Hodnocení tématu:
  • 1 Hlas(ů) - 5 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Diskuze o prohřešcích a trestech
Víc nebo míň, asi je to i trošku o něčem jinym. V kobkách by měly být typicky využitý hlavně dovednosti na pasti. To bych řekl nikdo moc nevyužívá, pasti se prostě obejdou nebo proběhnou a lidi si je asi i často pamatují. Že po cestě nebo na konci bude pár truhel vypáčitelných, to jako proč ne, ale je to spíš bonus k normálnímu lootu, který mnoho hráčů nezíská. Tuším, že pár takových truhel snad i je. Pokud by se udělala nějaká podstatně větší důležitost páčení v dungu, jakože třeba hodíš do cesty jedny dveře bez klíče co jdou jen vypáčit, tak to prostě nikdo nedá, lidi jsou rádi, že seženou vůbec spoluhráče, aby něco došli, natož aby sháněli polobojovýho zloděje, ať už kvůli jedný nebo dvěma bednám s bonus lootem, nebo kvůli dveřím bez jejichž vypáčení dung nedojdeš... Moc si snad ani nepamatuju, že bych kdy hrál RPG, kde se v dungu bez zloděje prostě nepohneš. Ano, je to bez něj někdy nepříjemný právě na těch pastech a to může stát i život, ano, někde nedostaneš bonusovej loot a ano, i to probodnutí ze zálohy se může v setmělym dungu hodit. Ale vyloženě nutnost snad nikdy. Tady ale nad rámec nutnosti se prostě lidi sháněj na dung těžko, že by tam někdo krom wara a mága či kněze bral ještě zloděje pro bonusy nebo na pasti, či nedejbože crafta, protože na konci dungu v kouzelný výhni může vyrobit ten super vzácnej kov, to tady s tím počtem hráčů asi moc nehrozí.

Ve městě samozřejmě jsou hlídaný i nehlídaný truhly a není jich úplně málo. "Podle obsahu" by podle mojí představivosti asi mělo znamenat, že na těch nehlídaných se těžko uživíš, protože je to bez rizika. Zloděj by asi měl nějaký to riziko podstupovat, pokud se chce uživit, stejně jako třeba war když jde bojovat, nebo i ten blbej craft, když plánuje výrobu a riskuje, že mu budou ležet věci na skladě rok.

Co se tou debatou původně myslelo bylo zkrátka to, že občas se prostě stane, že zloděje chytí stráže a dostane trest. A ten trest samozřejmě má nějakou výši, kterou nastavoval hráč a nemusel to udělat úplně rozumně. Ano, zloděj se v podstatě může riziku vyhýbat celou kariéru a většinou to samozřejmě i dělá. Ale zas abychom mu dělali zázemí proto, že naprosto bezpečně sežene na jídlo, výbavu a nedejbože i na nájem, to jsou potom fakt peníze zadarmo.
Spíš teda než klasický "neporazitelný" stráže danýho města a pokutování by se možná mělo zauvažovat o tom, jestli je částečně nenahradit něčím porazitelným, co nedává pokuty. Co já vím, třeba barák s hlídacím psem, nebo soukromá ochranka, nebo naštvanej farmář s vidlema, kterýmu jste ukradli úspory. Je to taky riziko, dokonce to NPC může být někde i o něco silnější, než je poklad, ale aspoň vás hra pokaždý neodstaví do chládku.

Zlodějskej cech myslím není otevřenej a jestli jo, tak opravdu dobře skrytej. Smile Ale to není moc místo, kde by člověk mohl vykrádat truhly, tam leda spíš nějakej trénink dovedností bez nějakýho zisku (leda pár expů jednou za den), případně nějaký úkoly, který se plněj venku.
Odpovědět



Příspěvky k tématu
RE: Diskuze o prohřešcích a trestech - od Stig - 27.06.2017 v 21:10
RE: RE: Návrhy - od Pietro - 09.06.2016 v 19:49
RE: RE: Návrhy - od Stig - 10.06.2016 v 09:28
RE: RE: Návrhy - od Whitey - 10.06.2016 v 10:50
RE: RE: Návrhy - od Stig - 10.06.2016 v 11:17
RE: RE: Návrhy - od Fujiwara - 10.06.2016 v 11:26
RE: RE: Návrhy - od Stig - 10.06.2016 v 11:30
RE: RE: Návrhy - od Fujiwara - 10.06.2016 v 11:37
RE: RE: Návrhy - od Stig - 10.06.2016 v 11:56
RE: RE: Návrhy - od Stig - 10.06.2016 v 11:41
RE: Telegrafické zprávy. - od Stig - 11.09.2017 v 20:20
RE: Telegrafické zprávy. - od RomanLord - 20.10.2017 v 22:13

Skok na fórum: