No, nevím, jak to je, možná by snad ani nebylo nutné do toho plést klienta? Prostě jenom standartní UO animace, která jde přidávat třeba i přes Pandoru přímo do hry.. Do skript NPC přidat podmínku "pokud je NPC interakční, zobraz tuto animaci na pozici X,Y,Z".. ohledně toho příkazu nevím jistě, ale nejspíš by to nějak taky šlo, ne?
Ty animace maj být stejně viditelný globálně. V podstatě (principem) je to teda něco jako roj hmyzu při farmaření (škůdci) nebo kouzlo Roj - pokud to přeženu, tak postava, která smrdí, by nad sebou ten roj třeba mohla mít taky.

"Pokud objekt splňuje podmínku A nebo B, zobraz na místě X,Y,Z animaci 123" a "Pokud objekt přestal splňovat podmínku A nebo B, smaž danou animaci 123" nebo něco na ten způsob (změna viditelnosti animace např.).
I když teď si říkám, že kdyby se NPC pohnulo, musela by se hýbat i ta animace (pohyb Mobilu vyvolá změnu souřadnic animace).. to je asi ta základní nevýhoda.. a s tím spojená otázka výkonu, ale v tom už se nevyznám.

Ta animace by prostě dané Mobile musela následovat, podobně jako to dělá třeba kouzlo Roj (Caster.AddEffect( new SummonSwarmEffect( this, duration, this.SpellTargetLocation ) )), ale samozřejmě bez toho aby se pohybovala za ním zpožděně, musí být stále nad ním.
Ohledně přidávání animací samozřejmě počítám s případnou nutností nějaké takové symbolické animace přidat. Pro tohle asi žádné vhodné zatím neexistují, v originále jsou tomu nejblíže leda tak nějaké ty obláčky a malé "mráčky" apod.
V zásadě je to ale tuším jedna grafika na každý "snímek" a následně se to nějak akorát vzájemně propojuje v souborech. Do hry se to pak přidává normálně pod jedním ItemID a ono se to pak "samo" animuje. Řádově otázka hodiny Photoshopu (požadovaná invence u přidávání grafik pro písmena/symboly je prakticky nulová, jde jen o to udělat to ve vhodném stylu, třeba "kouřově" či poloprůhledně, prostě ať to nejsou obyčejné tučné bílé znaky nebo nějaká podobná ošklivost, která by narušila celkový dojem) a následné úpravy souborů a vydání patche.
Takhle by se daly dělat myslím si docela hezký a hlavně použitelný a názorný věci. Kdo hrál chvíli Sims nebo podobný hry si to asi dokáže představit, akorát bych vynechal ty komixové bubliny..

V zásadě by se to dalo široce využít, třeba na vendory nebo různý NPC - "jednáš/mluvíš zrovna s hráčem? Zobraz nad hlavou 'blabla'" atd. atp.