24.02.2014 v 01:47
Ona je největší potíž v tom, že většina takovýchto pravidel je v praxi k nepoužití. Franta pojede Pepu, skásne sto zlatek, za rohem se spolu rozdělí o zisk a za pár čtyřdnů tu máme dalšího chudého rytíře, co je ještě ke všemu zbabělec. Ve světě, kde máme monstra typu Král lupičů apod. přitom docela nesmyslně, protože stačí obyčejný control monstra co už ve světě existuje a jsem na tom líp (no, minimálně stihnu možná tu fázi útěku).
Hobití farmář má buď dostat opravdový invul a prostě "viditelně nebýt určený k boji" (v případě, že je vážný důvod, aby nezemřel), anebo má chcípnout klidně na jednu dvě rány, protože to stejně předpokládám ani není nějaká stěžejní postava hodná zvláštní ochrany. No, v každém případě se furt může resnout jako kdokoliv jiný, že.. To je ale možnost, co se u NPC prakticky nevyužívá, což je jen další důvod, proč srovnání hráče s GM postavou či NPC tak zásadně pokulhává. Stejně tak není lvl 35 žádné samozřejmé omezení - ba dokonce je pro tento případ úplně nesmyslné, toto omezení neplatí vždy nutně ani pro všechny hráče a ty posuvné hráčské lvl capy jsou defakto jen dočasné a nikoho jiného než hráče nelimitují.
Ono jde taky o to, co a jak moc se upravuje. Nepřijde mi tak blbé, když stěžejní NPC, co má na questu odolávat třeba pěti lidem ustojí místo obvyklých tří blesků nebo ran těch blesků nebo ran třeba 25. Horší je třeba, když za úplně všechno dostává 1 dmg, to už pro mě spíš vypadá jako chyba. Nepřijde mi blbé, když má desetinásobek obvyklých HP/stam/many nebo je to normální hráčský build s lvlem 50, ale je hloupé, pokud má 500 Str, Dex i Int. Je taky hloupé kombinovat stylem "zvýším všechno o dost", protože kumulací všech těch nastavení (250 skilly + 10x víc statů + 90 rezisty + všechny perky namax. + obří regen všeho atd.) vzniká maximální zrůdnost a přinejmenším jako obyčejný humanoid to pak vypadá opravdu velmi blbě. Taky je rozdíl mezi tím, když vyhlásím "najděte doupě velemocného mága a zabijte ho" a mezi aktivním naháněním online hráčů po celé mapě (v tom prvním případě si můžu dovolit trochu víc, protože kdo na to nemá, tak se prostě zbalí a jde domů).
Ale tohle vážně paragrafy, proklamacemi, vzorečky, či rezolucemi nemá smysl ošetřovat. K tomu "přiměřenému" buď časem sám dojdeš, nebo nedojdeš.. Paragrafem můžeš ošetřit zločiny, ale ne "disponování antickýma ctnostma". Ale ani ten, kdo to nezvládne, není ztracený. Může si nechat od někoho odpovědného udělat postavu do Bestiáře (nevidím problém, pokud někdo hraje za monstrum z Bestiáře, které se normálně ve světě pro boj už využívá nebo dá využívat) anebo si prostě nahodit vyšší level a udělat si normální "hráčský" build - tedy když nevím, tak si to nechám "spočítat strojem".
Ale hlavně prostě to chce trochu "lidský prostředí". Když ti někdo šlápne na kuří oko, řekni, co se ti konkrétně nelíbí. Když si někdo na něco konkrétního stěžuje, zkus to nějak reflektovat, pokud to dává smysl. Jakmile na sebe však uvalíme nějaké zbytečné nesmyslné normy jako z dílny Evropské unie, tak skončíme u měření zakřivení, délky a šířky každého banánu, co má přijít na trh. A z toho koukají pro hru jenom obstrukce, žádný zisk.
Hobití farmář má buď dostat opravdový invul a prostě "viditelně nebýt určený k boji" (v případě, že je vážný důvod, aby nezemřel), anebo má chcípnout klidně na jednu dvě rány, protože to stejně předpokládám ani není nějaká stěžejní postava hodná zvláštní ochrany. No, v každém případě se furt může resnout jako kdokoliv jiný, že.. To je ale možnost, co se u NPC prakticky nevyužívá, což je jen další důvod, proč srovnání hráče s GM postavou či NPC tak zásadně pokulhává. Stejně tak není lvl 35 žádné samozřejmé omezení - ba dokonce je pro tento případ úplně nesmyslné, toto omezení neplatí vždy nutně ani pro všechny hráče a ty posuvné hráčské lvl capy jsou defakto jen dočasné a nikoho jiného než hráče nelimitují.
Ono jde taky o to, co a jak moc se upravuje. Nepřijde mi tak blbé, když stěžejní NPC, co má na questu odolávat třeba pěti lidem ustojí místo obvyklých tří blesků nebo ran těch blesků nebo ran třeba 25. Horší je třeba, když za úplně všechno dostává 1 dmg, to už pro mě spíš vypadá jako chyba. Nepřijde mi blbé, když má desetinásobek obvyklých HP/stam/many nebo je to normální hráčský build s lvlem 50, ale je hloupé, pokud má 500 Str, Dex i Int. Je taky hloupé kombinovat stylem "zvýším všechno o dost", protože kumulací všech těch nastavení (250 skilly + 10x víc statů + 90 rezisty + všechny perky namax. + obří regen všeho atd.) vzniká maximální zrůdnost a přinejmenším jako obyčejný humanoid to pak vypadá opravdu velmi blbě. Taky je rozdíl mezi tím, když vyhlásím "najděte doupě velemocného mága a zabijte ho" a mezi aktivním naháněním online hráčů po celé mapě (v tom prvním případě si můžu dovolit trochu víc, protože kdo na to nemá, tak se prostě zbalí a jde domů).
Ale tohle vážně paragrafy, proklamacemi, vzorečky, či rezolucemi nemá smysl ošetřovat. K tomu "přiměřenému" buď časem sám dojdeš, nebo nedojdeš.. Paragrafem můžeš ošetřit zločiny, ale ne "disponování antickýma ctnostma". Ale ani ten, kdo to nezvládne, není ztracený. Může si nechat od někoho odpovědného udělat postavu do Bestiáře (nevidím problém, pokud někdo hraje za monstrum z Bestiáře, které se normálně ve světě pro boj už využívá nebo dá využívat) anebo si prostě nahodit vyšší level a udělat si normální "hráčský" build - tedy když nevím, tak si to nechám "spočítat strojem".
Ale hlavně prostě to chce trochu "lidský prostředí". Když ti někdo šlápne na kuří oko, řekni, co se ti konkrétně nelíbí. Když si někdo na něco konkrétního stěžuje, zkus to nějak reflektovat, pokud to dává smysl. Jakmile na sebe však uvalíme nějaké zbytečné nesmyslné normy jako z dílny Evropské unie, tak skončíme u měření zakřivení, délky a šířky každého banánu, co má přijít na trh. A z toho koukají pro hru jenom obstrukce, žádný zisk.