Návrh na systémovou změnu levelování - pragmatické řešení.
#1
Nehraju tu tak krátce, abych nemohl navrhnout komplexnější systémovou změnu. Jelikož tu hraju s přestávkama, tak každá ta přestávka mi dává nový unikátní pohled na manawydan očima "nového" hráče. Současně si uvědomuji problémy, kterým shard v současnosti trpí a jsem rád, skutečně velmi rád, že podobný pohled na to má i aktivní hrající RT tým.

Je mi jasné, že svůj návrh musím dostatečně argumentačně obhájit, což je docela problém, protože se snažím být vždy stručný. K tomu mi pomůže následující topic, všechny poprosím o rozkliknutí odkazu a přečtení si návrhu priorit, zvláště pak věnovat pozornost bodu 1.( http://forum.manawydan.eu/showthread.php?tid=2793 )

Problémem shardu je skutečně nulová podpora začínajících hráčů. Ve stručnosti to je nedostatek dungeonů, nedostatek expů, nedostatek peněz, nedostatek příšer na zabíjení. Já tvrdím, že tento problém se dá řešit efektivně a úsporou času RT, které se mezitím může věnovat palčivějším problémům. Můj návrh je dost radikální, ale zabije spoustu much jednou ranou a vidím převládající pozitivní dopady, než negativní důsledky. Tím řešením je odstranění omezení investování bodů do dovedností postavy(strop je nastavenej 3 body za level, od určitého stupně dosažené dovednosti.)

Tento strop je prostě přežitek ze starého původního systému co nemá ve hře vůbec co dělat. Vypíši negativní důsledky:

- brání plnému rozvoji postavy a specializaci
- hráč není za získáním levelu odměněn ale "potrestán"
- omezení má negativní přímý vliv na motivaci ke hře.


Argumentační obhajoba zrušení stropu na dovednosti.

Strop skutečně brání plnému rozvoji postavy, nutí to hráče investovat body do skillů, které na svém charakteru nepovažuje za priority(mimochodem tabulku máte špatně na lvl 9 je strop 47 % nikoliv 50 % http://wiki.manawydan.eu/doku.php?id=level_system ). U bojových povolání je tak systémově omezena jeho bojeschopnost, je to velmi nepříjemná brzda, která vysloveně bije do očí a hráč není za svoji hru odměněn nýbrž limitován. Odstraněním této brzdy dosáhneme větší pestrosti a volnosti při vytváření samotného charakteru. Válečník tak může snáze specializovat, bude moci dříve mistrně zvládnout svoje zaměření, stejně jako craft dříve ovládne svou výrobu(a pak teprve mohou rovzíjet své další sekundární schopnosti) ve výsledku tak odpadne vytváření x nových dungeonů pro postavy brzděné stropem dovednosti, protože již od vyšších levelů mohou dohánět bojovými i nebojovými dovednostmi vyšší levely a začít tak zabíjet dříve silnější monstra a dělat výpravy do větších dálek. Plnit úkoly pro vyšší levely(odpadne tak vytváření x desítek questů pro nižší levely, které prostě ve hře nejsou, hra skutečně potřebuje kvalitní questy o tom žádná, ale takhle by se oddálila tato priorita). Začne se vytvářet zdravá konkurence. Jak na poli řemeslnickém, tak na poli PVP(větší šance při společné obraně nižších levelů se srovnatelným skillem), PVE.

Přesto však nedojde k rozbití systému, protože hráč může nadále jen utratit počet bodů, který získá za level a Hráč bude získávat perkovní body dosavadním způsobem(stejně tak se zanechají zvýšené náklady na 1 bod dovednosti při současném rozvržení). Proto stále bude rozdíl mezi levely i v bojových dovednostech, i v řemeslných dovednostech apod.

Dosáhne se tak skutečné pestrosti a v rozdílu v postavách(v současnosti jsou všichni kvůli stropu jak přes kopírák), zloděj například se může hned specializovat na zámky a tak bude vždy příjemným společníkem pro high-end dungeony, kde je třeba vysoký skill odemykání zámků a může tak ní být i průměrná postava! Jiný zase který raději hraje RP se bude poflakovat po městě a přesto už bude hbitě vybírat kapsy( riziko vs zisk)


Zrušením stropu na dovednosti dosáhneme pozitivního efektu a tím padne hned prakticky celý bod priorit 1 a uspoří se X desítek hodin času RT, které může vynaložit jiným směrem, jedna malá změna a radikální pozitivní dopad na celou hru.


Prosím vás o skutečné zamyšlení a hlubokém zamyšlení nad touto úpravou.
#2
Zrušením stropu dovedností daného levelem postavy dosáhneš pouze toho že už řemeslník na nízkém levelu udělá top výrobky (minimálně všechny ty co nechtějí perky), zloděj-začátečník otevře libovolně těžký zámek, válečník na nízkém levelu bude mít hit stejný jako profík na 40.
O čem pak levelování bude? Proč budu pracovat na zloději, když mi bude stačit chvilkově přelognout na něco co má holý zadek, level 15. ale páčí zámky na 100?
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
#3
(23.04.2017 v 13:32)Whitey napsal(a): Zrušením stropu dovedností daného levelem postavy dosáhneš pouze toho že už řemeslník na nízkém levelu udělá top výrobky (minimálně všechny ty co nechtějí perky), zloděj-začátečník otevře libovolně těžký zámek, válečník na nízkém levelu bude mít hit stejný jako profík na 40.
O čem pak levelování bude? Proč budu pracovat na zloději, když mi bude stačit chvilkově přelognout na něco co má holý zadek, level 15. ale páčí zámky na 100?

O perkách a statech

whitey kdybych jel pouze 1 dovednost od začátku na max level, na jakém levelu bych toho dosáhl? kdyby nebyl strop(tohle jsem třeba nezkoumal).

Perky u crafta potřebuješ k dosažení max kvality a k spoustě výrobkům(např. šperkař apod. ne?) Tudíž nevím do jaké míry by to byl problém.

(23.04.2017 v 13:32)Whitey napsal(a): zloděj-začátečník otevře libovolně těžký zámek

ale na úkor něčeho, nebude moci bojovat prakticky nebo dělat jedy apod. A proč by nemohl, jestli chce at to tak udělá. ať si řekne ok budu jenom umět zámky a svých 10 prvních levelů obětuju jenom tomu.
#4
(23.04.2017 v 13:32)Whitey napsal(a): Zrušením stropu dovedností daného levelem postavy dosáhneš pouze toho že už řemeslník na nízkém levelu udělá top výrobky (minimálně všechny ty co nechtějí perky), zloděj-začátečník otevře libovolně těžký zámek, válečník na nízkém levelu bude mít hit stejný jako profík na 40.
O čem pak levelování bude? Proč budu pracovat na zloději, když mi bude stačit chvilkově přelognout na něco co má holý zadek, level 15. ale páčí zámky na 100?

zkus v této hře dosáhnout levelu 15. Je to velmi náročné a já říkám ano, ať to umí. Stejně jako v originálu UO co jsi si naskilloval a bral jako prioritu to si uměl. Dnešní systém je frustrující brzda jakéhokoliv hraní. Není tu vůbec žádná pestrost protože "strop".,


Dále furt budou mít nízké staty a nebudou mít perky(protože body dostáváš za levely) takže at si tu klidně pobíhá level 10 s grizlym nemám s tím problém ba naopak, když se takhle specializuje je to čistě jeho věc(ale myslím, že i to je limitováno perky)
Nebudu lhát že tenhle dosavadní systém může vyhovohovat úzké skupince hráčů, říká se jí grindaři.


(23.04.2017 v 13:32)Whitey napsal(a): válečník na nízkém levelu bude mít hit stejný jako profík na 40.

Nebude, nebude mít staty jako válečník na 40 levelu a už vůbec ne perky. Ale skupinka nižších levelů se bude moci takovému válečníkovi efektivně ubránit(PK antikoncepce) Dnešní systém je prostě nevyhovující je přežitej. Chybí tu jinak desítky dungeonů podle levelů a questy(minimálně by to bylo alespoň dočasné řešení neuspokojivého stavu).

Když to vezmu doslovně vytváříte silně schizofrenní systém. Když vezmu tvůj argument ne, zloděj na levelu 15 by neuměl umět co zloděj na levelu 30, ale protože nechceme aby jsi kdy levelu 30 dosáhl, dostaneš maličko expů a když už se ti to podaří tak chceme aby si kopal za tenhle systém aby tě přeci nižší levely nedohnali ani půl roku. (dodnes mi někdo nesdělil, kolik čistého herního času si jako RT představujete na dosažení max levelu. Tudíž budu předpokládat že jsem vám položil otázku, kterou jste se v životě ani nezabývali. Přesto si myslím, že tuhle otázku by jsi měl zodpovědět ty, který dlouhou dobu za celý projekt zodpovídal, protože až to budeme vědět můžeme se konečně odrazit k nějaké fungující koncepci XD. Stig odpověděl, že neví abych aby to tedy nevyznělo, že jste se otázce vyhýbali.)
#5
Citace:grindaři
Biggrin

Priblizne na 14. lvlu by mohl mit clovek skill na 100, kdyby nejel nic jinyho.

Urcite by to rozbilo miliardu ostatnich systemu, ktery jsou na tomhle zavisly, takze pochybuju, ze se na tomhle vedeni shodne pro implementaci. Protoze by to byl zasah dost rozsahlej a museli by se nastavit vsechny navaznosti, aby neco neslo ochcavat.
Democritus would say about his atomos proposal "I TOLD YOU SO" like 2400 years ago!
#6
Můžeš tu Segovesi uvést několik příkladů, kdy hra založená na levelovém systému nijak neomezuje maximální hodnoty?
Protože jestli je ta myšlenka tak revoluční, tak musí být skoro všude.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
#7
(23.04.2017 v 14:33)Whitey napsal(a): Můžeš tu Segovesi uvést několik příkladů, kdy hra založená na levelovém systému nijak neomezuje maximální hodnoty?
Protože jestli je ta myšlenka tak revoluční, tak musí být skoro všude.

V pořádku, můžeš mi teda prosím tě sdělit kolik čistého herního času, by měl hráč ve hře trávit na úroven 30 ? Určitě jste to zohledňovali, zvláště pak předchozí RT vedení. Děkuji
#8
(23.04.2017 v 14:25)Biosek napsal(a):
Citace:grindaři
Biggrin

Priblizne na 14. lvlu by mohl mit clovek skill na 100, kdyby nejel nic jinyho.

Urcite by to rozbilo miliardu ostatnich systemu, ktery jsou na tomhle zavisly, takze pochybuju, ze se na tomhle vedeni shodne pro implementaci. Protoze by to byl zasah dost rozsahlej a museli by se nastavit vsechny navaznosti, aby neco neslo ochcavat.

to mi přijde optimální! v teoretické rovině samozřejmě v praxi(kterou whitey nezná - válečník se skillem 100 na sekery s 0 u uhýbání a ostatního by byl stejně jen chodící mrtvola Biggrin) by to i tak bylo celkem nereálné zvláště pak u bojových povolání, důležité je že by se mohli rychleji k max skillu přiblížit, podle mě by to vůbec nic nerozbilo a za zkoušku by to stálo, dalo by to další možnosti a pestrost jak se rozvíjet. Skutečně nevidím co by to mělo rozbíjet. Pokud by vám to přišlo moc OP máte snížit počet dovednostích bodů a ne dávat debilní brzdu například více bodů s vyšším levelm tak bych se to dalo ošetřit aby 100 skill byl max např. na levelu 20(což mi přijde ok a fér)
#9
Pokusím se o subjektivní pohled na věc. Předem podotýkám, že nevidím do zákulisí a neznám všechny detaily. Prostě sdělení, jak to na mne z pohledu hráče (který rovněž snad něco málo odehrál) celé působí.

Ano, to omezení skillu dle LV postavy mě vysloveně štve. Přesto jeho případné zrušení nemohu podpořit. Přes nesporné nevýhody má právě toto omezení nezastupitelný smysl a význam, který nemusí být na první pohled patrný.

Asi jsem zrovna ten hráč, kterého představa někoho s medvědem na 15 LV spíše děsí.

Případné zrušení omezení mi připadá spíše jako nekoncepční obcházení jiných zásadnějších problémů, které je třeba řešit.
 
Souhlasím s tím, že začátky pro nováčky jsou těžké až flustrující. Souhlasím s tím, že by měla být představa GM o času potřebném na vytrénování postavy na použitelnou úroveň (nezaměňovat s mistrovskou dovedností). Přesto si nemyslím, že by zrušení omezení skillu bylo v konečném důsledku z dlouhodobého hlediska přínosem.

Mágové budou silná kouzla fízovat. Lepšího peta na nízkém LV neudržíš. Perky jsou pak nezbytné u zbrojí a většiny lepších návodů. Takže výhoda by byla pravděpodobně především u zbraňových a trénovatelných skillu.

Skill na 100 by šel dosáhnout na cca 14 LV. Nicméně hodnota 80 by byla reálná již kolem 8 LV.

Bez hlubší analýzy jsem proti zrušení stropu dovedností. Rizika jsou příliš velká a přínos přinejmenším sporný.
#10
(23.04.2017 v 15:43)Glum007 napsal(a): Pokusím se o subjektivní pohled na věc. Předem podotýkám, že nevidím do zákulisí a neznám všechny detaily. Prostě sdělení, jak to na mne z pohledu hráče (který rovněž snad něco málo odehrál) celé působí.

Ano, to omezení skillu dle LV postavy mě vysloveně štve. Přesto jeho případné zrušení nemohu podpořit. Přes nesporné nevýhody má právě toto omezení nezastupitelný smysl a význam, který nemusí být na první pohled patrný.

Asi jsem zrovna ten hráč, kterého představa někoho s medvědem na 15 LV spíše děsí.

Případné zrušení omezení mi připadá spíše jako nekoncepční obcházení jiných zásadnějších problémů, které je třeba řešit.
 
Souhlasím s tím, že začátky pro nováčky jsou těžké až flustrující. Souhlasím s tím, že by měla být představa GM o času potřebném na vytrénování postavy na použitelnou úroveň (nezaměňovat s mistrovskou dovedností). Přesto si nemyslím, že by zrušení omezení skillu bylo v konečném důsledku z dlouhodobého hlediska přínosem.

Mágové budou silná kouzla fízovat. Lepšího peta na nízkém LV neudržíš. Perky jsou pak nezbytné u zbrojí a většiny lepších návodů. Takže výhoda by byla pravděpodobně především u zbraňových a trénovatelných skillu.

Skill na 100 by šel dosáhnout na cca 14 LV. Nicméně hodnota 80 by byla reálná již kolem 8 LV.

Bez hlubší analýzy jsem proti zrušení stropu dovedností. Rizika jsou příliš velká a přínos přinejmenším sporný.
hodnota 80 by rozhodně kolem 8 levelu reálná nebyla, stoupající náklady na bod dovednosti by byly zachovány. Reálně kdyby byl stropo odemknut tak je to kolem 55 %(v současnosti 47 zamknutých stropem) Tudíž bej tebou ještě jednou to přehodnotím, protože vycházíš z mylné představy. Přínos není sporný, ale jasný a patrný snad. Dokážeš dát na jednu misku klady a zápory.
#11
(23.04.2017 v 13:32)Whitey napsal(a): Zrušením stropu dovedností daného levelem postavy dosáhneš pouze toho že už řemeslník na nízkém levelu udělá top výrobky (minimálně všechny ty co nechtějí perky), zloděj-začátečník otevře libovolně těžký zámek, válečník na nízkém levelu bude mít hit stejný jako profík na 40.
O čem pak levelování bude? Proč budu pracovat na zloději, když mi bude stačit chvilkově přelognout na něco co má holý zadek, level 15. ale páčí zámky na 100?

S tímhle moc nesouhlasím. Pokud bude zloděj umět pouze páčit zámky, stejně se nikam dál nedostane (alespoň ne sám). Pokud ho s sebou někdo bude tahat a on bude pouze odemykat, je to jiná, ale - je to reálně, že se tohle bude dít? Proč by někdo měl mít zloděje jen pro odemykání? Osobně k tomu nevidím důvod, stejně jako k jiným věcem (ne jen odemykání). Ale z širšího úhlu problematiku chápu a ten strop má svůj význam, jen mi tohle nepřijde jako správný argument.
Evelin - Bylinkářka, co lehce k bohatství přišla
Desmond - Bard na volné noze s bohatou sbírkou zářezů na loutně
#12
A co prostě udělat jednodušše, že ten tutorial dá hráči (když si poslechne všechny npc) tak ten lvl 3-4 aby se mohl naplno věnovat svymu řemeslu? Mě taky přijde jako blbost že čerstvy char ma do lvl 5 běhat kolem Isharu jak ztracený dítě, místo toho abych se věnoval naplno rovnou své profesi, protože tu přece hraju. Jenže u řemesla je potřeba kvuli svitkum nejdřív písemnictví tak na 20, následně si ranec lidi uděla jezdectví na 10tku aby mohli nějak rozumně fungovat a obchodovat, to už sežere skoro dva lvly a pak teprv potom ma smysl tunit řemeslny skilly, ktery nejsou u některych povolani vubec fer.
Denetrius Aho - Radní Svobodných, Válečník
Drsnej Jakšmirgl - Vévoda ze Šmirglu, Vynálezce Pepřového Cvelfa a Gnomí haxny na česneku, ale hlavně Farmář
Spiritea - Knihovnice a opatrovnice Arcana, Bardka
#13
Jo to se mi docela libi, ze z tutorialu, kdybych si udelal 5. lvl, tak ve svete bych mel 3. lvl hned od zacatku. (vic ne)
Tim bude mit clovek brutalni motivaci se naucit ruzny systemy v tutorialu.
Democritus would say about his atomos proposal "I TOLD YOU SO" like 2400 years ago!
#14
(23.04.2017 v 18:50)Thortogily napsal(a): A co prostě udělat jednodušše, že ten tutorial dá hráči (když si poslechne všechny npc) tak ten lvl 3-4 aby se mohl naplno věnovat svymu řemeslu? Mě taky přijde jako blbost že čerstvy char ma do lvl 5 běhat kolem Isharu jak ztracený dítě, místo toho abych se věnoval naplno rovnou své profesi, protože tu přece hraju. Jenže u řemesla je potřeba kvuli svitkum nejdřív písemnictví tak na 20, následně si ranec lidi uděla jezdectví na 10tku aby mohli nějak rozumně fungovat a obchodovat, to už sežere skoro dva lvly a pak teprv potom ma smysl tunit řemeslny skilly, ktery nejsou u některych povolani vubec fer.

Ztracené dítě jsi tak do levelu 20 XD Jsem level 9 můžu jen stoky(po x tisíckráté odmítám a to ještě né celé a v družině se vyplatí jen kvůli alespoň té troše expů) blázinec(nula expů nula looot) nebo gobliní doupě a bezhlavce(nula exp + nasráno do prádných kapes aby jsi alespoň odcházel s plnou).

Prostě je to totál rozbitý, tohle by to alespoň zmírnilo. Ale zase se mi zdá že slyším hlasy všechno je ok proto nás tu hraje 6 a naslouchat spojeným hráčům je cesta do pekel. Tohle je podle mě ta radikální změna k lepšímu. Pasivní expy za hraní!? Smiřte se s tím je to fail, totálně to neobstálo v očekávání> Návrat ke klasickému systému expení odblokování stropu to je cesta nebo alespoň jeho přehodnocení předělání. Házením klackům podnohy hráčům kteří si chtějí naexpit růčo, je jak facka do tváře.
#15
Od levelu 5 už můžeš fungovat celkem samostatně, ať už jako bojovy tak jako řemeslny povolani. Jo chodit dokola stoky naštve, ale co takovy licence? To je silny zdroj přijmu a expu za celkem jednoduchy postup, což momentalně řemesla nemají (resp. zakázky moc nefunguji ferově). Pasivni expy zrušit? To mam jako expit farma jak? Prodat ledvinu za goldy ve hře abych nebyl v těžkym minusu při dělani zakázek? Blbost... pasivni expy jsou spravna odměna za aktivitu ve hře.
Denetrius Aho - Radní Svobodných, Válečník
Drsnej Jakšmirgl - Vévoda ze Šmirglu, Vynálezce Pepřového Cvelfa a Gnomí haxny na česneku, ale hlavně Farmář
Spiritea - Knihovnice a opatrovnice Arcana, Bardka
#16
(23.04.2017 v 19:57)Thortogily napsal(a): Od levelu 5 už můžeš fungovat celkem samostatně, ať už jako bojovy tak jako řemeslny povolani. Jo chodit dokola stoky naštve, ale co takovy licence? To je silny zdroj přijmu a expu za celkem jednoduchy postup, což momentalně řemesla nemají (resp. zakázky moc nefunguji ferově). Pasivni expy zrušit? To mam jako expit farma jak? Prodat ledvinu za goldy ve hře abych nebyl v těžkym minusu při dělani zakázek? Blbost... pasivni expy jsou spravna odměna za aktivitu ve hře.

samozřejmě že můžeš dělat licence, je to výborný nápad, ale bohužel jenom z těch stok, protože cokoliv jiného tě zabije > fail
#17
Zatím nebyl vyvrácen žádný můj argument. Jsem rád že s klady souhlasíte. Ze záporů zazněla jen jeden negativní dopad a to ještě čistě nereálná hypotetická situace.
#18
Muzes mi ty tve argumenty v kratkosti zopakovat? Nejak ti je vyvratim a pomalu to zavru. Jak na to tak koukam, tak
1. S tim vetsina vyjadrujicich se hracu nesouhlasi, protoze to muze pokopat vsechno.
2. Se tu ohanis, jak je tezky expit, kdyz kdyby jsi se nad tim zamyslel a udelal si par kalkulaci, tak vis presne za jak dlouho muzes dosahnout max lvlu.
3. Ti rovnou povim, ze ruseni tehlech stropu se provadet s nejvetsi pravdepodobnosti nebude, protoze za ten risk to opravdu nestoji. Bavili jsme se o tom interne a muze to rozhazet uplne vsechny povolani. Takze proste ne.

Co stoji za zvazeni je Thortuv navrh s podporou prvnich nekolika lvlu z Tutorialu, o tom se ale pobavime nejdriv zase interne.
Democritus would say about his atomos proposal "I TOLD YOU SO" like 2400 years ago!
#19
(23.04.2017 v 21:05)Segoves napsal(a):
(23.04.2017 v 19:57)Thortogily napsal(a): Od levelu 5 už můžeš fungovat celkem samostatně, ať už jako bojovy tak jako řemeslny povolani. Jo chodit dokola stoky naštve, ale co takovy licence? To je silny zdroj přijmu a expu za celkem jednoduchy postup, což momentalně řemesla nemají (resp. zakázky moc nefunguji ferově). Pasivni expy zrušit? To mam jako expit farma jak? Prodat ledvinu za goldy ve hře abych nebyl v těžkym minusu při dělani zakázek? Blbost... pasivni expy jsou spravna odměna za aktivitu ve hře.

samozřejmě že můžeš dělat licence, je to výborný nápad, ale bohužel jenom z těch stok, protože cokoliv jiného tě zabije > fail

noob licence: stoky, lovci odmen, osada u cyprony
noob dungy pro lvl 5: stoky 1 patro, goblini u vilhemovic, goblini u orku, gorenzarske doly - první část dungu (goblini)

když si tohle všechno oběhneš, tak level jede jedna radost :-) ..
Hraju proto, abych si dokazoval, jak velký organ jsem.
#20
Jo a Segovesi, varuju te poprvy a naposledy, aby jsi si choval slusne.
Na ty tvoje vylevy v party chatu a tvoje vylevy a urazky RT tymu na foru, neni nikdo z nas zvedavej.
Pokud s timhle budes pokracovat, tak pokud me nikdo nepredbehne, tak ode me budes mit mute, ne-li par denni ban na vychladnuti, jasnej.

Uvedom si laskave, ze tohle je komunitni projekt na kterym kazdej delame zadarmo a jeste do nej laduje Stig a Geo penize ze svyho, aby vubec byl server na zivu.

Takze se klidni.
Democritus would say about his atomos proposal "I TOLD YOU SO" like 2400 years ago!



Skok na fórum: