Rasové rysy a perky: konečné řešení
#1
Exclamation 
Stig v mém posledním topicu vtipně poznamenal, až nám tady prší častěji. Takže bych chtěl tímto poděkovat nejen za náhlý nadbytek volného času, ale i za to, že mi nepřímo umožnil naučit se žít bez elektřiny, teplé vody, světla, tepla a internetu :-)

Vítejte do mého silně moderovaného topicu o rasových percích. To, čeho tu snad budete svědky, je pokus o systematicky vedenou diskuzi, jejímž výstupem by měl být kompletní, komunitou stvořený návrh na rasové perky.

Diskuze bude probíhat na fáze. Žádné předbíhání, žádné OT, vždycky se vyjadřujeme jen a pouze ke konkrétní fázi.

První fáze je jednoduchá - je třeba dát dohromady informace o tom, co už tu máme. Existují nějaké rasové perky a rysy? Víme skutečně o všem, v čem má ta či tato rasa výhodu?

Kupříkladu lidé - víme, že jejich rasovým rysem je skutečnost, že každý čtvrtý level destávají o jeden perkovní bod navíc.

Co máme dále? Noční vidění u některých ras? Rychlost pohybu? Přirozené resistence?

Cokoli máme a vy o tom víte, popř. víte, kde to najít, sem napiště. Jsem si jistý, že většina věci je na wiki, nicméně momentálně mám extrémně omezený přístup jak k internetu, tak k elektřině.

Sám nemůžu - alespoň zatím - ke shromažďování informací moc přispět, ale snad se to změní. Rozhodně hodlám informace, co sem pošlete, ověřit a nějakým způsobem je zformátovat do prvního topicu tématu.

Vyhodnocení fáze jedna - rasové perky a rysy, platné v současné době

Člověk:
[*]Talent (+5 do síly, obratnosti nebo IQ)
[*]+1 perkovní bod každý 4. level


Elf:
[*]nic


Ork:
[*]Bonus 10% při vyhodnocování Akrtického mrazu
[*]Bonus -10 proti průniku jedu do těla


Trpaslík:
[*]Bonus 10% při vyhodnocování Akrtického mrazu
[*]Bonus 20% (maximálně +10 bodů) při výpočtu hranice pro předávkování z lektvarů
[*]Bonus 20% (maximálně +10 bodů) při výpočtu hranice pro opilost
[*]Bonus 10% (20% pokud má alespoň level perku BodyBuilding) při určování odbourání alkoholu
[*]Bonus -20 proti průniku jedu do těla
[*]menší rychlost (15%)


Gnóm
[*]Bonus 20% (maximálně +10 bodů) při výpočtu hranice pro předávkování z lektvarů
[*]Bonus 20% (maximálně +10 bodů) při výpočtu hranice pro opilost
[*]Bonus 10% (20% pokud má alespoň level perku BodyBuilding) při určování odbourání alkoholu
[*]Bonus -10 proti průniku jedu do těla
[*]menší rychlost (15%)


Hobit:
[*]Bonus -20 proti průniku jedu do těla
[*]menší rychlost (15%)


Drow:
[*]Obrácené vidění


Nezařazeno:
Trpaslík, Gnóm, Hobit: menší výška (12, místo 16); zatím se cíleně nikde nevyužívá, snad až na vyhodnocení co pasuje do domovní zóny apod.
Drow, Elf, Hobit, Ork: Nerostou vousy
Trpaslice: Rostou vousy
Odpovědět
#2
Fáze dvě - vymezení konceptu

Asi budete souhlasit, že je třeba stanovit si jisté hranice, ve kterých se při vymýšlení budeme pohybovat, a pravidla, jimiž se budeme řídit. RT předpokládám také ocení, že teď má příležitost promítnout své představy do toho, o co se tu pokoušíme. Právě proto pro ně mám několik otázek, které je třeba zodpovědět.

Budu vám je tedy postupně předkládat.


1. levelování (některých) perků

Popis problému: Všichni si dobře uvědomujeme, že rasový rys lidí "+1 perkovní bod každý 4. level" je velice silný, respektive se stává silným na vyšších levelech.

Na levelu 4 má hodnotu prvního stupně perku, na levelu 12 druhého stupně perku, na levelu 24 třetího stupně perku a na levelu 40 4. stupně perku.

Tento perk tedy prakticky leveluje - stává se silnějším. Pokud se s tímto problémem chceme vypořádat (a ve fázi balancování to bude nezbytné) musíme dát každé rase perk, který se také stává silnějším - tedy nemusíme, ale takto to bude nejednoduší.

Řekněme tedy, že například rasa Pepíkové dostane na čtvrtém levelu rasový perk Pepovitost, který jí přídává 10 procent do pepovitosti. Při přechodu na level 12 automaticky zleveluje a bude dávat 20 procent do pepovitosti.

Ještě podotknu, že princip lidského rysu "+1 perkovní bod každý 4. level" - univerzalita lidí - zůstane tedy zachován. Ostatním rasám bude levelovací rasový perk vnucen bez možnosti výběru, zatímco lidé si ho vyberou sami, jelikož jsou to univerzálové

Možnosti:
a) chceme levelování jednoho perku pro každou rasu, nic víc! tedy tak, jak to bylo nastítěno v popisu problému
b) chceme levelování více rasových perků! všechny rasy včetně lidí jich mohou mít klidně vícero
c) rasové perky by neměly levelovat, lidi a jejich rys jsou v tomto směru unikátní a tak se nám to líbí - chceme to zachovat a při balancování si holt nějak poradíme

Pište, diskutujte.
Odpovědět
#3
Jeden z přístupů tedy může taky být:
"Lidi - všichni: level 40 - 4. stupeň perku dle vlastní volby (anebo 10 perk bodů rozděleno dle vlastní volby)"
"Gnóm - černá řemesla: level 40 - 4. stupeň perku technik nebo šperkař nebo precizní řemeslník"
"Trpaslík - černá řemesla: level 40 - 4. stupeň perku platnéř nebo zbrojíř"
"Gnóm - alchymista: level 40 - 4. stupeň perku mistr výbušnin nebo mistr očarování"

Tedy to, v čem je daná rasa dobrá. To by však nutně nemuselo znamenat, že pokud nenajdem vhodnou kombinaci pro danou rasu a povolání, tak musíme vymýšlet jak to vyřešit a co jí dát náhradou. Rasa prostě může být na něco dobrá a na zbytek ne a pokud se hráč rozhodne to při svém výběru nezohlednit, může to být jen jeho problém.
Pravděpodobně by ale pro většinu kombinací rasa-povolání ty perky vymyslet šly.. I hobit válečník a ork kouzelník budou mít svoje specifika a potenciální výhody. Lidé maj výhodu v tom, že si můžou vybrat cokoliv a zároveň nemaj ani žádný extra vlohy či limity - tedy ta univerzalita.
Možná jen jinými slovy, to co už si naťukl, ale je to jedna z možností rozepsaná pro ilustraci.

Tedy tohle je řešení v rámci stávajícího systému perků. Ostatně ten lidský perk ani nic jiného neumí, než dát vybrat z toho, co už existuje. Perk "Pepíkovatost" považuju za věc, která stávající systém přesahuje a je to novinka a specialita, je to něco navíc, spíš než že by umožnilo zlepšovat se v rámci stávajícího systému..
Odpovědět
#4
Chápu, kam tim míříš, ale prozatím bych se držel čistě diskuze v rámci levelování/nelevelování perků. Je to v principu žádoucí či nikoli? Do jaké míry?

K problematice rasových perků na míru aneb rasa-povolání se dostaneme.
Odpovědět
#5
Tak tohle je vcelku klíčová koncepční věc.. Pakliže by se to řešilo takhle, tak člověk má levelovací perk v rámci současného systému a všechny ostatní rasy maj taky levelovací perk v rámci současného systému a nemusíš dál nic řešit. Tedy tím budeš moct klidně shrnout ze stolu ten lidský levelovací perk a všechny ty další a může se dále vymýšlet cokoliv dalšího, kde už se klidně vůbec nic levelovat nemusí (nebo ano, ale to je naprosto na tomto nezávislá diskuze). Win-win.

Tedy můj názor je, že adekvátní je právě dát vybrat rasám 1 levelovací perk na výběr ze současného systému již existujících perků. Je to v podstatě rovnice, která zapadá do konceptu mnoha RPG her.
Pokud nyní někdo vymyslí a zavede Ameriku s nelevelovacíma a novýma perkama, které dosud nejsou v systému, bude už imho nerelevantní nad tímhle diskutovat, protože jablka již budem pseudo-kompenzovat hruškama. Smile

Dle mého je tedy žádoucí prve kompenzovat výhodu jinou výhodou toho samého typu.. Tedy pokud levelujeme člověka v tom co si může každý volně vzít, měl by se levelovat každý v tom, co si může volně vybrat kdokoliv. Čas na vymýšlení specialit je imho právě až otázkou dalšího postupu - je chyba nechat jednu věc otevřenou a honem honem už vymýšlet novinky. Aspoň teda pro mě to takhle dává smysl.

Bavit se nyní o tom, že tento jeden perk budem kompenzovat nějakýma zcela novýma věcma mi přijde hodně předčasné a bude to zákonitě "relativně nebalancovatelné".
Jinak teda ale pokud na tom trváš, tak můj názor je levelovat, ale z výberu toho, co už existuje. Smile Což je ale v podstatě totéž, co sem napsal v předchozím postu (= nic nového nerozjíždět, dokud nebudem ostatní kompenzovat v rámci toho, co už existuje).
A jestli poté začnem vymýšlet perky typu "Pepíkovatost", to už bude víceméně jedno, pokud každá rasa bude mít nějaký takový.. Rovněž bude úplně jiná diskuze, jestli se ona "Pepíkovatost" levelovat bude nebo nebude, protože se to bude moct zavést rovným způsobem pro všechny rasy a ta současná lidská výhoda s tím nijak nesouvisí.

Je to tudíž problém dvou oddělených rovin - současný lidský pseudo-rasový perk, který nenabízí nic nového, pouze větší množství toho, co může mít kdokoliv jiný... a vymýšlení nových věcí vyhrazených pro jednu rasu ("Pepíkovatost"). Proto by všichni ostatní měli být prve kompenzovaní adekvátně tím, co může kdokoliv, dle svých predispozic. Balancování nebude prakticky nic moc relevantního, protože to bude fungovat s matematickou přesností a pak to uzavřem jako samostatnou kapitolu a dále již bude zbývat jen volné pole naší fantazii, která se nebude muset touto matematikou limitovat.
Tím myslím, že je hezký, výměnou za 10 perk bodů někomu dát bonus proti opilosti a jedu, ale nejsme ve výsledku prakticky stále v prvopočátku problému? Imho právě proto i vznikla tahle diskuze, tak by byla chyba dělat tu samou věc znovu a znovu..
Odpovědět
#6
V tomto době si dovolím nastínit systém FreePerků, který je delší dobu naskriptován a funkční.

Systém FreePerk je schopný na základě zadaných podmínek (rasas, skill, povolání a několik dalších) přidělovat hráči perk na určitém levelu.
FP nyní Válečníkovi dává zdarma 1. level perku Rváč a 4. level perku lehké a střední zbroje., apod.
Dále umí nabídnout hráči skupinu perků, z kterých si hráč musí (může) vybrat určený počet perků.
Povolání se schopností Plížení alespoň 1 dostává na výběr 2 ze čtyř maskovacích perků (proti sluchu, zraku, čichu, detekci otřesů).
Obě možnosti lze kombinovat.
Zvolené dva perky zmíněnému hráči a plížením rostou každý 12. level o 1.
Hráč má možnost své perky bez omezení levelovat za perkovní body. Ve chvíli kdy splní požadavky na udělení zdarma jsou mu utracené body uvolněny.

Má představa je taková že hráč dostane na výběr pět perků: jeden ze skupiny obecných, dva ze skupiny rasových a dva ze skupiny perků podle povolání, s možností použit sloty rasových perků nebo perků povolání pro zvolení dalších obecných perků.
Obecné perky budou jednolevelové, jednoúčelové perky: Základní vzdělání (postava se počítá jako by uměla číst a psát), Zrozen v sedle (pro účel nasednutí na zvíře a jízdu krokem se postava počítá jako by měla Jezdectví 15) apod.
Rasové perky jsou dané (jak jinak) rasou: Univerzalista (člověk, +1 perkovní bod každý 4. level), Vystaven Alchymii (gnóm, zvýšený práh proti předávkování), Tvrdá játra (Trpaslík, Ork, vysoká odolnost alkoholu), Invertované vidění (drow), Noční vidění (trpaslík, gnóm, drow, snižuje level maximální tmy), Jezdec na wrrkovi (ork, snižuje požadavky jízdy na wrkovi). Některé se levelují sami podle levelu postavy, jiné to nepotřebují (Universalista, Invertované vidění).
Edit: Místo perku dávajícím volné perkovní body (Univerzalista) bude určitě lepší dát člověku možnost vybrat jeden libovolný perk, který mu bude sám růst.
Perky povolání jsou systémově shodné s rasovými, jde prakticky o mírné rozšíření současného systému kdy např. Válečník by místo automatické lehké + střední zbroje 4. mohl zvolit ze skupiny bojových perků, např. Lehká zbroj, Střední zbroj (vyžaduje lehkou), Útočný výcvik, Obranný výcvik, Posilování, a Akrobacie.

Edit2: Uvažuji o rasovém perku "Míšenec", který vám umožní vzít si jako druhý rasový perk perk jiné rasy.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#7
Jo, přesně tohle je systém, kde se dá všechno jasně a dobře balancovat. Problém už je jen v tom, že tu lidskou Univerzálnost žádný z těch jmenovaných rasových perků ani zdaleka nevyváží.. A proto bych prostě rase dal jakožto jeden "rasový" perk na výběr z předem stanovené skupiny pro dané povolání a rasu (z již existujících aktuálních perků).
Když si to tak vezmeme, tak ten lidský perk nedělá nic jiného, než převede jeden rasový perk na jeden jiný, z dosavadních perků. A to vzhledem k jejich síle nějaká intoxikace nebo odolnost na alkohol obávám se jen tak nevyváží. Sad
Jinak třeba invertované vidění osobně ani nepočítám jako výhodu, spíš je to svým způsobem Trait (něco jako "Tlusťoch: +5 Str, -5 Dex".. tedy v zásadě nula nulou pojde). Stejně tak ani ostatní druhy vidění bych snad nedával jako bonus na výběr, ale prostě je přidělil.. je to asi to samé, jako elfská dlouhověkost - něco, co si nevybereš. Tudíž bych to snad ani nepočítal a prostě to nahodil zdarma všem zástupcům dané rasy, naprosto mimo jakékoliv počty.

A neberte to jako opruzování, hraju jen lidi a měl bych lobbovat ke prospěchu vlastní rasy.. Smile Ale tu Univerzálnost prostě prkotinkama co jsou pouhá rasová charakteristika vůbec nelze vyvážit.. Kvůli tomu musíme sáhnout mezi současně používané, plnohodnotné funkční perky, které mají často obrovský dopad na hru (neboli třeba za crafta docela hraje velkou roli, jestli budu dělat jen zbroje a zbraně nebo ještě k tomu šperky a/nebo věci technika.. zbylé rasy jsou v tomhle bohužel limitované, zatímco takový trpaslík či gnóm by prostě měl pro některé ty věci mít lepší vlohy, než člověk.. ale nemá, protože toho ve výsledku bude prostě vyrábět míň).
Odpovědět
#8
Doufám, že to tu nezaspalo. Smile

Takže z příspěvků výše vyplývá, že vynahrazení "lidského perkovního bonusu" proběhne zvolením perku z určené škály pro danou rasu a povolání, který se následně vyleveluje na 4. stupeň?
Odpovědět
#9
Každý bude mít dva rasové perky, které se mu levelují až na 4 stupeň (pokud je to u vlivu perku potřeba).
Jeden z lidských rasových perků budou současné bonusové body.

Pokud se zavede perk Míšenec, pak budou mít ostatní možnost vzít si jako své dva rasové perky Míšenec + lidský rasový perk na volné body.

Zatím si ale nejsem jistý čím vyvážit postih do rychlosti.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#10
Základní nástřel rasových perků, zatím nevyvažovaný - spíš takový brainstorming.

.ods   Rasové perky.ods (Velikost: 15,99 KB / Stažení: 642)
Z tohoto seznamu by se vybíraly 3 perky, z toho alespoň 1 obecný.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#11
nelíbí se mi vlohy k magii u elfů, to znamená že téměř každý elf mág bude na max lvl advanced postava, adv elf dokonce by moh mít magery až 140, dále mi přijde divný že elf má perk zrozen v sedle, jenom nelogickýBiggrin (na sedle se rodí lidi, elfové na stromě) a potom se mi nezdá ten perk život v jeskyni - perk co nahrazuje další 5 perků? (pokud maskování považujete za perk), zase ale jenom v jeskyni
Severus Gasel Snape - vyvolávač
Maniel - pyrofor bez expů:(
Rarfu
Mým hlavním cílem je - dotáhnout spolu s GM systém zakázek do hotové podoby

Odpovědět
#12
A člověk se svými 10ti perkovními body není advanced postava? Maskovací perky jsou jenom čtyři Smile

Jak jsem psal, je to spíš brainstorming který sem sem dal aby a, bylo vidět že na to myslím a b, bylo vidět jakým směrem se můžou rasové perky ubírat.

PS: Závidíš elfům Vlohy k magii? Udělej si půlelfa/čtvrtelfa/prabába-byla-elf-a (člověk + rasový perk Míšenec), a můžeš si jako druhý rasový perk vzít elfí Vlohy k magii...
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#13
a kde jsou orčí vlohy k boji ? Biggrin
a proč nemají orkové tvrdá játra? .. ja nevím teda jak na MW ale já mám pár kamrádu ukrajinců (velké hordy svalů, jsou to fakt chlapi Biggrin .. a že ja nejsem žádný liliput) a ti mají výdrž jak hrom Biggrin

PS: omlouvám se mým kamarádům, kteří tohle četli, že je přirovnávám k orkům Biggrin
Hraju proto, abych si dokazoval, jak velký organ jsem.
Odpovědět
#14
plížení 4x + samotné maskování, ne?
tak jestli bude perk míšenec Biggrin
Severus Gasel Snape - vyvolávač
Maniel - pyrofor bez expů:(
Rarfu
Mým hlavním cílem je - dotáhnout spolu s GM systém zakázek do hotové podoby

Odpovědět
#15
Tak jako perk míšenec je hlavně hodně divný, v zásadě totiž vede akorát k tomu, že někdo bude maskovaný příslušník jiné rasy.
Co se týče jinak nástřelu, přijde mi krapet podivný, navíc se mi nelíbí, že je to čím dál tím větší posilování stylu, chceš hrát class A, musíš mít rasu B (jinak jsi totálně neschopný), já sice jsem pro rozdílnost ras, ale spíš na bázi konkrétních buildů, než na bázi preference classu. Jinými slovy ideální stav dle mého není elf war je největší možná lama, ale elf war bojuje jinak než člověk, či ork...A stejně tak ork mág není nepoužitelná lama, jen prostě umí jiné věci než elf (tedy dobře, elf může být o něco horší war a ork o něco lepší mág, ale nezacházel bych do extrémů)...
Jinak mi taky přijde, že ty perky jsou velmi nevyvážené, řekněme polovina jsou v zásadě jen RP perky bez reálné aplikace a zbytek zase celkem OP perky.
Dál prostě bych ocenil více vrozených vlastností..hobit prostě malý je, to je jeho vlastnost tam není co rozvíjet...Totéž i třeba velká část odolností...
Napadáš lidi od vidění a pak fnukáš na fóru. PŘIJMI ZODPOVĚDNOST ZA SVÉ ČINY! Kňouro.
Odpovědět
#16
No rozhodně ten seznam má spoustu mušek, které se musí napravit. Chápu, že je to pouze první pracovní nástin/náčrt/whatever. Každopádně bych k tomu měl výhrady.

1. Hádám, že těchto volitelných perků bude mnohem více u každé rasy. Momentálně mi přijde, že jsou postaveny tak, že každá rasa je vhodná pouze na jedno nebo dvě povolání. Příliš vnucující systém - chceš hrát válečníka = ork / trpaslík, mága? = elf. Tohle se mi opravdu nelíbí. Vsadím se, že jako protiargument někdo nadhodí RP, ale přiznejme si to - RP na MW není na tak vysoké úrovni, aby se hráči nenechali zviklat.

2. Jelikož momentálně hraji elfa, tak si budu stěžovat nejvíce zde - samozřejmě.
*Elfí krok - začnu zde. Pokud se to jmenuje "elfí krok" neměl by to být volitelný perk, ale vrozená výhoda rasy.
V návaznosti na tohle mě napadá, že si v percích elfa hned několik věcí odporuje. Například to, co zmínil Talon: Elfové se rodí a žijí na stromech, budují na stromech atd.. proč by tedy měli mít perk "zrozen v sedle"? Pochybuji, že by elfové v korunách stromů jezdili na jakékoliv zvěři (u elfů není ani podmínkou jízda v sedleSmile). Jejich tělesná stavba a proporce jim umožňují rychlý a mrštný pohyb v přírodě. Tudíž jsme opět u toho, že by "elfí krok" měla být vrozená vlastnost. Přecijen všichni elfové (pokud nejsou nijak handicapování) jsou charakterističtí lehkou, svižnou chůzí.

3. Naprostá absence zvýhodnění vycházející z jejich obratnosti. Z perků vychází jednoznačně možnost mága a chovatele zvěře. Dle mého názoru je však mezi elfy pořád více vojáků, lučištníků a lovců než kouzelníků.
Každá rasa se musí nějak bránit a elfové jsou jedni z těch, kteří mají možnost sestavit silnou armádu. A není to ledajaká armáda. Ano, není tolik rozmanitá a všestranná jako armáda lidí - to vychází z jejich fyzické i psychické stránky. Proč elfové používají meče, luky a kopí? Protože jsou sakra rychlí, obratní a umí s němi zasáhnout své soupeře do nejkritičtějších míst.
Obecně by také elfové měli mít vyšší šanci na uhnutí úderu. To doufám, nemusím nijak vysvětlovat.
Vemte si lučištníka. Elfí lučištník by měl mít možnost si vybrat perk, který by mu zvyšoval šanci na zásah / kritický úder. Pojmenujte si to třeba "orlí zrak" nebo jak chcete. Důležité je, že elfí lučištník bude mít možnost více vyniknout ve střelbě.
Takový elfí šermíř by měl mít podobnou možnost - vyšší kritický zásah. Jelikož používá sečnou zbraň, nemůže se vrhnout na své nepřátele bezhlavě a jen mlátit a mlátit. Co využije elfí šermíř v boji nejvíce? Nemusíte chodit daleko - obratnost. Elf vám v boji zamotá hlavu svou rychlostí a chytrostí vedených úderů. V obraně taktéž exceluje díky své mrštnosti a moudrosti - většině úderů se svižně vyhýbá nebo je svadí svou zbraní mimo (ovšem pokud se nejedná o extrémní střet například meč:kladivo). Elf si totiž nemůže dovolit schytat tolik úderů (viz. bod 4). Takže šermíř by měl tedy být více nebezpečný (kritické zásahy, krvácení, či dokonce nějaké údery, které snižují rychlost soupeře) a také hůře zasažitelný.

4. Ať pořád nemluvím jen o výhodách - elfové jsou od přírody křehcí. Tudíž jejich odolnosti vůči určitým faktorům by měly být o něco nižší.

No myslím, že tohle pro začátek stačí. Nebudu vás tolik zatěžovat.
Odpovědět
#17
Téma rasové perky se na MW probírá už několik let.
Vždycky to selže přesně na tom co tady předvádíte: destruktivní kritika namísto konstruktivní kritiky.
Hromada plků na téma co je v návrhu špatně, ale nikdo z vás nepodal protinávrh (ideálně zpracovaný do přehledné tabulky).
Jen tak dál, já se na to pro nedostatek času za chvíli zas vybodnu, snad to za za rok zas někdo nakousne.

2Ilicius: Hobit malý je. Ale také je možné naučit se té velikosti lépe využít.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#18
Hm, tak když k tomu, Whitey, přistupuješ takhle, tak se není čemu divit, že to vždycky ztroskotá. Jestli chceš, můžu ti to rozpracovat do tabulky. Udělat seznam různých možností ať vidíš, že to není jen rejpání, jak si furt myslíš. Jestli se ti nelíbí, že se hráči snaží ovlivnit dost zásadní změnu, která je zasáhne, tak nevím jak si představuješ funkční vztah RT:hráč.
Jen vyjadřuji svůj názor, že mi to prostě nesedí. V tvém nástřelu jsou značné nedostatky (jako u všeh nástřelů) a my se k nim jen vyjadřujeme. My nevíme, jak budeš dál uvažovat ve tvoření seznamu, a pouze se snažíme ti říct, co bychom rádi viděli nebo co by bylo dobré, kdybys zohlednil. Jestli si něco MW zaslouží, tak propracovaný systém a ne nějaké halabala tady tomu dáme bonus do tohodle a tady mu zase ubereme, aby to bylo fér. Pak tohle schéma aplikujeme nejlépe na většinu ras a máme vystaráno.
Jestli chceš, podám protinávrh, ale bude to chvilku trvat. Už teď mám skluz s RP zápisky a za chvíli mi zase začíná škola, takže budu mít míň času. Jestli ten návrh ale odsoudíš jen kvůli tomu, že tam bude "hromada plků", tak mi to řekni, protože nemám chuť zbytečně ztrácet čas.

Omlouvám se Poutníkovi, že tu "hromadou plků" zaplňujeme topic.
Odpovědět
#19
Pokud jsem dobře pochopil účel tohoto tématu, tak mělo jít o iniciativu hráčů (Poutníka) ohledně Rasových perků.
Bláhově jsem se domníval že chcete dát něco dohromady, a předložit RT ucelený návrh.
Snažil jsem se pomoct, vysvětlil jsem jak funguje systém FreePerků a podal návrh jak můžou rasové perky vypadat a jakým směrem se lze ubírat.

Snažil jsem se zbytečně, omlouvám se, už to nikdy neudělám.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#20
(21.12.2013 v 18:21)Poutnik napsal(a): Pište, diskutujte.

Můj názor na Whiteyho nástřel - kde upozorňuje na unbalanc - o to víc ale nechápu proč je tak neskutečně alergický na jakoukoliv kritiku čehokoliv, která ale proboha ve skutečnosti není vůbec na škodu! Vždyť kritika je dobrá, jak jinak chcete něco nějak dopracovat než kritizovat, diskutovat a dávat něco dohromady? Netuším... ale tohle urážení na něco(ve skutečnosti na nic) je tady typické a úplně k ničemu.

Když se podívám na ten aktuální nevyvážený návrh, tak bych k tomu řekl asi tohle:

Elfí krok - tohle se mi vůbec nelíbí, s rychlostí bych vůbec nehýbal.

Zrozen v sedle - nelíbí se mi jako elfí perk, kdyby to měl už někdo mít tak člověk, protože moje představa o fantasy jízdě je spojená prakticky jen s lidskou rasou. Tam to bude asi dělat problém s balancem, takže ideálně takový perk asi nedávat vůbec.

Zručnost - pokud by takový perk byl tak bych ho dal na výběr asi všem(popřípadě nedávat orkům)

Vlohy k magii - tenhle perk se mi nelíbí už jako návrh, mága bych vůbec dál nijak neposiloval. Kdyby něco takového prošlo tak by to měli mít lidé(tam opět možno zrušit kvůli balancu), elfové, gnómové, orkové a drowové. Nevidím důvod proč to poskytovat jenom elfům.

Odolnost arktickému mrazu - tohle mi přijde spíš jako funny doplněk a ne jako volitelný perk. Dal bych to když už rasám trpaslík a ork úplně zdarma.

Perky které mi přijdou slabé a dal bych je spíš jako bonus rase zdarma:
Odolnost arktickému mrazu
Odolnost jedu
Trpasličí odolnost jedům
Vystaven alchymii
Tvrdá játra

Mé návrhy:
1. Zrušení volných perkovních bodů pro lidí, protože by to ulehčilo balancu.
2. Předpoklad rasy k určitému povolání bych naopak nechal, udělal bych pro to ale asi zvlášť skupinu perků, kde by si každý volil jen jeden. Je to taková ta jistě všem známá věc -

cesta bojovníka - sada bojových bonusů - asi nutné rozdělit na boj zblízka a boj střelnou zbraní

cesta učence - sada bonusů pro mága nebo kněze

cesta darebáka - sada bonusů pro zloděje/barda

cesta řemeslníka - ???

cesta dobrodruha - sada od každého trochu

Velkou výhodu tohoto návrhu vidím v tom, že čím míň těch balíků bude, tím lépe půjdou vybalancovat. Mít 20 perků, kde se bude používat stejně jen pár je stejně na nic.

3. Nechal bych prostě sadu postihů/výhod pro rasu naprosto zdarma - tedy proč si volit něco, co ta rasa má už řekněme vrozené.
Pak by si každý mohl volit svoji cestu - bod 2. Otázka je jestli nějak regulovat například cestu bojovníka pro hobity - ale ideálně bych nechal vše naprosto volitelné a pro všechny. Ono stejně májí třeba hobiti nižší sílu takže nebudou mít tolik hp apod.

4. Nakonec bych dal skupinu perků, kde by si vybíral každý a byly by tam takové ty "bezvýznamné" RP prvky definující spíš osobnost - pijan atd.

5. Myslím si, že levelování nebo nelevelování perků není až tak důležité jako nějaký balanc a s tím budou souhlasit asi všichni. Prostě aby měli lidi minimální pocit, že je nějaká rasa zvýhodněná(tak jako to můžeme sledovat aktuálně u povolání/zbraní).

6. Popřípadě bych dal lidský bonus všem, rychlost nastavil všem stejnou a věnoval bych se něčemu jinému u čeho se nevymlátí zdejší populace mezi sebou. Tenhle návrh může vypadat vtipně, ale když se nad tím zamyslím tak to tak špatný návrh není. Za minimum práce budou všichni spokojení, nikdo si nebude na nic stěžovat a energie tvůrců se může investovat někam jinam. Třeba do vyvážení povolání hm?
Odpovědět



Skok na fórum: