08.03.2017 v 10:39
(07.03.2017 v 20:23)Whitey napsal(a): Stigu, dokud jsem tu byl tak se na jádru se pracovalo pořád.
Projdi si changelog - a pak mi prosím někde ukaž co dělali kvestaři.
A dotaz - kdy RT otočil svůj názor? Není to tak dlouho co se propagovalo že na RP servru na systému tolik nezáleží, že jde hlavně o RP. Že starosta může být klidně postava na prvním levelu, stačí když to dobře hraje.
To už neplatí? Teď je to jen o jádru?
Pracovalo nepracovalo, o tom jsem nemluvil. Dokonce jsem napsal, že můžeme tímhle stylem "pracovat" dalších 10 let a budeme +- ve stejném stadiu betatestu. Což je smutná pravda toho, že ta práce je bezkoncepční a nahodilá.
A promiň - vážně po mě chceš, abych četl changelog? Když všem ostatním (vč. tebe) dělá problém přečíst 10 řádků? Takže proč bych já měl listovat changelogem, který je stejně k dané diskuzi nicneříkající?
Teď pominu, že:
a) část práce v changelogu zapsali questaři (kteří dle tvého nic nedělají a nedělali a proto vlastně přišla na řadu jejich faktická likvidace)
b) vysoké procento (převážná většina) práce v changelogu není práce na jádru, která je potřeba dodělat před eventuálním ostrým provozem (takže ne, na "jádru" se nepracovalo pořád, většinou se prostě dělaly "oddechovky")
c) vysoké procento práce v changelogu je předělávání toho samého stále dokola
Takže ne, opravdu nemá smysl číst changelog. A to ani přesto, že jak už bylo milionkrát řečeno, je tam té práce zapsáno spousta.
Questaři zapisují u sebe v interním fóru v topicích, v dalších částech interního fóra + v celém zbytku fóra veřejného. Někdy zapisují hráči místo questaře. Questaři dělali mmj. i úpravy mapy, práce na staváku, nové grafiky a animace do patchů, nové itemy ve hře, práce na Bestiáři, nutné úpravy ve hře spojené se změnami ve skriptech atd. atp.
Pokud by to mělo nějakou strategii a koncepci, tak mi to kvantifikuješ, ideálně mi tu vytřeš zrak analýzou stavu k datu XY, analýzou toho, co je potřeba bezpodmínečně dokončit předtím, než tomu přestaneme říkat betatest a následně kvantifikuješ, kolik z toho je splněno, kolik toho zbývá, kolik z toho je ve fázi "bylo sotva otestováno, výhrady nezapracovány" nebo "způsobuje pády" nebo "udělal jsem od stolu podle sebe, ale hráči se na to dívají jinak".. odhad realizovatelnosti a časový odhad, časový harmonogram dalšího vývoje, kolik procent z vývoje jsou vedlejší věci, kolik procent práce se věnovalo věcem, které ve skutečnosti nebyly vůbec potřeba.
Faktem ale je, že nic takového neexistuje a nikdy neexistovalo, protože vývoj lze v tom lepším případě označit za "živelný" (tedy děláme bez nějaké prioritizace směsku toho, "co si já myslím, že je bezpodmínečně potřeba", opravujeme pády a samozřejmě děláme i věci, které prostě jen "dělat chceme, protože nás to baví"). A protože jak už si napsal - funkce na fóru jsou jen maškaráda, včetně toho, že tu měl být kdosi, kdo měl dělat nějaké analýzy.
Takže tohle byl přinejlepším úkrok stranou.
Navíc - jako bývalý vedoucí týmu, kde najdu od tebe seznam úkolů a priorit, který si předal questařům v rámci jejich řízení? Kde najdu celkovou koncepci, ke které jsme chtěli směřovat? Kde najdu cíle, které je třeba splnit, před ukončením betatestu? Chtěl si mi vysvětlit něco o vedení lidí, tak bych se z toho třeba mohl inspirovat..
K dotazu:
a) nevím nic o tom, že by se někde závazně usneslo, že na jádru nezáleží - zdroj?
b) že starosta může být level 1 je nerelevantní (ale ano, může, pokud nějakým způsobem přesvědčí ostatní, že je tím nejlepším kandidátem na starostu) - nikdo snad nepsal nikde opak (tady je jen napsáno, že na kecání ve hře jádro víceméně nepotřebuješ, pokud to dotáhneme ad absurdum, ale že to je jen menšinový případ)