Hodnocení tématu:
  • 1 Hlas(ů) - 5 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Diskuze o prohřešcích a trestech
To, že jsem vypsal extrémy byl záměr, lépe se na něm ilustrují rozdíly. Smile Krást a vloupat se lze tuším naprosto systémově bez zásahu GM i do královského paláce - resp. určitých jeho oblastí (a buhví co ještě tam můžeš dělat, nevím, moc s tím pochopitelně nemám co do činění), ale to už je trochu spoiler. Takže ono to úplně tak jak píšeš není.
Samozřejmě rozdíl je ale i v tom, jestli je v truhle 60 nebo 300, ačkoliv ne tak zásadní. NPC může být dejme tomu měšťan vyšší střední třídy, kněz v Helmitském chrámu, nebo třeba polo-žebrák (kterému ukradneš bochník chleba). Nebude to tedy rozdíl o řády, ale dejme tomu o násobky.
Systém by měl být pokud možno univerzálně použitelný, nikoliv spoléhající se na aktuální rozsah nastavených hodnot. Jinak to ani není plnohodnotný systém, ale jen dočasné ošetření aktuálního stavu. Smile Budoucí nastavení nelze predikovat a po pravdě - kdo z nás tu zná v úplnosti aktuální nastavení a možnosti? Znáš odpověď na otázku, jaký je rozsah částky obsažené ve vykradatelných kontejnerech a jaký je ten rozsah u okradatelných NPC? Ono totiž těžko předpokládat, že jsou stejný truhly a NPC pro 1. lvl, jako pro lvl 35. Přitom ten trest by jistě odlišný být měl, protože co je pro noobíka likvidační, to je pro experta sotva jen drobná nepříjemnost.
Tedy třeba jak píše Dorian - snažil se ukrást 60 - měl by dostat pokutu plácnu 120 nebo 180 a den vězení. Snaží se ukrást 300? Pak by měl dostat dejme tomu 600 až 900 a třeba dva dny. U půl zlatky (a proč by neměl mít možnost zloděj level 35 dejme tomu jednou za týden či měsíc vykrást truhlu s 500 str. a mega složitým zámkem, nebo někde dobře zašitou?) se třeba už klidně o pokutě 1000 a 3 nebo 4 dnech vězení bavit můžeme.
Tohle zhruba tím asi myslel Dorian, ale to jen hádám, spíš se tím snažím říct, jak bych já očekával, že to bude fungovat (progresivní růst zejména pokuty bez omezení v závislosti na tom, co se snažím ukrást + růst vězení zastropovaný nějakým fixním počtem dní jako třeba 3 nebo 4 dny... ve finále u krádeže a tohoto typu trestů bychom se třeba měli dostat na rozsah - pokuta 50 až nekonečno, vězení 0,25 RL dne až 3 nebo 4 RL dny... aspoň teda dokážu si představit situace, které by soudil hráč jakožto soudce a tyhle rozsahy mohl použít pro různě velké krádeže).

A nezapomeňme, že naprosto totožné problémy mají i ostatní prohřešky. Smile Vražda či napadení žebráka? To by stráže někde snad ani neřešily... Pokud ale to samé uděláš obchodníkovi, elitní královské stráži či úředníkovi na radnici, bavíme se už úplně o něčem jiném. A to samozřejmě hráč bez asistence GM udělat může a opět narážíme na problém trestů, jejichž výše se nepřizpůsobuje nebezpečnosti prohřešku.
Podle mě řešitelnost těchto problémů systémově: nic moc až nulová. To by chtělo trochu jinačí AI, aby nahradila lidské soudce. Smile
Valerie (Semper Fidelis) - kovářka, drátenice a slévačka, vévodkyně Cyprony
Odpovědět



Příspěvky k tématu
RE: Diskuze o prohřešcích a trestech - od Valerie - 22.06.2017 v 11:30
RE: RE: Návrhy - od Pietro - 09.06.2016 v 19:49
RE: RE: Návrhy - od Stig - 10.06.2016 v 09:28
RE: RE: Návrhy - od Whitey - 10.06.2016 v 10:50
RE: RE: Návrhy - od Stig - 10.06.2016 v 11:17
RE: RE: Návrhy - od Fujiwara - 10.06.2016 v 11:26
RE: RE: Návrhy - od Stig - 10.06.2016 v 11:30
RE: RE: Návrhy - od Fujiwara - 10.06.2016 v 11:37
RE: RE: Návrhy - od Stig - 10.06.2016 v 11:56
RE: RE: Návrhy - od Stig - 10.06.2016 v 11:41
RE: Telegrafické zprávy. - od Stig - 11.09.2017 v 20:20
RE: Telegrafické zprávy. - od RomanLord - 20.10.2017 v 22:13

Skok na fórum: