: Bor Van Xoth Kel
4-kruh
Ochrana před šípy
Vytvoří magický štít, chránící před malými projektily.
Formule: Bor Ji Matt Neg
Ostatni
0-kruh
Osobní Runa
Kouzelník zapíše své jméno na předmět. Předmět MUSÍ být v jeho batohu.
Jméno není vidět, dokud se nepoužije kouzlo "Čtení osobních run". Jméno je možno smazat pomocí kouzla "Smaž".
Formule: Bor Asm
Magický Podpis
Kouzelník očaruje předmět. Při odcizení předmětu se kouzlo probudí, a označí předmět Osobní runou (jménem) vlastníka.
Formule: Bor Ow Asm
Světlo
Vyčaruje světlo okolo postavy. Světlo má sílu jedné pochodně.
Formule: Bor Um
Čtení Osobních Run
Kouzlo zobrazí na 1 minutu jméno, vepsané na předmět pomocí kouzel "Osobní runa" nebo "Magický podpis".
Formule: Bor Fal Asm
Zápalka
Kouzelník vyvolá paprsek ohně, kterým zasáhne cíl.
Formule: Igni Pyro
Paprsek chladu
Kouzelník vyvolá paprsek chladu, kterým zasáhne cíl.
Formule: Igni Hielo
Hadí zub
Kouzelník vyvolá paprsek kyseliny, kterým zasáhne cíl.
Formule: Igni Evart
Jiskra
Kouzelník vyvolá paprsek energie, kterým zasáhne cíl.
Formule: Igni Ji
Magický výboj
Kouzelník vyvolá paprsek magie, kterým zasáhne cíl.
Formule: Igni Van
1-kruh
Smaž
Kouzlo mazající kouzla "Osobní runa" a "Magický podpis".
Formule: Bor Neg Asm
Břichomluvectví
Kouzelníkovi je schopen vyslat svůj hlas, cizí hlas či podobný hlas tak, že vypadá jako by vycházel z jiného místa (z jiné postavy, sochy, zpoza dveří atd.).
(Po seslání kouzla se zacílí místo. Následující napsaná věta bude umístěna na toto místo.)
Formule: Kel Dom
2-kruh
Drž dveře
Kouzlo po určitou dobu drží uzavřené dveře. Kouzelník se musí soustředit (nesmí seslat jiné kouzlo) a nesmí se vzdálit od dveří (dosah kouzla). Kouzlo se zruší i pokud kouzelník obdrží jakékoliv zranění.
Formule: Igni Neg Hielo Gatra
Šeptající vítr
Kouzlo využitelné pouze v tandemu s kouzlem Naslouchadlo. Pokud je Vítr zacílen na Naslouchadlo v Batohu, uslyší jeho zprávu všichni kolem ucha Naslouchadla.
Formule: Bor Ji Dom Igni
3-kruh
Otevři
Kouzlo se pokusí otevřít magicky zamčenou truhlu nebo dveře. Kouzlo neodstraňuje magický zámek - dveře/truhla se při uzavření opět uzamknou.
Formule: Igni Pyro Gatra
Pravý úder
Kouzelník má na jeden útok (ať se trefí nebo ne) vysoký bonus.
Formule: Asm Pyro Teo
Zruš kouzla
Dispell se pokusí zrušit kouzla na cílovém objektu / bytosti. Nelze vybrat na co Dispell bude a na co nebude účinkovat, zasažena jsou všechna kouzla.
4-kruh
Magický zámek
Magicky uzamkne dveře či truhlu. Pouze kouzelník který kouzlo seslal je pak schopen odemknout. Zámek je možné zrušit kouzlem „Otevři“, nebo dispellem.
Formule: Asm Neg Hielo Gatra
Sekcia "ostatné" zahrnuje kúzla, ktoré nepotrebujú žiadny skill alebo ich podporný skill je mágia alebo meditácia (ktoré tak nejak za školy mágie nepokladám).
Keďže som to robil pre svoju lepšiu orientáciu, tak ma napadlo, prečo sa nepodeliť s ostatnými...možno to nejakému začínajúcemu mágovi pomože. Tak snáď to nie je zbytočná hlúposť.
Časom sa možno vrhnem aj na možnosti kombinácií týchto škol - podľa WoP.
enjoy...
Povolavani
0-kruh
Tančící světla
Kouzelník vytvoří pohybující se světélko - bludičku. Bludička se pohybuje chaoticky v jeho blízkosti. Svítí.
pozn. Bludička se počítá jako summon, a bude omezena bodovým systémem summonů.
Formule: Kel Um
1-kruh
Koník
Kouzelník vytvoří magického koníka.
Koník je: Průhledný (duchovitý), Časově omezený a velmi Křehký – zmizí při úspěšném útoku (nemusí ani zranit, jen zasáhnout) nebo při zasažení jakýmkoliv kouzlem. Křehkost platí i když na něm sedí kouzelník a ten je cílem útoku nebo kouzla (tj. hráč dostane zásah nebo na sebe jen hodí světlo a je bez koně). Jeden kouzelník může mít jenom jednoho koně.
Formule: Kel Van Um
Slabé volání
Kouzelník povolá malé zvíře na svou ochranu. Zvířeti není možné nařídit útok, řídí se svým instinktem. Seznam možných tvorů je uveden v tabulce summonů.
Formule: Bor Van Syan
2-kruh
Volání
Povolá zvíře na ochranu kouzelníka. Zvířeti již je možno nařídit útok. Seznam možných tvorů je uveden v tabulce summonů.
Formule: Bor Ow Van Syan
Roj
Vytvoří se roj malých živočichů či brouků, který napadá všechny bytosti v dané oblasti. Hejno setrvá dokud se kouzelník soustředí (nesmí se pohnout ani dělat cokoliv jiného) a nejde ho zničit. Postavy které se hejnu brání (peacemod) jsou zraněny za 1 život, ostatní víc. Roj zcela brání kouzlení / modlení napadeného - pokud se v oblasti napadené hmyzem nachází kouzelník, nebo kněz, tak po dobu setrvání v zasažené oblasti není schopen seslat žádné kouzlo, nebo modlitbu (kouzlo „Roj“ zcela ruší koncentraci oběti).
Formule: Igni Van Syan Rhea
Evardova černá chapadla
Kouzlo vytvoří dlouhá chapadla, vyrůstající přímo ze země. Chapadla se pokusí zasahovat vše kolem sebe (nemají inteligenci, takže i samotného kouzelníka, jeli moc blízko). Chapadla se nepohybují, je možné je "zabít" nebo dispellovat.
Formule: Igni Van Liq Syan
3-kruh
Býčí síla
Kouzlo zvýší sílu cílového summonu.
Formule: Igni Cero Matt Van
Kočičí obratnost
Kouzlo zvýší obratnost cílového summonu.
Formule: Igni Cero Van
Silné Volání
Povolá zvíře na ochranu kouzelníka. Zvíře lze normálně ovládat. Seznam možných tvorů je uveden v tabulce summonů.
Formule: Bor Van Wer Syan
4-kruh
Přátelství monstra
Dočasně způsobí, že kouzelníka cílový tvor považuje za spojence. Kouzlo působí pouze na summony. Kouzlo také může ovládnout nevázaný summon ( summon který při povolání neposlouchá).
Formule: Bor Van Teo Wer Dom
Volání jedinečných
Povolá potvoru na ochranu kouzelníka. Potvoru lze normálně ovládat. Seznam možných tvorů je uveden v tabulce summonů.
Formule: Bor Van Syan Matt Teo
Evokace
0-kruh
Oslnění
Pokusí se přerušit činnost cíle. Zruší útok, kouzlení, výrobní činnost apod. (bude následovat test koncentrace cíle)
Již slabá resistence (dovednost Magická odolnost) kouzlo zcela zruší.
Zrušena je pouze ta akce, kterou cíl provádí v okamžiku zasažení kouzlem "Oslnění".
Formule: Igni Neg
Světlice
Kouzelník oslní protivníka, a sníží mu útok (procentuální dočasné snížení bojových skillů a šance na vyhnutí se zásahu). Doba působení a šance na způsobení postihu byla zvýšená i při nízke hodnote Evokace.
Formule: Igni Ow Neg
1-kruh
Hořící ruce
Kouzelník vyvolá zášleh plamene v úhlu 90 stupňů v určeném směru. Zasáhne vše bez výjimky.
Formule: Napa Matt Pyro
Mrazivý dotek
Kouzlo přidá úspěšnému zásahu pěstí chladové poškození.
Kouzlo je zrušeno při pokusu o sundání ,chladových rukavic‘, nasazení jakýchkoliv rukavic, uchopení zbraně.
Formule: Asm Hielo
Šokový chvat
Kouzlo podobné kouzlu "Mrazivý dotek". Toto kouzlo přidá k jednomu úspěšnému zásahu pěstí poškození elektřinou.
Formule: Asm Ji
2-kruh
Oslepení
Silnější varianta triku "Světlice". Oslepí protivníka - sníží mu útok a šanci na vyhnutí se útoku. Navíc má šanci srazit z koně.
Formule: Igni Wer Pyro
Ohlušení
Cíl je postižen dočasnou hluchotou. Má sníženou úspěšnost kouzlení, a neslyší spoluhráče.
Formule: Igni Ji Neg Fal Cero
Stálý oheň
Trvanlivý zdroj světla, vhodný například k bezpečnému osvětlení kouzelníkovy knihovny. Světelný zdroj není vidět, a nelze jej přemístit.
(Jeden kouzelník = jedno světlo. Zakouzlením nového se staré zruší.)
Formule: Bor Yeno Um Pyro
Plamenná koule
Plamenná koule, jejíž pohyb řídí kouzelník příkazy. Koule zraní ohněm vše, včetně neopatrného kouzelníka.
Formule: Kel Um Ow Pyro
Ohnivý šíp
Kouzlo vytvoří ohnivý šíp, který se pokusí zasáhnout cíl. Šíp má konstantní fyzické zranění (8-10 bodů) a dodatečné ohnivé zranění, které závisí na dovednostech kouzelníka.
Formule: Igni Yeno Matt Pyro
3-kruh
Magická střela
Formule: Igni Ow Van (Výboj vyšší magie)
Melfův kyselinový šíp
Kouzelník odpálí na cíl projektil podobný šípu. Ten při zásahu způsobí zranění a poleptá cíl kyselinou.
Formule: Igni Yeno Evart
Denní světlo
Silnější varianta kouzla "Světlo".
Formule: Bor Ow Um Pyro
Ohnivá koule
Klasické útočné kouzlo, tak jak je známe všichni. Lze cílit i na místo, ne jen na předmět / bytost.
Formule: Igni Matt Pyro Rhea
Blesk
Klasický blesk směřující od kouzelníka k cíli.
Formule: Igni Matt Ji
Otilukův paprsek chladu
Silná varianta kouzla Paprsek chladu.
Formule: Igni Wer Hielo Liq Cero
Otilukův projektil chladu
Toto kouzlo je něco jako ledová varianta ohnivé koule.
Formule: Igni Bor Yeno Matt Hielo Rhea
4-kruh
Ohnivá zeď
Standardní ohnivá zeď. Nelze ničit fyzicky, pouze odkouzlit nebo zrušit pomocí kouzla "Průchod zdí".
Formule: Kel Ow Matt Pyro
Formule: Kel rot Ow Matt Pyro – ta samá zeď, jen otočená o 90 stupňů. Počítá se pak jako kouzlo V. kruhu
Ledová zeď
Ledová zeď. Klasická zeď, kterou je možné fyzicky zničit tupými zbraněmi.
Formule: Kel Ow Matt Hielo
Formule: Kel rot Ow Matt Hielo – ta samá zeď, jen otočená o 90 stupňů. Počítá se pak jako kouzlo V. kruhu
Zeď Větrů
Zeď nelze ničit fyzicky, pouze odkouzlit nebo zrušit pomocí kouzla "Průchod zdí". Na tuto zeď nefunguje ani kouzlo Disintegrace! Tato zeď je jako jediná schopna zadržovat i létající tvory.
Formule: Kel Neg Teo Ji
Formule: Kel rot Neg Teo Ji – ta samá zeď, jen otočená o 90 stupňů. Počítá se pak jako kouzlo V. kruhu.
Paralyzuj osobu
Standardní paralýza, nezrušitelná zraněním, funguje pouze na humanoidy.
Formule: Igni Cero Wer Hielo
Astrologie
0-kruh
Najdi magii
Kouzelník se pokusí určit, zda je předmět magický (ve smyslu Ano/Ne, nepozná jak je magický).
Formule: Bor Fal
1-kruh
Poplach
Při sesílání kouzla určí kouzelník několik postav, poté určitou oblast. Pokud do dané oblasti vstoupí kdokoliv jiný, než určené postavy, kouzlo spustí poplach.
(1 kouzelník = 1 alarm, seslání dalšího předešlý zruší)
Formule: Igni Rhea Yeno
Zpráva
Kouzelník může poslat cíli (cílům) utajenou zprávu.
Formule: Zuu Dom
Najdi objekt
Kouzlo se pokusí v daném dosahu najít předmět. Kouzelník musí předmět pojmenovat.
Formule: Kel Ji Fal Bor Asm
2-kruh
Rozmazání
Cíl začne vypadat přízračně, jeho silueta se vlní a rozmazává. Je pak mnohem těžší jej zasáhnout.
Formule: Bor Ji Quis Cero
Magická ústa
Vytvoří past, která při spuštění pronese určenou větu.
Formule: Bor Dom
Naslouchadlo
Kouzlo vytvoří na určeném místě Ucho, malý, nehmotný, viditelný předmět (lze jej zrušit Dispellem). Druhý předmět, Naslouchadlo je vytvořeno v kouzelníkově batohu. Cokoliv je řečeno okolo Ucha, je slyšet z Naslouchadla. Nefunguje to však opačně, na to je třeba použít kouzlo Šeptající Vítr.
(Jeden kouzelník = jedno naslouchadlo, při opakovaném kouzlení se první zruší. Naslouchadlo je možné dát někomu jinému.)
Formule: Bor Fal Cero Igni
Kukátko
Kouzlo vytvoří na určeném místě Oko, malý, nehmotný, viditelný předmět (lze jej zrušit Dispellem). Druhý předmět, Kukátko je vytvořeno v kouzelníkově batohu. Kouzelník se může kdykoliv po dobu trvání kouzla Kukátkem podívat, co se děje u Oka.
(Jeden kouzelník = jedno oko, při opakovaném kouzlení se první zruší. Kukátko je možné dát někomu jinému.)
Formule: Bor Ow Fal Cero Igni
3-kruh
Zrcadlový obraz
Vytvoří zrcadlové kopie kouzelníka. Při útoku na kouzelníka je šance na zásah kopie místo něj. Při útoku na kopii je kopie zničena.
Formule: Asm Ji Quis Syan
Přemístění
Silnější verze kouzla "Rozmazání".
Cíl začne vypadat přízračně, jeho silueta se vlní a rozmazává. Je pak mnohem těžší jej zasáhnout.
Formule: Bor Ji Ow Quis Cero
Detektor odposlechu
Kouzelník odhalí pokusy o magické sledování a určí identitu špióna.
Kouzlo zacílené na místo odhalí Oči (od Kukátka) a Uši (od Naslouchadla).
Kouzlo zacílené na Oko nebo Ucho se pokusí odhalit identitu špióna (momentálního vlastníka Kukátka nebo Naslouchadla) a jeho přibližnou lokaci.
Formule: Bor Ow Fal Syan
Iluze zdi
Kouzlo vytvoří kamennou zeď, která vypadá jako pravá. Kdo jí chce projít je testován na inteligenci – musí věřit, že zeď je jen iluzí.
Formule: Kel Ji Quis Neg Gatra
Formule: Kel rot Ji Quis Neg Gatra – ta samá zeď, jen otočená o 90 stupňů. Počítá se pak jako kouzlo IV. kruhu
4-kruh
Neviditelnost
Zneviditelní postavu na určitou dobu, nebo dokud tato postava nezaútočí.
Formule: Bor Ji Neg Ow Fal Cero
Magické oko
Kouzelník vytvoří magického zvěda. Kouzelník ho může ovládat a vidí to co on. Zvěd není fyzicky zranitelný, ale lze ho odkozlit a kouzla na něj zacílená se přenesou na kouzelníka. Kouzelník se po dobu trvání kouzla musí intenzivně soustředit.
Formule: Asm Ji Um Ow Fal Cero
Nekromancie
0-kruh
Hlas duchů
Kouzelník vyvolá v zvoleném místě strašidelný zvuk a objeví se i mlhavý přízrak.
Formule: Kel Neg Um
1-kruh
Vyvolej Strach
Způsobí že daný cíl bude po nějakou dobu prchat a vyhýbat se boj
Pokud kouzelník oběť strachu jakkoliv zraní (kouzlo, útok...) bude efekt strachu zrušen.
Formule: Igni Evart Neg Dom
Okouzlení osoby
Kouzelník ovládne mysl vybraného humanoida, kterého může následně ovládat po dobu působení kouzla (ovládá ho jako klasického summona). Kouzelník se po dobu trvání tohoto kouzla musí soustředit (nesmí nic dělat).
Formule: Igni Evart Teo Dom
Spánek
Kouzlo způsobí že tvorové v zasažené oblasti usnou.
Formule: Igni Evart Rhea Neg Dom
2-kruh
Dotek Ghůla
Kouzlo napodobující efekt doteku nemrtvého – ghůla - způsobuje paralýzu.
Kouzlo je zrušeno při pokusu o sundání ,ghůlích rukavic‘, nasazení jakýchkoliv rukavic, uchopení zbraně a po úspěšném útoku pěstí.
Formule: Asm Evart Neg Cero
Tashin škaredý chechtač
Cíl je postižen nekontrolovatelným záchvatem smíchu. Kouzelník se musí soustředit na udržení kouzla, jinak pouze přeruší jedinou akci.
Formule: Igni Evart Liq Dom
3-kruh
Vystraš
Plošná verze kouzla "Vyvolej strach". Způsobí že cíle v dané oblasti budou po nějakou dobu prchat před kouzelníkem a vyhýbat se boji.
Formule: Igni Rhea Evart Neg
Smradlavý mrak
V dané oblasti se vytvoří smradlavý oblak. Každý v zasažené oblasti riskuje silnou nevolnost, která brání možnosti bojovat. Pokud se zasažený pokusí rozběhnout, padne v mdlobách k zemi (na krátkou dobu). V případě jezdce je zasaženo i zvíře, a je zde šance pádu ze sedla.
Formule: Igni Evart Rhea
Dotek upíra
Kouzlo napodobuje útok nemrtvého - Upíra.
Funguje jen na jediný úspěšný zásah, ale životy ubrané cíli jsou přidány kouzelníkovi.
Formule: Asm Evart Bor Ow Neg Cero
Povolej nižšího nemrtvého
Povolá nižšího nemrtvého na ochranu kouzelníka - nekromanta. Nemrtvého lze normálně ovládat.
Formule: Bor Ow Evart Syan
4-kruh
Zmatení
Cíl je totálně zmaten (halucinace).
Formule: Igni Evart Neg Teo Dom
Iluzorní zabiják
Kouzlo vyvolá ducha. Duch pak jde stále po určené oběti, a pouze jeho oběť je schopná ho zranit nebo odkouzlit.
Kouzelník se nesmí pohnout, udělat jakoukoliv akci nebo být zasažen, jinak je duch zrušen.
Formule: Kel Evart Dom Quis Um
Promeny
0-kruh
Sprav
Kouzlo opraví předmět, i magický. Trvale ale sníží max. durabilitu.
Formule: Bor Yeno
1-kruh
Změň se
Kouzelník se krátkodobě změní do zvolené podoby.
Pro toto kouzlo je omezení, že se kouzelník může změnit pouze do podoby jiné hráčské rasy, nebo do podoby jiné pohlaví.
Formule: Asm Van Quis
Rychlý ústup
Kouzelník si po krátkou dobu zvýší rychlost. Kouzlo je předčasně zrušeno, pokud je cíl ve war-modu nebo začne kouzlit.
Formule: Asm Kel Pyro Um
Vazelína
Kouzelník pokryje určenou oblast vysoce kluzkou vazelínou. Postava co na něj vkročí má šanci že upadne. Teprve potom postava opět stojí a může se pohybovat. Šance pádu je závislá na síle, nákladu a obratnosti oběti a na Proměnách sesílatele. Pohybuje se od 10 do 20%.
(1 kouzelník = 1 vazelína, seslání další předešlou zruší)
Formule: Igni Hielo Rhea Neg Yeno
Pavoučí lezení (Spider Climb).
Kouzlo umožní přelézt přes magickou zeď.
Přelezení není automatické, závisí na typu zdi a na obratnosti přelézajícího.
Kouzlo může předčasně skončit po určitém počtu použití (ať už byly úspěšné nebo ne).
Formule: Bor Hielo Teo Matt Yeno
2-kruh
Magická zbraň
Kouzelník dá nemagické zbrani dočasný +1 magický bonus
Formule: Bor Van Yeno
Noční vidění
Klasické noční vidění.
Formule: Bor Fal Van
Roztříštění
Poškozování předmětů sonickými vlnami. Snižuje zacílenému předmětu durabilitu.
Formule: Bor Hielo Neg Yeno
Zmenši předmět
Kouzelník může zmenšit předmět ve svém vlastnictví na 1/12., včetně hmotnosti.
Předmět musí být označený jeho "Osobní runou" (kouzlo). Předmět nelze použít až do opětovné dekomprese (dvojklik na zmenšeném předmětu).
Formule: Bor Hielo Neg Matt Yeno
3-kruh
Jemný odpočinek
Na určitou dobu ochrání tělo před zetlením (neubývá životní energie).
Formule: Bor Hielo Teo Xoth Cero
Zrychlení
Zvýší rychlost postavy, protikladem je kouzlo "Zpomalení". Pokud je na postavu se "Zpomalením" zakouzleno "Zrychlení" (a naopak), dojde k automatickému zrušení obou kouzel.
Formule: Bor Cero Pyro
Ostrá čepel
Po dobu působení zdvojnásobí všechna zranění, které kouzelník způsobí při boji se zbraní, nebo pěstmi (platí to i při střelné zbraně s vyjímkou foukačky).
Formule: Bor Pyro Teo Yeno
Zpomalení
Protiklad "Zrychlení". Způsobí zpomalení pohybu a rychlosti útoku.
Protikladem je kouzlo "Zrychlení". Pokud je na postavu se "Zrychlením" zakouzleno "Zpomalení" (a naopak) dojde k automatickému zrušení obou kouzel.
Formule: Igni Cero Hielo
4-kruh
Proměna
Kouzelník se změní do zvolené podoby.
Formule: Asm Van Quis Matt
Vidění neviditelného
Příjemce kouzla má schopnost vidět neviditelné bytosti. Kouzlu neúčinkuje proti fyzickému skrytí se – např. pomocí dovednosti "Ukrývání".
Formule: Bor Pyro Teo Fal
Kamenná kůže
Kouzlo dá příjemci odolnost proti fyzickým útokům.
Formule: Bor Hielo Xoth Matt Cero
Pavučina
Pokryje danou oblast pavučinami. Pavučiny na místě vydrží určitou dobu, poté zmizí.
Formule: Igni Rhea Matt Evart
Magicka Odolnost
0-kruh
Ochrana před magií
Kouzlo lehce zvýší resistenci proti magii (dovednost Magická odolnost).
Formule: Bor Xoth
1-kruh
Odolnost elementu
Kouzelník cíli lehce zvýší odolnost elementům.
Formule: Bor Neg Pyro
Formule: Bor Neg Hielo
Formule: Bor Neg Ji
Formule: Bor Neg Evart
Štít
Kouzlo vytvoří neviditelnom magickou bariéru kolem kouzelníka. Bariéra má schopnost zaměnit fyzického zranění za ztrátu many.
Formule: Asm Ji Teo Xoth Cero
2-kruh
Mágova zbroj
Kouzlo vytvoří magické pole kolem cíle.
Toto pole do určité míry nahrazuje nebo vylepšuje kvalitu zbroje cílové bytosti.
Velká odolnost Elementu
Silnější verze kouzla "Odolnost elementu".
Formule: Bor Ow Neg Pyro
Formule: Bor Ow Neg Hielo
Formule: Bor Ow Neg Ji
Formule: Bor Ow Neg Evart
3-kruh
Ochrana před elementem
Nejsilnější verze kouzla "Odolnost elementům".
Formule: Bor Wer Neg Pyro
Formule: Bor Wer Neg Hielo
Formule: Bor Wer Neg Ji
Formule: Bor Wer Neg Evart
Ochrana před přesvědčením
Kouzelník zvýší kvalitu zbroje proti útočníkům se zvoleným přesvědčením. Cílové přesvědčení se volí při seslání kouzla. Kouzlo neprozradí přesvědčení protivníků (kouzelník je ale může na základě dalšího boje odhadnout).
Formule: Bor Van Xoth Kel
4-kruh
Ochrana před šípy
Vytvoří magický štít, chránící před malými projektily.
Formule: Bor Ji Matt Neg
Ostatni
0-kruh
Osobní Runa
Kouzelník zapíše své jméno na předmět. Předmět MUSÍ být v jeho batohu.
Jméno není vidět, dokud se nepoužije kouzlo "Čtení osobních run". Jméno je možno smazat pomocí kouzla "Smaž".
Formule: Bor Asm
Magický Podpis
Kouzelník očaruje předmět. Při odcizení předmětu se kouzlo probudí, a označí předmět Osobní runou (jménem) vlastníka.
Formule: Bor Ow Asm
Světlo
Vyčaruje světlo okolo postavy. Světlo má sílu jedné pochodně.
Formule: Bor Um
Čtení Osobních Run
Kouzlo zobrazí na 1 minutu jméno, vepsané na předmět pomocí kouzel "Osobní runa" nebo "Magický podpis".
Formule: Bor Fal Asm
Zápalka
Kouzelník vyvolá paprsek ohně, kterým zasáhne cíl.
Formule: Igni Pyro
Paprsek chladu
Kouzelník vyvolá paprsek chladu, kterým zasáhne cíl.
Formule: Igni Hielo
Hadí zub
Kouzelník vyvolá paprsek kyseliny, kterým zasáhne cíl.
Formule: Igni Evart
Jiskra
Kouzelník vyvolá paprsek energie, kterým zasáhne cíl.
Formule: Igni Ji
Magický výboj
Kouzelník vyvolá paprsek magie, kterým zasáhne cíl.
Formule: Igni Van
1-kruh
Smaž
Kouzlo mazající kouzla "Osobní runa" a "Magický podpis".
Formule: Bor Neg Asm
Břichomluvectví
Kouzelníkovi je schopen vyslat svůj hlas, cizí hlas či podobný hlas tak, že vypadá jako by vycházel z jiného místa (z jiné postavy, sochy, zpoza dveří atd.).
(Po seslání kouzla se zacílí místo. Následující napsaná věta bude umístěna na toto místo.)
Formule: Kel Dom
2-kruh
Drž dveře
Kouzlo po určitou dobu drží uzavřené dveře. Kouzelník se musí soustředit (nesmí seslat jiné kouzlo) a nesmí se vzdálit od dveří (dosah kouzla). Kouzlo se zruší i pokud kouzelník obdrží jakékoliv zranění.
Formule: Igni Neg Hielo Gatra
Šeptající vítr
Kouzlo využitelné pouze v tandemu s kouzlem Naslouchadlo. Pokud je Vítr zacílen na Naslouchadlo v Batohu, uslyší jeho zprávu všichni kolem ucha Naslouchadla.
Formule: Bor Ji Dom Igni
3-kruh
Otevři
Kouzlo se pokusí otevřít magicky zamčenou truhlu nebo dveře. Kouzlo neodstraňuje magický zámek - dveře/truhla se při uzavření opět uzamknou.
Formule: Igni Pyro Gatra
Pravý úder
Kouzelník má na jeden útok (ať se trefí nebo ne) vysoký bonus.
Formule: Asm Pyro Teo
Zruš kouzla
Dispell se pokusí zrušit kouzla na cílovém objektu / bytosti. Nelze vybrat na co Dispell bude a na co nebude účinkovat, zasažena jsou všechna kouzla.
4-kruh
Magický zámek
Magicky uzamkne dveře či truhlu. Pouze kouzelník který kouzlo seslal je pak schopen odemknout. Zámek je možné zrušit kouzlem „Otevři“, nebo dispellem.
Formule: Asm Neg Hielo Gatra