Whitey:
A nwšlo by to částečně ošetřit postem "správce/velitele" nad konkrétní oblastí?
Např. Dřevorubecká osada v Západním půlhvozdí (hranice vytyčena na východě řekou, na západě pobřežím, na severu písečnou zátokou a na jihu samotou Cypronou). Sférou vlivu by spadala pod Cypronu a vládce nad Cypronou by si musel najít správce, který by se o tuto osadu staral (měl by kompetence ke správě majetku a budov), samozřejmě by přímo podléhal vládci Cyprony. Správce osady by mohl nakládat jen s tím co osada má a co mu Cyprona )a GM) dovolí, tedy nemůže si tam postavit hrad jen tak protože chce i kdyby na to náhodou měl dost finančních i materiálních prostředků. Musí se postarat o dostatek jídla, vybavení a materiálu pro správný chod osady a zajistit do Cyprony dodávky dřeva o "smluvené" množství. Nebude si moc jajmout mraky NPC dřevorubců protože by je nenměl de ubytovat a jak nakrmit.
Bezpečí by zajiš´tovali stráže, buď najaté přímo správcem osady (loajální osadě) nebo je dodá Cyprona a budou loajální Cyproně. Vnikl by tím prostor pro politikaření a možné intriky, kdy správce osady může být nějakým způsobem donucen/přemluven ke spolupráci s jinou frakcí než je Cyprona (pak by byla i pěkná akce v samotné osadě kde by byla část stráží loajální Cyproně a část osadě - v noci podřezat, vyhnat, zajmout atd.).
Tohle by u kolíků podle mě nešlo, jednat, vyhrožovat, uplácet atd. aby přešlo území pod jinou správu.
Tím by se zajistila i věrohodná koncepce vládnutí a sféry vlivu. Vládnu sice městu, ale kdo bude spravovat pozemky k němu patřící? Kdo je ochrání a kdo je obhospodaří? Takhle by to šlo. Pokud nemáš dost schopných lidí nemůžeš expandovat.
Navíc takhle by se mohli dostat k určitému postavení i obyčejný lidi a např. samotáři jako je moje postava, která po běžném titulu a postavení vůbec netouží, ale správa menší osady dřevorubců na území vládce ke kterému mám respekt a mám ho v úctě, na to bych asi přistoupil a byla by to pro mě pocta.
Chápu že nehraje tolik lidí, ale taky se nemusí začínat s tím, že se ovládá celé území, může se rozšiřovat postupně. A myslím, že by to takhle mohlo lidi bavit a motivovat, prostě by se hrálo nenosilo suroviny někam.
Ten severní cíp Západního půlhvozdí by pak byl pro Cypronu "nárazníková zóna" a na severu u osady Dinesh na jižním břehu v lese by mohla stát hlídková věž s vlastním velitele a malou posádkou (velitel + 4 vojáci v době míru, víc pak samozřejmě v případě ohrožení). Ten Velitel může být NPC a nebo hráčská postava. Nebo v případě potřeby (napadení) převezme velení hráčská postava aby se dalo pružněji reagovat na hrozbu.
Takže kompetence a zodpovědnost by byla na jedné osobě, zneužití by se dalo dohledat a potrestat.
A nwšlo by to částečně ošetřit postem "správce/velitele" nad konkrétní oblastí?
Např. Dřevorubecká osada v Západním půlhvozdí (hranice vytyčena na východě řekou, na západě pobřežím, na severu písečnou zátokou a na jihu samotou Cypronou). Sférou vlivu by spadala pod Cypronu a vládce nad Cypronou by si musel najít správce, který by se o tuto osadu staral (měl by kompetence ke správě majetku a budov), samozřejmě by přímo podléhal vládci Cyprony. Správce osady by mohl nakládat jen s tím co osada má a co mu Cyprona )a GM) dovolí, tedy nemůže si tam postavit hrad jen tak protože chce i kdyby na to náhodou měl dost finančních i materiálních prostředků. Musí se postarat o dostatek jídla, vybavení a materiálu pro správný chod osady a zajistit do Cyprony dodávky dřeva o "smluvené" množství. Nebude si moc jajmout mraky NPC dřevorubců protože by je nenměl de ubytovat a jak nakrmit.
Bezpečí by zajiš´tovali stráže, buď najaté přímo správcem osady (loajální osadě) nebo je dodá Cyprona a budou loajální Cyproně. Vnikl by tím prostor pro politikaření a možné intriky, kdy správce osady může být nějakým způsobem donucen/přemluven ke spolupráci s jinou frakcí než je Cyprona (pak by byla i pěkná akce v samotné osadě kde by byla část stráží loajální Cyproně a část osadě - v noci podřezat, vyhnat, zajmout atd.).
Tohle by u kolíků podle mě nešlo, jednat, vyhrožovat, uplácet atd. aby přešlo území pod jinou správu.
Tím by se zajistila i věrohodná koncepce vládnutí a sféry vlivu. Vládnu sice městu, ale kdo bude spravovat pozemky k němu patřící? Kdo je ochrání a kdo je obhospodaří? Takhle by to šlo. Pokud nemáš dost schopných lidí nemůžeš expandovat.
Navíc takhle by se mohli dostat k určitému postavení i obyčejný lidi a např. samotáři jako je moje postava, která po běžném titulu a postavení vůbec netouží, ale správa menší osady dřevorubců na území vládce ke kterému mám respekt a mám ho v úctě, na to bych asi přistoupil a byla by to pro mě pocta.
Chápu že nehraje tolik lidí, ale taky se nemusí začínat s tím, že se ovládá celé území, může se rozšiřovat postupně. A myslím, že by to takhle mohlo lidi bavit a motivovat, prostě by se hrálo nenosilo suroviny někam.
Ten severní cíp Západního půlhvozdí by pak byl pro Cypronu "nárazníková zóna" a na severu u osady Dinesh na jižním břehu v lese by mohla stát hlídková věž s vlastním velitele a malou posádkou (velitel + 4 vojáci v době míru, víc pak samozřejmě v případě ohrožení). Ten Velitel může být NPC a nebo hráčská postava. Nebo v případě potřeby (napadení) převezme velení hráčská postava aby se dalo pružněji reagovat na hrozbu.
Takže kompetence a zodpovědnost by byla na jedné osobě, zneužití by se dalo dohledat a potrestat.
- To že mě nevidíš neznamená že tu nejsem -